۳۵۶۵۹۰
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

آمازون هم فیلم هندی می‌سازد!

شرکت آمازون در گیر و دار رقابتش با Netflix تصمیم جدید و البته عجیبی گرفته است: سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری در سینمای هند!

وب سایت برسام: شرکت آمازون در گیر و دار رقابتش با Netflix تصمیم جدید و البته عجیبی گرفته است: سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری در سینمای هند!
آمازون هم فیلم هندی می‌سازد!

یک بازار ایده‌آل

اوایل امسال بود که شرکت Netflix، به عنوان بزرگ‌ترین سرویس پخش آنلاین فیلم و سریال، مناطق تحت پوشش خودش را به صورت بی‌سابقه‌ای گسترش داد. حالا به نظر می‌رسد آمازون هم که از رقبای جدی Netflix محسوب می‌شود، تصمیم گرفته بازارهای جدید و بزرگی را به دامنه‌ی پوشش سرویس Prime Video خود اضافه کند؛ و خوب برای چنین کاری، چه بازاری بهتر از هند؟

همه‌ی ما از علاقه‌ی هندی‌ها به سینمایشان باخبریم. این کشور یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی است و در عین حال، درحوزه‌ی فناوری‌های اطلاعاتی هم از دانش و زیرساخت‌های خوبی برخوردار است. همین دلایل کافی است که مدیران Prime Video این کشور را به عنوان یکی از اهداف تجاری خود انتخاب کنند. به همین منظور، این غول تجارت الکترونیک یک بسته‌ی سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیونی را برای تولید و عرضه‌ی فیلم و سریال در بستر سرویس Prime Video کنار گذاشته است.

البته سرمایه گذاری آمازون در سینمای هند تنها سرمایه‌گذاری آمازون در هندوستان نخواهد بود. این ۳۰۰ میلیون دلار بخشی از ۳ میلیارد سرمایه‌گذاری آمازون در شبه‌قاره است که ماه پیش جف بزوس وعده‌اش را داده بود. هندوستان با دارا بودن بیش از یک میلیارد نفر جمعیت، مقام دوم را از حیث جمعیت در جهان در اختیار دارد و از بازارهای مالی و اقتصادی روبه‌رشد جهان محسوب می‌شود.

پیشرفت آرام

البته پیش از این هم حرکتی آرام به سمت سرمایه گذاری در سینمای هند برداشته و حتی آپارنا پوروهیت، از تهیه‌کننده‌های کهنه‌کار این کشور را هم به خدمت گرفته است. در شرح شغلی که پوروهیت در حساب لینکدین خود گذاشته، شغل او «مدیریت توسعه‌ی کسب‌و‌کار» در بخش محتوای ویدئویی ذکر شده است. هم‌چنین گزارش‌هایی از آغاز مذاکرات آمازون با شرکت‌های محلی تولید فیلم و سریال منتشر شده است.

سرویس Prime Video پیش از این با تولید و پخش سریال‌ها و فیلم‌های محبوب و پرطرفدار گام بزرگی در رقابت با سرویس‌های مشابه و خصوصا Netflix برداشته بود؛ اما محدودیت پوشش جغرافیایی این شرکت را در جایگاه ضعیف‌تری نسبت به Netflix قرار داده است. این رقیب سرسخت هم‌اکنون در ۱۹۰ کشور مختلف کار می‌کند و به نظر می‌رسد آمازونی‌ها مسیر سختی برای پیشی گرفتن بر این رقیب قدرتمند در پیش رو دارند. خصوصا آن که Netflix هم ماه گذشته با عقد یک قرارداد همکاری با شرکت Phantom Films به طور رسمی به بازار هندوستان پای گذاشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج