جاباما
۳۵۷۸۰۴
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

واکنش ایران به اعلام هویت عامل حادثه مونیخ

سخنگوی وزارت خارجه به اعلام شدن هویت ایرانی-آلمانی عامل حادثه مونیخ از سوی برخی منابع خبری و سوءاستفاده بعضی از رسانه ها از این مسئله واکنش نشان داد.

خبرگزاری تسنیم: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اعلام شدن هویت ایرانی-آلمانی عامل حادثه مونیخ از سوی برخی منابع خبری و سوءاستفاده بعضی از رسانه ها از این مسئله اظهار کرد: فرد آلمانی و متولد مونیخ بوده و برخی رسانه ها از دورگه بودن شخص تیرانداز و مشکلات روانی وی خبر داده بودند که ما هنوز اطلاع دقیقی در این خصوص نداریم.

وی ادامه داد: به نمایندگی های خود در آلمان و کنسول گری خود در برلین دستور دادیم تا این موضوع را پیگیری کنند و اطلاعات خود را برای ما ارسال کنند که هنوز من این اطلاعات را دریافت نکردم.

سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر محکومیت خشونت ، تروریسم و کشتار مردم بی گناه بوده است و برای ما قابل پذیرش نیست که توسط چه گروه و یا فرد و افرادی این اتفاقات رخ میدهد.

وی افزود: بر اساس همین اصول از ساعات اولیه ای که خبر حادثه مونیخ منتشر شد، این فاجعه را محکوم کردیم و ما به عنوان یکی از قربانیان ترور قابل درک و تحمل نیست که سکوت کنیم و مواضع خود را به روشنی اعلام کردیم.

قاسمی همچنین در مورد پرداختن رسانه ها به خصوص رسانه های منطقه به موضوع ادعایی ایرانی بودن شخص تیرانداز حادثه مونیخ و نپرداختن به اصل این ماجرا تصریح کرد: این یک جنگ روانی است که توسط رسانه های برخی کشورهای خاص که ما به آنها پدران واقعی القاعده، داعش و طالبان می گوئیم، صورت میگیرد و آنها میخواهند برای کمرنگ کردن پرونده سیاه خود به چنین اتهامات و سخنان بی اساسی تکیه کنند که البته هیچ کس این اتهامات را باور نخواهد کرد و وضعیت جامعه ایرانی در همه دنیا کاملا مشخص و روشن است و ایرانی ها جز بهترین اقشار در جوامع خارجی هستند.

سخنگوی وزارت امورخارجه در پایان ضمن محکومیت حادثه بمب گذاری چندساعت قبل افغانستان تصریح کرد: ما به شدت این حادثه را محکوم میکنیم و کشتن انسانهای بیگناه تحت هر بهانه ای محکوم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اردشیر

      ایرانی با اصالت و با فرهنگ هیچ وقت بخود اجازه نمیده شیوخ شکم گنده حاشیه خلیج همیشه فارس خودنمایی کنن درود برایرانی با شرف

    • بدون نام

      تو خارج دیگه کشتن امری عادی شده حالا از هر جا ی دنیا که باشه

    • بدون نام

      در المان متولد و تربيت شد ابدا ربطي به ايران ندارد. ايراني اصيل آدم كش نيست.

    • بدون نام

      به نظر من اتفاقا یک آریایی اصیل بوده و از شرافتش دفاع کرده ، کارش قابل تقدیره ، معلومه هنوز حیثیت آریایی بودن از یادش نرفته

      پاسخ ها

      • رهگذر

        باورم نمیشه ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج