۳۵۸۴۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

۱۶ چهره ویژه لیگ شانزدهم

لیگ شانزدهم چهره‌ها و سورپرایزهای زیادی دارد. به هر کدام از تیم‌های لیگ برتری که نگاه کنید می‌بینید در هر تیم افراد چهره که سوژه‌های زیادی اطرافشان باشد، حضور دارند. در ادامه به ١٦ چهره ویژه لیگ شانزدهم اشاره شده است.

روزنامه شهروند: لیگ شانزدهم چهره‌ها و سورپرایزهای زیادی دارد. به هر کدام از تیم‌های لیگ برتری که نگاه کنید می‌بینید در هر تیم افراد چهره که سوژه‌های زیادی اطرافشان باشد، حضور دارند. در ادامه به ١٦ چهره ویژه لیگ شانزدهم اشاره شده است.

علیرضا منصوریان: دیروز در کنفرانس مطبوعاتی باز هم تأکید کرد به رویای کودکی‌اش رسیده است. منصوریان به قول خودش آمده تا رویاهای بزرگ استقلالی‌ها را به واقعیت تبدیل کند. او خودش را دارای تجربه لازم برای هدایت استقلال می‌داند و اگر امسال بتواند به موفقیت برسد، تا سال‌های‌سال می‌تواند مرد محبوب نیمکت تیم مورد علاقه‌اش باشد. روی دیگر سکه هم ناکامی برای منصوریان است که اگر امسال انتظارات را برآورده نکند شاید برای همیشه از استقلال دور شود. خیلی‌ها او را قلعه‌نوعی مدل جدید می‌دانند!

علیرضا بیرانوند: دروازه‌بانی که تا‌سال گذشته از علاقه دوران کودکی‌اش به استقلال می‌گفت و دوست داشت به این تیم برود، ناگهان در چرخشی ١٨٠ درجه‌ای پرسپولیسی شد. بیرانوند قرار است درون دروازه تیمی قرار بگیرد که‌سال گذشته صاحبان آن انواع و اقسام اتفاقات خنده‌دار را در آن رقم زدند. در میان تعداد زیاد ستاره‌های پرسپولیس بیرانوند می‌تواند جذاب‌ترین چهره باشد که حضور موفقش در مهم‌ترین پست درون زمین می‌تواند ضامن موفقیت قرمزها باشد.

امیر قلعه‌نوعی: تراکتور با امیر قلعه‌نوعی یکی از پرامیدهای لیگ امسال است. تیمی پرستاره که اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای برایش رخ ندهد، می‌تواند طلسم قهرمان نشدن تراکتور در لیگ را بشکند. قلعه‌نوعی بعد از دو‌سال ناکامی با استقلال، ‌سال گذشته توانایی‌هایش را ثابت کرد اما امسال خیلی دوست دارد با تراکتور نشان دهد هنوز ژنرال فوتبال ایران است. قلعه‌نوعی تا جایی که توانست برای تراکتور ستاره گرفت و اگر احسان حاج‌صفی هم به این تیم می‌پیوست، تراکتور پرستاره‌ترین و اصلی‌ترین مدعی قهرمانی می‌شد. قلعه‌نوعی اگر لیگ را خوب شروع کند، حمایت تبریزی‌ها را هم با خود خواهد داشت اما اگر تراکتور در شروع متزلزل باشد، قلعه‌نوعی برای کنار آمدن با پرشورها کار سختی دارد.

فراز کمالوند: خودش اعتراف کرده امسال از معدود سال‌هایی است که در نقل و انتقالات یک اشتباه هم مرتکب نشده است. کمالوند تیم خوبی را در گسترش بسته که به گواه کارشناسان می‌تواند شگفتی‌ساز لیگ امسال شود. سرمربی گسترش‌فولاد با جذب بهترین دروازه‌بان فصل گذشته لیگ برتر و جذب مهره‌هایی مثل خلعتبری نشان داده لیگ امسال را خیلی جدی گرفته و می‌خواهد تیمش را آسیایی کند. گسترش امسال یکی از تیم‌های یقه‌گیر در تبریز خواهد بود که سرمربی‌اش هم نگاهی جدی به سهمیه آسیا دارد.

رضا عنایتی: امسال آخرین سالی است که برترین گلزن تاریخ لیگ برتر را در مستطیل سبز خواهیم دید. عنایتی بعد از این‌که از طرف فرهاد کاظمی در لیست مازاد قرار گرفت، به صبا رفت تا زیر نظر صمد مرفاوی آخرین و شاید سخت‌ترین فصل فوتبالی‌اش را پشت‌سر بگذارد.

آندرانیک تیموریان: کاپیتان تیم‌ملی بعد از دیپورت شدن از قطر و قرار گرفتن در لیست مازاد سایپا امید زیادی داشت به استقلال برگردد تا اگر هم قرار به خداحافظی از فوتبال باشد، در این تیم خداحافظی کند اما منصوریان آندو را نخواست و او به ماشین‌سازی تازه صعود کرده به لیگ یک پیوست. آندو که فعلا مصدوم است به بازی هفته اول نمی‌رسد. گفته می‌شود شاید غیبت او در ماشین‌سازی چند هفته‌ای طول بکشد.

حسین فرکی: یک نیم فصل استراحت برای فرکی کافی بود تا خاطره تلخ سپاهان از یادش برود. او بعد از قهرمان کردن طلایی‌پوشان زاینده‌رود، با ناملایمتی از سپاهان کنار گذاشته شد. فرکی با سایپا دوباره به لیگ برتر برگشته و می‌گوید حرف‌های زیادی هم برای گفتن دارد.

عبدالله ویسی: سرمربی قهرمان فصل گذشته انگار کمر به نابودی سپاهان بسته است. او در اولین اقدام با کنار گذاشتن بازیکنان قدیمی سپاهان در این تیم دست به پاکسازی زد تا تیمش را با بازیکنانی ببندد که خودش انتخاب کرده است. ویسی برای سپاهان بازیکنان بزرگی جذب نکرد اما در عین حال قول داده سپاهان را متحول کند و به روزهای خوبش برگرداند. این‌که چقدر در این کار می‌تواند موفق باشد را باید به انتظار بنشینیم.

مهدی رجب‌زاده: باوجود سن و‌سال بالایی که دارد هنوز از بهترین‌های لیگ است. ذوب‌آهن بدون مهدی رجب‌زاده همیشه چیزی کم داشته و این بازیکن از بهترین‌ها و موثرهای ذوب‌آهن بوده است. حالا با مصدومیت قاسم حدادی‌فر و دوری ٦ ماهه‌اش از فوتبال، این مهدی رجب‌زاده است که باید بار غیبت حدادی‌فر را هم به دوش بکشد. رجب‌زاده با وجود سن و‌سالبالا، از آمادگی بالایی برخوردار است و بعید است که امسال هم از فوتبال خداحافظی کند.

سیروس پورموسوی: سرمربی مدافع عنوان قهرمانی و دستیار فصل گذشته ویسی. پورموسوی و استقلال خوزستان نتوانستند در فصل نقل و انتقالات کار خاصی انجام دهند. همه امید آنها به تکنیک بازیکنی مثل زهیوی و تکرار شگفتی‌های فصل قبل است. استقلال خوزستان درحالی باید نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم باشد که این تیم از قدرت لازم برای حضور در آسیا برخوردار نیست.

صمد مرفاوی: شاید فقط در فوتبال ایران باشد که هر‌سال به یک مربی ناکام تیم داده شود. آخرین تجربه سرمربیگری مرفاوی در لیگ برتر، حضور در پیکان بود که منجر به سقوط این تیم به لیگ یک شد. شاید قابل باور نباشد اما مرفاوی با آن پیکان در ١٨ بازی رنگ برد را ندید. امسال مرفاوی سرمربی صبا است و بیراه نیست اگر صبا را از الان مدعی سقوط بدانیم.

حسن هوری: انگار از بدو پیدایش فوتبال در خوزستان، حسن هوری دروازه بان بوده است! این دروازه بان قدیمی که اتفاقا خیلی هم پرحاشیه است، یک دور کامل در تمام تیم‌های خوزستانی زده و امسال هم با صنعت نفت به لیگ برتر برگشته است.

نعیم سعداوی: با رفتن اسکوچیچ از فولاد، او بالاخره به آرزویش رسید و سرمربی این تیم شد. فولاد امسال جوان‌تر از‌سال قبل شده و به استفاده از بازیکنان بومی آکادمی این باشگاه اکتفا کرده است. به گفته کارشناسان فولاد در خوشبینانه‌ترین حالت رتبه‌ای تک رقمی به‌دست می‌آورد و در بدبینانه‌ترین حالت هم ممکن است جزو کاندیداهای سقوط باشد.

شهاب گردان: بعد از پاکسازی ویسی در سپاهان، گردان هم یکی از قدیمی‌هایی بود که در لیست مازاد قرار گرفت. گردان بعد از ٩سال حضور در فوتبال اصفهان به فوتبال مشهد برگشت. او با ابومسلم به فوتبال ایران معرفی شد و اوج گرفت. حالا به پدیده رفته تا خاطرات خوشش در فوتبال مشهد را تکرار کند.

مجید جلالی: با مدیریت سایپا دچار مشکل شد و به‌رغم این‌که گفته می‌شد در سایپا می‌ماند، از این تیم جدا شد. جلالی به پیکان تازه وارد به لیگ برتر رفت. او مثل همیشه ادعا می‌کرد که می‌خواهد جوانگرایی کند اما با جذب بازیکنانی مثل آرش برهانی، رحمان احمدی، امیرحسین صادقی، بهادر عبدی و علی حمودی ثابت کرد آنقدر‌ها هم که ادعا می‌کند اهل جوانگرایی نیست.

علیرضا نورمحمدی: کاپیتان فصل گذشته پرسپولیس مثل محسن بنگر از طرف برانکو در لیست مازاد قرار گرفت. او به سیاه جامگان رفت و در آن‌جا هم کاپیتان شد. نکته جالب درباره نورمحمدی این است که در پرسپولیس بازوبند کاپیتانی برایش خوش یمن نبود و باید دید در سیاه جامگان چه سرنوشتی با کاپیتانی برایش رقم می‌خورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قشنگ معلومه این نویسنده ششتقلالیه همه میدونن که بیرانوند پرسپولیسیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج