۳۵۸۵۱۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

برگزاری فقط شش بی‌ینال در ۳۰ سال!

یک مجسمه‌ساز معتقد است، درباره‌ی ایجاد وقفه در برگزاری بی‌ینال مجسمه‌سازی یک مجموعه را نمی‌توان مقصر دانست و باید برای فرهنگی که وجود ندارد یا ضعیف است، همه کمک کنند.

خبرگزاری ایسنا: یک مجسمه‌ساز معتقد است، درباره‌ی ایجاد وقفه در برگزاری بی‌ینال مجسمه‌سازی یک مجموعه را نمی‌توان مقصر دانست و باید برای فرهنگی که وجود ندارد یا ضعیف است، همه کمک کنند.

بهداد لاهوتی در گفت‌وگو با ما با اشاره به برگزار نشدن بی‌ینال مجسمه‌سازی در سال ۱۳۹۵ پس از دو دوره وقفه، اظهار کرد: ما موفق شدیم بعد از حدود ۳۰ سال، فقط شش بی‌ینال مجسمه‌سازی برگزار کنیم که این تعداد برای این مدت زمانی خیلی کم است. اگر برگزاری دوسالانه منظم پیش می‌رفت تا امروز باید حدود ۱۵ بی‌ینال برگزار می‌کردیم. ما حتا به سه‌سالانه هم قانع شدیم، اما وقفه‌ای چند ساله برای برگزاری هفتمین دوره‌ی بی‌ینال پیش آمده است.

او گفت: واقعا نمی‌دانم در رابطه با این اتفاق، چه کسی را مقصر بدانم. نمی‌توان فقط یک مجموعه را به‌عنوان مقصر معرفی کرد. این وقفه‌ها آن‌قدر طولانی می‌شود که به مشکل برمی‌خوریم.

لاهوتی که دبیر اجرایی ششمین بی‌ینال مجسمه‌سازی بود، در ادامه بیان کرد: در ششمین بی‌ینال مجسمه‌سازی که من به‌عنوان دبیر اجرایی در آن حضور داشتم، خیلی از کارها رد شدند و همین باعث شد، اعتراض‌هایی مطرح شود، اما ما مصمم بودیم که حتما بی‌ینال را برگزار کنیم. این مصمم بودن را اکنون نمی‌بینم. شاید برخی دوستان معتقدند بهتر است به جای بی‌ینال‌های هنری بی‌ینال هنری تهران برگزار شود، اما اشتباه می‌کنند، هر چیزی جای خودش را دارد.

این مجسمه‌ساز ادامه داد: اگر بی‌ینال‌های هنری در زمان خودشان برگزار شوند، می‌توان برگزیده‌های آن‌ها را برای شرکت در بی‌ینال تهران معرفی کرد تا این رویداد، با کیفیت بهتری برگزار شود و در خاورمیانه حرفی برای گفتن داشته باشد.

لاهوتی همچنین بیان کرد: بخشی از این مشکلات به خودمان برمی‌گردد. باید قبول کنیم بی‌ینال یک رویداد حرفه‌ای است که قرار نیست همه در آن کار داشته باشند. بی‌ینال جای یکسری آدم فعال و به‌روز است، به‌خاطر همین، خیلی‌ها از جریان آن حذف می‌شوند و همان‌ها صورت مسأله را پاک می‌کنند.

این هنرمند در بخش دیگری از سخنانش، به بهانه‌ی نبودن بودجه برای برگزاری دوسالانه اشاره و اظهار کرد: خنده‌ام می‌گیرد از حرف برخی مدیرانی که می‌گویند، برای برگزاری بی‌ینال پول نداریم. احتمالا با ما شوخی می‌کنند! حضور یک اسپانسر هم می‌تواند هزینه بی‌ینال را تأمین کند. هرچه برگزاری این رویداد عقب‌تر می‌افتد، حساس‌تر و سخت‌تر می‌شود و هنرمندان رغبت نمی‌کنند در آن حضور پیدا کنند.

او افزود: در همه جای دنیا، بی‌ینال مهم‌ترین اتفاق هنری یک کشور است. مسؤولیت قبول کردنش هم با گذشت زمان سخت می‌شود. ما برای برگزاری بی‌ینال هفتم، تا مرحله انتخاب دبیر و انتشار فراخوان هم پیش رفتیم، اما با برگزاری حدود ۲۰ جلسه شورای سیاست‌گذاری به نتیجه‌ای نرسیدیم.

لاهوتی اضافه کرد: امیدوارم هیأت مدیره بعدی بتواند سال آینده بی‌ینال را برگزار کند. واقعا باید یک تصمیم جدی در این زمینه گرفته شود و زمان از دست نرود.

با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات هیأت مدیره‌ی انجمن مجسمه‌سازان ایران و برخی مشکلات دیگر، برپایی هفتمین بی‌ینال مجسمه‌سازی ایران که پیش از این اعلام شده بود سال ۱۳۹۵ پس از دو دوره وقفه برگزار می‌شود، به سال آینده موکول شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج