۳۵۸۵۸۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

خودرو All Terrain، پاسخ مرسدس به آئودی

در سال ۱۹۹۹ آئودی خودرویی بنام آلرود را معرفی نمود. این خودرو درواقع همان A۶ استیشن بود که مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک و رینگ‌های بزرگتری شده، ارتفاع آن از سطح زمین افزایش‌یافته و یک سری تجهیزات آفرود به آن افزوده‌شده بود.

و بسایت پدال - امیر دهقان: در سال ۱۹۹۹ آئودی خودرویی بنام آلرود را معرفی نمود. این خودرو درواقع همان A۶ استیشن بود که مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک و رینگ‌های بزرگتری شده، ارتفاع آن از سطح زمین افزایش‌یافته و یک سری تجهیزات آفرود به آن افزوده‌شده بود.
آئودی آلرود را می‌توان شبه کراس‌اووری دانست که بین استیشن‌ها و کراس‌اوور/SUVها قرار می‌گیرد. به دلیل موفقیت آلرود، آئودی در سال ۲۰۰۹ نسخهٔ آلرود مدل A۴ استیشن نیز معرفی نمود؛ بنابراین هم‌اکنون آئودی دو مدل آلرود بانام‌های A۴ Allroad و A۶ Allroad تولید می‌کند.

خودرو All Terrain، پاسخ مرسدس به آئودی
Audi A۶ Allroad

موفقیت و فروش مناسب محصولات خانوادهٔ آلرود آئودی موجب شده که مرسدس بنز نیز به فکر ساخت چنین مدلی بر اساس نسخهٔ استیشن E کلاس خود بیفتد. این خودرو E Class All Terrain نام دارد و تاکنون تصاویر جاسوسی زیادی آز آن منتشرشده است. حال رندرهایی از این خودرو انتشاریافته است که بسیار به واقعیت نزدیک بوده و تا حد زیادی چهرهٔ نهایی E کلاس آلترین را نشان می‌دهد.

خودرو All Terrain، پاسخ مرسدس به آئودی
Mercedes Benz E Class All Terrain Render

همان‌طور که گفته شد، پایه و اساس این شبه کراس‌اوور، E کلاس استیشن است که برای افزودن توانایی‌های آفرود سبک به آن، روکش‌های پلاستیکی به اطراف گلگیرها اضافه‌شده، توسط پوشش‌هایی از قسمت‌های زیرین خودرو محافظت‌شده، ارتفاع خودرو از سطح زمین افزایش‌یافته و تغییراتی نیز در سیستم تعلیق ایجادشده تا مناسب حرکت در جاده‌های ناهموار گردد.

خودرو All Terrain، پاسخ مرسدس به آئودی
Mercedes Benz E Class All Terrain Render

E کلاس آلترین برای رقابت مستقیم با A۶ آلرود به بازار خواهد آمد و برای دیدن آن نیازی نیست که تا سال آینده منتظر بمانیم چراکه مرسدس اعلام نموده E کلاس آلترین را در نمایشگاه پاریس امسال که در ماه اکتبر (مهر) برگزار می‌گردد، رونمایی می‌کند. این خودرو احتمالاً گران‌تر از آئودی A۶ آلرود بوده و سطح پریمیوم بالاتری از نسخه‌های سدان و استیشن E کلاس خواهد داشت.

خودرو All Terrain، پاسخ مرسدس به آئودی
تصاویر جاسوسی از مرسدس بنز E کلاس آلترین

E کلاس آلترین قطعاً به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic عرضه خواهد شد و به سیستم تعلیق بادی مجهز خواهد بود. مهندس ارشد E کلاس در این رابطه می‌گوید:

«ما نمی‌گوییم که آلترین می‌تواند در جاده‌های ناهموار و مسیرهای دشواری که کراس‌اوورها و SUVها توانایی عبور از آن‌ها را دارند حرکت کند اما این خودرو قادر به حرکت در جاده‌ها و مسیرهایی بالاتر از انتظار مالکش خواهد بود».

خودرو All Terrain، پاسخ مرسدس به آئودی

استفاده از قطعات پلاستیکی در اطراف گلگیرها، افزایش ارتفاع از سطح زمین، تجهیز به سامانهٔ چهارچرخ محرک به‌صورت استاندارد، استفاده از محافظ‌های فلزی در قسمت زیرین سپرها و تجهیز به تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع، همه و همه نشان‌دهندهٔ این است که مرسدس بنز، E کلاس آلترین را با نگاهی کامل به آئودی A۶ آلرود طراحی کرده است.

خودرو All Terrain، پاسخ مرسدس به آئودی

خودرو All Terrain، پاسخ مرسدس به آئودی


خبر بد اینکه مرسدس بنز برنامه‌ای برای عرضهٔ E کلاس آلترین در ایالات‌متحده ندارد درحالی‌که آئودی A6 آلرود هم در این بازار ارائه نمی‌گردد. در ایالات‌متحده برای کراس‌اوورها و SUVها تقاضای بسیار بالایی وجود دارد و عدم عرضهٔ آلرود و آلترین در این بازار پُر کشش به ضرر این دو استیشن قد کشیده خواهد بود اما دو سازندهٔ آلمانی بر این باورند که بازار ایالات‌متحده به‌اندازهٔ کافی بزرگ نیست که توجیه عرضه و فروش A6 آلرود و E کلاس آلترین را داشته باشد.

خودرو All Terrain، پاسخ مرسدس به آئودی

البته آئودی نسخهٔ آلرود A۴ را در ایالات‌متحده عرضه می‌کند بنابراین شاید مرسدس بنز نیز بازهم به پیروی از آئودی، نسخهٔ آلترین C کلاس را نیز تولید کرده و برای مبارزه با A۴ آلرود راهی بازار ایالات‌متحده نماید. این در حالی است که C کلاس آلترین نیاز به ایجاد تغییرات قابل‌توجهی نسبت به C کلاس استیشن ندارد.

خودرو All Terrain، پاسخ مرسدس به آئودی
Audi Allroad A۴
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج