۳۵۹۳۰۱
۵۹۲۵
۵۹۲۵
پ

طلوع خورشید در هر سیاره چه شکلی است

زندگی بدون خورشید را نمی توان در سیاره ما تصور کرد و همه ما زیبایی طلوع و غروب خورشید را به چشم دیده ایم.

وبسایت بدونیم: زندگی بدون خورشید را نمی توان در سیاره ما تصور کرد و همه ما زیبایی طلوع و غروب خورشید را به چشم دیده ایم. آنقدر زیبا که حتی نمی توانیم چشم از آن برداریم. اما آیا تا حالا فکر کرده اید که این زیبایی از منظر سیاره های دیگر به چه شکلی است؟ Ron Miller که سال هاست چشم اندازهای فراتر از دنیا را به تصویر می کشد تصاویر دیجیتالی تهیه کرده که می تواند این جا برای ما کمک بزرگی باشد.

عطارد

طلوع خورشید در هر سیاره چه شکلی است

عطارد در فاصله ۶۰ میلیون کیلومتری خورشید قرار دارد.به همین دلیل نمای طلوع خورشید از این سیاره به مراتب بزرگتر از نمای آن از کره زمین است.

ونوس

طلوع خورشید در هر سیاره چه شکلی است

خورشیدی که از سیاره ونوس دیده می شود ۱۰۸ میلیون کیلومتر فاصله دارد. به خاطر ابرهای زیادی که این سیاره را پوشانده اند خورشید مانند یک نقطه رنگی پوشیده از ابر است.

مریخ

طلوع خورشید در هر سیاره چه شکلی است

مریخ در فاصله ۲۳۰ میلیون کیلومتری به دور خورشید می گردد یعنی ۱٫۵ برابر دورتر از زمین. اما این فاصله دید خورشید را کم نکرده است. با این وجود گردو خاک توسط بادهای سنگین بلند شده و در فضا پخش می شود.

مشتری

طلوع خورشید در هر سیاره چه شکلی است

این نمایی است که خورشید از اروپا یکی از قمرهای مشتری دارد. فاصله مشتری از خورشید خیلی بیشتر از سیارات دیگر است. ۷۷۵ میلیون کیلومتر. نور خورشید سیاره مشتری را با یک حلقه قرمز رنگ که از لایه گازهای جو می گذرد نورانی می کند.

زحل

طلوع خورشید در هر سیاره چه شکلی است

زحل یکی از قابل تشخیص ترین سیاره هاست. این سیاره در فاصله ۱٫۵ بیلیون کیلومتری دور خورشید میچرخد. (۹٫۵ برابر بیشتر از فاصله زمین و خورشید) اشعه های خورشید با کریستال ها و گازهای یخ زده شکسته شده اند به همین دلیل تصویر یک خورشید کاذب دیگر را ایجاد کرده اند.

اورانوس

طلوع خورشید در هر سیاره چه شکلی است

در آریل که یکی از قمرهای اورانوس است چنین تصویری از خورشید به چشم می خورد. به دلیل فاصله ۲٫۵ بیلیونی که این سیاره با خورشید دارد به نظر می رسد به سختی از خورشید گرما بگیرد.

نپتون

طلوع خورشید در هر سیاره چه شکلی است

وقتی در تریتون بزرگ ترین قمر نپتون ایستاده باشید آفتاب را به این شکل خواهید دید. فاصله این سیاره با خورشید ۴٫۵ بیلیون کیلومتر می باشد.

پلوتو

طلوع خورشید در هر سیاره چه شکلی است

خورشید از منظر دورترین سیاره در منظومه شمسی به این شکل دیده می شود. پلوتو ۶ بیلیون کیلومتر از خورشید فاصله دارد. ( ۴۰ برابر دورتر از فاصله زمین با خورشید) یعنی نوری که از خورشید دریافت می کند ۱۶۰۰ بار کمتر از آن چیزی است که ما دریافت می کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج