۳۶۰۶۸۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مرد شماره دو القاعده کیست؟

رهبر فتح الشام (جبهه النصره سابق) در اظهارات اخیر خود نام مرد شماره دو القاعده و معاون ایمن الظواهری را فاش کرد.

خبرگزاری ایسنا: رهبر فتح الشام (جبهه النصره سابق) در اظهارات اخیر خود نام مرد شماره دو القاعده و معاون ایمن الظواهری را فاش کرد.

ابومحمد الجولانی، رهبر فتح الشام یا همان جبهه النصره در سخنانی تلویزیونی که در واقع اعلامیه جدا شدن این جبهه از القاعده بود، از کسی نام برد که همان مرد شماره دو القاعده است.

مرد دوم القاعده و معاون ایمن الظواهری، رهبر این گروه "احمد حسن ابوالخیر المصری" نام دارد که براساس لیست تروریستی که وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال ۲۰۰۵ صادر کرده بود، نام واقعی او "عبدالله محمد رجب عبدالرحمن" است. این فرد در سال ۱۹۵۷ در شمال مصر به دنیا آمده است.

مرد شماره دو القاعده کیست؟

به گفته اعضای سابق القاعده، ابوالخیر المصری مسئول نقل و انتقالات و امور لجستیکی و برخی مسائل مربوط به مأموریت‌های خارجی القاعده و از افراد نزدیک به ایمن الظواهری، رهبر القاعده است.

او در اواخر دهه‌ هشتاد جزو گروه الظواهری در مصر بود و اوایل ده‌ نود با الظواهری به سودان و از آنجا به افغانستان رفت؛ جایی که همراه با الظواهری به دار و دسته اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده پیوست.

به گفته سلیمان ابوالغیث، عضو سابق القاعده، المصری همراه با تعدادی دیگر از رهبران این گروه سال ۲۰۰۳ در شیراز بازداشت شدند و برای دو سال در یکی از زندان‌های وابسته به سازمان اطلاعات ایران در حبس بود وی مارس ۲۰۱۵ از زندان آزاد شد.

دستکم برای یک سال سازمان اطلاعات آمریکا به این نتیجه رسیده بود که ابوالخیر المصری جانشین احتمالی ایمن الظواهری پس از کشته شدن ناصر الوحیشی است. الوحیشی معاون سابق الظواهری و رهبر القاعده در شبه جزیره عرب بود که سال ۲۰۱۵ در حمله پهپادی آمریکا در یمن کشته شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج