جاباما
۳۶۱۳۲۰
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

استراتفور مدعی شد:

ادعای استقرار موشک «S-۳۰۰» در شرق تهران

پایگاه آمریکایی در خبری مدعی شد ایران پس از دریافت سامانه موشکی اس ۳۰۰ از روسیه، استقرار این سامانه را در حومه پایتخت آغاز کرده است.

خبرگزاری فارس: در ادامه خبرها و گمانه‌زنی‌های غربی‌ها درباره تحویل سامانه اس ۳۰۰ روسیه به ایران، یک رسانه آمریکایی ادعا کرده که یک پایگاه دفاعی موشکی در حومه تهران در حال ساخت است.

پایگاه خبری- تحلیلی استراتفور نوشته است که «ایران، دفاع هوایی خود را تقویت می‌کند».

این پایگاه آمریکایی آورده است: «ایران اولین سیستم‌های دفاع هوایی اس ۳۰۰ ساخت روسیه را در ماه می تحویل گرفت و آماده عملیاتی کردن آنها برای استفاده است».

استراتفور مدعی شده که «تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که ساخت و ساز گسترده ای در یک پایگاه دفاعی هوایی واقع در نزدیکی تهران در حال انجام است. طراحی این ساخت و ساز جدید در پایگاه مذکور با طراحی‌های قبلی موجود در پایگاه‌های دفاعی این کشور متفاوت است و همچنین مکان پایگاه نشان می‌دهد که شاید این یک ایستگاه و مرکز دائمی اس ۳۰۰ نباشد بلکه یک تاسیسات آموزشی باشد».

این رسانه آمریکایی همچنین ادعا کرد: « این پایگاه که در نزدیکی بخش شرقی تهران در حومه افسریه است، توسط تاسیسات و اماکن نظامی احاطه شده است. از جمله آنها، پادگان شصت و پنجم بریگاد نیروهای ویژه هوابرد و مقر مرکزی واحد سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است».

در ادامه آمده است: «اس ۳۰۰ حریم هوایی تا ۲۰۰ کیلومتر را حفاظت می‌کند. به دلایل بسیار، قرار دادن آن در نزدیکی تهران که امکان حفاظت از پایتخت کشور و همچنین تاسیسات مهم هسته‌ای را فراهم می‌کند، منطقی است».

استراتفور در ادامه مدعی شده که تا پیش از این در این پایگاه مذکور، سامانه دفاعی اس ۲۰۰ مستقر بوده و از ان هم سپاه پاسداران و هم ارتش ایران به عنوان تاسیسات آموزشی از آن استفاده می‌کردند و پس از استقرار اس ۳۰۰ همین روند ادامه خواهد یافت.

در پایان این مطلب هم می‌خوانیم: «ایران اصلا زمان را تلف نمی‌کند. یک ماه قبل ساخت و ساز(برای استقرار سامانه اس ۳۰۰) حتی شروع نشده بود و هم زمان با تحویل داده شدن اس ۳۰۰ به ایران در طول سال، ساخت و ساز در دیگر تاسیسات نظامی در سراسر کشور به منظور استقرار دائمی سامانه دفاعی هوایی آغاز خواهد شد».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • موسوی

      اگه راست باشه خداپشتو پناهتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج