۳۶۱۵۶
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

مذاکرات سریع ایران و ۱+۵ با حمایت عربستان

تلاش براي از سرگيري مذاکرات ايران و ۱+۵ با ايران با سفر معاون وزيرامورخارجه روسيه به تهران نشان مي دهد که مسکو به عنوان يک واسط تلاش مي کند با نزديک کردن مواضع دو طرف راه حلي مطلوب براي به نتيجه رسيدن مذاکرات پس از چند دور گفتگوي کم نتيجه پيدا کند.

روزنامه مردم سالاری: تلاش براي از سرگيري مذاکرات ايران و ۱+۵ با ايران با سفر معاون وزيرامورخارجه روسيه به تهران نشان مي دهد که مسکو به عنوان يک واسط تلاش مي کند با نزديک کردن مواضع دو طرف راه حلي مطلوب براي به نتيجه رسيدن مذاکرات پس از چند دور گفتگوي کم نتيجه پيدا کند.

ريابکوف در حالي به ايران سفر کرده است که چند روز پيش وي در اظهارنظري پيشنهاد داده بود که ايران و آمريکا براي رفع مشکلات مذاکرات مستقيم داشته باشند. اين در شرايطي است که واشنگتن و تهران بارها رايزني‌هاي پنهان را در اين مدت رد کرده اند.

اين نکته را بايد ذکر کرد که گرداننده اصلي مذاکرات ۱+۵ آمريکاست و اروپا نيز با نزديک تر کردن خود به مواضع آمريکا نسبت به گذشته رويکرد متفاوتي در مورد ايران اتخاذ کرده است و در اين شرايط دو طرف بايد گام هاي خود را براي اعتماد سازي بردارند تا اين مذاکرات از بن بست خارج شود و روسيه اميد دارد در اين مسير پيشنهاد گام به گامش از سوي دوطرف با مقبوليت همراه شود.

معاون وزير خارجه روسيه خواستار برگزاري هر چه سريع‌تر مذاکرات ايران و ۱+۵ شد؛ سرگئي ريابکوف، نماينده روسيه در مذاکرات ايران و ۱+۵ پس از ديدار و گفت‌وگويي دو ساعته پشت درهاي بسته با سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان درباره تاخير در مذاکرات ايران و ۱+۵ با بيان اين‌که از مذاکرات مسکو ميان ايران و ۱+۵ مدت زمان زيادي گذشته است گفت: ما از هرگونه مذاکره ميان ايران و ۱+۵ استقبال مي‌کنيم و معتقديم بايد هر چه سريع‌تر نشستي برگزار شود.

او با بيان اين‌که «موضوع شناسايي حق غني‌سازي ايران مي‌تواند يکي از موضوعات مورد بحث در روند مذاکرات باشد» اظهار کرد: «اما نمي‌توانم قبول کنم که اين موضوع آغاز کننده مذاکرات باشد. اين مساله يکي از موضوعات و دستورکارهاي مذاکرات است.»

ريابکوف گفت: امروز موضوعات مختلفي در ديدارم با سعيد جليلي مورد بحث قرار گرفت و فکر مي‌کنم ديدگاه مشترک با دوستان ايراني‌مان داريم مبني بر اين ‌که هر گونه راه‌حل سياسي خارجي به ويژه تلاش براي گزينه نظامي عليه سوريه کاملا غيرقابل قبول است و آن چه در بحث سوريه قابل قبول است ايجاد گفت‌وگو ميان دو طرف درگير در سوريه است.

معاون وزير خارجه روسيه اضافه کرد: جامعه بين‌الملل بايد در همين چارچوب عمل کند تا فضايي براي گفت‌وگوهاي سازنده ايجاد شود. وي درباره مساله سوريه خاطرنشان کرد: ما هميشه گفته‌ايم که نبايد به گروه‌هاي تروريستي کمک شود و مساله سوريه بايد داخلي حل و فصل شود.

ريابکوف در پاسخ به اينکه روسيه همواره نسبت به اعمال تحريم‌هاي يک جانبه عليه ايران مخالفت کرده است، اما آمريکا به مخالفت اين کشور پاسخ مثبتي نمي‌دهد، گفت: ما اعتقادي به تاثير تحريم‌هاي يک‌جانبه نداريم ما بر اين باوريم که هرگونه تحريمي بايد پيش از اعمال مورد تصويب شوراي امنيت سازمان ملل قرار گيرد تا محافظ صلح و امنيت بين‌الملل باشد تحريم‌ها در بحث هسته‌ اي ايران و ۱+۵ مشکلي را حل نمي‌کند اين تحريم‌ها بر زندگي مردم تاثير مي‌گذارد و اين اشتباه و غيرقابل قبول است.

وزير امور خارجه عربستان حل و فصل سياسي مساله هسته‌اي ايران را خواستار شد.سعود الفيصل در سخناني در نشست وزيران خارجه اتحاديه عرب و اروپا که سعي کرد در آن تنها به دو موضوع سوريه و تحولات آن و برنامه‌ هسته‌اي ايران و راه‌هاي تعامل با آن بپردازد، با ابراز نگراني از برنامه‌ انرژي هسته‌اي ايران گفت: بايد بگويم که عربستان همچنان بر موضع خود در جهت حمايت از تلاش‌هاي گروه ۱+۵ مبني بر حل اين مساله به واسطه روش‌هاي ديپلماتيک تاکيد دارد.به گزارش بوابه الاهرام، وي همچنين بر اهميت اعلام عاري‌سازي منطقه خاورميانه از سلاح‌هاي کشتار جمعي و سلاح‌هاي هسته‌اي تاکيد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عربها چه رویی پیدا کردن، حالا هرچی هیچی نمیگیم! شیطونه میگه ...
      استغفرالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج