۳۶۲۴۶۵
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

سقف پرداختی مدیران دولتی ابلاغ شد

براساس مصوبه ۲۳ تیر ۹۵ شورای حقوق و دستمزد که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و برخی از وزیران برگزار شد، سقف خالص پرداختی ماهانه مقام‌های ارشد سیاسی پس از کسور قانونی و مالیات، باید کمتر از ۱۰ میلیون تومان باشد.

روزنامه دنیای اقتصاد: براساس مصوبه ۲۳ تیر ۹۵ شورای حقوق و دستمزد که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و برخی از وزیران برگزار شد، سقف خالص پرداختی ماهانه مقام‌های ارشد سیاسی پس از کسور قانونی و مالیات، باید کمتر از ۱۰ میلیون تومان باشد.

جلسه شورای حقوق و دستمزد در تاریخ ۲۳ تیر ۹۵ با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این جلسه پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درخصوص تعیین سقف خالص دریافتی ماهانه تمامی کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین مشمولان بند «ب» ماده ۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه، قضات و... بررسی و به منظور هماهنگی در تعیین حقوق و مزایا و سایر پرداختی‌های دستگاه‌های اجرایی، موارد زیر مقرر شد:

۱- دستگاه‌های مشمول این مصوبه عبارتند از: دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله مستثنیات ماده (۱۱۷) نظیر اعضای هیات علمی، قضات، مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش‌های مجلس، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی (نظیر سازمان‌های زیر نظر مقام معظم رهبری از جمله بنیاد مستضعفان و شرکت‌های تابعه آن، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و شرکت‌های تابعه آن و شهرداری‌ها و...)، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان، هیات‌های مستشاری و دیوان محاسبات، نیروهای مسلح، همچنین مشمولان بند(ب) ماده ۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه، قوه قضائیه، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بانک‌های دولتی، بانک مرکزی، بیمه مرکزی، بیمه ایران، کلیه سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی، سازمان انرژی اتمی و شرکت‌های تابعه، وزارت نفت و شرکت‌های تابعه، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، شرکت شهرک‌های کشاورزی، وزارت اطلاعات، دبیرخانه شورای امنیت ملی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مناطق آزاد اقتصادی و تجاری، ستاد مبارزه با مواد مخدر، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، صندوق توسعه ملی، بنگاه‌هایی که در اجرای قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به بخش غیردولتی واگذار شده و اکثریت اعضای هیات مدیره آنها مستقیم یا غیرمستقیم توسط مسوول یا مسوولان دولتی تعیین می‌شوند و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه کل کشور برای پرداخت حقوق و مزایا استفاده می‌کنند.

۲-سقف خالص پرداختی ماهانه مقامات ارشد سیاسی موضوع بندهای الف، ب و ج ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری شامل: روسای سه قوه، معاون اول رئیس‌جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان رئیس‌جمهور و مقام‌های همتراز پس از کسور قانونی و مالیات، باید کمتر از ۱۰ میلیون تومان باشد.

۳-سقف خالص پرداختی ماهانه به سایر مقامات و کلیه مدیران و کارکنان مشمول این مصوبه پس از کسور قانونی و مالیات نباید از ۳برابر سقف حقوق تعیین‌شده در ماده(۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری تجاوز کند و متوسط این سقف به‌طور سالانه ملاک محاسبه خواهد بود.

تبصره- پرداخت به کارکنان و مدیران شاغل در واحدهای عملیاتی مستقر در مناطق جغرافیایی بد آب و هوا و محروم از تسهیلات زندگی (به تشخیص شورای حقوق و دستمزد) تا ۳۰ درصد بالاتر از سقف مقرر در این بند بلامانع است.

۴- هرگونه وجهی نظیر پاداش، حق‌الزحمه، حق‌التحقیق و موارد مشابه که با رعایت ضوابط قانونی توسط سایر دستگاه‌های بند (۱) به کارکنان دستگاه‌های مشمول مصوبه پرداخت می‌شود، در سقف موضوع این بند لحاظ خواهد شد.

تبصره- پاداش موضوع بند الف ماده(۵۰) قانون برنامه پنجم توسعه که سالانه در ضوابط اجرایی بودجه تعیین می‌شود، عیدی، حق ماموریت روزانه و حق‌التدریس کارکنان واجد شرایطی که در خارج از وقت اداری با رعایت ضوابط مربوط انجام می‌شود مشمول سقف پرداخت مقرر در این مصوبه نیست.

۵- کارانه گروه پزشکی شاغل در واحدهای عملیاتی و درمانی مشمول مصوبه‌ای است که حداکثر ظرف یک ماه به تصویب شورای حقوق و دستمزد می‌رسد.

۶- ذی‌حسابان و مدیران مالی دستگاه‌های اجرایی از هر گونه پرداخت که فاقد موافقت شورای حقوق و دستمزد است، خودداری کنند.دستگاه‌های نظارتی بر این امر نظارت لازم را انجام دهند.

۷- ضوابط این دستورالعمل از تاریخ ۱ مرداد ۱۳۹۵ لازم‌الاجراست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کارکنان چرا؟؟؟؟ کدوم کارمندی حقوقش بالا بوده؟ با این کار فقط حقوق ما کارمندای بدبخت کنترل میشه مدیرا دوباره از اون بندی از شمول قانون خارج کردین (ماموریت و عیدی و پاداش و...) استفاده خودشونو میبرن.

    • دانا

      مدیر نالایق داریم حقوق کم میگیره ولی ضررهای جبران نا پذیری به آن اداره وملت می‌زنه که در دولت قبل کم نبودن مانند مسکن مهر بیشترش بلااستفاده است و مدیر هم داریم برعکس حقوق بالا میخواهد. با مغز ودانایش به مملکت سود زیادی می‌رساند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج