۳۶۲۷۵
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

بودجه ۵۰ میلیون دلاری برای فیلم ضدایرانی

کمپاني سازنده فيلم ضد ايراني «آرگو» در گزارشي جزئيات مربوط به اين پروژه سينمايي را منتشر کرده است.

خبرگزا ری فارس : کمپاني سازنده فيلم ضد ايراني «آرگو» در گزارشي جزئيات مربوط به اين پروژه سينمايي را منتشر کرده است.

فيلم سينمايي «آرگو» از اواسط ماه اکتبر در سينماهاي آمريکا به نمايش درآمده است.اين فيلم به کارگرداني و بازي «بن‌افلک» و به سفارش کمپاني صهيونيستي «برادران وارنر» که فيلم ضد ايراني «۳۰۰» را در کارنامه کاري خود دارد، ساخته شده است.«آرگو» روايتي هاليوودي از واقعه تسخير لانه جاسوسي آمريکا به دست دانشجويان ايراني و فرار ۶ گروگان آمريکايي از دست نيروهاي ايراني است.

کمپاني «برادران وارنر» طي گزارشي جزئيات مربوط به اين فيلم از لوکيشن‌هاي مختلف فيلم، بودجه و هزينه‌ تخصيص يافته به فيلم، تعداد عوامل فيلم و... را منتشر کرده است که در زير مي‌خوانيم:بيش از ۳۱ ميليون دلار از کل هزينه ساخت فيلم «آرگو» مربوط به صحنه‌هايي است که در ايالت کاليفرنيا فيلمبرداري شده است که جزئيات آن در زير آمده است:اگر چه بيشتر داستان فيلم در تهران اتفاق مي‌افتد ولي هيچ‌کدام از صحنه‌ها به دليل دسترسي نداشتن به ايران، در اين شهر ساخته نشده است؛ در حقيقت مراحل اوليه فيلمبرداري در لس‌آنجلس و برخي صحنه‌هاي مربوط به تهران از جمله صحنه تجمع معترضين در خارج از سفارت آمريکا در استانبول فيلمبرداري شده است.

بودجه 50 میلیون دلاری برای فیلم ضدایرانی

صحنه مربوط به بالا رفتن معترضين از در سفارت، در ساختمان سابق فرمانداري لس‌آنجلس گرفته شده است.تمام مدت فيلمبرداري بيش از ۱۷ هفته به طول انجاميده که دو هفته از آن در ترکيه، يک هفته در واشنگتن دي سي و اطراف آن و ۱۴ هفته نيز در لس‌آنجلس بوده است.

به طور کلي مراحل پيش‌توليد فيلم ۶۷ روز و مراحل فيلمبرداري ۴۸ روز بوده است.صحنه‌هاي مربوط به خانه سفير کانادا در تهران‌، در خانه‌اي واقع در پارک هانکوک در نزديکي لس‌آنجلس گرفته شده و از خانه «زا زا گابور» در بورلي هيلز لس‌آنجلس نيز به عنوان خانه «لستر سيگل»، تهيه‌کننده هاليوودي (با بازي آلن آرکين) استفاده شده است. هنگام ساخت فيلم «گابور» خود نيز در خانه حضور داشت ولي به دليل وخامت حال در اتاقي به دور از هياهوي فيلمبرداري از او نگهداري مي‌شد.

به جاي فرودگاه تهران نيز از فرودگاه بين‌المللي اونتاريو استفاده شده است و براي اين کار از عکس‌هاي آيت‌الله خميني و شعارها و نمادهاي ايراني به منظور باور‌پذيرتر شدن لوکيشن استفاده شده و با استفاده از جلوه‌هاي کامپيوتري کوه‌هايي را در پشت فرودگاه اونتاريو بازسازي کرده تا فضا به فرودگاه تهران نزديک‌تر شود.صحنه‌هاي مربوط به لس‌آنجلس نيز در خود لس‌آنجلس فيلمبرداري شده است، به عنوان مثال صحنه‌هاي مربوط به استوديوي هاليوود در کمپاني «برادران وارنر» ساخته شده و رستوران «اسموک هوس»، محلي است که «مندز» (با بازي بن‌افلک) و ديگر همکارانش در رابطه با فرار شش گروگان آمريکايي از ايران نقشه مي‌‌کشند.

در مورد بازيگران نيز از ‌شهروندان آمريکايي‌ کاليفرنياي جنوبي به عنوان جمعيت اعتراض‌ها و همچنين استقبال‌کنندگان در فرودگاه تهران استفاده شده است.به گزارش کمپاني «برادران وارنر»، اين کمپاني در کل ۳۱ ميليون دلار صرف ساخت اين فيلم در کاليفرنيا کرده است که از اين مقدار ۱۸ ميليون و ۹۰۰ هزار دلار صرف اجاره لوکيشن فيلمبرداري شده است.

عوامل اين فيلم شامل ۱۵۷ بازيگر، ۷۳۲ نفر عوامل پشت دوربين و حدود ۳ هزار و ۳۰۰ سياهي لشکر بوده است.هزينه ساخت فيلم «آرگو» در مجموعه، گذشته از هزينه‌هاي جانبي، ۵۰ ميليون دلار بوده که ۶ ميليون دلار از آن نيز ماليات ساخت فيلم در ايالت کاليفرنيا بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیاوش

      بعد ما بعد نمی توانیم از اینهمه خاطرات دوران جنگ یک فیلم خوب و حتی یک فیلم در بیاوریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج