۳۶۳۷۴۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ماموریت خصوصی دولت آمریکا به ماه!

شرکت خصوصی پروازهای فضایی «مون اکسپرس» (Moon Express) به زودی اعلام می‌کند که تاییدیه لازم را برای ارسال یک ماه‌نشین به سطح ماه از دولت آمریکا گرفته است.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: شرکت خصوصی پروازهای فضایی «مون اکسپرس» (Moon Express) به زودی اعلام می‌کند که تاییدیه لازم را برای ارسال یک ماه‌نشین به سطح ماه از دولت آمریکا گرفته است. اگر این اتفاق بیفتد، این بدین معنی است که این شرکت اولین شرکت خصوصی خواهد بود که از دولت برای ارسال وسیله نقلیه فراتر از مدار زمین مجوز گرفته است.
ماموریت خصوصی دولت آمریکا به ماه!

مون اکسپرس یک شرکت فضایی خصوصی است و برنامه‌ی درازمدتش این است که در ماه معدن‌کاری کند. اما فعلا در کوتاه مدت این شرکت صرفا روی رسیدن به ماه تمرکز کرده است. این شرکت در حال حاضر، ماه نشین ۹ کیلویی MX-1 را در دست ساخت دارد که برای جهیدن در سطح ماه طراحی شده.

این شرکت از همین حالا موشک آزمایشی «الکترون» (Electron) ساخت استارت آپ «راکت لب» (Rocket Lab) را رزرو کرده است. اما مون اکسپرس همچنان برای رفتن به ماه به مجوز نیاز دارد و این موضوع برای این کشور به یک مشکل تبدیل شده بود. تاکنون تنها سازمان‌های دولتی به ماه یا دیگر سیاره‌ها سفر کرده‌اند. در حال حاضر، هیچ چارچوب مقرراتی وجود ندارد که به دولت آمریکا اجازه دهد بر ماموریت‌های خصوصی فراتر از مدار زمین نظارت کند.

و این یک مشکل است چون آمریکا باید از مقررات تعیین شده در پیمان فضایی ماورای جو تبعیت کند. این توافق‌نامه‌ی بین‌المللی راهنمایی است برای اینکه کشورها چگونه ماموریت‌های فضایی را اجرا کنند. آمریکا باید ماموریت‌های خصوصی به دیگر سیاره‌ها را نظارت کند و همچنین تضمین کنند که این شرکت‌ها قوانین محافظت از سیاره را نقض نمی‌کنند. اما در حال حاضر هیچ راهی برای دولت وجود ندارد که مطمئن شود ماموریت‌های خصوصی به فراتر از مدار زمین این قوانین را نقض نمی‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج