اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۶۳۸۶۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

حرم رضوی گلباران شد

همزمان با روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و نخستین روز از دهه کرامت، حرم رضوی با حضور جمعی از بانوان و دختران مشهدی گلباران شد.

خبرگزاری مهر: همزمان با روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و نخستین روز از دهه کرامت، حرم رضوی با حضور جمعی از بانوان و دختران مشهدی گلباران شد.

بانوان مشهدی که عفت حضرت معصومه(س) را سرلوحه خود قرار داده اند،‌ از نخستین ساعات صبح امروز در میدان شهدا مشهد و در نزدیکی حرم رضوی تجمع باشکوهی برگزار کردند.

بانوان مشهدی سپس با در دست داشتن شاخه‌های گل مسیر میدان شهدا تا حرم رضوی را پیاده طی کرده و خود را برای عرض ارادت به ساحت قدسی علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) آماده کردند.

حالا دیگر چیزی تا حریم ولایت نمانده است و خیل مشتاقان رضوی لحظه به لحظه گسترده‌تر می‌شود، حالا دیگر این تنها بانوان نیستند که رهسپار حرم عشق شده‌اند، عاشقان امام مهربانی‌ها از هر سو به اجتماع پرشکوه رضوی می‌پیوندند تا میلاد بانوی مهربانی را به ساحت حضرت رضا(ع) تبریک بگویند.

جمعیت اما هرلحظه پرشورتر می‌شود و نوای « یا رضا یا رضا» ذاکران و مداحان اهل بیت، شور و حال عاشقان رضوی را دوچندان می‌کند.

حالا بارگاه منور ضامن آهو نزدیک است، آنقدر نزدیک که عطر خوشبوی حرم رضوی و بوی اسپند خادمان حرم مطهر مشامت را پر می‌کند و وجودت را سرشار از شعف و شادی. گل‌هایی‌ که در دست بانوان و عاشقان حضرت رضا(ع) قرار دارد، در آسمان پراکنده است و بر زیبایی حضور عاشقان افزوده است.

کمی که چشم بگردانی، کم کم می‌توانی حضور خادمان خدمتگزار حرم رضوی را ببینی، همه ایستاده‌اند و در انتظار عاشقان و ارادتمندان امام رئوف. شوق میزبانی و عشق خدمت در چشمانشان موج می‌زند و چشم به‌راه زائران حرم مطهر علی‌ابن موسی‎الرضا.

بوی اسپند و عطر گلاب و رنگارنگی گل‌ها همه دست به دست هم داده‌اند تا هرلحظه عاشق‌تر شوی و مشتاق‌تر و حالا تلاش می‌کنی تا گام‌هایت را بلندتر کنی و هرچه زودتر مهمان بارگاه رضوی شوی اما سیل عاشقان تو را ناچار به همراهی با آنها می‌کند.

حالا درست در مقابل مضجع شریف رضوی ایستاده‌ای، همه توقف می‌کنند تا اذن دخول بخوانند و پیش از ورود به حرم مطهر، خود را برای عرض ارادتی خالصانه و خاضعانه آماده کنند.

دیگر نوبت توست،‌ نوبت توست که به انتظار عاشقی‌ پایان دهی و اینجاست که حضرت تو را برای حضور در جوارش فرامی‌خواند و چه سعادت بزرگی است که میلاد خواهر بزرگوار امام مهربانی را از نزدیک به او تبریک بگویی.

دست‌ها بر سینه است و همه چشم دوخته‌اند به طلایی ترین نقطه‌ای که در مقابلشان قرار دارد، به گنبد خوشرنگ بارگاه رضوی و چه زبیاتر است در تلألو آفتاب درخشان. سلامی پرمهر را پیشکش حضرت می‌کنی و خدا را سپاس می‌گویی از اینکه توانسته‌ای در چنین روزی ، در نخستین روز از دهه پربرکت کرامت، مهمان این حرم باشی.

حرکت به سوی روضه منوره آغاز شده است و گل‌های خوشرنگ و خوشبو در دست زائران. با ذکر سلام وصلوات و قلبی آکنده از شادی رهسپار زیارت مرقد مطهر ثامن‌الحجج می‌شوی و در دل دعا می‌کنی و بر لب، ذکر صلوات بر محمد و آل محمد جاری می‌سازی، درست مثل جریان روان عشق زائران حضرت.

اکنون پا به درون حرم گذاشته‌ای و در حرکت هستی به سوی قبر مطهر حضرت رضا، کم کم چشمت روشن می‌شود به این همه نور و پاکی و حالا این اشک است که از چشمانت جاری می‌شود و دیدگانت را پرفروغ‌تر می‌کند چرا که اشک تو، اشک عشق است و سرشار از ارادت به ولی نعمتت.

قدم برمی‌داری به سوی ضریح سراسر نورش،‌ حتی جمعیت عظیم ارادتمندان نیز نمی‌تواند تو را از رسیدن به ضریح مطهر بازبدارد و حالا گلی را که ساعت‌ها برای تقدیم به حضرت به همراه خود نگه داشتی، روانه ضریح مطهرش می‌کنی و اینجا نقطه اوج ارادت و عشق توست.

در دهه پربرکت کرامت که با میلاد سراسر نور حضرت رضا(ع) به پایان می‌رسد، مشهدالرضا میزبان و محل برگزاری برنامه‌های مختلفی برای زائران و مجاوران حرم رضوی است، زائرانی از سراسر کشور، پیاده و سواره خود را به این بارگاه منور می‌رسانند تا تجربه زیباترین لحظات برای همیشه در خاطرشان ماندگار شود.

جشن‌ها و جشنواره‌های متعددی در طول دهه کرامت در مشهد برگزار می‌شود و امروز در آغازین روز این دهه، ٥۹ گروه کاروان «زیر سایه خورشید» به ۱۱ کشور جهان و ۳۱ استان کشور اعزام می‌شوند.

این کاروان‌ها حامل هزاران بسته فرهنگی، سوغات متبرک و پرچم متبرک حرم حضرت رضا(ع) بوده و همزمان با حضور در مقاصد مشخص‌شده، صدها عنوان برنامه فرهنگی و ‌حمایتی ویژه به اجرا درخواهد آمد.

همچنین، ۱۰ هزار جوان فعال در قالب ۴۰۰ تشکل محوری زیر سایه خورشید، همزمان با دهه کرامت، اقدامات و برنامه‌های مختلفی را برای کمک به خانواده‌های محروم و نیازمند در سراسر کشور، تدارک دیده‌اند تا آنها نیز به پیروی از حضرت رضا(ع) مهربان باشند و دستگیر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج