۳۶۴۱۴۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

امیدهای مدال آماده برای شکست رکوردها

پر مدال ترین تیم ایران در المپیک لندن حالا آماده حماسه ای دیگر در ریو است و ایران چشم به تک تک آنها برای تکرار نمایشی از جنس غیرت ایرانی هستند.

ورزش سه: کشتی فرنگی، پرمدال ترین رشته ایران در المپیک لندن که درخشش آنها کاروان ایران را در جدول مدال ها بسیار بالا کشاند. فرنگی کاران در مسابقات انتخابی و جهانی شیراز نشان دادند هنوز آماده خلق حماسه در مسابقات جهانی هستند و این بار نوبت المپیک و تکرار موفقیت های گذشته است. فدراسیون جهانی کشتی در گزارشی از قدرت تیم ایران در المپیک و رکوردهایی که قرار است شکسته شود گفته است.

در این گزارش آمده است:« حمید سوریان و میخاین لوپز برای قرار گرفتن در جایگاه دومین فرنگی کار برتر جهان در المپیک ریو و جا گذاشتن والری رزانتسف روس و دومین فرنگی کار برتر تاریخ کشتی فرنگی جهان از لحاظ کسب مدال طلا، تلاش می کنند.

سوریان و لوپز دو سال پیش دررقابت های جهانی تاشکند با کسب مدال طلا به رکورد والری رزانتسف نزدیک شدند، اما در رقابت های جهانی سال بعد سوریان حذف شد و لوپز به مدال نقره رسید.

رزانتسف دارای پنج مدال طلای جهان و دو مدال طلای المپیک است و لوپز با 5 مدال طلای جهان و دو مدال المپیک و سوریان با 6 مدال طلا و یک مدال طلای المپیک به دنبال شکستن رکورد کسب مدال طلای رزانتسف هستند و قرار گرفتن تنها در جایگاه دوم جهان می باشند.

به هرحال باید منتظر مبارازات سوریان و لوپز در روزهای ۲۴ تا ۲۶ مردادماه در المپیک ریو ماند و دید آیا آن ها خود را به الکساندر کارلین با کسب ۹ مدال طلای جهان و ۳ مدال طلای المپیک نزدیک می کنند و به تنهایی جای رزانتسف روس را می گیرند یا خیر؟.»

** فرنگی کاران ایرانی در المپیک ریو:

* ۵۹ کیلوگرم: حمید سوریان

متولد ۶۴ در شهر ری. حمید با داشتن ۷ مدال طلای کشتی فرنگی در مسابقات جهانی و یک طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ ایران است. سوریان با مشکلات زیادی که داشت یک بار دیگر خود را به المپیک رساند و با پشت سر گذاشتن مسابقات انتخابی پی در پی بالاخره خود را در ریو دید.

سوریان بعد از ناکامی در کسب سهمیه المپیک در مسابقات جهانی لاس وگاس و دو تورنمنت گزینشی در قزاقستان و مغولستان، در آخرین شانس برای حضور در المپیک در تورنمنت استانبول شرکت کرد و با چهار پیروز پی در پی موفق به کسب سهمیه المپیک از مسابقات گزینشی استانبول شد و او در فینال کشتی گیر امریکایی را ضربه فنی کرد.

در سال ۲۰۰۵ سوریان ۲۰ ساله، توانست اولین طلایش را در مسابقات جهانی بوداپست به چنگ آورد و عنوان قهرمانی بزرگسالان جهان را از آن خود کند. این مدال طلا پنج بار دیگر در رقابت‌های جهانی گوانگ‌ژو سال ۲۰۰۶، مسابقات جهانی ۲۰۰۷ باکو، رقابت‌های جهانی ۲۰۰۹ هرنینگ دانمارک، رقابت‌های ۲۰۱۰ مسکو و ۲۰۱۴ تاشکند تکرار شده است. و دو طلای مسابقات بزرگسالان آسیا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ از دیگر افتخارات ورزشی سوریان است.
طلای سوریان در لندن اولین مدال المپیک کشتی فرنگی ایران بعد از ۴۰ سال است. او پس از قهرمانی با پرچم ایران دور افتخار زد و مدالش را در روز تولد مادرش به او تقدیم کرد. او با کسب هفتمین مدال طلا رکورد ۶ مدال طلای عبدالله موحد یکی از اسطوره‌های کشتی را شکست و از از نظر مرغوبیت تعداد مدال بهترین کشتی‌گیر تاریخ ایران نام گرفت.

او حالا یک بار دیگر پا به المپیک گذاشته است تا از طلای لندن دفاع کند تا ثابت کند هنوز بهترین است. سوریان شانس اول طلای کاروان ایران در ریو خواهد بود و اگر این اتفاق بیافتد رکورد او دست نیافتنی خواهد شد.
* ۶۶ کیلوگرم: امید نوروزی

متولد سال ۶۴ در شیراز. دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت از دانشگاه شیراز است، فرنگی کار تیم ملی ایران در مسابقات جهانی در وزن‌های ۶۰ و ۶۶ کیلوگرم برای تیم ملی کشتی فرنگی ایران به میدان رفته است.
در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو پس از شکست دادن ریوتارو ماتسوموتو از ژاپن نایب قهرمان جهان، ژن جی از چین و جوماشف از ازبکستان در فینال جونگ جی هیون از کره جنوبی راشکست داد تا اولین کشتی‌گیر ایرانی لقب گرفت که روی سکوی اول بازی‌های آسیایی گوانگجو ایستاد.

المپیک گذشته امید در ورزشگاه اکسل لندن ابتدا یانگ شنگ چینی را با نتیجه سه بر یک شکست داد، او پس از این پیروزی به مصاف سرامیوف آنگلاف بلغار رفت و با اقتدار سه بر صفر پیروز این مسابقه هم شد و به مصاف حریف باهوش و قدرتمند خود یعنی المت کیبیسپایف از قزاقستان رفت و آن مسابقه هم با نتیجه سه بر یک پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی المپیک لندن رفت تا با حریف ژاپنی خود یعنی ریوتارو ماتسوموتو مسابقه دهد و اینبار هم با پیروزی سه بر صفر به فینال المپیک ۲۰۱۲ لندن راه یافت. او در فینال این مسابقات نیز توانست با اقتدا ریواز لاشکی گرجستانی را در مجموع دو بر صفر شکست دهد و مدال طلای این مسابقات را کسب نماید و ایران را صاحب دومین مدال طلا در تاریخ کشتی فرنگی کند، او پس پایان مسابقه از خوشحالی محمد بنا مربیش را سالتو سوبلس کرد. امید در بازیهای جهانی دانمارک به لاشکی باخته بود.
طلای امید در لندن بسیار تاثیرگذار و ارزشمند بود و حالا یک بار دیگر او و سایر فرنگی کاران امید طلای کاروان ایران هستند. او در بازی های جهانی شیراز نشان داد در بهترین فرم بدنی قرار دارد و باید منتظر نمایش فوق العاده او در ریو هم بود.
* ۷۵ کیلوگرم: سعید عبدولی

متولد سال ۶۸ در اندیمشک. او مدال طلای قهرمانی جوانان جهان و بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ را در کارنامه دارد اما همیشه با شنیدن نام او صحنه اعتراض مربیان در المپیک لندن تداعی می شود، جایی که او گریه کنان منتظر تغییر رای داوران بود اما این اتفاق رخ نداد تا او از سایر فرنگی کاران در کسب مدال جا بماند.

سعید عبدولی ابتدا در المپیک لندن ۲۰۱۲ توانست آتاکان یوکسل ترکیه‌ای را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد اما در دومین مسابقه خود با استیو گنو فرانسوی، با تصمیم داور بلاروسی، ایهار برل مسابقه را با نتیجه ۳ بر صفر به حریف خود واگذار کرد و عملاً با باخت از دور مسابقات حذف شد و به چهار نفر برتر این مسابقات نرسید.

سعید عبدولی در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۱ در وزن ۶۶ کیلوگرم توانست نهمین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی را کسب کند و همچنین سهمیه ورود به بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ را هم بدست آورد.
سعید عبدولی موفق شد در رقابت های جهانی و گزینیشی المپیک در لاس وگاس با شکست حریف گرجستانی راهی مرحله نیمه نهایی شد و سهمیه المپیک را کسب کرد.
* 85 کیلوگرم: حبیب‌الله اخلاقی

متولد سال ۶۴ در اندیمشک، دارای مدرک کارشناسی ارشد و دانشجوی دکتری مدیریت تربیت بدنی از دانشگاه شهید چمران اهواز. حبیب در آخرین روزهای اردو تیم ملی کشتی فرنگی و با دستور محمد بنا به عنوان کشتی گیر وزن ۸۵ کیلوگرم راهی ریو شد و توانست با نمایش خوبی که در مسابقات بین المللی و تمرینات داشت خود را المپیکی کند.
او دارنده مدال طلای مسابقات آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی در وزن ۸۰ کیلو و همچنین یک مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۰۹ هرنینگ را در دستهه ۸۴ کیلو است. اخلاقی در جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۰ ایروان که با نخستین قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید و مدال برنز قهرمانی دانشجویان جهان ۲۰۱۰ تورین هم از دیگر عناوین اوست، مدال طلا دانشجویان جهان در شهر تسالونیکی یونان سال ۲۰۰۸، راهکار اصلی او در کشتی گرفتن،فعالیت زیاد و کار کردن با دست‌های حریف است.
* ۹۸ کیلوگرم: قاسم رضایی

متولد ۶۴ در آمل. او در روز اول مسابقات جهانی بزرگسالان با شکست حریف ترکیه‌ای خود راهی مرحله نیمه نهایی شد المپیکی شود. او سومین المپیک خود را پشت سر خواهد گذاشت که اوج حضور او در لندن بود جایی که بعد از برد در فینال وزن 96 کیلوگرم المپیک گذشته ضمن کسب مدال طلا، توانست تیم ایران را بالاتر از روسیه قرار دهد و قهرمان المپیک کند. رضایی علاوه بر المپیک لندن در مسابقات المپیک پکن نیز شرکت کرده بود.
او در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۱۴ برنده مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان شد، فیلا در گزارشی او را به عنوان فردی قدرتمند و پر امید معرفی نمود و او را در زمره برجسته ترین کشتی گیران سال ۲۰۱۳ جهان قرار داد.

رضایی در ابتدا در المپیک لندن استراحت داشت و در اولین مسابقه خود توانست جنک ایلدم از ترکیه را با نتیجه سه بر یک شکست دهد و به مرحله بعدی صعود کند و در مرحله بعدی ، او با آرتور الکسانیان ارمنستانی به مبارزه پرداخت که در پایان با نتیجه سه بر صفر پیروز این مسابقه شد و به جمع چهار تیم برتر این دوره از مسابقات پیوست ، در نیمه نهایی این مسابقات نیز با یونیور استرادا فالکون از کوبا مسابقه داد و باز هم با راحتی توانست سه بر صفر این حریف کوبایی خود را از پیش رو بردارد و با اقتدار به فینال این دوره از مسابقات برسد.
او در فینال این دوره از مسابقات المپیک توانست با نتیجه سه بر صفر و مقتدرانه رستم توتروف روس را شکست دهد و سومین مدال طلای ایران را در کشتی فرنگی به دست آورد.
اوج کار قاسم رضایی بعد از وقوع زلزله اهر، هریس و ورزقان بود که این قهرمان مدال طلای المپیک لندن خود را به زلزله‌ زدگان تقدیم کرد. قاسم در این زمینه گفته بود که این مدال را نتیجه دعای بسیاری از زلزله‌زدگان می‌داند، در ادامه قاسم رضایی به دیدار مردم ورزقان رفت.
* ۱۳۰ کیلوگرم: بشیر باباجان‌زاده

متولد سال ۶۸ در بابل. بشیر باباجان زاده با کسب مدال برنز در مسابقات جهانی کشتی ۲۰۱۱ استانبول، در وزن ۱۲۰ کیلوگرم موفق به گرفتن سهمیه المپیک لندن شد تا در ریو دومین المپیک خود را تجربه کند.

او در دور اول علی ناظم از عراق را مغلوب کرد. سپس در دور بعد بر یوری پتریکیف، دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن در یک کشتی سخت غلبه کرد، اما در دور بعد به یوهان یورن سوئدی باخت و با باخت یورن به هیکی نابی استونیایی، از دور مسابقات کنار رفت و به مقام هفتم رسید.
بشیر باباجان زاده کشتی گیر وزن ۱۳۰- کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی ایران توانست در آخرین وزن در مقابل نماینده اکراین به برتری برسد.
** برنامه فرنگی کاران در ریو:

* یکشنبه 14 آگوست؛ 24 مرداد

کشتی فرنگی اوزان ۵۹ و ۷۵ کیلوگرم ـ حمید سوریان و سعید عبدولی
ساعت ۱۷:۳۰ ـ مقدماتی
ساعت ۲۲:۳۰ ـ فینال
* دوشنبه ۱۵ آگوست؛ ۲۵ مرداد

کشتی فرنگی اوزان 85 و 130 کیلوگرم ـ حبیب‌الله اخلاقی و بشیر باباجان‌زاده
ساعت 17:30 ـ مقدماتی
ساعت 23:30 ـ فینال
* سه‌شنبه 16 آگوست؛ 26 مرداد

کشتی‌فرنگی اوزان ۶۶ و ۹۸ کیلوگرم ـ امید نوروزی و قاسم رضایی
ساعت ۱۷:۳۰ ـ مقدماتی
ساعت ۲۲:۳۰ ـ فینال
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج