۳۶۴۵۵
۲۴ نظر
۵۰۰۶
۲۴ نظر
۵۰۰۶
پ

نایاب شدن کتاب عثمانی به خاطر یک سریال!

گزارش دیروز نویسنده سایت خبرآنلاین خیلی زود در تمام خبرگزاری ها دست به دست شد. این خبرنگار در مطلبی که در این سایت منتشر شد از نایاب شدن کتاب های تاریخ عثمانی در بازار کتاب ایران خبر داد.

نایاب شدن کتاب عثمانی به خاطر یک سریال!

تماشا: گزارش دیروز نویسنده سایت خبرآنلاین خیلی زود در تمام خبرگزاری ها دست به دست شد. این خبرنگار در مطلبی که در این سایت منتشر شد از نایاب شدن کتاب های تاریخ عثمانی در بازار کتاب ایران خبر داد.

آن هم درست بعد از آغاز به پخش سریالی درباره سلطان سلیمان در یکی از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان؛ در آغاز این گزارش آمده است: «... یکی از دوستان صبح امروز برای خرید کتاب به فروشگاه یکی از انتشاراتی های مشهور مراجعه کرده بود و از روی کنجکاوی پرسیده بود که آیا در چند هفته اخیر فروش کتاب های مربوط به تاریخ عثمانی تغییری داشته است که ... متصدی فروشگاه با خنده به او می گوید: «چند روزی است که افراد زیادی چنین پرسشی را مطرح می کنند. فروش کتاب های مربوط به تاریخ عثمانی به قدری زیاد بوده که تمامی کتاب های مربوط به تاریخ عثمانی در حال تجدید چاپ هستند؛ حتی کتابی مثل سقوط قسطنطنیه!»

نایاب شدن کتاب عثمانی به خاطر یک سریال!

در ادامه این گزارش آمده است: «اینطورکه به نظر می رسد این اتفاق یعنی افزایش فروش کتاب های تاریخ عثمانی پیامد پخش سریال «حریم سلطان» از یکی از شبکه های ماهواره ای است. این سریال که به زندگی سلطان سلیمان قانونی از مشهورترین سلاطین عثمانی می پردازد، ساخت کشور ترکیه است و اینطور که از شواهد و قرائن بر می آید، توانسته نظر مخاطبان خود را به قدری جلب کند که به سراغ کتاب های تاریخی بروند و با تاریخ عثمانی بیشتر آشنا شوند.»

نویسنده همچنین با ابراز تاسف از این شرایط نوشته است: «اما این استقبال مخاطبان روی دیگر هم دارد که بسیار دردناک است. ما در کشور خودمان داستان ها و وقایع تاریخی متعددی داریم که به مراتب فراگیرتر و جذابتر است. از نظر فنی هم اگر برتر نباشیم، چیزی کم نداریم؛ پس چرا در کشور ما چنین اتفاقی نمی افتد و محصولی رسانه ای ساخته نمی شود که بتواند مخاطبان را تهییج کند به مطالعه و تحقیق در مورد آن موضوع روی بیاورند؟! حداقل بنده و دوستانمان هر چه فکر کردیم آیا سریالی که از تلویزیون خودمان پخش شده هم چنین تاثیری داشته یا نه، چیزی یادمان نیامد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شقایق

      دلیلش اینکه در کشور ما سریالهای تاریخی جذاب ساخته نمی شوند

      پاسخ ها

      • يه دوست

        با اين همه گذر از فيلتر و سانسور چه طور جذاب باشه؟..........حيف از تاريخ غني كشورمان، كه مردم از سر ناچاري به همچين فيلم تحريف شده اي رو آوردن!

    • بدون نام

      یه دلیل واضح داره و اون اینکه بودجه ای رو که میشه به ساخت فیلم های تاریخی ایران اختصاص داد صرف خرید فیلم های تاریخیه کشور کره می کنن و مردم رو از تاریخ خودمون دور می کنیم...

    • شیوا

      سریال مختارنامه عالی بود و به نظر من خیلی ها ترغیب شدن برای خرید کتاب هایی در مورد مختار ثقفی . یکی از همین افراد من و دوستانم بودیم. هم یک کتاب در مورد مختار خریداری کرده و خواندم هم کتابی در مورد عاشورا.
      در ضمن CD های این سریال را هم خریدم.
      پس اگر سریال پرمحتوای تاریخی هم در ایران با کیفیت خوب ساخته شود این امار در کشور خودمان بالا میبرد. البته مضمون این سریال تاریخ ایران نبود اما مربوط به دین ما که میشد.
      مطمئن باشید اگر سریال یا فیلمی در مورد کوروش کبیر ساخته شود اماری بی سابقه در این مورد خواهیم داشت.

      پاسخ ها

      • farzaneh

        اگر...

    • بدون نام

      بدلیل محدودیتهای اجتماعی امکان ساخت نظایر این سریال موجود نمی باشد پس تلاش نکنید

    • بدون نام

      بذارین مردم کتاب های تاریخ عثمانی رو بخونن و متوجه دروغ های سریال بشوند.
      در این سریال پسر سلطان سلیم خونخوار را نمایش میده که خون های ایرانی زیادی رو ریخت.
      جالب این جاس که نحوه زندگیشونو مثل اروپایی ها به تصویر کشیده.
      و بدتر از همه اینکه این آخریا از یک دختر برده ایرانی داستان سرایی کرده که به محفل خصوصی شاه وارده میشه که گلی به غیرت هممون . . .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا خوب برده ایرانی رفته و واقعیته چه ربطی به غیرت داره می خوای بریم سر کارگردان یا تاریخ نویس رو بزنیم ؟ غیرت جا داره غیرت مقدسه هر جایی استفادش نکنین

      • بدون نام

        تاریخ نویس توهم زده!غیرت مقدسو اینجا استفاده نکنیم کجا بکنیم!!!

      • eli

        Khodaro shokr ke badet miad,ke ta ghesmat haye jadidam donbal kardi!!!!@age dost dashti mirafti sare sahne....

    • مجله زمزار

      به قول گفتنی : عدو شود سبب خیر.
      چون باعث شد که مردم در مورد تاریخ حقیقی این سلطان تحقیق کنند.درباره شخصیت اصلی فیلم:
      سلطان سلیمان اول دهمین سلطان امپراتوری عثمانی است که بیش از 46 سال بر امپراتوری عثمانی حکم ‌راند و در این مدت بارها به ایران حمله کرد و بسیاری از ایرانیان را قتل عام کرد.

      سلطان سلیمان که همزمان با شاه طهماسب صفوى حکومت می‌کرد به "ابراهیم پارگایى" وزیر اعظمش دستور داد که به ایران حمله کند و او نیز توانست تبریز را فتح کند و کشتار بزرگی در تبریز به راه بیندازد.

      او مدتی بعد مجددا به ایران حمله کرد و توانست باز هم فتوحاتى در اطراف ارومیه و تبریز به دست آورد

      پاسخ ها

      • eli

        Hamchin migi hamle kardano ghatl anjam dadan,ke engar avalino akhrin ghomi bodan ke be iran hamle kardan...doste Aziz to jang koshte mishan, shirini pakhsh nemikonan....
        Hala hazf kon majale jan...

    • صحرا

      سریال حریم سلطان که واقعاسریال بی ارزش و خاله زنکی است.

      پاسخ ها

      • eli

        Narahati??????nega nakon.

    • استار

      خدا رو شكر مي‌كنم كه اصلا ماهواره تو خونه مون نداريم، هرچي احترام و حرمت بين والدين و بچه ها باشه از بين ميره، فقط بلدن از خيانت فيلم بسازن و بگن آدم بايد هر كسي رو كه دوست داره بدست بياره حتي اگه حرام باشه. از ماهواره متنفرم!!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • eli

        Are vala ma ham ke aslan zamine in harfaro nadarim....shoma ham az seryal moshakhase ke bikhabari...

    • امین

      سلطان سلیمان اگر به ایران حمله کرده وظیفه خودشو نسبت به کشورش انجام داده. شما باید از بی عرضگی و خرفتی شاه اسماعیل و شاه طهماسب گلایه کنید که باعث شدن ایران محل رفت و آمد ارتش عثمانی بشه.

    • محسن

      اتفاقا سریالش خیلی عالی و خانوادگیی هستش...ایرانی ها بخاطر اینکه نمیتونن سریالی مثل اینو بسازن همش دارن میگن این سریال اینجوری این سریال اونجوری...بجایه این حرفاتون سریالی بسازید که از این بهتر باشه...
      بد میگم؟

      پاسخ ها

      • eli

        Kamelan movafegham...ma ba ye sete javaherate ona serial 90 ghesmati misazim....

      • استار

        مشكل اينجاست كه خيلي ها سريال خوب رو در اين ميبينن كه آزادي توش باشه! كلا بعضي ها با حجاب مشكل دارن!

    • بدون نام

      از نظر شما خانواده یعنی چی ...

    • مرضيه

      نه بد نميگى ولى به نظر من خانواده اى كه بچه ى كوچيك داره نه به نظر من هم سريال بدى نيست يعنى تا حالا كه نبوده و من هيچ جاش نديدم به ايرانيها توهين كنن

    • eli

      Ma chera faghat donbale noghate bi arzesho manfi ye chizi mirim????che iradi dare Adam az har melati goshei az tarikh roo bedone...

    • بدون نام

      بچه ي كوچيك بيجا ميكنه شب ساعت ١٢بيدار ميمونه با ننه باباش بشينه فيلم نگاه كنه فيلم زبان اصلي كه شروع كه ميشه مينويسه بالاي ١٣ سال ساعت ٨ خودشون و ٩:٣٠ ما زيرنويس مياد پاي تلوزيون كه شب بخير بچه ها بريد بخوابيد اين فيلمم ساعت ٨:٣٠ خودشون شروع ميشه كه بشه ١٠ ما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج