۳۶۴۷۳۹
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

رضا عنایتی: مجیدی اراده کند، سرمربی استقلال می شود

تا همین چند ماه پیش رضا عنایتی با ۸۶ گل بهترین گلزن تاریخ لیگ فوتبال ایران بود؛ بازیکنی که در بیست و پنج سالگی در لباس ابومسلم خودش را در فوتبال ایران نشان داد و همه از این می گفتند که خیلی دیر وارد فوتبال شده است. اما رضا عنایتی دیر وارد شدنش به فوتبال حرفه ای را با ماندگاری اش در این سال ها جبران کرده است.

هفته نامه همشهری جوان - فرزام محمدعلیها: تا همین چند ماه پیش رضا عنایتی با ۸۶ گل بهترین گلزن تاریخ لیگ فوتبال ایران بود؛ بازیکنی که در بیست و پنج سالگی در لباس ابومسلم خودش را در فوتبال ایران نشان داد و همه از این می گفتند که خیلی دیر وارد فوتبال شده است. اما رضا عنایتی دیر وارد شدنش به فوتبال حرفه ای را با ماندگاری اش در این سال ها جبران کرده است؛ مهاجمی که در طول مصاحبه تا دلتان بخواهد از استقلال و آینده اش حرف زد و نظرات جالبی درباره منصوریان و فرهاد مجیدی داشت. مهاجم چهل ساله مشهدی این فصل مسن ترین بازیکن لیگ برتر خواهدبود و هنوز هم وقتی بحثمان با او به سمت خداحافظی می رود، بدون مکث جواب می دهد به خداحافظی فکر نمی کند.

رضا عنایتی: مجیدی اراده کند، سرمربی استقلال می شود
ظاهرا داستانی برایت پیش آمد که ترجیح دادی با بادران فسخ قرارداد کنی؟

وقتی با بادران قرارداد امضا کردم، اتفاق عجیبی برایم افتاد. هوادارانی بودند که به صفحه شخصی من آمدند و حمله کردند که چرا حاضر شده ای با تیم لیگ یکی قرارداد امضا کنی؟ من هم واقعا از این اتفاق شوکه شدم و فکر نمی کردم این موضوع برای هواداران این قدر مهم باشد. آن ها بسیار از این موضوع عصبانی بودند و به همین دلیل تصمیم گرفتم و ترجیح دادم قراردادم را فسخ کنم. شرایطی را که برایم به وجود آوردند، تا حالا تجربه نکرده بودم و وقتی درخواست هواداران را دیدم، تصمیم گرفتم به خواست مردم احترام بگذارم.

اکبر میثاقیان برای ماندنت در بادران اصرار نکرد؟

من فقط به خاطر اکبر میثاقیان که فوتبالم را در کنار او شروع کرده بودم با بادران قرارداد امضا کردم اما بعد از اینکه این اتفاق ها برایم افتاد و درخواست هواداران را دیدم، تصمیم گرفتم از این تیم جدا شوم. زمانی که می خواستم جدا شوم، موضوع را با آقای میثاقیان در میان گذاشتم و ایشان هم وقتی اصرار من را دیدند، اجازه دادند بروم. البته اکبر آقا از دست من حسابی عصبانی بود ولی من موضوع را برایش تعریف کردم و او هم رضایت داد که جدا شوم.

فکر نمی کردی بهترین راه بعد از اعتراض هواداران این بود که برای همیشه از فوتبال خداحافظی کنی؟ ظاهرا تو همچنان دوست داری به فوتبال ادامه بدهی و دنبال خداحافظی نیستی؟

موضوع خداحافظی من که حسابی داستان شده است. من هنوز پیشنهاد دارم و شما می بینید که بدنم هم هنوز آماده است. وقتی می توانم بازی کنم چرا باید خداحافظی کنم؟ بازیکنی باید به فکر خداحافظی باشد که کارآیی نداشته باشد ولی من کاملا آماده هستم و دلیلی نمی بینم که بخواهم خداحافظی کنم. میزان دوندگی من مثل بازیکنان جوان است و فکر می کنم سن یک عدد است. همین که هنوز از لیگ برتر پیشنهاد دارم، برایم کافی است تا دلیلی برای خداحافظی نداشته باشم.

اما خیلی از بازیکنان بزرگ دنیا مثل زیدان و دشان در اوج از فوتبال خداحافظی کردند و الان هم اسطوره های فوتبال فرانسه هستند. تو هیچ وقت به این موضوع فکر نکرده ای؟

در فوتبال ما اصلا این شرایط صادق نیست. در ایران بازیکن تا روزی که بتواند فوتبال بازی کند به کارش ادامه می دهد. شما خودتان می دانید خیلی کم پیش می آید که یک بازیکن در اوج از فوتبال خداحافظی کند. بازیکنان معمولا تا روزی که پیشنهاد داشته باشند، به کارشان ادامه می دهند و من هم از این قاعده مستثنا نیستم.

ولی بازیکنی مثل فرهاد مجیدی در اوج از فوتبال خداحافظی کرد و می بینیم که امروز چقدر بین هواداران محبوب است. بهتر نبود تو هم در اوج چنین تصمیمی می گرفتی؟

در مورد فرهاد مجیدی ماجرا فرق می کند. در فوتبال ایران هر بازیکنی که چهره و تیپ خوبی داشته باشد، خیلی زود محبوب می شود. محبوبیت مجیدی به خداحافظی اش بر نمی گردد، او زمانی که فوتبال بازی می کرد هم بسیار محبوب بود. ظاهر و تیپ در فوتبال ایران خیلی مهم است و بازیکنانی که این ویژگی را دارند، خیلی زود خودشان را در دل هواداران جا می کنند.

ولی منصوریان هم در اوج خداحافظی کرد. او که مثل مجیدی ظاهرش خوب نیست.

منصوریان سال آخری که از فوتبال خداحافظی کرد، چهار بازی هم برای استقلال انجام نداد و این طور نبود که در اوج خداحافظی کند. من قصه ام فرق دارد، چرا که هنوز هم کلی پیشنهاد دارم، فکر می کنم شرایط من ویژه است.
رضا عنایتی: مجیدی اراده کند، سرمربی استقلال می شود
مجیدی محبوب است و خیلی ها می گویند بزرگ ترین تهدید برای منصوریان محسوب می شود. فکر می کنی اینکه می گویند او نیمکت منصوریان را تهدید می کند، درست است؟

من فکر نمی کنم این موضوع چندان بد باشد. مجیدی حتما سرمربی استقلال می شود، من این را به شما قول می دهم. به هر حال این که مجیدی نیمکت منصوریان را تهدید می کند، یک موضوع طبیعی است، چرا که فرهاد بسیار محبوب است و مطمئن باشید او سرمربی استقلال می شود من در این موضوع یک درصد هم شک ندارم.

فکر می کنی چه زمانی فرهاد مجیدی این فرصت را پیدا کند که سرمربی استقلال شود؟

من سوالت را این طور پاسخ می دهم. فرهاد هر زمان که بخواهد، سرمربی استقلال است و من در این موضوع یک درصد هم شک ندارم. فرهاد یک چیزی در جیبش دارد به اسم هوادار که هر وقت این برگ برنده را از جیبش دربیاورد، می تواند روی نیمکت استقلال بنشیند. فرهاد اراده کند، سرمربی استقلال است. من در این موضوع حتی یک درصد هم تردید ندارم و حالا فرقی نمی کند که در دوره سرمربیگری منصوریان این اتفاق بیفتد یا در دوران مربی دیگری، چیزی که مهم است این است که او هروقت بخواهد، سرمربی استقلال می شود.

این را که می گفتند او در استقلال مافیا داشت و در تصمیم های فنی دخالت می کرد، قبول داری؟

واقعیتش را بخواهید من تنها یک نیم فصل با فرهاد مجیدی همبازی بودم و خداوکیلی چیزی ندیدم. من دوست دارم واقعیت را بگویم. خدایی اش در نیم فصلی که با فرهاد همبازی بودم می دیدم که با جوان ها خیلی نزدیک است و به آن ها کمک می کند و رابطه ای صمیمی با آنها دارد.

فکر می کنی خودت می توانی روزی سرمربی استقلال شوی یا باید در تیم های دیگر به کار مربیگری ادامه بدهی؟

برای ما کار خیلی سخت شده و ما باید اول وارد عرصه مربیگری شویم و بعد ببینیم چه اتفاق هایی برایمان رخ می دهد. ما مثل فرهاد مجیدی و منصوریان نیستیم که حمایت هواداران را پشتمان داشته باشیم و به همین دلیل کارمان خیلی سخت است.

در کلاس های مربیگری شرکت کرده ای؟

بله من مدرک درجه C آسیا را گرفته ام و ان شاءالله دارم برای شرکت در کلاس های B آسیا ثبت نام می کنم.

چرا هیچ کس از این موضوع خبردار نشده است؟

من مثل خیلی ها نیستم که فیلم کلاس های مربیگری ام را در صفحه اجتماعی ام بگذارم یا بگویم من و استادیوم خالی یهویی. این کارها واقعا درست نیست. من دنبال تبلیغ کارم نیستم و البته کسی را هم ندارم که برایم تبلیغ کند. به همین دلیل هم در سکوت کارهایم را پیش می برم.

فکر می کنی منصوریان در استقلال موفق می شود؟

من خیلی نگران منصوریان هستم و این را از ته دلم می گویم. با بازیکنانی که استقلال جذب کرده، هواداران از این تیم فقط قهرمانی می خواهند و این موضوع شمشیر دولبه است. همان طور که این بازیکنان بسیار باکیفیت هستند و می توانند به موفقیت استقلال کمک کنند، اگر در ترکیب این تیم جواب ندهند، کار برای منصوریان خیلی سخت می شود. از همه این ها گذشته افرادی در باشگاه استقلال هستند که دوست ندارد این باشگاه نتیجه بگیرد و این موضوع من را خیلی نگران می کند.
رضا عنایتی: مجیدی اراده کند، سرمربی استقلال می شود
تاحالا خیلی درباره این افراد حرف به میان آمده است اما کسی حاضر نشده نام آن ها را فاش کند. تو در این باره صحبت می کنی؟

نیازی نیست من نام کسی را بیاورم، چرا که آن ها خودشان می دانند منظورم چیست. شما دو سال گذشته استقلال را نگاه کنید، شروع عالی و پایان افتضاح. فکر می کنید این اتفاقی است؟ من به شما می گویم این اتفاق ها اصلا بی دلیل نیست.
افرادی در باشگاه استقلال هستند که تا وقتی که تیم نتیجه می گیرد، خودشان را پنهان می کنند ولی به محض این که روزهای افت این تیم شروع می شود پیدایشان می شود و هر کاری می کنند که تیم نتواند از حاشیه خارج شود. دو فصل قبل که من در استقلال بودم، تیم ما می توانست مثل آب خوردن قهرمان شود، قسم می خورم که به راحتی قهرمان می شدیم اما همین آقایان پول باشگاه را قطع کردند و باعث شدند نتوانیم نتیجه بگیریم.

مظلومی در مصاحبه ای گفته که یک بازیکن را هرگز نمی بخشد و همه می دانند منظور او مهدی رحمتی است. در این باره توضیح می دهی؟

من با اسم ها کاری ندارم و فقط می گویم که باید در باشگاهی را که مدیران آن از یک بازیکن خط می گیرند، تخته کرد. واقعا اگر مظلومی راست بگوید، باید در فوتبال را تخته کرد.

البته به نظر می رسد در این بین خود مظلومی هم مقصر است که اجازه داده رحمتی در کارش دخالت کند. این موضوع را قبول داری؟

مظلومی شخصیت فوق العاده ضعیفی دارد. حرف من این است که آقای مظلومی، تو که می گویی عده ای اجازه ندادند تو نتیجه بگیری، چرا همان زمان نام آن ها را نگفتی؟ وقتی کار از کار گذشت، دیگر چه فایده ای دارد که بخواهی در مورد این مسائل صحبت کنی؟

ولی خودت هم همین مشکل را داری. چرا بعد جدایی از استقلال نگفتی که رحمتی باعث این اتفاق ها شده است؟

دلیلش این است که آن زمان هنوز چیزی صددرصد نشده بود و من فکر می کردم شاید پنج درصد حرف هایی که زده می شود، صحت نداشته باشد.

ولی در مورد تو گفته می شود خودت هم ترس داشتی بگویی چرا از استقلال جدا شده ای.

چنین چیزی نیست. من بازیکن کوچکی در این فوتبال نبودم و این برایم افت داشت که بگویم رحمتی من را از استقلال بیرون کرده است. اگر می خواستم نام او را بیاورم، خودم را کوچک می کردم.
رضا عنایتی: مجیدی اراده کند، سرمربی استقلال می شود
ولی عجیب است که تو دو هفته پیش به تمرین استقلال رفتی و با رحمتی عکس انداختی.

من عکس انداختم؟ قسم می خورم رحمتی تا من و حسین کاظمی را دید، سمت ما آمد و درخواست کرد عکس یادگاری بگیریم. من هرگز سمت رحمتی نرفتم و کسانی که صحنه را دیدند، می توانند این موضوع را شهادت بدهند.

قبول داری شاید اگر او نبود، تو در استقلال از فوتبال خداحافظی می کردی؟

آرزویم بود که سال پیش با پیراهن استقلال از فوتبال خداحافظی کنم ولی همین آقای مظلومی با من جلسه گذاشت و گفت که من نمی توانم نام تو را در لیست خروج باشگاه قرار بدهم. من هم رفتم و البته برای من جالب است که خودش حالا می گوید تا قرارداد من را ندهید، با باشگاه فسخ نمی کنم ولی به من گفت: «برای استقلال حاشیه سازی نکن و برو.» دنیا چقدر کوچک است.

در یک مصاحبه گفته بودی که شش سال است پولی از این فوتبال نگرفته ای. این مسئله را تایید می کنی؟

من در شش سال آخر فوتبالم کمتر از 600 میلیون تومان درآمد داشته ام و متاسفانه پول هایم را هم نمی توانم پس بگیرم و از این بابت واقعا ناراحت هستم. درآمد متوسط من در تمام این سال ها، حول و حوش 500 میلیون تومان بوده است ولی در مجموع این شش سال 600 میلیون تومان هم دریافتی نداشته ام.

از استقلال چقدر پول گرفتی؟

شاید خنده تان بگیرد ولی کل دریافتی من از استقلال ۲۵ میلیون تومان بود. خدا شاهد است هزینه جا به جایی من از مشهد به تهران هم درنیامد.

این درست است که بسیاری از بازیکنان پول هایشان را در فوتبال ایران نمی گیرند؟

صددرصد درست است. بعضی بازیکن ها هستند که زرنگ هستند و می گویند تا پول نگیریم بازی نمی کنیم. یک عده هم هستند مثل حنیف و برهانی که قرارداد می بندند ولی پولی نمی گیرند.
رضا عنایتی: مجیدی اراده کند، سرمربی استقلال می شود
دندان پوسیده ای بودم که شش سال در این فوتبال دوام آوردم

مرفاوی کاره ای نبود

چطور شد بعد از اتفاق هایی که در لیگ نهم بین تو و استقلال افتاد، حاضر شدی دوباره با مرفاوی در صبا کار کنی؟

من مشکلی با مرفاوی ندارم، اتفاقا خودم او را به اعضای هیئت مدیره پیشنهاد کردم و گفتم او تنها کسی است که در این شرایط می تواند صبا را نجات بدهد و هنوز هم فکر می کنم انتخاب بسیار مناسبی برای این تیم است.

ولی در لیگ نهم که تو به آن شکل از استقلال جدا شدی، خیلی ها می گفتند مرفاوی هم مقصر است. این موضوع را قبول داری؟

اصلا چنین موضوعی صحت ندارد. در آن ماجرا مرفاوی اصلا کاره ای نبود. واعظ آشتیانی بود که به خاطر اتفاق هایی که پشت پرده افتاده بود، من را کنار گذاشت. واقعیت این است که من آنروزها خیلی حس بدی داشتم ولی حالا که سال ها از آن اتفاق گذشته، او را دعا کنم و فکر می کنم کاری کرد که همه چیز به نفع من باشد.

چطور شد که فهمیدی کار واعظ آشتیانی به نفع تو بوده است؟

به خاطر اینکه خروج من از استقلال و فصل فوق العاده ای که بعد از رفتن از این تیم در امارات پشت سر گذاشتم، شش سال حضور من را در فوتبال ایران تمدید کرد. من حالا می گویم که آقای آشتیانی من دندان پوسیده بودم و شش سال دیگر در این فوتبال بازی کردم اما شما که دندان طلا بودی، چرا دیگر هیچ کس شما را نمی شناسد؟ من فکر می کنم وجود او واقعا به من کمک کرد.
رضا عنایتی: مجیدی اراده کند، سرمربی استقلال می شود
به عنوان سوال آخر؛ شنیده ایم که توی دربی برگشت فصل گذشته خیلی بی سر و صدا در استادیوم حضور پیدا کردی. چرا این قدر یواشکی رفتی استادیوم؟

واقعا خودم هم نمی دانم چه شد. گفتم بروم و از نزدیک بازی را ببینم، کاش نمی رفتم. وسط تماشاگران نشسته بودم و نمی توانستم چیزهایی را که در زمین اتفاق می افتد باور کنم.

ظاهرا تا آخر بازی را هم ندیدی، درست است؟

بله، همان ابتدا که بازی شروع شد و استقلال گل اول را دریافت کرد، فهمیدم که اوضاع خیلی خراب است. به همین دلیل هم تصمیم گرفتم بروم. از همان ابتدا مشخص بود که استقلال قرار است به بدترین شکل شکست بخورد. این بدترین دربی ای بود که در سال های فوتبالم دیده بودم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج