خودرویتان درباره شما چه می‌گوید؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
اپیلاسیون نانا 1
دکتر استرکی_1
استخدام_1
کتاب لند_1
دکتر استرکی_3
استخدام_3
کتاب لند_3
اپیلاسیون نانا 3
دکتر استرکی_4
کتاب لند_4
استخدام_4
اپیلاسیون نانا 4
دکتر استرکی_2
کتاب لند_2
اپیلاسیون نانا 2
استخدام_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۳۶۴۷۷۴
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲
۱۱۴۷۲
شاید هیچ‌گاه به این فکر نکرده‌اید خودرو به عنوان منعکس کننده‌ی شخصیت و هویت شما عمل نماید اما خودرو دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد مخصوصاً اگر شما یک مرد باشید. یکی از مؤسسات آمریکایی مطالعه‌ی 5 ساله‌ی جالبی را دراین‌باره صورت داده است که با دیدن آن شاید شگفت‌زده شوید...
وب‌سایت پدال: خودروها نقش مهمی را در زندگی روزمره‌ی ما بازی می‌کنند. شما با خودرو به قرارهای مهم می‌روید، اشیا را حمل می‌کنید و با خانواده رهسپار رویدادهای مهم می‌شوید. شاید هیچ‌گاه به این فکر نکرده‌اید خودرو به عنوان منعکس کننده‌ی شخصیت و هویت شما عمل نماید اما خودرو دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد مخصوصاً اگر شما یک مرد باشید. یکی از مؤسسات آمریکایی مطالعه‌ی 5 ساله‌ی جالبی را دراین‌باره صورت داده است که با دیدن آن شاید شگفت‌زده شوید.

خودرویتان درباره شما چه می‌گوید؟!
 
این مطالعه ویژگی‌های شخصیتی و رفتارهای شخصی و حرفه‌ای 1514 راننده و خودرویشان را بررسی کرده است. آیا اولویت مهم شما ایمنی است یا خودروهایی را ترجیح می‌دهید که در هنگام غرش پیشرانه شما را سر ذوق و هیجان بیاورند؟ آیا خودروهایی کم‌مصرف و اقتصادی را دوست دارید یا عاشق قایق‌های جاده‌ای لوکس همانند ب‌ام‌و سری 7 هستید؟ اگر فردی تنها هستید که آزادی جاده‌های پیش رو را دوست دارد شاید یک سوبارو در گاراژ شما پارک شده باشد.

افراد تنهای فعال و سرسخت فورد F-150 را خیلی دوست دارند.

خودرویتان درباره شما چه می‌گوید؟!

انتخاب‌های مصرف‌کنندگان درباره‌ی خودروها با توجه به دو فاکتور مهم صورت می‌گیرد: ملاحظات مربوط به لذت و خوشی و دیگری ویژگی‌های سودمندگرایی. برای نمونه خودروهای اسپورت و کانورتیبل عموماً بر پایه فاکتورهای لذت‌بخش بنا شده‌اند: ظاهر، قیمت، سرعت، هندلینگ و پرستیژ.
 
از طرف دیگر یک مینی ون اساسا برپایه ی ملاحظات سودمندی ساخته شده‌اند: میزان پیمایش با یک باک سوخت، ایربگ ها، رتبه‌بندی ایمنی و تعداد صندلی‌های در دسترس. این دو فاکتور با هم ترکیب می‌شوند تا خودرویی را بسازند که اولویت‌های شخصی شما را شرح دهند و پنجره‌ای عمیق به روی هویت شما باز نمایند.

خودرویتان درباره شما چه می‌گوید؟!

ملاحظات روانشناسی خرید خودرو

طبق آنالیزهای وسیع انجمن مطالعات حمل‌ونقل (PDF) 4 فاکتور شخصیتی پایه وجود دارند که در هنگام خرید یک خودرو خود را نشان می‌دهند: جستجوگر ماجراجو، مؤسس، انزواطلب و شخصیت آرام. اگر خودروها نشان دهنده‌ی هویت‌های ما هستند بنابراین آنالیز مالکان خودروها از روی خودرویشان نسبتاً آسان خواهد بود.

خودروی کوچک: مالکان خودروهای کوچک اغلب انزواطلب هستند. این افراد خودروی بزرگی نیاز ندارند تا مردم را در چشم بر هم زدنی جابجا کنند. نگرانی‌های زیست‌محیطی اغلب در صدر لیست اولویت‌های این افراد قرار دارند. این دسته از مالکان عموماً در حالت جستجو نیستند و غالباً عضو خانواده‌های کم‌جمعیت هستند.

خودروی کامپکت: همانند راننده‌های خودروهای کوچک، مالکان خودروهای کامپکت نیز از مسافرت شخصی لذت نمی‌برند. بسیاری از این افراد شغل‌های حرفه‌ای دارند.

خودروی میدسایز: بانوان احتمالاً بیشتر از مردان صاحب این دسته از خودروها هستند. این دسته از افراد خانواده‌ی بزرگ و درآمد بیش‌ازحد متوسطی دارند.

خودروی بزرگ: راننده‌های خودروهای بزرگ درباره‌ی اثرات زیست‌محیطی نگرانی کمتری دارند. مردان، افراد مسن و بازنشسته و شاغلان کارهای پاره‌وقت احتمالاً راننده‌ی این دسته از خودروها هستند. این دسته از افراد معمولاً به خانواده‌هایی با سطح تحصیلات پایین تعلق دارند.

خودروی لوکس: مالکان این خودروها علاقه دارند تا جستجوگر و ماجراجو باشند. این افراد فواصل طولانی را با وسایل عادی طی می‌کنند که اغلب هواپیما است. این افراد غالباً تحصیلات و درآمد بالایی دارند.

خودروی اسپورت:
این افراد ماجراجو بوده و اغلب روحیه‌ای جوان‌پسند دارند.

مینی ون: راننده‌های مینی ون‌ها دوست دارند با خودروی شخصی مسافرت کنند. به احتمال زیاد این افراد از جنس مؤنث هستند و سنی بین 41 تا 64 دارند. عموماً این خودروها توسط خانواده‌های پرجمعیتی که بچه دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پیکاپ: این افراد علاقه‌ی وافری به کار دارند. مالکان پیکاپ ها اکثراً مرد بوده و تحصیلات پایینی دارند.

خودرویتان درباره شما چه می‌گوید؟!
 
انواع خودرو:
 
برخی خودروها نسبت به وسایل نقلیه دیگر حرف‌های زیادی را درباره‌ی شما بازگو می‌کنند. اگر راننده‌ی یکی از این خودروهای محبوب هستید پس در واقع چیزی خاص را راجع به شخصیت خود افشا می‌کنید:

  •     هاچبک ها: آگاه به محیط‌زیست، کاربردی
  •     باگ فولکس‌واگن: شخصیت هیپی، دوستدار رنگ‌های روشن و…
  •     موتورسیکلت: ماجراجو، ریسک‌پذیر
  •     شاسی‌بلند: مسافرت راحت، اغلب عضوی از خانواده‌ی بزرگ، آماده‌ی سفر به همه‌جا
  •     کانورتیبل: پول و هوشمندی
  •     خودروی کلاسیک و آنتیک: پول، غالباً سن بالا

خودرویتان درباره شما چه می‌گوید؟!
 


رنگ خودرو چه می‌گوید؟

مرد مشهوری که اولین بار خودرو را به توده‌های مردم معرفی نمود یعنی هنری فورد درباره‌ی رنگ خودروی مدل T این‌گونه می‌گفت: "این خودرو را می‌توانید با هر رنگی سفارش دهید به شرطی که مشکی باشد!” او در ابتدا بر این باور بود که تبلیغ از طریق رنگ غیرضروری است و اگرچه که در نهایت مدل T با دیگر رنگ‌ها نیز قابل سفارش بود اما آقای فورد اگر امروز در قید حیات بود از دیدن رنگ خودروهای امروزی تعجب می‌نمود.

خودرویتان درباره شما چه می‌گوید؟!

همانند نوع خودرو، برخی شواهد وجود دارد که پیشنهاد می‌کند رنگ‌های خاصی برای راننده‌های مختلفی جذابیت دارند. هر رنگ معنی خاص خودش را دارد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  •     مشکی: قدرت، کلاس، زیبایی
  •     نقره‌ای: تکنولوژی، زیبایی، پرستیژ
  •     سفید: هدایت، تمیزی، ضربه زننده
  •     قرمز: اعتمادبه‌نفس، طرفداری، احساساتی
  •     آبی: خونسردی، آرامش، باوفا
  •     خاکستری: کاربردی، آرامش
  •     سبز: بنیانی، توازن، فهمیده
  •     نارنجی: پیچیده، انفرادی
  •     زرد: خوشحال، هیجانی
  •     صورتی: شاد، زنده‌دل
  •     بنفش: منحصربه‌فرد، احساساتی

شاید فکر نکنید که خودرویتان انعکاسی بزرگ از شخصیت شما باشد. هرچند افراد دیگر این خصوصیات را درک خواهند کرد. خودروی شما، از مدل گرفته تا نوع رنگ، پیامی واضح را به هر بیننده‌ای می‌فرستد. مطمئن شوید که این همان پیامی است که می‌خواهید به دیگران بفرستید!

خودرویتان درباره شما چه می‌گوید؟!
مطالب مرتبط
انتشار یافته: 2
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
15:02 - 1395/05/17
این تحلیل ها برای ایران هیچ کاربردی ندارد. در اینجا خودرو فقط درباره جیب افراد صحبت میکند.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
بهمن پور_داخلی1
تاپ لپتاپ_1
بهمن پور_داخلی3
تاپ لپتاپ_3
شیرآلات زمانی_3
تاپ لپتاپ_4
بهمن پور_داخلی4
شیرآلات زمانی_4
تاپ لپتاپ_2
شیرآلات زمانی_2
بهمن پور_داخلی2
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
آف دکور _فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
شفا_فوترموبایل
کلینیک فرشته_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
آیلین_تزریق چربی موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
تدبیرکالا_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
قالیشویی بانو_فوتر2
موسسه خیریه زهرا_فوتر
آف دکور _فوتر
شفا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
دکتر عارفی - فوتر
کلینیک فرشته_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
رستوران باغ بهشت _فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
آیلین_تزریق چربی
فنی آتل_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر