۳۶۵۲۱۰
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

سرطان در رفسنجان رکورد زد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: شیوع سرطان در رفسنجان بالاتر از میانگین کشوری است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: شیوع سرطان در رفسنجان بالاتر از میانگین کشوری است.

دکتر علی اسماعیلی ندیمی، در نشست خبری اظهار کرد: ۲ سال و ۳ ماه از طرح تحول سلامت گذشته و اجرای این طرح با همه فراز و نشیب هایی که داشته نتایج ملموسی برای مردم داشته است و یکی از دو کار اصلی و مهم دولت تدبیر و امید در کنار برجام به شمار می رود.

اسماعیلی ندیمی در ادامه به آماری از مطالعات در رفسنجان اشاره کرد و گفت: در جمعیت بالای ۳۵ سال رفسنجان ۲۰ درصد دیابت دارند، ۲۵ درصد مبتلا به پرفشاری خون هستند، ۴۰ درصد سطوح افزایش یافته چربی‌های خون را دارند و مصرف سیگار در ۳۸ تا ۴۰ درصد مردان در رفسنجان شایع بوده و در زنان در حال افزایش است.همچنین ۶۵ درصد جمعیت شهری رفسنجان یا چاق هستند یا افزایش وزن دارند که نگران کننده است.

وی خاطرنشان کرد: کنترل و مهار بیماریهای غیرواگیر از طریق کنترل عوامل خطرساز امکان پذیر است که مستلزم یک برنامه ملی است. ایران متعهد به آن در یک برنامه ۱۰ ساله شده است.

ندیمی بیان کرد: در سامانه یکپارچه بهداشت تا پایان سال ۹۶ تمام اطلاعات پزشکی مردم وارد آن می شود که مهمترین تحول در نظام بهداشتی کشور به شمار می رود. مهمترین تحول در نظام بهداشتی که در حال رخ‌دادن است در حوزه بهداشت است، چرا که درمان خیلی گرانفیمت است اما بهداشت هم مؤثرتر و هم کم‌هزینه است.تا پایان مرداد امسال ثبت اطلاعات بهداشتی بدون کاغذ و به شکل الکترونیکی در تمام خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی رفسنجان انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به خطاهای پزشکی در دنیا گفت: در سال ۲۰۱۳ سومین علت مرگ در آمریکا خطای پزشکی اعلام شده است. در خطای پزشکی دانش و تجربه و کادر تیم پزشکی تأثیرگذار است. همه‌جای دنیا خطای پزشکی وجود دارد، اما برای کم کردن آن باید تلاش کنیم. استانداردسازی خدمات درمانی برای کنترل و مهار خطای پزشکی یک روش است.

ندیمی بیان کرد: سالانه حدود ۷۰۰ هزار مراجعه کننده یعنی دو برابر جمعیت رفسنجان و انار، مراجعه کننده به مراکز درمانی این دو شهرستان داریم به طوری که سال گذشته ۴۰ هزار نفر در بیمارستان‌های رفسنجان بستری شده اند و ۱۰۰هزار نفر در این مراکز مراجعه سرپایی داشتند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در مجموعه شهرستان‌های رفسنجان و انار مراکز درمانی در سطح ۵۰‌ هزار متر مربع در حال ساخت‌ و ساز است که بخشی از آن سال جاری، بخشی در سال ۹۶ و بخش دیگری در بلندمدت به بهره‌برداری می‌رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      سرطان واسه خاطر ده برابری ارسنیک موجود در اب شرب مردم شهره
      و همین طور الایندگی بالای شرکت مس و سم پاشی های باغات پسته هست .

    • بانام

      سرطان در رفسنجان رکوردزد سرطان چی .علت چیه راهکارچیه یه تیتر میزنی بی سروته فکر میکنی وضعیت! تو اهواز بد تره عموجان رفسنجان که رفسنجان .

    • بدون نام

      به خاطر پسته خوردن زیاد هست توصیه میکنم کمتر پسته بخورن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج