۳۶۵۵۸۶
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

طنز؛ لبخند تلخ در سوگ آقای فرهنگ و هنر

در ماه گذشته، عباس کیارستمی نازنین را به خاک سپردیم. به احترام افتخار فرهنگ و هنر ایران زمین یک دقیقه سکوت می کنیم.

ماهنامه خط خطی - شهرام شهیدی: در ماه گذشته، عباس کیارستمی نازنین را به خاک سپردیم. به احترام افتخار فرهنگ و هنر ایران زمین یک دقیقه سکوت می کنیم.

• کیارستمی با سه گانه اش به شهرت جهانی رسید. رفتنش هم با سه گانه ای دیگر همراه شد. بعد از او بهمن زرین پور و ملیحه نیکجومند، دو هنرمند پیشکسوت کشورمان، فوت کردند. روحشان شاد.

• به نظر می رسد وزارت ارشاد به این دلیل وقت نمی کند مجوز کنسرت و کتاب صادر کند که کارش صدور مجوز دفن برای هنرمندان این سرزمین شده است.

طنز؛ لبخند تلخ در سوگ آقای فرهنگ و هنر

• شنیدیم یکی از مقاماتی که برای درگذشت عباس کیارستمی پیام تسلیت فرستاد، بعدا پرسیده بود ایشان کی بودند؟ رییس دفترشان در جواب گفته بودند که ما هم نمی دانیم، فقط خبردار شدیم اهالی فرهنگ و هنر تسلیت می گویند، دیدیم ما به عنوان متولی فرهنگ و هنر بد است تسلیت نگوییم

• باز هم شنیدیم یکی از مسئولان فرهنگ و هنر کشور، در حالی که از درگذشت کیارستمی ابراز ناراحتی می کرد، گفته است که حیف شد. این اواخر، مکررا، کنسرت ایشان لغو می شد!

• بعد از درگذشت ایشان تعداد جست و جوی کلمه گیلاس در گوگل چند هزار برابر شد.

• از بس با «طعم گیلاس» و «باد ما را خواهدبرد» جمله ساختند، می شود مسابقه ای برگزار کرد و به بهترین جمله ای که با این کلمات ساخته شده است جایزه داد.

• نمی دانیم حالا ابراهیم حاتمی کیا در نقد فیلم هایی که در جشنواره ها برنده می شوند چطور فیلم بسازد، وقتی دیگر نمی تواند یک نفر را با عینک دودی در فیلمش بچپاند.

• جایزه تکنیکی ترین تغییر تاکتیکی باس لابد اهدا شود به ابراهیییییییم... حااااااتمی کیاااا. چرا؟ چون حاتمی کیا که قبلا به فیلم ها و جهان بینی کیارستمی تاخته بود و حتی در برهه ای خواستار برخورد مسئولین با او شده بود، در جدیدترین اظهار نظرش در مورد درگذشت کیارستمی گفته است: «روحت قرین رحمت اصل ترین قلندر سینمای ایران!»

• یاد یک لطیف قدیمی افتادم که متاسفانه انگار بی مناسبت با موضوع هشتگ اشتباه پزشکی در ماجرای کیارستمی نیست. پزشک مشهور یکی از انترنها را دید و از او پرسید: «عمل جراحی دیروز خوب بود؟» انترن ناگهان وحشتزده پرسید: «عمل؟ وای خدایا! عمل بود یا تشریح؟»

• و باز یک حکایت بی ربط دیگر. می گوییم بی ربط که فردا سازمان نظام پزشکی برای ما لشکرکشی نکند. کلا هوس کردیم یک جوک بگوییم و ربطی هم به درگذشت استاد کیارستمی ندارد. پزشک جراح در جواب بیماری که روی تخت دراز کشیده بود گفت: «عزیزم، فکر بد نکن. اگر دستکش دستمه، برای اینه که اثر انگشتم در محل قتل باقی نمونه!»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی بود

    • بدون نام

      تو آژانس ی شخصیتی هست که عینک داره میگن شاید منظورش کیارستمی بوده. جو بی خود نده . اگ هم بهش انتقاد کرده بود ب خاطر این بود ک دفاع ایرانو تو جنگ هشت ساله بی ارزش خطاب کرده بود که بعدشم خودشون توضیح دادن ک منظورشون ی چیز دیگ بوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج