جاباما
۳۶۶۱۴۸
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

پرداخت با اثرانگشت جایگزین کارت‌های اعتباری

یک استارتاپ انگلیسی نوعی اسکنر بیومتریک را توسعه داده است که با نقشه‌برداری از رگ‌های انگشت کاربر، یک شناسه منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند.

ایرنا: یک استارتاپ انگلیسی نوعی اسکنر بیومتریک را توسعه داده است که با نقشه‌برداری از رگ‌های انگشت کاربر، یک شناسه منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند.


پرداخت با اثرانگشت جایگزین کارت‌های اعتباری

یک استارتاپ انگلیسی موسوم به Sthaler نوعی اسکنر بیومتریک توسعه داده است که با نقشه‌برداری از رگ‌های انگشت کاربر، یک شناسه منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند.

این استارتاپ قصد دارد از طریق اتصال این شناسه منحصربه‌فرد به کارت اعتباری یا حساب بانکی کاربران، امکان پرداخت و تراکنش‌های مالی را بدون استفاده از کارت‌های اعتباری پلاستیکی و تنها با اسکن انگشت کاربران فراهم کند.

قرار است این اسکنر بیومتریک که FingoPay نام دارد، ماه آینده در یک باشگاه شبانه انگلیسی به‌صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گیرد. همچنین برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد در حال نصب و راه‌اندازی نمونه‌ای از این فناوری هستند.

رونمایی از این فناوری با افزایش اقبال عمومی از شناسه‌های بیومتریک، متقارن شده است و طرفداران آن معتقدند این شیوه پرداخت بسیار امن‌تر و کارآمدتر از گذرواژه‌ها و شناسه‌های متداول است.

به گفته مقامات شرکت Sthaler احتمال این‌که ساختار رگ‌های دو نفر کاملاً مشابه یکدیگر باشد، یک در ۳.۴ میلیارد است و درنتیجه جعل شناسه حاصل از به‌کارگیری این فناوری، غیرممکن است.

اسکنر FingoPay توسط شرکت هیتاچی ساخته‌شده و در حال حاضر در بانک Barkley به‌عنوان ابزاری برای شناسایی مشتریان تجاری و همچنین در دستگاه‌های خودپرداز ژاپنی کاربرد دارد؛ اما مجوز استفاده از این اسکنر به‌طور انحصاری توسط شرکت Sthaler صادر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا حسن بیگی

      چه جالب

    • جعفر نبیلی

      که چی "؟

    • بدون نام

      خودت که چی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج