۳۶۶۳۹۰
۴۵ نظر
۵۱۴۳
۴۵ نظر
۵۱۴۳
پ

پولدارهای ایران چه شغل هایی دارند؟

ما قرار است در این گزارش شما را با شغل هایی آشنا کنیم که فیش حقوقی ندارند اما درآمدهای عجیب و غریب شان در مخیله هیچ کدام از ما نمی گنجد.

ماهنامه تبار - ترانه ترجمان: یک روز چشم باز کردیم و دیدیم یک فیش حقوقی عجیب و غریب در شبکه های اجتماعی بازنشر می شود و بحث ها درباره اش شدت می گیرد. واقعیت این بود که رقم فیش حقوقی به چشم خیلی از ماها آشنا نبود. اصلا فیش های نهایت دو میلیونی ما آدم های عادی کجا و حقوق ماهیانه هشتصد میلیون تومان کجا؟ در ذهن خیلی های ما این فیش حقوقی شبیه به یک شوخی بود. شوخی خنده داری که احتمالا فوتوشاپ هم می توانست در آن دخیل باشد.

با همه این وهم و خیالات اما ماجرای فیش های حقوقی کم کم جدی شد و کار به افشاگری های بیشتر رسید. حقوق های میلیاردی؛ پاداش های آنچنانی، آن هم برای کسانی که پشت میزنشینی و البته ریاست تنها ویژگی بارزشان بود. تب فیش های حقوقی آنقدر بالا گرفت که به برکناری عده ای منجر شد و البته به همین سادگی ها هم فروکش نکرد. با گذشت یک ماه از برملا شدن اولین فیش حقوقی نجومی در شبکه های اجتماعی هنوز بازار افشاگری داغ است. هر کسی تصویر جدیدی رو می کند و پس از آن خیلی ها مجبور به پاسخ گویی می شوند و ماجرا ادامه دارد. البته اشتباه نکنید! سوژه این گزارش به هیچ وجه قرار نیست به این موضوع بپردازد. احتمالا شما هم در جریان جزییات اخبار هستید، پس سعی می کنیم از تکرار مکررات به دور باشیم.

ما قرار است در این گزارش، بر اساس پایان نامه دکترای یک یاز دانشجویان در ایران، شما را با شغل هایی آشنا کنیم که فیش حقوقی ندارند اما درآمدهای عجیب و غریب شان در مخیله هیچ کدام از ما نمی گنجد. شغل های پردرآمدی که بعضی از آنها در نگاه اول خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسند. پس این گزارش را تا انتها بخوانید و زود قضاوت نکنید.

جراحان پلاستیک در صدر

پولدارهای ایران چه شغل هایی دارند؟

دکتر فوق تخصص جراحی پلاستیک و دکتر متخصص قلب در سال هشت میلیارد تومان درآمد دارند. البته ارقامی که در این گزارش به آنها اشاره می شود متوسط درآمد سالیانه در سال ۹۳ است. با گذشت دو سال و با احتساب تورم، شما به راحتی متوجه می شوید که این ارقام کمی بالاتر رفته و درآمدها بیشتر شده است. البته جراحی پلاستیک در ایران یک شغل پردرآمد به سحاب می آید و در دیگر کشورها این تخصص در مراتب پایین تری از درآمد پزشکان قرار گرفته است. با این حال پزشکان فوق تخصص قلب و جراحی پلاستیک بیشترین درآمد را بر اساس دانش و تجربه و تحصیلات خود در ایران به دست می آورند. البته این رقم در مقابل فیش های حقوقی منتشر شده خیلی عجیب و غریب نیست اما مبنای ما در این گزارش، شغل هایی است که از راه های قانونی و حلال کسب درآمد می کنند.

فوتبالیست ها هم از قلم نمی افتند

پولدارهای ایران چه شغل هایی دارند؟

حدس شما کاملا درست است. حتی مطمئنیم که خیلی ها در ذهن شان رتبه یک را به این شغل اختصاص می دادند اما خب واقعیت این است که فوتبالیست و مربی (البته از نوع درجه یک آن) در رتبه بعدی قرار دارند و با کسب درآمد به میلیارد در سال، جایگاه دومین شغل پردرآمد در ایران را به دست آورده اند. گرچه نمی توان به طور کلی این موضوع را به کل فوتبالیست ها تعمیم داد اما باید قبول کنیم که درآمد سالیانه سه میلیارد تومان برای خیلی از فوتبالیست ها عادی است. توجه داشته باشید که دیگر ورزشکاران در هیچ جای این جدول قرار ندارند و حقوق آنها به حدی نیست که بتوان آنها را جزیی از پردرآمدترین گروه ها قرار داد.

رقابت تنگاتنگ سه شغل

پولدارهای ایران چه شغل هایی دارند؟

رتبه سوم و چهارم و پنجم در این جدول به سه شغل متفاوت از هم و جالب تعلق می گیرد. شغل هایی که هیچ قرابتی با یکدیگر ندارند. متوسط درآمد یک دندانپزشک که فوق تخصص دارد با یک طراح لباس عروس و یک مدرس کنکور زیست شناسی به یک اندازه است. متوسط سالیانه آنها یک میلیارد و دویست میلیون تومان است و آنها جزو پردرآمدترین افراد در ایران هستند. جالب اینجاست که کار طراحان لباس عروس در یک دهه اخیر رونق گرفته و آنها را در گروه پردرآمدترین شغل ها قرار داده است. با این حال باید قبول کرد که هنر طراحی لباس عروس در کنار تخصص دندانپزشکی و البته تدریس آن هم به صورت ویژه در رشته زیست شناسی سه رقیب جدی برای یکدیگر هستند.

چه کسی گفته در هنر پول نیست؟

رتبه هفتم هم باز به هنر تعلق می گیرد. البته بهتر است از فضای میلیاردی خارج شوید. در این بخش از این پایان نامه درآمد یک بازیگر درجه یک در سال، هشتصد میلیون تومان تخمین زده شده است. جالب اینجاست که زمانی ادعا می شد در هنر هیچ پولی نیست حال آن که این روزها هنرمندان وضع به مراتب بهتری نسبت به سایر گروه ها دارند. خیلی از بازیگران هم به خاطر حضور کوتاه خود در فیلم ها توانستند درآمد خوبی داشته باشند. آنها سوپراستارهایی هستند که می توانند گیشه را با حضورشان تسخیر کنند و البته در مقابل این کار قراردادهای گرانی هم ببندند.

تعمیرکارها را فراموش نکنید

پولدارهای ایران چه شغل هایی دارند؟

رتبه های هشتم و نهم و دهم هم جالب اند. البته یکی از آنها ممکن است خیلی بیشتر شما را متعجب کند. تعمیرکاران خودرو با درآمد سالیانه ۶۰۰ میلیون تومان جزو ۱۰ شغل پردرآمد در ایران هستند. تعمیرکاران که در ذهن بیشتر ما افرادی زحمتکش با دست ها و لباس های روغنی بوده اند حالا یکباره تغییر شکل می دهند. آنها ماهیانه پنجاه میلیون درآمد دارند و با مدرسان کنکور ارشد و مهندسان و دکترهای کارخانه های صنعتی در یک رده قرار می گیرند. جالب اینجاست که خیلی از تعمیرکارها احتمالا تحصیلات ویژه ای هم ندارند اما تخصص و مهارت دو ویژگی مهمی است که آنها را جزو پردرآمدها و هم ردیف افرادی با مدرک تحصیلی دکترا قرار داده است.

علم تا اینجا بازنده نیست

پولدارهای ایران چه شغل هایی دارند؟

دندانپزشکان عمومی در سال، ۴۰۰ میلیون درآمد دارند. تا اینجای گزارش، وزنه تحصیلات با مهارت و تخصص برابر بوده است. بیشتر پزشکان در ایران درآمد مناسبی دارند و این نشان می دهد در نبرد میان علم و ثروت، علم خیلی هم بازنده نبوده است. پس توصیه می شود پدر و مادرها همچنان آرزو داشته باشند که فرزندان شان پزشک شوند. خدمات زیبایی دندانپزشکی هم در این سال ها رونق خوبی داشته است. انواع و اقسام ارتودنسی ها و حالا ایمپلنت و از همه مهم تر طرح «اصلاح لبخند» به دندانپزشکان کمک کرده تا درآمد خوبی داشته باشند. طرح اصلاح لبخند که به سفید کردن و مرتب سازی دندان ها گفته می شود به مراتب هزینه ای بیشتر از یک عمل بینی در کشور ما دارد.

خلبان ها و آرایشگران زنان در یک ردیف!

پولدارهای ایران چه شغل هایی دارند؟

اینکه خلبان ها افراد پولداری باشند دور از ذهن نیست. یک خلبان درجه یک در سطح جهانی در سال ۳۰۰ میلیون درآمد دارد. ویژگی شغل خلبانی این است که آنها هر روز پرواز ندارند بلکه ممکن است در هفته دو الی سه پرواز داشته باشند. البته شغل حساس و پرخطر خلبانی باعث شده خیلی از خلبانان از این میزان درآمد چندان هم راضی نباشند چرا که درآمد آنها با آرایشگرهای زنان و برنامه نویسان کامپیوتر در یک رده قرار می گیرد.

این سه شغل با درآمد سالانه سیصد میلیون تومان، همچنان در ایران وضع خوبی دارند. البته با شدت گرفتن دوره های گریم و آرایش تخصصی، آرایشگاه های زنانه وارد فاز تازه ای شده اند. فازی که علاوه بر داشتن پرستیژ شغلی مناسب، آنها را در رده پولدارترین ها قرار داده است.

آشپزی و پول پارو کردن

سرآشپزان حرفه ای و نویسندگان مشهور هم درآمد بدی ندارند. تقریبا ماهی بیست میلیون تومان یا در سال ۲۵۰ میلیون تومان، رقمی است که برای این گروه ثبت شده است اما باز لازم است دو نکته مهم را اینجا گوشزد کنم. نخست این که همه ارقامی که اینجا از آن یاد می کنیم بر اساس درآمد سال ۹۳ تعیین شده است و دوم این که در مورد هر تخصص و شغل، میزان درآمد افراد «حرفه ای» مد نظر بوده. در واقع یک بازیگر سینمای درجه یک، یک فوتبالیست حرفه ای و یک سرآشپز خاص می توانند چنین درآمدهایی داشته باشند، پس افراد درجه دو و سه هرگز نمی توانند چنین درآمدهایی داشته باشند.

پولدارهای ایران چه شغل هایی دارند؟

نصابانی با درآمدهای آنچنانی

این بخش از گزارش احتمالا برای شما هم جالب خواهد بود. شما فکر می کنید بعد از سرآشپزهای حرفه ای و نویسندگان چه گروهی قرار دارند؟ خب ما به شما می گوییم که نصاب های ماهواره در ایران با درآمد سالانه ۲۰۰ میلیون تومان به این جایگاه رسیده اند. جالب این که درآمد استادتمام دانشگاه و گوینده های حرفه ای اخبار در رده های پایین تر قرار دارد و آنها سالیانه ۵۰ میلیون کمتر از نصابان ماهواره درآمد کسب می کنند.

اگر قرار باشد مبنای درآمد خوب را ماهیانه ۱۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، پزشکان عمومی آخرین قشر از این رده بندی هستند که با درآمد سالیانه ۱۲۰ میلیون تومان در این جدول قرار گرفته اند.

شغل های پردرآمد در این گزارش از رصد میان ۲۰۰ شغل در تهران به دست آمده است. نتایج در برخی مواقع قابل حدس و در مواقعی دیگر حیرت آور است. این که در دو دهه گذشته خیلی از شغل هایی که در این گزارش بررسی شده اند احتمالا کار و کاسبی نداشته اند، مهم ترین چیزی است که می توانیم روی آن تمرکز کنیم و علت های آن را بررسی کنیم. در بیست سال گذشته، نصابان ماهواره هیچ جایگاهی در این لیست نداشتند و فوتبالیست ها درآمدهای نجومی شان به این اندازه نبود.

قبول داریم که حتی درباره بعضی شغل ها هم کم لطفی شده است. مثلا در روزگاری که گران ترین بازیکن فوتبال ایران سالیانه هفت میلیون یورو درآمد دارد، «سه میلیارد» یک شوخی خنده دار است که می تواند به دیگر بازیکن ها تعلق بگیرد. ضمن این که حتی بعضی شغل ها در همین یک سال گذشته ظهور کرده اند؛ مثلا کانال های تلگرام که از طریق تبلیغات درآمد کسب می کنند، درآمدهای حیرت انگیزی دارند. یکی از این کانال ها ماهیانه درآمد سی میلیون تومانی هم دارد. در واقع بر این اساس فردی که در خانه نشسته و تنها از طریق بازنشر مطالب و وب گردی کسب درآمد می کند می تواند با دندانپزشکان عمومی رقابت کند و یا درآمدی به مراتب بیشتر از خلبان ها داشته باشد. آنچه در دنیای وب می گذرد، اتفاقات عجیب و غریبی است که می تواند در پنج سال آینده، این جدول را به طرز شگفت آوری تغییر دهد!

دست از جستجو کردن بردارید

البته ممکن است شما با خواندن این گزارش حساب و کتاب کردن را شروع کنید و با ضرب و تقسیم به دنبال این باشید تا درآمد افرادی که در اطراف تان چنین شغل هایی دارند را با این گزارش مقایسه کنید. مثلا این که در فامیل، دندانپزشکی داشته باشید و کنجکاو شوید که از حقوق ماهیانه اش برای تطبیق آن با این گزارش سر در بیاورید. ما به شما حق می دهیم که این کار را بکنید اما توصیه می کنیم اگر به مبلغی کمتر از این برخورد کردید منکر صحت گزارش ما نشوید.

بارها اشاره شد که این گزارش بر اساس یک پایان نامه دکترا نوشته شده و کسانی که در این گزارش به شغل شان اشاره شده از برترین های این حرفه ها هستند، پس صبور باشید، از پرسیدن حقوق دیگران خودداری کنید و سعی نکنید از درآمد دیگران سر در بیاورید. در عوض به فیش های حقوقی فکر کنید که قرار است هر روز رونمایی شوند و هیجانی تازه با تحلیل هایی تازه داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعله بنده هم فوق لیسانس در رشته ی مهندسی کامپیوتر هستم برنامه نویس ادمین دیتابیس و شبکه کار (mcitp - ccna - ccnp)
      و ماهی دو تومن حقوق میگیرم هم رده با یه پستچی و کمتر از یک راننده تاکسی !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش من تازه علاوه بر توانایی های تو از مهندسی برق هم سر رشته دارم یکم!گفتم بدونی تنها نیستی پرچممون بالاست :)))

    • جوان بدبخت بیکار

      چرا بانکی ها را نگفتید؟؟؟؟؟؟/ یا مسئولان و مدیران که بخور بخور دارن؟ خدایی 10 ملیون وام بگیری باید 25 ملیون پس بدی. خب تو مملکت کم نیستن از روی نیاز این وام ها رو میگیرن اگه یک حساب سر انگشتی کنیم میبینیم بانکها از کل سرانه یک کشور هم پولدار تر هستند* وقتی مدیر یک بانک در اقامت هتل 5 ستاره دبی شبی 40 ملیون از جیب بیت الهال میده نشون دهنده چی هست؟؟؟؟؟ بانکها بخور بخوره

    • ali

      1- مقایسه به این شکل فقط یک بررسی آماری بدون توجه به نیاز جامعه و استحقاق است.مثلا شغلهایی مانند تعمیرکار، دندانپزشک و خلبان به نیاز اساسی جامعه پاسخ می دهند ولی بعضی شغلها مانند طراح لباس عروس و... با اینکه وجودشان لازم است ولی بر موجی از تبلیغات و مصرف گرایی جامعه که بلای جان اقتصاد بیمار ایران است سوار شده اند.
      2-در این فهرست بعضی حرفه ها مانند وکیل دادگستری و مداح فراموش شده اند.
      3- درآمد بالا عیب نیست آن چیزی که وجدان آگاهان را آزار می دهد؛رانت خواری و سوء استفاده از موقعیت است.
      4- علم واقعی در اقتصاد ایران بازنده است.چرا فقط به چند جراح پلاستیک و دندانپزشک توجه می کنید و خیل عظیم بیکاران با مدرک PHD (دکتری تخصصی که از دکترای حرفه ای بالاتر است) را نمی بینید.

    • بدون نام

      آقازاده ها رو فراموش کردی که نه دانش دارن و نه تخصص،ولی .......

    • سین میم

      و زمین خوارا. و اختلاس کننده ها...
      شغل خوبی هم اگر بخوای داشته باشی باید اولش کلی سرمایه داشته باشی تا بعد یه مدت تازه به سود دهی برسی...
      واقعا کسی که از راه درست و با زحمت پول خوبی به دست بیاره خیلیییی کمه

    • قربان

      داداش فوق لیسانسم اداره منابع طبیعی شمال کشور- 5 سال سابقه کار=750 تومن حقفوقمه+بیمه نیستیم+ تبدیل وضعیت نمیشیم+ هر دوماه یکبار حقوق میدن+ کلن بدبختم من

    • okjhgg

      اینهایی که شما میگید درامد ندارند بلکه یکی از خزانه داره بهشون میبخشه و معلوم نیست هدفشون چیه

    • ایران

      همه این مشاغل پر درامدو میتونم تحمل کنم الا این فوتبالیستها و بازیگرانو علتشم اینه که اگر فوتبال با کیفیت و فیلم خوب میساختن بازم میشد درامد بالاشونو تحمل کرد فوتبال و فیلم درجه هشتی تحویل مردم میدن درامدشونم بالاست.پزشکان حداقل دود چراغ خوردن اینا چکار میکنن که درامدشون اینقدر بالاست.

      پاسخ ها

      • رضا

        وقتی میشینی فیلم میبینی
        وقتی فوتبال ایران میبینی همینه دی

    • بدون نام

      واقعا حرف حساب و حرف دل ما رو زدیدید.
      پزشک ها حالا به دو کلاس درس و کلاسشون می نازن این ها رو کجای دلمون بزاریم ؟ یکی درامد ارایشگرها ست که واقعا الکی می چاپن یکی خیاط ها که اسمشون شده مزون همین شنبه رفته بودم یک مزون یک پسر بچه چند روزه یک دوره کوتاه رفته ترکیه خیاطی یاد گرفته الان با بیل پول پارو می کنه به امثال ما ها که تحصیلات عالیه قدیم هستیم پوزخند میزنه یک مانتو ساده می دوزه 400000 تومان . کت و شلوار از یک و میلیون نیم به بالا!!!!! یعنی همین مانتو رو در چهار تا خیابان بالاتر میگه 3000000 می فروشن ملت هم خوب !!!!! می خرررررررررررن !!!
      یعنی این ها فقط ورزشکار خیاط ارایشگر این مدل ادمها می خوان نه کسی که انسان سازی بکنه و براشون درد سرساز بشه و دنبال جامعه مدنی و غیره باشه و مطالبه بکنه!

    • بدون نام

      خیلی ها رو از قلم انداختی..کارخونه دارها ، ملاکین و دلالها

    • بدون نام

      پزشكان درماني واقعا درآمد كمي دارن ماليات زيادي دارن بايد هم جراحان پلاستيك پولدار باشن مردم سالانه چند ميليون خرج زيبايي ميكنن حاضرن به اين جراحا پول رو شخصي به حسابشون واريز كنند تا مبادا حساب ماليات جراح پلاستيك رو كسي بتونه حساب كنه ولي كافيه بگي يه عمل درماني دارن ميگن نداريم كدوم بيمارستان دولتي كمتر ميشه بيمه قبول ميشه كلا حقمونه جراحان زيبايي شغل مقدس پزشكي رو ندارن

    • بدون نام

      والا بنده پزشكم امتحان تخصص هم دادم. رشته جراحي هم قبول ميشم ولي انقدر سخت و پر استرسه و همش بيداري كه حاضر نيستم اين رشته رو انتخاب كنم و ميگم ارزش زندگيه ادم بيشتر از پولشه

    • مصطفی

      گداها رو نسبت به کاری که میکنند و تخصصی هم ندارن و ....یادت نره

      پاسخ ها

      • رضا

        مقصر گدا نیست مقصر خود ماییم

    • جعفر نبیلی

      مال دنیا برای الاغ است

    • بدون نام

      مهندسها هم از قلم افتاده اند . حرفه ای هاشون البته نه مهندسین دانشگاه دارقوزآباد

      پاسخ ها

      • رضا

        آی گفتی

    • نیوشا

      کاملا درست بود تحقیق شما,من دانشجوی پزشکیم,وبا پزشک های زیادی درارتباط بودم اکثرا درامدهای نجومی دارن,همچنین فوتبالیست ها معمولی ترینشون ماهی۵۶میلیون درامد داره

    • مهتاب

      کی گفته پزشکان پولدارن؟؟ من پزشک متخصص هستم و ماهی دو تومن حقوق میگیرم ....

      پاسخ ها

      • مهندس

        ارواح عمه نداشتت

    • معلم

      و معلم زحمت کشی که به همه صاحبان این مشاغل درس یاد داد و حقوقش یک و پونصده.تازه اگه رسمی باشه.اشکال نداره... خدا رو شکر.

      پاسخ ها

      • رضا

        دادا معلم داریم تا معلم
        من معلم سراغ دارم دکتری مکانیک
        سالی ۱۰۰ میلیون در میاره
        البته در آموزشگاه کنکور

    • بدون نام

      قشر زحمت کش متخلس از جا انداختی...
      من فکر میکنم یه وزارت اختلاس هم تاسیس بشه بد نیست...

    • امین

      تعجب میکنم تو لیست شغلها اثری از بساز و بفروش ها نیست. فکر میکنم پر درآمدترین شغل در ایران اینها هستن.

      پاسخ ها

      • رضا

        اینها اکثرا دکترن
        یا کارخانه دارن

    • سالار

      اقای محترم بابای من ماهی ۱۰۰میلیون حقوق میگیره ولی مثل ادم های معمولی هستیم هر ادم پولداری هم که اینجوری نیست فقط نصف پول ما به صدقات میره

    • تیز بین

      هر رشته و شغلی در انحصار باشه درامدش نجومیه شما رشته های به ظاهر درجه دوم تجربی رو ببینین بینایی سنجی شنوایی سنجی فیزیوتراپی اعضای مصنوعی کاردرمانی گفتار درمانی دندونسازی و زمین شناسی و گیاهپزشکی و ژنتیک. به غیر از زمین شناسی هیچکدوم از رشته های مذکور بیکار نداره چون ظرفیتش محدوده و از همه مهمتر بهشون مجوز کلینیک میدن که در انحصاره.مثلا کلینیک ارتز پروتز رو فقط به فارغ التحصیلان اعضای مصنوعی مجوز میدن و در انحصاره دانشگاه ازاد اصلا این رشته رو نداره . و درامد ماهانه یه کلینیک به پنجاه ملیون درماه میرسه و کاملا گمنامه.همچنین تاسیس کلینیک فیزیوتراپی در انحصاره به ازای هر سی هزار نفر جمعیت مجوز میدن. با دکتری رشته تربیت بدنی میشه کلینیک حرکات اصلاحی زد. با دکتری ژنتیک میشه مشاوره ژنتیک راه اندازی کرد. با فوق لیسانس زمین شناسی میشه ازمایشگاه سنگ های قیمتی راه انداخت .یا لابراتورا دندونسازی . تمام این رشته ها به غیر از چند تاش در انحصاره وزارت بهداشته.اگه شما یه بینایی سنج بیکار پیدا کردینکردم من جایزتون میدم زیر شیش ملیون تومن استخدامش نیست تولید عینک هم فقط در انحصار اینها هست.شنوایی سنج ها که دلال سمعک هم هستن . دارالترجمه در انحصاره. دفتر خونه .کارشناسان رسمی قوه قضاییه .داروخونه در انحصاره.شما فرزند معلول نداشتین تا گذرتون به گفتار درمانی یا کار درمانی یا حتی اب درمانگر بیوفته. چرا دانشگاه ازاد این رشته ها رو از انحصار در نمیاره .یه نوار گوش صد هزار تومن. یه جلسه فیزیوتراپی پنجاه تومن .درامددار الترجمه ماهی سی ملیون حداقل عینک ساز سی ملیون حداقل کار درمانگر هم همینطور حرف زیاده.... ترخیص کارگمرک درامد مینیمم سیصد ملیون

      پاسخ ها

      • مریم

        ترخیص کارای گمرک تعداد خیلی کمشون یه همچین پولی میگیرن نه دیگه سیصد میلیون خیلیاشونم برای شرکت ها کار میکنن و درامد ماهیانشون یه مبلغ ثابته مگر اینکه طرف انفرادی کار کنه و زرنگ باشه و سند گیرش بیاد

      • رضا

        بیکار نبودن یه بحثیه
        میلیاردر بودن بحثی دیگر

    • بدون نام

      شما کافی انحصار واردات چیزی را ازخارج داشته اشید. شما ثروتمند هستید

    • محمدرضا

      سلام من در حال حاضر رشته میکانیک خودرو میخونم میخواستم بپرسم درامدش خوبه یا بد اگه بده برم حقوق بخونم

      پاسخ ها

      • رضا

        هرچه قدر کاری که میکنی بقیه نتوانند بکنن
        درآمدت بیشتره

    • محمد

      تو ایران درامد بعضی از کارخونه دار ها و وکلا خیلی بالاتر از جراحان و پزشکان و فوتبالیست هاست...!!!

    • عباس

      تو ایران همه پولدارن حتی گرسنه ها.
      ما کارگرها که در شرکتهای خصوصی کار میکنيم حقوق ماهانه هصد هزارتومان و کرایه خانه ماهی هفتصد هزارتومان مثل اقازاده های وزراء ندگی میکنىم پ زندگی عنایت خداست در زندان سیاستمداران.

    • عباس

      تو ایران همه پولدارن حتی گرسنه ها.
      ما کارگرها که در شرکتهای خصوصی کار میکنيم حقوق ماهانه هصد هزارتومان و کرایه خانه ماهی هفتصد هزارتومان مثل اقازاده های وزراء ندگی میکنىم پ زندگی عنایت خداست در زندان سیاستمداران.

    • پارسا

      حالا ما موندیم چی برداریم سال دیگه انتخاب رشته دارم معلم میگه از الان شروع کنید به فکر کردن درباره این موضوع
      بازیگریم که چه عرض کنم هرکس ویژگی اخلاقی داره یکی خجالتی یکی اعتماد به نفس داره حالا ما مثلا خجالتی بریم تو هنرستان جلو یه کپه بچه که مسخره میکنن خودتونم بدتون میاد جلو یه گله که بدتر از شما فلان کارو بلد نیستن انجام بدن مسخره شید طراحی صنعتی هم که چه عرض کنم ایران که خودرو شاید قرنی یک بار طراحی کنه بقیش از خارج یا وارد میشه یا منتاژ میشه کشور هم که فقیر هست نمیتونه ماشین با کیفیت بسازه همش قوطی لادن طلاییه واس همین امثال بی ام دبلیو و مرسدس بنز تولید و مونتاژ یا همکاری با ایران نمیکنه چون ماشینا گند در میاد کیم توان داره پول عوارض بده بره خارج اونجا کار کنه تعجبیم نداره این مشکلات و محدودیت ها برا یه سری عقده نشه و دس به اختلاس نزنن نمی‌گم با اختلاس موافقم اتفاقا مخالفم ولی شما کلی محدودیت روت باشه کلی فقر بدبختی ضعیف باشی از دستت میره اختلاس میکنی

    • مریم

      سلام توروخدا ب ما کمک کنید داریم از گرسنگی میمیریم الان سه روزه هیچی نخوردیم التماس میکنم کمکمون کنید بخاطر خدا

      پاسخ ها

      • رضا

        پول اینترنت رو از کجا آوردی

    • محقق

      درآمد ماهانه یک کارگر میدان اصلی ٤٠ برابر یک خرده‌فروش میوه است. هر کارگر برای حمل بار با چرخ دستی به محل پارک وانت ٤٠ هزار تومان دریافت می‌کند و یک کارگر روزانه ٨٠ وانت میوه را سرویس می‌دهد. اگر ٤٠ هزار تومان را در ٨٠ وانت میوه ضرب کنید، درآمد روزانه این کارگرها حدود ٣ میلیون و درآمد ماهانه‌شان حدود ٩٠ ‌میلیون تومان می‌شود.

    • علی

      خوب بودباورکنید اینقدر محو حقوق های میلیاردی شدم ک فک کردم ماهیانه 20میلیون که به سرآشپز و.. پرداخت میشه مبلغ ناچیزی هست!!!فارغ ازاینکه بنده بعضے فصلها ماهیانه 1میلیون درآمد ندارم،بااین وجود چون عاقبت همه خاک گل کوزه گر خواهیم شد به دادها وندادهای خدا شکر.

    • ساسان

      عالی بود. هرکس به اندازه لیاقتش به او داده میشود

    • امیر

      ممکنه قفل شکن وای فای داره اون بنده خدا ک میگی اینترنت ازکجا....

    • امیر

      ممکنه قفل شکن وای فای داره اون بنده خدا ک میگی اینترنت ازکجا....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج