۳۶۶۸۸۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بنی‌اعتماد: قابل تحریم نیستم

شب گذشته فیلم «روسری آبی» ساخته رخشان بنی اعتماد به نمایش در آمد و این کارگردان سینمای ایران مورد تقدیر قرار گرفت.

وب‌سایت آی سینما: شب گذشته فیلم «روسری آبی» ساخته رخشان بنی اعتماد به نمایش در آمد و این کارگردان سینمای ایران مورد تقدیر قرار گرفت. بنی اعتماد با اشاره به الفبایی که فیلمسازی را آموخته تاکید کرد کارگردانی نیست که بشود او را تحریم کرد.
بنی‌اعتماد: قابل تحریم نیستم
حجت الاسلام سیدمحمود دعایی که در این برنامه حاضر شده بود، در پایان از سوی فرزند آیت الله یثربی، اولین امام‌جمعه‌ کاشان و به عنوان یک روحانی به خاطر رفتاری که چندماه پیش در کاشان با فاطمه معتمدآریا شد، عذرخواهی کرد.

در نشست بزرگداشت رخشان بنی اعتماد فیلم سینمایی «روسری آبی» ساخته سال 1373 با بازی فاطمه معتمدآریا، عزت الله انتظامی و فرهاد اصلانی در ساعت 18 به نمایش درآمد و از عوامل این فیلم رضا فیاضی، عزیز ساعتی، پرویز آبنار، عباس گنجوی و جهانگیر کوثری نیز حضور یافته بودند، کیوان کثیریان اجرای این مراسم را بر عهده داشت.

اولین سخنران این مراسم، رضا فیاضی بود که مهم‌ترین ویژگی این کارگردان را تعامل با بازیگرانش در حین تولید اثر دانست. او ابراز امیدواری کرد بازهم با بنی اعتماد همکاری کند.

پس از او پرویز آبنار، صدابردار، امیر اسفندیاری پخش کننده بین المللی و عباس گنجوی تدوینگر فیلم «روسری آبی» نیز خاطراتی از این فیلم را بازگو کردند، البته ساعتی که از کیفیت بد فیلم گله داشت، روی سن نیامد. در ادامه باران کوثری که اولین حضورش در سینما را در این فیلم تجربه کرده است، درباره «روسری آبی» صحبت کرد: «برای من این فیلم خیلی مهم است، بعد از این فیلم بود که فهمیدم می خواهم بازیگر شوم.
برایش جنگیدم و یادم است که در خانه دعوا کردم، البته تاییدی هم بر حرف کسانی است که می گویند من به خاطر پدر و مادرم بازیگر شده امU چون مادرم را مجبور کردم سن نقش را پایین بیاورد تا بتوانم در این فیلم بازی کنم. قسم می خورم که تمرین های عزت الله انتظامی و گلاب آدینه را به یاد می آورم و همین نکات بعدها در بازیگری به من کمک کرد. از همین جهت این فیلم برای من بسیار نوستالژیک است.»

شاهین امین منتقد سینما، دیگر سخنران این مراسم بود که ابراز امیدواری کرد تهیه کنندگان فیلم های شاخص به برگزاری چنین برنامه هایی بیشتر توجه کنند و فیلم های قدیمی بیشتر به نمایش درآید. او همچنین بررسی فیلم های یک فیلمساز تحت عناوین خاص را اشتباه دانست، از نظر او توجه صرف به وجه اجتماعی فیلم های بنی اعتماد باعث می شود از ریزه کاری های داستانی و درام قوی که در آثار او وجود دارد، غافل ماند.

رخشان بنی اعتماد پس از این سخنان به روی سن آمد و درباره فیلم «روسری آبی» صحبت کرد، او از عوامل این فیلم نام برد و از فرهاد فارسی، عزیز ساعتی، پرویز آبنار، عباس گنجوی، جهانگیر کوثری، میترا محاسنی، مجید مدرسی، عزت‌الله انتظامی که به دلیل وضعیت جسمانی در این مراسم حاضر نشد، مرحوم جمشید اسماعیل خانی، فاطمه معتمد آریا و فرهاد اصلانی که اولین حضورش مقابل دوربین را در این فیلم تجربه کرده بود، تشکر کرد.

او در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به این که دیگر این سینما را نمی شناسد و با آن غریبه شده، گفت: «شاید بگویند باورهای ما عهد دقیانوسی است اما ما آدم های قدیمی الان هم بخواهیم فیلم بسازیم با همان شرایط می سازیم، برای همین است که گفته ام من سال ها خودتحریمی کرده ام و دیگر قابل تحریم نیستم یا کسی نمی تواند مرا «ممنوع الکار» کند، چون من با همان الفبا فیلمسازی را آموخته ام و الان بر اساس همان توقع فیلم می سازم. اگرچه نمی توانم جهان را مثل خودم کنم و باید خودم را تغییر دهم.»

او در ادامه با اشاره به این که دغدغه عزیز ساعتی را درک می کند و شب بیداری ها در مرحله اتالوناژ و .. را به خوبی به یاد دارد، درباره کیفیت بد فیلم های قدیمی گفت: «واقعیت این است که این مشکل تقصیر فرهنگ ماست که چنان با سر در هر پدیده‌ ای شیرجه می ‌زنیم که فقط فرق سر خودمان را می ‌شکافیم.
این موضوع هم که کیفیت خوب فیلم ها موجود نیست تقصیر فیلمخانه نیست چون واقعا آن ها هم تلاش می ‌کنند اما آخرین کپی ‌هایی که از روی نسخه‌های 35 به صورت دیجیتال زده شده از بین رفته و کاش قبل از بسته شدن لابراتورها کپی‌ های بهتری تهیه می ‌شد.
در حال حاضر چاره ‌ای جز اسکن و مرمت فیلم‌ های موجود نیست که آن هم بسیار هزینه بر است و هر سال فقط تعداد اندکی از فیلم‌ ها مرمت و زنده سازی می شوند، به همین دلیل فکر می کنم تا بخواهد نوبت به آثار من برسد زمان به نسل بعدتر از من خواهد رسید.»

در میانه این مراسم احمد مسجد جامعی، سیدمحمود دعایی و احمد آزادی خواه نماینده مجلس نیز در جمع سینماگران حاضر شدند که دعایی در پایان مجلس درباره اتفاقی که چند ماه پیش برای فاطمه معتمدآریا در شهر کاشان افتاد گفت: «به عنوان یک روحانی دلم می‌خواهد در این جمع فرهیخته هنری عذرخواهی، ابراز شرمندگی و شرمساری کنم. خانم معتمدآریا مدتی قبل به شهر کاشان رفته بودند و آن ‌جا حرکت یک هم‌لباس باعث شرمساری ما شد
اما به تازگی یادگار آیت الله یثربی اولین امام‌جمعه‌ کاشان و اولین نماینده امام (ره) در این شهر، به عنوان میراث ‌دار فرهنگ و هنر کاشان در این باره ابراز تاسف کرد و رسما از خانم معتمدآریا عذرخواهی کرد و در واقع جبران بی ‌احترامی یک روحانی از سوی یک روحانی برجسته تر شد.»

این مراسم با عکس یادگاری عوامل فیلم به همراه چهره های شاخص پایان یافت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج