۳۶۶۸۹۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تلاش برای تغییر شرایط دستفروشان

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: دولت با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پروژه ملی گسترش و دسترسی اقشار کم در آمد به بازارها را تصویب کرده است و باتوجه به محورهای اقتصاد مقاومتی، برای تغییرشرایط کنونی دستفروشان درتلاش هستیم.

خبرگزاری ایسنا: معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: دولت با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پروژه ملی گسترش و دسترسی اقشار کم در آمد به بازارها را تصویب کرده است و باتوجه به محورهای اقتصاد مقاومتی، برای تغییرشرایط کنونی دستفروشان درتلاش هستیم.

دکتر احمد میدری افزود: دولت با پیشنهاد وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پروژه ملی گسترش و دسترسی اقشار کم در آمد به بازارها را تصویب کرده است و باتوجه به محورهای اقتصاد مقاومتی برای تغییرشرایط کنونی دست فروشان درتلاش هستیم.

وی با حضور در برنامه تلویزیونی پایش که با حضور دکتر چمران، عضو شورای اسلامی شهر تهران با موضوع دست فروشی برگزار شد افزود: راه حل ساماندهی دست فروشان حذف و سرکوب این افراد نیست و وضعیت کنونی به زیان اصناف، مردم و دولت است.

وی ادامه داد: در کشورهایی نظیر هند و فرانسه دستفروشان به گونه‌ای ساماندهی شده اند که علاوه برتامین منافع همگان از جاذبه‌های شهری نیز به شمار می روند و در ایران نیز باید رویکرد مابه این افراد تغییر کند باید دستفروشان به شکلی سازماندهی شوند که منافع اصناف، مردم و دولت را تأمین کنند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دست فروشان را یکی از اقشار آسیب پذیردانست و گفت: کارشناسان معاونت رفاه اجتماعی با تنظیم پرسشنامه ‌هایی در این خصوص و توزیع آن در سه شهر" اهواز ، رشت ، تهران به صورت پایلوت "به این نتیجه رسیده اند که ۸۰درصد دستفروشان فاقد هر گونه بیمه بازنشستگی هستند بنابراین عموم آنها در سالمندی فقیر خواهند بود چراکه دچار حوادث مختلف شده و از حمایت اجتماعی برخوردار نیستند.

میدری خاطرنشان کرد:براساس همین تحقیق ۶۵درصد از دستفروشان متأهل ودارای ۲ فرزند هستند با در آمدی کمتر از ۱ میلیون تومان درماه هستند و ۶۷درصد دستفروشان حداقل یکبار بساطشان جمع آوری شده و با ناامنی در آمد مواجه هستند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت کنونی دستفروش ها یاد آورشد: وضعیت وخیم آنها علاوه بر نا خوشایند بودن برای خودشان، برای اصناف ، مصرف کنندگان و دولت نیز پر هزینه بوده و ضد منافع عمومی نیز به شمارمی رود.

به گزارش مرکزروابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی؛ معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی اضافه کرد: با توجه به سیاستهای ابلاغی و تاکیدات مقام معظم رهبری در بند اول سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی برای ارتقاء در آمد و نقش طبقات کم در آمد و متوسط فقر دستفروشان کشور باید مورد بررسی قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج