۳۶۶۹۹۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

رشد ۵۸ درصدی امحای کالاهای قاچاق

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اعلام خبر رشد ۵۸ درصدی امحای کالاهای قاچاق در ۴ ماه نخست امسال گفت: طبق قانون و براساس حمایت از تولید داخل، کالاهای قاچاق مکشوفه به هیچ‌وجه نباید وارد بازار شود و در این شرایط یا باید معدوم یا صادر شوند.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اعلام خبر رشد ۵۸ درصدی امحای کالاهای قاچاق در ۴ ماه نخست امسال گفت: طبق قانون و براساس حمایت از تولید داخل، کالاهای قاچاق مکشوفه به هیچ‌وجه نباید وارد بازار شود و در این شرایط یا باید معدوم یا صادر شوند.
قاسم خورشیدی با اشاره به سخنان رهبری درخصوص آتش‌زدن و امحای کالاهای قاچاق مکشوفه برای ضربه زدن به قاچاقچیان کالا اظهار کرد: مقام معظم رهبری پیش از این سخنانشان، به‌صورت خصوصی نیز در دیدار مسوولان با ایشان، بر ضرورت ضربه زدن به قاچاقچیان و امحای کالاهای قاچاق مکشوفه تاکیدات مکرری داشتند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: مواد ۵۵ و ۵۶ آیین‌نامه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز با توجه به این تاکیدات رهبری طراحی و تدوین شد و طبق این دو ماده، هیچ کالای قاچاقی پس از کشف، امکان بازگشت به چرخه بازار را ندارد. وی ادامه داد: براساس آیین‌نامه ابلاغی، همه کالاهای مکشوفه به جز کالاهای خاص همچون طلا و ارز که تحویل بانک مرکزی می‌شوند، به منظور حمایت از تولیدات داخلی، یا باید معدوم شده یا با ساز و کار مناسبی از کشور خارج و صادر شوند که در راستای این اصل، سال گذشته بیش از ۳۲۰۰ تن میوه قاچاق و ۲۶۰۰ تن سیگار قاچاق امحا شدند.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درخصوص نحوه خروج و صادرات کالاهای مکشوفه نیز گفت: براساس دستورالعمل‌های موجود، این کالاها پس از ارزش‌گذاری، در مزایده فروخته شده ولی از خریدار، چند برابر قیمت آن محموله به‌عنوان وثیقه اخذ می‌شود تا وی پس از خرید، مبادرت به خروج این محموله از کشور و صادرات آن کند که پس از خروج از کشور، وثیقه تودیع شده به وی مسترد می‌شود.
خورشیدی با ارائه آماری از امحای کشفیات کالاهای قاچاق در ۴ ماه نخست امسال نیز گفت: براساس اعلام سازمان اموال تملیکی، در ۴ ماه نخست امسال، امحای کالاهای قاچاق مکشوفه، ۵۸ درصد رشد داشته است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سازمان اموال تملیکی مکلف شده است در استان‌های مختلف کشور به‌صورت نمادین، کالاهای قاچاق مکشوفه را امحا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زبونکوتاه

      آقایون ومسئولین محترم،کالای قاچاق توسط عزیزان قاچاقچی مهربان وخوب کشوروبا ارزهای دولتی وغیردولتی سالهای سال ازگمرکات دولتی وگمرکات خصوصی(ایجادگمرکات شخصی باتوجه به مشکلات خواص خود)آیا بهترنیست بجای معدوم ویا برگشت باهزینهای آنچنان را بین مافقرا وبازنشستهای بدبخت تقسیم وقیمت نیم بهای آنرا بعداز مرگمون (فوت براثرگرسنگی)از اولادبیکارمون بشکل اقساط بگیرید؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج