۳۶۷۰۲۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

ارزش گذاری مشاغل برای رفع بیکاری ضروریست

۴ میلیون دانشجو پشت درهای بازار کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید اگر بتوانیم سالانه بیش از ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم به تک‌رقمی شدن بیکاری دست پیدا می‌کنیم هرچند درصدی از بیکاری را همچنان خواهیم داشت.

اقتصاد آنلاین: علی ربیعی در همایش ملی و بین‌المللی اشتغال و مهارت‌آموزی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از چهار میلیون دانشجو آماده ورود به بازار کار داریم و میزان نسبت فارغ‌التحصیلان در استان‌ها با رشته‌های مورد نیاز آنها ۲۰ درصد است.

وی گفت: متاسفانه نوع نگاه به کار و فرهنگ کار عوض شده است و افراد تمایلی به گرفتن برخی مشاغل ندارند، زیرا انتظار آنها از شغل با واقعیت آن شغل تفاوت دارد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشاغل باید ارزش‌گذاری شوند و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در استانداردسازی مشاغل به تغییر عرضه در نیروی کار کمک کند.

ربیعی خطاب به سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: نباید منتظر ثبت نام افراد در این سازمان باشید تا آنها را آموزش بدهید، بلکه باید به سمت گلوگاه‌های خروجی نیروی انسانی برویم و افراد را برای مهارت‌آموزی انتخاب کنیم.

وی تاکید کرد: استراتژی ما رفتن به روستاها و مناطق محروم و آموزش‌های سیار است تا استان‌ها از این طریق قادر به کارآفرینی در عرصه‌های خرد باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: سیاست مبارزه با فقر دولت تدبیر و امید، سیاست صدقه‌ای نیست، بلکه سیاست توانمندسازی است و استراتژی مقابله با فقر متکی به سیاست مهارت‌آموزی و توانمندسازی است، لذا از سازمان فنی و حرفه‌ای می‌خواهم که آموزش‌های فقرزدا را در اولویت کار خود قرار دهد و در این مسیر آموزش‌های مهارتی را به سازمان‌های حمایتی، زندان‌ها و پادگان‌ها ببرد.

ربیعی با بیان این‌که کشورهای تازه صنعتی شده و پیشرفته مسیر توسعه خود را با اتکاء به نیروی انسانی ماهر طی کرده‌اند، بیان کرد: بی‌تردید ما نیز به نیروی ماهر توجه جدی و تکیه داشته باشیم تا به توسعه‌ای فراگیر، عدالت‌افزا و توانمندساز در همه اقشار اجتماعی دست پیدا کنیم.

او مهارت را در دستیابی به فرصت‌های برابر و کاهش نابرابری موثر خواند و گفت: مطالعات نشان می‌دهد کشورهایی که مسیر توسعه را پیموده‌اند به دلیل بهره‌گیری از نیروی انسانی ماهر بوده است و کشورهایی که بدون اتکاء به نیروی انسانی ماهر به درآمد سرانه بالا رسیده‌اند توسعه‌یافته محسوب نمی‌شوند.

وی در پایان از عراق، لبنان، تانزانیا، غنا، زنگبار، نیجر و برونئی به عنوان کشورهایی نام برد که ایران برای آنها مربی تربیت کرده و دانش و تجارب مهارتی خود را در اختیار آنها قرار داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کار هست فرهنگ کار وتلاش نیست

    • بدون نام

      رو سیاهی به دولت ها، واقعا چطور میخواهید. فساد نباشد

    • بدون نام

      دانشگاههای ما آدم کارکن نمی‌سازه بلکه بچه محصل می‌سازه
      تئوری ۲۰ عملی ۰

    • بدون نام

      کجا کار هست طرف نصف عمرشو درس خونده که بره عسلویه به عنوان یه نقاش یا کارگرساده کار کنه اره اینطوری کارزیاده لطفا یکم واقعه بین باش

    • بهنام ناظری

      با سلام و احترام
      من حدود یک سال در شرکت آبرون الکتریک سپاهان با مدرک فوق لیسانس از دانشگاههای صنعتی کشور ، کار کردم که نه تنها یه روز من را بیمه نکردن بلکه حقوق ۶ ماه آخر من را نیز ندادن.و اصلا به قرارداد خودشان پایبند نبودند.
      علت اصلی بیکاری جوانان وجود چنین شرکت های سود جو و غیر حرفه ای هست.
      خواهش میکنم گسترش بدید که بقیه جوانان کشورم داخل تله این شرکت نشوند.
      پرچم جوانان همیشه اون بالاست

    • بدون نام

      کجا کار هست.

    • فر وشگاه

      کارهست جوهرنیست،قلم هست مرکب نیست... دانشجویان بیکار نیستند بیکاران دانشجوهستند.....

    • بدون نام

      گل گفتی..
      کار هست جوهر نیست
      در به در دنبال کارگر و کارمند کاربلد میگردم حقوق زیادی هم میدم اما هیچ ‌کدوم به کار نمیان فقط ۲ دقیقه بالاسر نباشی وای میستن با هم پچ‌پچ ‌کردن تا عصری کارت بزنن و خدافظ

    • بدون نام

      بله کار رایگان هست .

    • بدون نام

      اونایی که میگن کار هست خودشون سرمایه دار هستند و حقوق کارگر را نمی دهند .و فقط از کارگر کار می کشند.

    • بدون نام

      شما دنبال کارگر نمی گردی بلکه دنبال برده میگردی فقط کار بکشی و حقوق ندی . اگر حق کارگر را نخورید کارگر زیاد است.

    • بدون نام

      شما راحته اینو بگی اما همه یه جور نیستن بخدا قسم از پنجم برج دیرتر حقوق ندادم تمام اضافه کاری سر ماه پرداخت شده هر سال سنوات حق اولاد مسکن عائله‌مندی بیمه مزایا تازه پاداش و تشویقی هم داریم لامسب بعضی کارگرا (خودم هم اولش کارگر بودم) تن نمیدن به کار . انقدر کار زیاده و فراوونه مرد کار کمه. روزی ۵۰ الی ۱۵۰ تومن حقوق میگیرن زورشون میاد کار کنن. باقی خرجهاش بماند. بدبخت صاب‌کار ضرر میده اینا کیفیت کارو میارن پایین تنبل بازی در میارن. البته کارگر خوب هم خب داریم انصافا ولی تو هزار تا یکی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج