۳۶۷۵۲۵
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

وجود حیات در ۱۰ تریلیون سال آینده!

اخترشناسان به این نتیجه رسیده اند که در تریلیونها سال آینده شانس وجود حیات و تکامل آن در گوشه و کنار عالم به مراتب بیشتر از اکنون خواهد بود.

خبرگزاری مهر: اخترشناسان به این نتیجه رسیده اند که در تریلیونها سال آینده شانس وجود حیات و تکامل آن در گوشه و کنار عالم به مراتب بیشتر از اکنون خواهد بود.

وجود حیات در 10 تریلیون سال آینده!
یافته اخیر اخترشناسان که با استفاده از شبیه سازی های رایانه ای صورت گرفته، نشان می دهد آنچه که ما در زمین به عنوان حیات می شناسیم در مقیاس کیهانی «نارس» محسوب می شود.

اخترشناسان مرکز فیزیک اختر هاروارد - اسمیتسون می گویند: اگر پرسیده شود که چه زمان حیات بروز می کند؟ به احتمال فراوان پاسخ «زمان فعلی» خواهد بود اما ما در تحقیقاتمان متوجه شده ایم شانس وجود حیات و تکامل آن در آینده دور بسیار زیاد خواهد بود.

این دانشمندان احتمال بروز حیات در گوشه و کنار عالم را در قالب مدلسازی رایانه که از ۳۰ میلیون سال پس از انفجار بزرگ آغاز و تا ۱۰ تریلیون سال بعد ادامه می یابد را مورد بررسی دقیق قرار داده اند.

حدود ۳۰ میلیون سال پس از انفجار بزرگ که به عنوان مبدأ پیدایش عالم شناخته می شود نخستین ستارگان مقادیر کافی از کربن، اکسیژن و سایر عناصر سنگین را در خود داشتند که تصور می شود برای ادامه حیات ضروری است. اخترشناسان تخمین می زنند که ۱۰ تریلیون سال دیگر آخرین عمر آخرین ستارگان نیز به پایان می رسد.

به باور اخترشناسان، فاکتور اصلی در تکامل حیات بر روی یک سیاره چیزی نیست جز طول عمر ستاره آن. به همین دلیل آنها عمر ستارگان عالم را در تخمین تکامل حیات در میلیاردها سال آینده مبنای محاسبات خود قرار داده اند.

این تخمین ها نشان می دهد که خورشید ۵ میلیارد سال دیگر خواهد مرد اما کوچکترین ستارگان عالم تا ۱۰ تریلیون سال دیگر هم به حیات خود ادامه خواهند داد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نادیا

      الان که اینجوری غیر قابل تحمل است ولی به اون موقع

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج