۳۶۸۷۲۶
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

چه بلایی سر تافته جدا بافته آمد؟

احسان حدادی در حالی به عنوان ۲۴ المپیک ریو در رشته پرتاب دیسک دست یافت که برای حضور در این المپیک هرچه می‎خواست در اختیارش قرار داشت.

خبرگزاری تسنیم: شاید در مورد رقابت امروز(جمعه) پرتاب دیسک بازی‎های المپیک ۲۰۱۶ ریو و عملکرد نمایندگان ایران خصوصا احسان حدادی یک کلمه را بتوان گفت؛ «تاسف» و دیگر هیچ! در این بین به خوبی می‎دانیم که ورزش بالا و پایین زیادی دارد، ورزش قابل پیش‎بینی نیست. همان‌طور که «رابرت هارتینگ» آلمانی قهرمان المپیک در مسابقات امروز (جمعه) حذف شد، حدادی هم از گردونه مسابقات کنار رفت اما همان‌طور که در شرایط قهرمانی ورزشکاران خارجی می‎‎گویم «نباید خودمان را با آنها مقایسه کنیم»؛ منصفانه این است که در باخت هم از همین واژه استفاده کنیم. حدادی در شرایطی در گروه B رقابت‎های پرتاب دیسک رکورد ۶۰:۱۵ را کسب کرد که با این رکورد به عنوان ۱۳ گروه خود دست یافت. پرتاب‎گر ایران بین ۱۸ ورزشکار گروه خود سیزدهم شد. او در مجموع دو گروه ۱۷ و ۱۸ نفره، بیست و چهارم شد، رتبه ۲۴ از ۳۵ برای نایب قهرمان المپیک!

رکورد ورودی برای رسیدن به مرحله فینال 65 متر و 50 سانتی‎متر بود. رکوردی که حدادی نتوانست حتی به آن نزدیک هم شود. حال سوال اساسی این است که چه بلایی سر دارنده مدال نقره بازی‎های المپیک 2012 لندن که به گفته بسیاری از کارشناسان ورزش طلایی‎ترین مدال نقره تاریخ ورزش هم هست، آمده است؟ حاصل اردوهای بلند مدت، سفرهای برون مرزی فراوان، حضور در رقابت‎های مختلف و در اختیار قرار گرفتن بخش بزرگی از بودجه فدراسیون دوومیدانی، چیست؟ شرایط او با سایر ورزشکاران دوومیدانی و حتی ورزشکاران سایر فدراسیون‎های دیگرمتفاوت و همیشه پرتاب‎گرمان تافته جدا بافته بوده است؛ اما حدادی را چه شد؟

احسان حدادی ورزشکاری کم تجربه نیست که بگویم حضور او در المپیک یک افتخار است، خیر اصلا اینگونه نیست. از او توقع درخشش در المپیک می‎رود، چون در حد کسب مدال برای او هزینه شده است. او جزو لیست شانس‌های مدال‎آوری ایران محسوب می‎شد؛ اما حدادی چه شد؟ بهتر است برای یک بار هم که شده از واژه «چیزی از ارزش‎های او کم نمی‎کند» استفاده نکنیم. حدادی هر چیزی که می‎خواست در اختیار داشت؛ ولی تفاوت ورزشکاری که در روز ۶۵ آمپول می‎زند! نباید با ورزشکاری که شاید یک دهم او هم امکانات نداشت، ۶ رتبه باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیاهپوش

      فقط باید بگم شرایط اب و هوایی تاثیر در نتیجه گرفتن ورزشکارای ایران تا حالا داشته حدادی هم مثل بقیه به امید پیروزی و روی سکو رفتن ورزشکاران دیگه ایران عزیز

    • بدون نام

      شرمنده کسی نیست!!!عجب واژه ایی؟؟

    • ساده لوح

      آره مسئولین میگن ما واسه حدادی و بقیه دومیدانی کارا و اصلا کل کاروان المپیک پول زیادی خرج کردیم و من و بقیه افراد مثل من هم صد درصد باور میکنم و به حرفشون ایمان دارم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج