۳۷۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کدام افزونه ها فایرفاکس را کند می کنند؟

همیشه می دانستیم نصب کردن افزونه های زیاد روی مرورگر هایمان می تواند باعث کند شدن آن ها بشود. اما حالا Mozilla می تواند بگوید که این افزونه ها تا چه اندازه کند کننده هستند. ابتدا یک نگاه کلی خواهیم داشت به اینکه یک افزونه تا چه حد می تواند مرورگرتان را کند کند و نگاهی هم خواهیم داشت به بدترین افزونه ها در این زمینه!

کدام افزونه ها فایرفاکس را کند می کنند؟
همیشه می دانستیم نصب کردن افزونه های زیاد روی مرورگر هایمان می تواند باعث کند شدن آن ها بشود. اما حالا Mozilla می تواند بگوید که این افزونه ها تا چه اندازه کند کننده هستند. ابتدا یک نگاه کلی خواهیم داشت به اینکه یک افزونه تا چه حد می تواند مرورگرتان را کند کند و نگاهی هم خواهیم داشت به بدترین افزونه ها در این زمینه!

موزیلا می گوید هر افزونه، به طور میانگین 10 درصد به زمان بالا آمدن فایرفاکس می افزاید:
"به طور میانگین، با هر افزونه ای که بر فایرفاکس اضافه کنید۱۰ درصد به زمان بالا آمدن فایر فاکس اضافه میشود. برای بعضی کاربران این مقدار در حد میلی ثانیه خواهد بود و برای بعضی دیگر می تواند نیم ثانیه باشد. و این موضوع کاملا به سخت افزار و نرم افزاری بستگی دارد که هر فرد از آن استفاده می کند. خیلی از افزونه ها کمتر از ده درصد به زمان استارت آپ می افزایند و متاسفانه؛ تعداد نسبتا کمی افزونه هم وجود دارند که بیشتر می افزایند. اما بر مبنای اطلاعات عملکرد واقعی ، نصب ده عدد افزونه؛ زمان بالا آمدن فایرفاکس را دوبرابر خواهد کرد."


این اطلاعات جالبی است که به شما زوایه دید خوبی می دهد. اما موزیلا قدم را فراتر گذاشته و به شما نشان می دهد که کدام افزونه بدتر است. هم اکنون هم موزیلا در حال انجام تست های عملکرد خودکار، برروی بیش از 100 افزونه در گالری اش است. نتیجه هم در این صفحه قابل مشاهده می باشد. اگر دیدید که در حال استفاده ی یکی از افزونه های این لیست می باشید؛ باید بدانید که افزونه مورد نظر به طور جدی بر سرعت فایرفاکس تان تاثیر می گذارد. قطعا این لیست ارزش یک نگاه را دارد و جالب این که در حال حاضر (که این مقاله نوشته می شود) برخی از افزونه های معروف مانند FoxyTunes , Xmarks و حتی FastestFox هم در این لیست هستند! البته قطعا وقتی توسعه دهندگان از حضورشان در این لیست شرمنده شده و شروع به بهبود افزونه هایشان کنند؛ دیگر نام چنین افزونه هایی را در این لیست نخواهید دید. هم اکنون می توانید نام 50 ارائه کننده افزونه های کند را در این لیست ببینید. و البته این کار موزیلا تاثیر مهمی روی توسعه دهندگان افزونه خواهد گذاشت چرا که بیشتر روی بهینه سازی سرعت کار خواهند کرد.

از دو هفته آینده، موزیلا شروع به اضافه کردن هشدار های "Slow Performance" به این افزونه ها خواهد کرد و دیگر نیازی نیست که هربار قصد نصب یک افزونه جدید را داشتید، به این لیست مراجعه کنید. موزیلا با توسعه دهندگان ارتباط برقرار خواهد کرد و به آن ها، برای بهبود دادن افزونه هایشان یاری خواهد رساند که این واقعا عالی است. اما برای حال، می توانید لیست افزونه های کند را چک کرده و برای آن ها خط و نشان بکشید. همچنین مراجعه به پست وبلاگ موزیلا هم برای شما مفید واقع خواهد شد.

منبع : Narenji.ir
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج