جاباما
۳۷۰۴۸۰
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

برند کانن؛ مسیر موفقیت از جاده کیفیت

کیفیت محصول، قیمت‌گذاری و توزیع مناسب، در کنار توسعه روند بازاریابی را می‌توان از عوامل اصلی پیشرفت برند کانن در راستای فعالیت‌های تبلیغاتی به‌شمار آورد. شرکت کانن به‌خوبی این نکته را دریافته است که در دنیای امروز، دیگر کمتر فردی است که با داشتن گوشی هوشمند خود، برای ثبت لحظات زندگی به سوی دوربین‌های پیشرفته عکاسی برود.

وبسایت شنبه - فهیمه خراسانی: کیفیت محصول، قیمت‌گذاری و توزیع مناسب، در کنار توسعه روند بازاریابی را می‌توان از عوامل اصلی پیشرفت برند کانن در راستای فعالیت‌های تبلیغاتی به‌شمار آورد.
شرکت کانن به‌خوبی این نکته را دریافته است که در دنیای امروز، دیگر کمتر فردی است که با داشتن گوشی هوشمند خود، برای ثبت لحظات زندگی به سوی دوربین‌های پیشرفته عکاسی برود؛ اما با این حال این دوربین‌ها در عکاسی حرفه‌ای برای رسانه‌های تصویری کماکان قابل استفاده بوده و بسیاری از افرادی که به عکاسی علاقه‌مند هستند نیز به این دوربین‌ها گرایش نشان می‌دهند. در همین راستا کانن، با وجود انواع گوشی‌های هوشمند پیشرفته، کماکان جایگاه خود را در بازار دوربین حفظ کرده است.
برند کانن؛ مسیر موفقیت از جاده کیفیت
در این گزارش تلاش می‌شود چند راهکار بازاریابی عمده این شرکت، در راستای ترویج محصولات و فروش مناسب‌تر معرفی شود:

تمرکز روی محصول

محصول به‌عنوان اصلی‌ترین جزء یک فرآیند تبلیغاتی به‌شمار می‌رود؛ هرچه کیفیت، خلاقیت و کاربردی بودن یک محصول از درجه بالایی برخوردار باشد، تأثیرگذاری بیشتری روی مخاطب خواهد داشت و در نهایت آنچه مصرف‌کنندگان را دوباره به‌سوی یک برند بازمی‌گرداند، کیفیت محصولی است که ارائه داده است. یکی از نقاط قوت برند کانن در استراتژی‌هایی که به‌کار می‌برد، نوآوری و خلاقیت در ارائه محصولات است.

کیفیت عالی در کنار قیمت مناسب

کانن معتقد است که مسیر موفقیت از جاده کیفیت می‌گذرد؛ به این معنا که آنچه در نهایت موفقیت یک شرکت تولیدی را تضمین می‌کند، درجه کیفیت محصولات آن است و همان‌گونه که پیشتر نیز ذکر شد، گروه تولیدی کانن تمرکز ویژه‌ای روی مسئله دارد.
اما از دیگر مواردی که باعث جذب بیشتر مصرف‌کنندگان می‌شود، نحوه قیمت‌گذاری محصولات است؛ شرکت کانن که در یک فضای رقابتی شدید با دیگر تولیدکنندگان بزرگ جهانی قرار گرفته است نیز به اهمیت نحوه قمیت‌گذاری پی برده و تلاش می‌کند با ارائه محصولاتی با قیمت‌های معقول، طیف بیشتری از مشتریان را برای خود داشته باشد.
سیاست کلی کانن برای قیمت‌گذاری محصولاتش به شیوه‌ای است که حداکثر مردم قادر به خرید محصولات این برند باشند. سعی در ارائه قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه باعث شده است که گروه مصرف‌کنندگان این برند، تعداد قابل‌توجهی را تشکیل دهند و همین نکته نیز باعث موفقیت برند کانن در قیمت‌گذاری شده است. کیفیت عالی در کنار قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه، جایگاه معتبری را در بین دیگر رقبا برای کانن به وجود آورده است و داشتن مشتریان بیشتر نیز پیامد همین سیاست است.

توزیع سریع و خدمات مناسب

از آنجایی که رضایتمندی مشتری از مهم‌ترین عوامل در گسترش بازار و فروش بیشتر است، هر برندی باید برای جلب بیشتر رضایت مشتریان خود تلاش کند. در این میان رسیدن آسان و کم‌هزینه محصول به دست مشتریان، می‌تواند یکی از راهکارهای مهم جلب رضایت مصرف‌کنندگان باشد.
توزیع مناسب یکی دیگر از راهکارهای برند کانن است که به‌طور مستقیم در راستای اهداف بازاریابی آن پیش می‌رود. همکاری مناسب با سیستم حمل‌ونقل باعث شده است که محصولات کانن به راحتی، با حداقل هزینه و بدون هیچ مشکلی به دست مصرف‌کنندگان برسد.
همچنین داشتن نمایندگی‌های مجاز در بسیاری از مناطق جهان نیز باعث ارائه خدمات پس از فروش مناسبی برای این برند شده و رضایت مشتریان را برای این گروه تولیدی به ارمغان آورده است. تقریبا تمام محصولات این گروه تولیدی به تعداد زیادی از نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های جهان ارسال شده و مصرف‌کنندگان این برند برای یافتن قطعات محصولات آن دچار مشکل نخواهند شد؛ بنابراین می‌توان گفت دستیابی آسان و سریع به محصولات این برند و دریافت خدمات پس از فروش مناسب، از دیگر استراتژی‌های بازاریابی کانن است که مشتریان جهانی را برای این برند حفظ کرده است.

فروش اینترنتی آسان

از آنجایی که در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم، خرید و فروش اینترنتی در میان مردم جهان امری شناخته‌شده است و بنابراین طبیعی است که برندهای معتبری مانند کانن از اهمیت چنین فضایی غافل نباشند. بر همین اساس یکی دیگر از خدمات برند کانن به مشتریان، راه‌اندازی یک وب‌سایت کامل و مناسب است که کاربران اینترنتی به‌راحتی می‌توانند از نوع محصولات، کیفیت، خصوصیات، قیمت آن‌ها و دیگر موارد لازم باخبر شوند و در نهایت یک خرید راحت و مناسب اینترنتی داشته باشند.
حضور برند کانن در صفحات مجازی خرده‌فروشی‌های بزرگ مانند آمازون، ای‌بی و... نیز از دیگر استراتژی‌های بازاریابی آنلاین این شرکت به‌شمار می‌رود که باعث افزایش گردش مالی این شرکت و در نهایت سودآوری بیشتر آن شده است.
بسیاری از کاربران اینترنتی می‌توانند با حضور در وب‌سایت اصلی این شرکت یا وب‌سایت‌های خرده‌فروشی اینترنتی، از نحوه قیمت‌ها و تخفیف‌های ارائه‌شده از سوی شرکت نیز باخبر شوند و بدون رفتن به فروشگاه‌های مخصوص این برند، در پشت سیستم‌های خود بنشینند و از تخفیف‌های درنظرگرفته‌شده استفاده و خریدی آسان و بدون زحمت را تجربه کنند؛ ضمن اینکه توزیع مناسب این شرکت نیز باعث می‌شود، محصول خریداری‌شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌دست آن‌ها برسد.

توسعه بازاریابی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هر شیوه تبلیغاتی باید به آن پایبند بود، توسعه دادن و ارتقا بخشیدن به روند بازاریابی است؛ به این معنا که یک برند نباید تنها به شیوه‌هایی که در پیش گرفته و موفقیت‌هایی که برایش به ارمغان آمده است، اکتفا کند؛ بلکه باید به دنبال توسعه روش‌های تبلیغاتی و ترویج متفاوتی از محصولات خود باشد.
فرآیند توسعه بازاریابی به‌خوبی توسط برند کانن دنبال می‌شود و این گروه تولیدی به صورت گسترده‌ای به دنبال ارتقا بخشیدن به روش‌های بازاریابی خود است. در همین راستا استفاده از شیوه‌های مختلف بازاریابی را در دستور کار خود قرار داده است؛ به این معنا که حضور در صفحات اجتماعی مجازی و طراحی وب‌سایت، این گروه تولیدی را نسبت به شیوه‌های قدیمی‌تر بازاریابی مانند تلفن همراه و مجلات و تلویزیون غافل نکرده و در این حوزه‌ها نیز حضوری فعال را رقم زده است. به‌روز بودن و آگاهی از شیوه‌های تبلیغاتی مدرن و علمی نیز از دیگر رویکردهایی است که برند کانن برای ارتقا و توسعه فرآیند بازاریابی خود دنبال می‌کند.

تاریخچه

شرکت کانن که در سال ۱۹۳۷ در ژاپن تأسیس شده، امروزه یکی از نام‌های آشنا در دنیای تصویربرداری به‌شمار می‌رود که در کنار رقبای مشهوری مانند سامسونگ، سونی، کاسیو و... به رشد خود ادامه داده است. تولید دوربین‌های مختلف و تجهیزات جانبی مربوط به عکاسی و تصویربردای، از محصولات عمده و شناخته‌شده این برند به‌شمار می‌رود؛ ضمن اینکه انواع دستگاه‌های کامپیوتری مانند پرینتر، دستگاه‌های فتوکپی و... نیز از دیگر محصولات این برند معتبر است.
این شرکت که تولید خود را با دوربین‌هایی با لنزهای ساده‌تر در دهه ۴۰ میلادی آغاز کرده بود، کم‌کم همگام با پیشرفت فناوری، به توسعه تکنولوژی محصولات خود پرداخته و استفاده از نور خورشید و لنزهای پیشرفته‌تر با قابلیت بزرگنمایی را در دستور کار خود قرار داد.
ماشین‌حساب‌های خورشیدی نیز از دیگر تولیدات نوآورانه این برند در سال‌های آغازین فعالیت آن بوده و در حال حاضر نیز این شرکت معتبر، با ارائه محصولاتی که خلاقیت و نوآوری در آن‌ها حرف اول را می‌زند، خاص بودن محصولات خود را در بین مصرف‌کنندگان به اثبات رسانده است. در حال حاضر تجهیزات اداری که این برند تولید می‌کند، سازگار با محیط زیست بوده و قابلیت بازیافت دارد؛ همچنین دوربین‌های دیجیتال این گروه تولیدی نیز با داشتن حسگرهای متعدد، صفحه نمایش ال‌سی‌دی و... نشان‌دهنده پیشرفت‌های نوین و قابل توجه محصولات این برند است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی فارسی

      بسیار عالی و مفید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج