۳۷۰۹۹۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پایان نزولی استراحت بازار

روند اصلاح و استراحت قیمت‌ها در جریان معاملات روز گذشته نیز ادامه یافت. دیروز در بازار سهام معامله‌گران شاهد کاهش نسبتا چشمگیر شاخص کل بودند.

روزنامه دنیای اقتصاد: روند اصلاح و استراحت قیمت‌ها در جریان معاملات روز گذشته نیز ادامه یافت. دیروز در بازار سهام معامله‌گران شاهد کاهش نسبتا چشمگیر شاخص کل بودند.

نماگر بازار سهام با افت قیمت نمادهای بزرگی نظیر ملی مس، پالایشگاه بندرعباس، سایپا، فولاد خوزستان، هلدینگ خلیج‌فارس و سرمایه‌گذاری معادن و فلزات تن به افت ۳۷۶واحدی معادل ۴۸/ ۰ درصد داد تا شاخص سطح ۷۸هزار واحدی را ترک کرده و به رقم ۷۷هزار و ۸۲۹واحد عقب‌نشینی کند.

در بازار دیروز معامله‌گران در اکثر نمادها با پیشی گرفتن عرضه از تقاضا مواجه بودند به‌طوری که در نهایت این عرضه‌ها توانست خریداران را به عقب رانده و به‌رغم برخی تلاش‌ها نظیر آنچه در نمادهایی همانند توسعه معادن روی ایران انجام شد، در نهایت صف‌های فروش در بازار شکل گرفت.اکثر کارشناسان اینک با توجه به مشکلات نقدینگی بازار در انتظار تحولات پیش‌رو هستند تا در‌یابند آیا جریان نقدینگی مجددا به سمت بازار متمایل خواهد شد یا خیر؟

در بازار دیروز در تحولات کلان اقتصادی معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: اصلاحیه لایحه بودجه ۹۵ برای تصویب نهایی در دستور کار مجلس شورای اسلامی است.

در همین حال با نزدیکی زمان بررسی اصلاحیه لایحه بودجه تکلیف مهم‌ترین بند این لایحه یعنی خلق پول از محل تسعیر دارایی خارجی بانک مرکزی همچنان مورد بحث است. دیروز در همین رابطه عضو هیات‌رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با محاسبه مازاد ارزیابی دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در پی تغییر نرخ ارز، محل هزینه کرد این دارایی مشخص شد.

محمد فیضی تصریح کرد: با توجه به اینکه دارایی‌های خارجی بانک مرکزی دلار است و در سال‌های اخیر دلار با تغییر نرخ مواجه بود، ارزیابی مبنی بر این افزایش قیمت انجام شده است.

وی افزود: در پی افزایش قیمت سه‌برابری دلار، ۷۴۰ هزار میلیارد ریال مازاد ارزیابی اتفاق افتاده که در کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهادهایی برای هزینه کرد آن به جمع‌بندی رسیده است.

در بازار دیروز در گروه خودرویی محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هم‌اکنون دپوی خودرو در انبار خودروسازان وجود ندارد، گفت: وزیر صنعت به‌شدت پیگیر خروج خودرو از فهرست کالاهای انحصاری است.

در این گروه در مورد انتقال‌های سهام سایپا نیز دیروز علی شیدایی، مدیرعامل سرمایه‌گذاری رنا در نامه‌ای به بورس شفاف‌سازی کرد.وی در نامه‌ای، از انتقال ۵/ ۵ درصدی سهام سایپا توسط زیر‌مجموعه و افزایش مالکیت به ۶/ ۱۵ درصدی خبر داد.

در گروه غذایی عبدالرضا غلامی، مدیرکل دفتر صادرات گمرک با بیان اینکه ورود موقت شکر خام برای واحدهای تولیدی و صادرکننده آزاد شد، گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران در اجرای بند ۱۰ سیاست‌های تدوین اقتصاد مقاومتی و در راستای حمایت همه‌جانبه از مقوله صادرات کالا و خدمات، ورود موقت شکر‌خام را برای واحدهای تولیدی و صادراتی آزاد اعلام کرد.در گروه برقی عضو هیات‌مدیره شرکت ایران ترانسفو گفت: «بترانس» با انباشت مطالبات حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال روبه‌رو‌ بود که با دریافت معادل آن از تسهیلات شبکه بانکی با مشکل نقدینگی نیز مواجه بوده است.

مهدی مومنی‌طاهری، عضو هیات‌مدیره شرکت ایران ترانسفو در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در واکنش به اعتراض‌ به نحوه مدیریت و سهامداری این شرکت از سوی برخی سهامداران و کارگران، گفت: پس از خرید حدود ۳۰ درصد از سهام ایران ترانسفو توسط شرکت صنعت و تجارت آداک در سال گذشته که کاملا مطابق با قوانین موجود در عرضه سهام توسط سازمان خصوصی‌سازی و با نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار انجام گرفت، هیات‌مدیره جدید این شرکت از آبان سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: در زمان شروع به کار هیات‌مدیره جدید، شرکت با انباشت مطالبات از سالیان گذشته در حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال روبه‌رو‌ بود که با دریافت معادل همین مبلغ تسهیلات دریافتی از شبکه بانکی با مشکلات شدید نقدینگی نیز مواجه بوده است.

مومنی با بیان اینکه اعضای هیات‌مدیره جدید ایران ترانسفو با برگزاری جلسات در هر ۲ هفته یکبار و حضور بیشتر در شرکت، برای بهبود شرایط نابسامان تلاش فراوانی کردند، افزود: از اهم اقدامات انجام شده توسط مدیریت جدید اتمام پروژه انتقال کارخانه ری به شهرک جدید صنعتی پرند، بعد از وقفه‌ طولانی نسبت به زمان برآوردی اتمام پروژه در سال‌های گذشته است.

سهامدار عمده شرکت ایران‌ترانسفو با یادآوری روند تقسیم سود در مجامع سالیانه این شرکت گفت: تقسیم سود در مجمع عمومی عادی صاحبان سهام سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۹۴ ایران ترانسفو نیز به میزان ۵۰ درصد از سود قابل تقسیم و بر مبنای رای همه سهامداران عمده حاضر بوده است و این تصمیم با رعایت تمامی موارد قانونی و نظارت حسابرس مستقل، بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس بوده و هیچ‌گونه ایراد قانونی به آن وارد نیست.

وی در پاسخ به برخی انتقاد‌ها مبنی بر فروش اقلام مازاد شرکت ایران ترانسفو گفت: مطابق با مصوبه شماره ۱۷۳۳ بند ۲-۱۷۳۳ مورخ پنجم خرداد ماه ۱۳۹۵ هیات‌مدیره، مقرر شد شرکت به جهت باز‌پرداخت تسهیلات بانکی و افزایش توان نقدینگی و عملیاتی خود مبادرت به فروش اقلام مازاد کند که مورد توافق اعضای هیات مدیره است و تنها مرتبط به یک یا چند نفر از اعضای هیات‌مدیره نیست.در گروه واسطه‌گری مالی نیز مدیرعامل سرمایه‌گذاری سبحان تغییر کرد و علی رضا قدرتی مدیرعامل این شرکت بورسی شد.در گروه فلزی مدیرعامل ذوب آهن با اعلام توضیحاتی درباره عملکرد ۳ ماه اول، از راه‌اندازی پروژه ریل در ماه جاری و پیش‌بینی تعدیل ۹۰ درصدی سود غیر‌عملیاتی به دلیل برنامه فروش ۵۱۶ میلیارد تومانی دارایی‌ها خبر داد.

احمد صادقی، مدیرعامل «ذوب» با اعلام توضیحاتی درباره عملکرد خلاف انتظار ۳ ماه اول، از راه‌اندازی پروژه ریل در ماه جاری و پیش‌بینی تعدیل ۹۰ درصدی سود غیر عملیاتی به دلیل برنامه فروش ۵۱۶ میلیارد تومانی دارایی‌ها خبر داد.براساس توضیح مدیرعامل ذوب‌کار راه‌اندازی پروژه ریل آغاز شده است، در همین حال شرکت برای رفع مشکلات مالی فروش ۵۱۶میلیارد تومان دارایی خود را برای سال جاری برنامه‌ریزی کرده است.در مجموع بازار دیروز بازاری منفی بود که در آن ارزش معاملات در بورس به ۱۳۸میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۵۱میلیارد تومان بالغ شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج