جاباما
۳۷۱۰۲
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

تاکيد نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران:

سپاه هيچ دخالتی در انتخابات نمی کند

حجت‌الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به پرسش‌هايي در خصوص سپاه و انتخابات پاسخ داد.

روزنامه مردم سالاری: حجت‌الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به پرسش‌هايي در خصوص سپاه و انتخابات پاسخ داد.

رهبري در سخنان اخير خود بر وحدت جامعه تأکيد داشتند، علت تأکيد ايشان بر وحدت جامعه چيست؟

فلسفه تأکيد رهبر معظم انقلاب بر وحدت نياز به تبيين دارد؛ شرايط کشورمان بسيار حساس است؛ از يک سو به انتخابات رياست جمهوري و شوراها نزديک مي‌شويم؛ ديگر آنکه تحريم را داريم و دشمن فشار مي‌آورد تا اراده مردم و مسئولان را سست کند.

سومين عامل در زمينه تأکيد معظم له تحولات غرب آسيا است که ما نمي‌توانيم نسبت به اين تحولات بي‌توجه باشيم؛ ثبات ايران در اين زمينه بسيار مهم است؛ هر مقدار در زمينه اختلافات در ميان مسئولان بيشتر باشد، تمرکز آنها بر مسائل اساسي کمتر مي‌شود.

نقش بسيج را در ايجاد اين وحدت چگونه مي‌بينيد؟

بخش عمده جامعه ما بسيج است؛ بسيج در دو بخش مي‌تواند در وحدت جامعه نقش ايفا کند؛ يکي آنکه بسيج از اختلاف و تنش پرهيز کند و ديگر آنکه توصيه به وحدت کند.

بسيج با ايجاد حساسيت نسبت به اختلافات و نقش منفي آن و توصيه به مسئولان مي‌تواند در وحدت جامعه نقش ايفا کند.

امروز بعضي افراد که به عنوان کانديداهاي احتمالي انتخابات آتي نام برده مي‌شوند، سعي مي‌کنند خود را منتسب به سپاه کنند و آنها مدعي حمايت سپاه از آنها هستند؛ آيا سپاه در انتخابات آينده از کانديداي خاصي حمايت مي‌کند؟

سپاه يک نهاد متعلق به نظام بوده و هست؛ سپاه هميشه از رهبري تبعيت مي‌کند و سعي مي‌کند با اوامر رهبري زاويه نداشته باشد لذا اين که مطرح مي‌شود که سپاه از يک فرد خاصي يا حزب خاصي حمايت مي‌کند، درست نيست؛ اينکه عده‌اي عنوان مي‌کنند سپاه از آنها حمايت مي‌کند، در اين فاصله تا انتخابات نيز اشتباه است و باعث ايجاد شبه در جامعه مي‌شود.

اما سپاه نسبت به انتخابات بي‌تفاوت نيست؛ سپاه يک سبد رأي دارد و بايد شاخص‌ها و معيارها را بگويد؛ ما رئيس‌جمهوري را مي‌خواهيم که ولايت مدار باشد و تدابير رهبري را به نحو احسن اجرا کند؛ ما معيارهاي ارزشي بودن، ولايت مداري و مديريت بالا را براي پاسداران و بسيجيان تبيين مي‌کنيم.

ما علاوه بر سپاهيان و بسيجيان يک مخاطب عام هم داريم؛ سپاه يک نهاد انقلابي به تمام معنا و داراي نفوذ است؛ سپاه يک محبوبيت و مقبوليتي در جامعه است و همين هم موجب عصبانيت دشمنان شده است.

کساني که به سپاه دلبسته‌اند و به آن اعتماد دارند، انتظار بصيرت افزايي و بيان موضع از سوي اين نهاد را دارند.

سپاه هيچ دخالتي در انتخابات نخواهد داشت اما نسبت به انتخابات و اينکه چه کسي رئيس جمهور شود نيز بي تفاوت نخواهد بود؛ ما معيارها و شاخص‌ها را براي بسيجيان و پاسداران تبيين مي‌کنيم و انتخاب فرد برعهده خود آنان است؛ خودشان تصميم مي‌گيرند چه کسي را برگزينند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا؟ خدا کنه

    • هنرمند

      ما هيچ وقت به خاطر گشنگي و تحريم و تبليغات چارتا صهيونيست بدرد نخور به مملكتمون پشت نميكنيم. و در انتخابات با قدرت هستيييييييييييم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج