۳۷۱۱۵
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

روايت تازه از ماجرای برداشت از حساب بانکها

رئيس کل بانک مرکزي گفت: با بررسي‌هاي انجام شده در مورد سرنوشت برداشت از حساب بانک‌ها به نتايج جالبي رسيديم و براي اطمينان بيشتر آنها را به داوري نهادهاي مسئول واگذار کرده که آنها نيز نتايج بررسي‌ها را تأييد کردند.

خبرگزاری فارس: رئيس کل بانک مرکزي گفت: با بررسي‌هاي انجام شده در مورد سرنوشت برداشت از حساب بانک‌ها به نتايج جالبي رسيديم و براي اطمينان بيشتر آنها را به داوري نهادهاي مسئول واگذار کرده که آنها نيز نتايج بررسي‌ها را تأييد کردند.اين در حالي است که يک مقام آگاه از مفقود شدن چندين ميليون دلار پول در يکي از بانک‌هاي خصوصي خبر داده است.

محمود بهمني در مورد سرنوشت برداشت از حساب بانک‌ها گفت: در بررسي‌هاي انجام شده به نتايج جالبي دست يافته‌ايم که براي اطمينان خاطر بيشتر اين نتايج را به داوري نهادهاي مسئول و مستقل واگذار کرده و تا آنجايي که به من خبر داده‌اند اين نهادها نتايج بررسي‌هاي بانک مرکزي را تأييد کرده اند.

رئيس کل بانک مرکزي در پاسخ به اين پرسش که نتيجه ضمني بررسي‌ها چه بوده گفت: همين مقدار مي‌توانم بگويم که بانک مرکزي در اين مسئله سربلند بيرون آمد و اقداماتمان کاملاً درست بوده است.وي در مورد برخورد با مديران متخلف بانکي نيز گفت: برخوردها در دو سطح انجام مي‌شود؛ يک سطح برخورد در مورد مديراني است که از آئين نامه‌ها تخلف مي‌کنند مانند تخلف از آئين نامه دريافت وثيقه و ضامن براي پرداخت تسهيلات زير ده ميليون تومان.

به گفته اين مقام مسئول بانک مرکزي، سطح برخورد دوم با آن دسته از مديراني است که با وجود عدم تأييد صلاحيت از سوي بانک مرکزي يا ساير مراجع ذي صلاح که در مورد حسن شهرت يا سوابق غير حرفه اي افراد تحقيق و اعلام نظر مي‌کنند، همچنان به کار خود به عنوان مدير عامل يا عضو هيأت مديره ادامه مي‌دهند.وي افزود: از آنجايي که اين عمل در حکم تصرف غير قانوني در اموال عمومي است، بانک مرکزي اقدامات قانوني خود را بعمل خواهد آورد.

رئيس کل بانک مرکزي در مورد بازار سکه نيز اظهار داشت: قيمت سکه در حال حاضر در بازار ايران پايين تر يا در سطح قيمت اونس در بازارهاي جهاني است بنابراين با قيمت‌هاي فعلي فعلاً برنامه‌اي براي پيش فروش سکه در دستور کار بانک مرکزي نيست ضمن اينکه سکه‌هاي پيش فروش شده قبلي همچنان در حال تحويل مي‌باشد.بهمني يادآور شد: تا زماني که شرايط بازارهاي داخلي خارجي به همين شکل فعلي باشد و تغيير معناداري در قيمت‌ها حاصل نشود، موضوع پيش فروش سکه در دستور بانک مرکزي قرار نخواهد داشت.

بهمني ادامه داد: شرايط نسبتاً آرام بازار ارز طي هفته‌هاي اخير تا حدود زيادي معلول تأمين بخشي از نياز واردات از طريق اتاق مبادلات ارزي است گرچه در کنار اين مسئله، عدم تأثيرگذاري حوزه‌هاي پيراموني نيز قطعا مؤثر بوده است.وي با اشاره به ادامه تلاش‌هاي دولت براي دستيابي به راهکارهاي متناسب تأمين ارز مورد نياز از طريق ارزهاي صادراتي گفت: پيش بيني اوليه ما در پيشنهاد راه اندازي اتاق مبادلات ارز استفاده از ۱۴.۵ درصد سهم نفت، ارز ناشي از صادرات محصولات پتروشيمي، ماده ۲۷ قانون بودجه و بخشي از ذخائر بانک مرکزي بود.

از اين پيش بيني بخشي محقق شده است و اميدواريم در آينده بخش‌هاي ديگر نيز در اختيار مرکز مبادلات ارز قرار گيرد.رئيس کل بانک مرکزي با اشاره به تصميم دولت براي مديريت واردات گفت: پيش بيني ما اين است که حتي اگر بخشي از منابع تزريق ارز به مرکز مبادلات نيز درست عمل کنند، مي‌توانيم نيازهاي وارداتي کشور را تأمين کنيم و از اين بابت نگراني نداشته باشيم.

گم‌شدن چندين ميليون دلار در يک بانک خصوصي

اما يک مقام آگاه از مفقود شدن چندين ميليون دلار پول در يکي از بانک‌هاي خصوصي خبر داد و گفت: ظاهراً اين پول براي واريز شدن به حسابي در اختيار يک صراف و واسطه قرار گرفته بود.

اين مقام مسئول اظهار داشت: بر اساس مستندات پرونده‌اي که توسط يکي از نهادهاي قانوني و نظارتي در دست بررسي است، مبلغي حدود ۵ ميليون دلار در يکي از بانک‌هاي کشور مفقود شده است.

وي با اشاره به اينکه بانک مذکور، خصوصي است يادآور شد: ظاهراً اين پول براي واريز شدن به حسابي در اختيار يک صراف و واسطه قرار گرفته بود که وجه مذکور به حساب فوق‌الذکر واريز نشده و اثري از صراف و واسطه نيز نيست.به گفته اين مقام آگاه، شواهد نشان مي‌دهد واسطه مذکور نيز تبعه خارجي بوده و ايراني نمي‌باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا

      از بانکهایی که ملت پولشونو دستش می سپارن ولی حتی خودکارشو زنجیر کرده
      چه توقعی دااااارید؟!
      به نظر شما از این به بعد پولامونو چیکار کنیم؟
      زیر بالش تو خونه
      گاوصندوق
      تو کوزه چال تو باغچه!

    • mori

      واسه ماها اين خبرها ديگه عادي شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج