۳۷۲۶۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دایی: خودمان را با این عنوان گول نزنیم!

ما نباید خودمان را گول بزنیم، هنوز در خیلی از زمینه‌ها مشکل داریم، مخصوصا در مورد زیر ساختها و تیم‌های پایه باشگاهی مشکلاتی داریم که باید آنها را حل کنیم. البته ما در باشگاه خودمان در زمینه رفع مشکلات تیم‌های پایه قدم‌های خوبی را برداشته‌ایم.

خبرگزاری مهر: سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن با اعلام اینکه لیست بازیکنان مورد نیاز و مازاد تیم راه‌آهن را تا پایان هفته جاری اعلام می‌کند و هنوز هیچکس را بصورت رسمی از این تیم کنار نگذاشته است، گفت: توجه نکردن به تیم‌های پایه بزرگترین مشکل فعلی فوتبال ایران است.

علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر فجرسپاسی ضمن بیان مطلب فوق گفت: بازی با فجر مانند تمام بازی‌های قبلی ما مهم و حساس است. البته با توجه به اینکه این دیدار، بازی آخر نیم فصل است با کسب سه امتیاز آن راحت‌تر می‌توانیم تمرینات‌مان برای حضور در دور برگشت رقابتها را پیگیری کنیم.

وی افزود: فجر تیم جوان و خوبی است که نتایج مطلوبی در رقابتهای لیگ برتر گرفته است. آنها در حال حاضر ۲۴ امتیاز بوده و به تیم ما که ۲۵ امتیار دارد، چسبیده‌اند. بنابر این هر تیمی که برنده این دیدار باشد، جایگاه بهتری را در جدول بدست می‌آورد. همه هدف ما شکست تیم فجر است و مطمئن باشید بازی سختی را مقابل این تیم پیش رو داریم.

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن درخصوص صحبتهایی که درمورد جدایی حسین کعبی از این تیم مطرح شده، اظهار داشت: ما نه تنها در مورد حسین کعبی بلکه سایر بازیکنان تیم به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم. می‌خواهیم پس از بازی با تیم فجر و در فصل نقل و انتقالات نیم فصل تیم خود را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه راه‌آهن را در شرایط حساسی که زمان خیلی کمی داشتیم، بستیم. درحال حاضر خیلی از بازیکنان ما قرارداد دوساله دارند و لیست‌مان پر است و به خاطر این که تیم را تقویت کنیم مجبوریم با چند بازیکن قطع همکاری کنیم. البته در این مورد مذاکراتی با مسئولان باشگاه پس از بازی با فجر خواهیم داشت تا به جمع بندی نهایی برسیم، بنابراین تا پایان هفته جاری لیست بازیکنان مورد نیاز و مازاد خود را اعلام می‌کنیم.

دایی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر نقاط ضعف و قوت تیم خود را چه می‌دانید؟ اظهار داشت: از نظر خط دفاعی ما جزو ۴-۵ تیم اول لیگ هستیم اما درخط حمله مشکل داریم و نتوانستیم گل‌های زیادی به حریفان بزنیم، به طوری که اکثر نتایجی که گرفته‌ایم، نیز نزدیک با تیم حریف بوده است.

وی درخصوص انتخاب فدراسیون فوتبال ایران به عنوان برترین فدراسیون سال ۲۰۱۲ در آسیا گفت: آیتم‌های مد نظر AFC برای انتخاب فدراسیون برتر کاملا مشخص بوده و آنها نتایج تیم‌های ملی یک کشور را ملاک قرار نمی‌دهند. AFC در این خصوص به گزارش‌هایی که به فدراسیون‌های عضو آن ارسال می‌کنند، توجه دارد. این گزارش‌ها در تصمیم گیریهای AFC تاثیر زیادی دارد. در حال حاضر موقعیت من به گونه‌ای نیست که در مورد درست یا غلط بودن ملاک‌های AFC نظر بدهم.

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن ضمن تبریک به مسئولان فدراسیون فوتبال تاکید کرد: ما نباید خودمان را گول بزنیم، هنوز در خیلی از زمینه‌ها مشکل داریم، مخصوصا در مورد زیر ساختها و تیم‌های پایه باشگاهی مشکلاتی داریم که باید آنها را حل کنیم. البته ما در باشگاه خودمان در زمینه رفع مشکلات تیم‌های پایه قدم‌های خوبی را برداشته‌ایم.

وی بزرگترین مشکل حال حاضر فوتبال ایران را توجه نکردن باشگاه‌ها به تیم‌های پایه دانست و افزود: متاسفانه تیم‌های پولدار فوتبال ایران از دسترنج سایر تیم‌های بازیکن‌ساز استفاده می‌کنند. رفع این مشکل نیاز به کمک فدراسیون و تصمیمات صحیح آنها دارد. خود باشگاه‌ها نیز باید برنامه‌ریزی چهار پنج ساله در این خصوص انجام دهند.

دایی ادامه داد: در حال حاضر تمام باشگاه‌های بزرگ و مطرح جهان سرمایه گذاری‌های خوبی را روی تیم‌های پایه خود انجام داده و با استفاده از بازیکنان پایه خود صرفه‌جویی زیادی را در مورد هزینه‌‎های خود انجام می‌دهند که باشگاه بارسلونا پرچمدار این موضوع در فوتبال جهان است.

وی در خصوص صحبتهای ابراهیم تهامی در برنامه ۹۰ خاطرنشان کرد: در هر خانواده‌ای هر اتفاقی ممکن است، رخ دهد. مهم این است که در یک تیم، ما اختلاف سلیقه‌های خود را در کار تیمی دخیل نکنیم و منافع تیمی را بر منافع فردی ترجیح دهیم. شاید ما در آن تیم ملی اختلاف عقیده‌هایی با یکدیگر داشتیم اما هیچ موقع اختلاف نظر را وارد تیم ملی نکرده‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن در مورد درگیری لفظی که بین او و خداداد عزیزی پیش از بازی برگشت مقابل تیم ملی استرالیا در ملبورن اتفاق افتاد، تصریح کرد: بین من و عزیزی بر سر میز شام جر و بحث لفظی پیش آمد زیرا در آنجا همسر کریم باقری و والدیر ویرا حضور داشتند. من به خداداد گفتم که آرامتر بخندیم اما خداداد این کار را نکرد و جوابم را داد اما آن بحث درهمان جا غائله پیدا کرد.

وی با طرح این پرسش که چرا باید برخی مسائل بعد از گذشت این همه سال مطرح شود؟ افزود: چرا برای آنکه خودمان را توجیه کنیم باید فرد دیگری را خراب کنیم؟ خود ما در طی سفرهای مختلفی که با تیم‌های ملی و باشگاهی داشته‌ایم، شاهد هزاران اتفاق بوده‌ایم. مطرح کردن این مسائل دردی از فوتبال ما دوا نمی‌کند. متاسفانه یا خوشبختانه برخی از شما خبرنگاران به دنبال پیگیری این مسائل هستید.

دایی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در تیم ملی بازیکنان برای آنکه مملکتی را خوشحال کنند، هدف درستی را انتخاب کردند و برای این کار از خود گذشتگی نشان دادند. اگر بتوانیم برای هدف مهمی که مملکتی را خوشحال کند، از خود بگذرید، کار مهمی را انجام داده‌اید. در آن تیم ملی بازیکنان بدون پاداش میلیونی و بدون هیچ توقعی با تمام توان خود بازی می‌کردند، حتی در خیلی مواقع به آنها پول توجیبی هم نمی‌داند، شما باید این مسائل را بپردازید.

وی با اشاره به اینکه مطمئن باشید تا روزی که هستم به چیزهای بزرگ فکر می‌کنم، از گذشته درس گرفته و در آینده آن را به کار می‌گیرم، خاطرنشان کرد: تیم ملی آن زمان نه تنها در فوتبال بلکه در بعد اجتماعی نیز درس‌های زیادی به همه داد که با اتحاد و با هم بودن می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرده و از پیش رو برداشت.

دایی در پایان با بیان اینکه برخی از صحبتهای تهامی در برنامه ۹۰ را قبول دارد، گفت: به عنوان مثال هیچکس از تهران تیم را ارنج نمی‌کرد و اصلا پرداختن به موضوعات کوچک و بی‌اهمیت برای من مهم نیست. هیچگاه به تیترهای کوچک اهمیتی نداده‌ام، همیشه آدمهای بزرگ به چیزهای بزرگ فکر می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج