۳۷۳۹۶۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

دام انفعال در کمین دولت روحانی

جلال خوش چهره در خبرآنلاین نوشت: اصلی‌ترین ضعف دولت یازدهم، غلطیدن در دام انفعال خواهد بود.

جلال خوش چهره در خبرآنلاین نوشت: اصلی‌ترین ضعف دولت یازدهم، غلطیدن در دام انفعال خواهد بود.

آتش توپخانه مخالفان در همه عرصه‌ها افزایش یافته است. مخالفان چنین القا می‌کنند که وعده‌های دولت با موانع جدی ناتوانی در انجام وعده‌ها و نیز مخالفت‌ها روبروست. پذیرفتن شرایط رقابت مطابق آنچه مخالفان رویکرد اعتدالی خواستار آنند، دولت را در کسب دوباره رأی اعتماد مردم در انتخابات پیش‌رو با چالش جدی‌ روبرو می‌کند.

تبیین و اعلام ماهیت و اهداف حملات بی‌امان سوداگران قدرت در مبارزه با آنچه به عنوان رویکرد اعتدالی در انتخابات دوره‌های یازدهم ریاست‌جمهوری و دهم مجلس شورای اسلامی از سوی مردم تأیید شد، در اولویت قرار دارد. علاوه‌براین لازم است با پرهیز از محافظه‌کاری‌ از اصولی دفاع کرد که خواست و دغدغه مردم در اوضاع کنونی است. هر دو دستور کار بالا بیش از هرکس و هر جریان متوجه دولت و کارگزارانی است که مشروعیت اقدامات آنان، اعتماد مردم است.

بسنده کردن به پاسخ‌های کلی و عبور از برخی مشکل‌آفرینی‌ها که به‌طور مستقیم بر تصورات مردم از توانایی دولت منتخب آسیب می‌زند، تن دادن به وضعی است که مخالفان بیگانه با مصالح کشور خواستار آنند. انفعال در واقع همین است که مخالفان به راحتی عرصه را برای هر‌گونه اقدام در مأیوس کردن مردم از دستاوردهایی که نه صرفا برای دولت، بلکه نظام سیاسی و کشور حائز منافع مثبت است، آزاد و رها می‌بینند، در حالیکه کمترین واکنش‌ به چنین رفتاری انجام می‌شود.

ایراد اتهام و توهین به رئیس جمهور منتخب مردم به عنوان یکی از آخرین اقدام‌ها، ناشی از فرصت بی‌رقیب کنشگرانی است که با هر عقب‌نشینی دولت از مواضع خود، صورت می‌گیرد. اگرچه به نظر می‌رسد دولت بنا به مصالح عالی‌تر از برخی بداخلاقی‌ها چشم می‌پوشد ولی نباید این خطر را نادیده گرفت که اختلال در اخلاق رقابت می‌تواند به رویه‌ای معمول در سپهر سیاسی کشور تبدیل شود. به عبارت دیگر اگر رئیس دولت آینده چهره‌ای دیگر نیز باشد، این رویه بیشترین تهدید و آسیب را متوجه اجرای سیاست‌های او خواهد کرد.

لازم است دولت در تبیین چرایی مشکلات جاری صراحت لازم را از خود نشان دهد. همچنین با کنار گذاشتن برخی مصلحت‌گرایی‌های غیر لازم به دفع مانع تراشی‌هایی همت کند که هدف آنها مأیوس کردن مردم از امید به آینده است.

یکی از صاحب‌نظران سیاسی به درستی اشاره کرده است که گویی تنها دو یاسه وزیر کابینه با تمام ظرفیت به کار براساس اصول گفتمانی حاکم بر دولت یازدهم مشغولند و باقی مصلحت‌گرایانه روزها را شب می‌کنند. این صاحب‌نظر همچنین به این واقعیت آشکار اشاره دارد که بازوی رسانه‌ای دولت در تبیین واقعیات جاری از سرعت تحولات عقب مانده است.
فرصت محدود است. پاشنه آشیل دولت، غلطیدن در دام انفعال خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج