۳۷۴۳۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

صدرنشینی دورتموند ، شکست خانگی میلان

میلان و آرسنال دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا را با شکست به پایان بردند. منچسترسیتی هم از باخت آژاکس برای ماندن در رقابت های اروپایی بهره نگرفت و بدون برد به کار خود پایان داد.

تابناک: میلان و آرسنال دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا را با شکست به پایان بردند. منچسترسیتی هم از باخت آژاکس برای ماندن در رقابت های اروپایی بهره نگرفت و بدون برد به کار خود پایان داد.

در شب پایانی بازی های دور مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا ، در بازی صدرنشینی در پاریس شاگردان کارلو آنچلوتی با نتیجه ۲ بر یک از سد پورتو گذشتند و با ۱۵ امتیاز صدرنشین شدند. پورتو در این گروه دوم شد و دینامو کیف به لیگ اروپا رسید. دینامو در این شب دینامو زاگرب کرواسی را در خانه اش با یک گل شکست داد و مجوز صعود گرفت.

در گروه دوم بازی ها مون پولیه و شالکه به تساوی یک بر یک رسیدند و المپیاکوس در خانه با نتیجه ۲ بر یک از سد آرسنال گذشت تا شالکه ۱۳ امتیازی شود به عنوان تیم اول صعود کند . شاگردان آرسن ونگر در تیم آرسنال دوم شدند و در جدول لیگ باقی ماندند و سهمیه لیگ اروپای این گروه به المپیاکوس یونان رسید.

در گروه سوم بازی ها این مالاگا بود که به لطف مساوی خانگی ۲ بر ۲ برابر اندرلشت با ۱۲ امتیاز صدرنشین شد . در دیگر بازی عجیب این گروه میلان که در خانه به مصاف زنیت سنت پترزبورگ رفته بود در خانه با یک گل مغلوب این تیم شد و با ۸ امتیازی که از بازی های قبلی داشت تنها توانست در جدول باقی بماند. در این گروه زنیت به لیگ اروپا رسید.

در گروه چهارم بازی ها هم بورسیا دورتموند با پیروزی خانگی برابر منچستر سیتی توانست به صدرنشینی در گروه خود ادامه دهد . در این بازی که در ورزشگاه دورتموند برگزار شد ، شاگردان یورگن گلوب با تک گل دقیقه ۵۷ شیبر از سد حریف خود گذشتند و با ۱۴ امتیاز صدرنشین شدند.

در دیگر بازی حساس این گروه هم مردان مورینیو توانستند در سانتیاگو برنابئو با نتیجه ۴ بر یک از سد آژاکس گذشت . در این بازی رونالدو ، کایخون (دو بار) و کاکا برای رئال گل زدند و درک بوئه ریتر برای آژاکس. در پایان بازی های این گروه رئال با ۱۱ امتیاز دوم شد ، آژاکس ۴ امتیازی به لیگ اروپا رفت و من سیتی با مانچینی حذف شد. هیچ بعید نیست با این نتیجه مانچینی هم به سرنوشت ۲ هفته قبل دی ماتئو دچار شود.

پیش از فرا رسیدن روز ششم و پایانی رقابت‌های دور گروهی این تیم‌ها روانه دور بعد شده‌اند: گروه A: پورتو - پاری‌سن‌ژرمن گروه B: شالکه - آرسنال گروه C: مالاگا - میلان گروه D: بوروسیادورتموند - رئال مادرید گروه E: شاختار دونتسک گروه F: بایرن‌ مونیخ - والنسیا گروه G: بارسلونا گروه H: منچستر یونایتد در این میان سه تیم باته بوریسف، دیناموکیف و المپیاکوس به عنوان تیم‌های سوم جواز حضور در دور یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا را به دست آورده و لیل، براگا، اسپارتاک مسکو، نوردسیلاند، دیناموزاگرب و مون پلیه از رقابت‌های اروپایی کنار رفته‌ بودند.

در گروه د یعنی گروه مرگ این پیکارها که هفته گذشته با صعود بورسیا دورتموند و رئال مادرید به مرحله حذفی تکلیفش مشخص شده بود. تنها صعود یکی از تیم‌های آژاکس و من‌سیتی به لیگ اروپا می‌توانست بهانه‌‌ای برای ادامه بازی‌ها در این گروه باشد.

زردهای دورتموند که با عملکردی خوب و دیدنی به عنوان صدرنشین به مرحله یک‌هشتم نهایی رسیده بودند در ورزشگاه زیگنال ایندوناپارک میزبان منچستر سیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس بودند.

شاگردان کلوپ در این بازی باز هم عملکرد دیدنی از خود نشان دادند و با گلزنی شیبر در دقیقه ۵۷ به پیروزی رسیدند تا تنها تیم گروه مرگ لقب بگیرند که متحمل باخت نشده‌اند.

شاگردان مانچینی هم نتوانستند جواز حضور در لیگ اروپا را کسب کنند و با کسب ۳ امتیاز از ۶ بازی وداعی تلخ از لیگ قهرمانان داشتند.

در دیگر دیدار رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو به مصاف آژاکس رفت و در یک بازی برتر با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد.

کریس رونالدو دقیقه ۱۳، کایخون دقایق ۲۸ و ۸۸ و کاکا دقیقه ۴۹ برای رئال گل زدند.

تک گل شاگردان دی‌بوئر هم توسط بوریگتر در دقیقه ۵۹ زده شد.

نتایج کامل بازی‌ها

نتایج روز ششم و پایانی رقابت‌های مرحله گروهى لیگ قهرمانان اروپا

گروه A

پارى سن ژرمن دو - پورتو یک

دیناموکیف یک ـ دیناموزاگرب یک

جدول گروه نخست:

۱ ـ پاری سن ژرمن ۱۵ امتیاز

۲ ـ پورتو سیزده امتیاز

۳ ـ دنیاموکیف اوکراین ۵ امتیاز

۴ ـ دینامو زاگرب ۱ امتیاز

گروهB

مون پولیه یک - شالکه یک

المپیاکو ۲ - آرسنال یک

جدول گروه دوم:

۱ ـ شالکه ۱۲ امتیاز

۲ ـ آرسنال ده امتیاز

۳ ـ المپیاکوس ۹ امتیاز

۴ ـ مون پلیه ۲ امتیاز

گروهC

جدول گروه سوم:

مالاگا دو - اندرلشت دو

زنیت سن پترزبورگ یک ـ میلان صفر

۱ ـ مالاگا ۱۲ امتیاز

۲ ـ آث میلان هشت امتیاز

۳ ـ زنیت ۷ امتیاز

۴ ـ اندرلشت ۵ امتیاز

گروهD

دورتموند یک ـ منچسترسیتى صفر

آژاکس یک ـ رئال مادرید ۴

جدول گروه چهار:

۱ ـ بوروسیادورتموند ۱۴ امتیاز

۲ ـ رئال مادرید ۱۱ امتیاز

۳ ـ آژاکس چهار امتیاز

۴ ـ منچسترسیتی سه امتیاز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج