موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران
۳۷۴۵۹
۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۶
۵۷۱۷۹ 
یاماهاV-MAX مورد با توجه به تک بودن و صفر بودن آن، قیمتی در حدود 210 میلیون تومان داشت.قیمتی که مالک موتور برای آن درنظر گرفته بود. زمانی که قیمت فروش موتور را می گفتیم عکس العمل مردم بسیار جالب بود.




مجله تخت گاز: دنیای بی انتهای موتور سواری همیشه با هیجان همراه بوده است.وسیله های نقلیه ی دوچرخی که علاوه بر لذت سواری با آن‌ها، خطرات بیشتری راکبین آن را تهدید می کند.موتورسواری در ایران برای تمامی قشرها شناخته شده است.البته هنوز برخی از ذهنیت ها و تفکرات اشتباه مردم، در مورد این رشته پرهیجان باقی مانده است.فرهنگ موتور سواری در ایران چندسالی است که به لطف برگزاری مراسم ها و گردهمایی های مختلف در میان ورزشکاران و مردم بیشتر شناخته شده است. مجله تخت گاز قصد دارد تا آنجایی که می تواند کمک مفیدی برای شناخت هرچه بهتر و بیشتر این ورزش به مردم و دیگر علاقه مندان صورت پذیرد. از همین رو قصد داریم در هر شماره یکی از موتورهای سنگین وارد شده به کشور را معرفی کنیم و توضیح مختصری در مورد این موتور برای شما مخاطبین به چاپ رسانیم.

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

    بهترین گزینه، وانت مخصوص حمل موتور

جابه‌جایی موتورهای سنگین به علت محدودیت ترددشان در شهر، در بسیاری از مواقع به راحتی امکان پذیر نیست.به همین خاطر برای جابه‌جایی و حمل و نقل آن‌ها از وانت بارهای مخصوص استفاده می شود. وانت بارهایی که برای سهولت در بالا و پایین بردن موتورها مجهز به رول و صفحه های محکم فلزی هستند. برای انتقال یاهاماV-MAX مورد نظر از وانت معروفی که در بین موتورسواران فدراسیون و هیئت موتورسواری استان تهران شناخته شده است، استفاده شد. علاوه بر دیواره های فلزی روی این وانت، درون آن نیز از میله های کوچکی برای ثابت نگه داشتن موتور درنظر گرفته شده است.

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

 بارسیدن به پیست بین المللی کارتینگ پرند موتور مورد نظر با احتیاط کامل از روی وانت به پایین انتقال داده شد. بعد از آن با انتقال موتور به پیست کارتینگ برای تهیه عکس آماده شدیم. در تمام مدت زمانی که یاماهاV-MAX در پیست حضور داشت، تمام شرکت کنندگانی که برای کارتینگ سواری وارد پیست می شدند چند دقیقه ای را به این موتور ناشناخته نگاه می کردند.حتی برخی از آن‌ها بعد از اتمام کارتینگ سواری به سمت یاماهاV-MAX می آمدند و علاوه بر سوال های متداول، با آن عکس یادگاری نیز می انداختند. قبل از هرچیز به این نکته باید اشاره کرد که درسری دوم فیلم Ghost Rider از یاماهاV-MAX نیز استفاده شده است که در آن فیلم ظاهری بسیار متفاوت از این موتور ساخته بودند.

    خاص و تک بودن موتور

یاماهاV-MAX مورد با توجه به تک بودن و صفر بودن آن، قیمتی در حدود 210 میلیون تومان داشت.قیمتی که مالک موتور برای آن درنظر گرفته بود. زمانی که قیمت فروش موتور را می گفتیم عکس العمل مردم بسیار جالب بود.بسیاری از افراد قیمت بالای 100میلیون برای یک موتورسنگین را بالا می دانستند.اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که، یاهاماV-MAX مورد نظر به عنوان اولین نمونه وارد شده مدل 2012 به ایران به صورت کاملاً قانونی است. این موتور 1700 سی سی دارای سند تک برگ بوده و از فرودگاه امام خیمنی ترخیص شده است.

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

ترخیص چنین محموله ای از فرودگاه امام خمینی برای افرادی که با روند ترخیص و واردکردن موتورهای سنگین آشنایی دارند، کاملاً شناخته شده است. مراحل اداری بسیار مشکل و سخت گیرانه.البته همانطور که اشاره شد درکنار ترخیص شدن این موتورسیکلت دو دستگاه هونداCBR1000 مدل 2012 نیز ترخیص شدند. با این حساب درنظر گرفتن قیمتی در حدود 210 میلیون تومان برای موتورسیکلتی که تنها از آن یک دستگاه به صورت کاملاً قانونی، در کشور وجود دارد چندان دور از انتظار نیست. اشخاصی که چنین مبلغی را پرداخت می کنند حتماً از آن به عنوان یک موتور برای کلکسیونر خود استفاده خواهند کرد. نه موتورسوارانی که درحساب بانکی خود پول هنگفتی دارند و خرید چنین موتورسیکلتی برایشان ارزش خاصی ندارد.

    V-MAX چیست؟!

نام V-Max در سال1984 به علاقه مندان موتورسیکلت شناخته شد. John Reed طراحی انگلیسی این موتور سیکلت است. یاهاماV-MAX از همان ابتدا در کلاس موتورهای کروزر قرار داشت.ظاهری شبیه به موتورهای هارلی دیویدسون آمریکایی اما از نوع ژاپنی!! از سال 1984 تا 2004 V-MAX با پیشرانه 1200 سی سی عرضه و تولید شد. اما بعد از آن در سال 2005 نمونه کانسپت V-MAX توسط کمپانی یاماها  در نمایشگاه توکیو معرفی شد. علاوه بر طراحی به روز، استفاده از پیشرانه جدید با حجم1.7لیتر در V-MAX تفاوت آشکاری میان مدل های قبلی با نمونه کانسپت را بیان می‌کرد.در اواسط سال 2008 یاهاماV-MAX1700 معرفی و وارد بازار شد.V-MAXهای تولید شده در سال های 2012 به بعد یک ویژگی خاص دارند و آن رنگ مات بدنه است. در این چندسال طبق آماری که در دست داریم تعداد انگشت شماری از یاهاماV-MAX وارد ایران شده اند که تمام آن‌ها رنگ بدنه متالیک و براق دارند.باید به جرأت گفت این تعداد کمتر از پنج عدد بوده است.

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

    درون پیشرانه چه می گذرد؟

هیولای قدرتمند ژاپنی مجهز به پیشرانه 4سیلندر با آرایشVشکل است.این پیشرانه دارای حجم دقیق 1679 سی سی است.حداکثر قدرت تولیدی این پیشرانه 200اسب بخار در 9000دور بر دقیقه است. همچنین حداکثر گشتاور آن در 6500دور بر دقیقه بدست می‌آید که 167نیوتن متر است.یاماها V-MAX می تواند ظرف مدت زمان2.7ثانیه از حالت سکون به سرعت 100کیلومتر درساعت دست یابد.با این موتور اگر موتورسوار مسلطی باشید می توانید به کمک بهرمندی از جعبه دنده 5سرعته در مدت زمان 4.9ثانیه به سرعت150کیلومتر در ساعت دست یابید. همچنین با گذشت8.3ثانیه علاوه بر کشیده شدن مناظر اطرافتان صفحه دیجیتالی کیلومتر شمار عدد200 را نشان می دهد.همچنین حداکثر سرعت نهایی این موتور 223کیلومتر درساعت ثبت شده است. بیشتر از این نمی توانید بروید!!

    هونداCBRها هم تک هستند

همانطور که اشاره شد به همراه یاماهاV-MAX دو دستگاه هوندا CBR1000 مدل 2012 صفرکیلومتر نیز ترخیص شدند.یکی سفید و دیگری قرمز. این دو موتور که در کلاس ریس جای دارند قیمتی در حدود 95میلیون تومان دارند. طبق اطلاعاتی که دردست داریم CBRهای وارد شده جزو اولین مدل های 2012 هستند. هوندا CBRهای مورد نظر مجهز به پیشرانه 4سیلندر خطی هستند. حجم دقیق این پیشرانه 998سی سی است و برای هرسیلندر آن 4سوپاپ درنظر گرفته شده است. CBRهای مدل 2012 در حالت استاندارد قادر به تولید 175اسب بخار قدرت در 12000دور بر دقیقه هستند. همچنین حداکثر گشتاور ثبت شده در 8500دور بر دقیقه به میزان 112 نیوتن متر بدست می آید.این موتور مجهز به جعبه دنده 6سرعته زنجیره ای است و وزن خالص آن 210 کیلوگرم.تایرهای 17اینچ آن از نوع دانلوپ بوده اند. همچنین ارتفاع راکب از سطح زمین820 میلیمتر است. هرسه موتور درون پایلوت های مخصوص بودند. البته دومین CBR نیز در یکی از نمایشگاه های موتور سطح شهر قرار داشت که امکان تهیه عکس از آن ممکن نبود.

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

    یاماهاV-MAX چه چیزهایی دارد؟

خاص بودن V-MAX تنها به خاطر مجهز بودن به پیشرانه 1.7لیتری نیست. این موتور برخلاف بسیاری دیگر از موتورهای سنگین و ریس به جای استفاده از زنجیرچرخ از میل گاردان برای انتقال قدرت به چرخ عقب بهرمند است. یاماهاV-MAX مجهز به سه پیچ برای تنظیم ارتفاع قسمت انتهای موتور است. این پیچ ها در دو جهت SLOW و HIGH تنظیم می شوند و ارتفاع زین وکمک فنرهای عقب را تنظیم می نماید.سیستم تعلیق عقب که از نوع پیوندی است، می تواند حدود 110میلی‌متر بالا و پایین برود.همچنین سیستم تعلیق جلو نیز که از نوع تلسکوپی است می تواند 120 میلی‌متر برای تنظیم ارتفاع به بالا و پایین برود.  علاوه بر این‌ها V-MAX دارای تایرهای 18اینچ بریجستون است. سیستم ترمزهایABS این موتور به خوبی قادرند وزن 310 کیلوگرمی آن را متوقف کنند. زیرا یاماها برای چرخ جلو از دیسک های ترمز320 میلی‌متری به همراه 6پیستون استفاده کرده است. همچنین در چرخ عقب نیز تک دیسک280 میلی‌متری و 4پیستون کمک شایانی برای توقف این موتور می کنند. برای خنک نگه داشتن پیشرانه4سیلندر در قسمت جلو از دو رادیاتور بزرگ استفاده شده است.همچنین علاوه بر این دو رادیاتور، در قسمت کناری باک نیز از هواکش های دوتایی دایره ای شکل استفاده شده است که تا حدود بسیار زیادی باعث افزایش زیبایی و ابهت موتور شده است. اگر زمانی خواستید درون باک V-MAX بنزین بریزید باید ابتدا اهرم زیر زین را فشار دهید تا زین میانی بلند شود. باک سوخت کاملاً مخفی است.

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

 (موتور سيکلت معروف فيلم گوست رايدر)


برچسب ها:
انتشار یافته: 27
در انتظار بررسی:1
Iran, Islamic Republic of
22:24 - 1391/09/24
ما باید 1747 بشکه نفت صادر کنیم (البته با ارز دولتی 1226 تومان و نفت بشکه ایی 98دلار) تا بتوانیم یک همچنین چیزی از ژاپن وارد کنیم.
Iran, Islamic Republic of
19:50 - 1392/04/22
زنده باد صادق طاهری(وارد کننده این هیولا)
صادق خان یه دونه ای
Iran, Islamic Republic of
16:53 - 1392/05/31
صادق طاهری کیه!!!!!!!!!!!!
خیلی کله خرابه.............
United States
14:37 - 1392/07/09
من یکی از طرفداران موتور هستم به نظر من موتورو مرگ _من اگر یه همچین موتوری داشتم دیگر در این دنیا کاری نداشتم -عشق است و موتور.
Iran, Islamic Republic of
11:46 - 1392/09/22
موتور های خیلی جالبی نیست
United States
11:12 - 1392/09/28
پدرام داداشم از این هاداره خیلی خوبن
پاسخ ها
mahdi
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
اهل کجای عزیزم
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالیییییییییییییییییییی بود ولی موتور من خیلی از این بهتره اسم موتورم (براوو)خخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
23:41 - 1392/11/24
سلام در بالا در مورد موتور نوشته که223بیشتر نمیره پس چطور موتور موتورهای سنگین1600درست 299 کیلومتر بر ساعت حرکت میکنن موتور اینم از اونها هم پرقدرتتره پس چطور223 تا میره
پاسخ ها
حاج علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
دادا فکر کنم مایل زده. این بالای 270 تا باید بره. در ضمن بالای ۳۰۰ تا کلا قدغنه ساختش.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
اونایی که شما میگین طراحی شدن برای سرعت دینامیک موتور برای سرعته و هم اینکه جرم این موتور ازونا بیشتره و سطح اصطحکاکی اون با هوا نسبت به موتورای سرعتی بیشتره...
Iran, Islamic Republic of
15:05 - 1392/12/06
سلام . یاماها 750 fzx دارم شتاب 0 تا 100ش 4.5 ثانیه ست . کمرت لا میخوره . با با این دیگه چه هیولاییه ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
23:31 - 1393/10/28
اینو باید گرگ جاده بگیم نه موتور
Malaysia
15:40 - 1393/11/06
واقعا افرین موتور تو ایران بشقاب پرندست
Iran, Islamic Republic of
18:44 - 1393/11/24
یکی از بچه های داراب خریده 65 ملیون همین رو
Iran, Islamic Republic of
12:35 - 1394/05/13
1ماه پیش با 65میلیون یکیشو وارد کردیم
Iran, Islamic Republic of
14:06 - 1394/12/24
دوست عزیزی که گفتن موتور های کم حجم تر ازاین بیشتر سرعت دادرن و قدرت کمتر
باید دونس که قدرت ربطی به سرعت نداره یعنی اگه پراید با 1300cc صدو سی تا میره کامیون بنز مایلر با 280 اسب بخار باید 350کیلومتر برساعت سرعتش باشه
Iran, Islamic Republic of
15:05 - 1395/01/25
من عشق موتور هستم واقعا V-MAXیه غولیه برایخودش.ارزومه با این موتور بمیرم
Iran, Islamic Republic of
02:19 - 1395/04/13
من عاشق موتورم خودم ی رپسول دارم میخام ی موتور 1700سی سی خشک بخرم
Iran, Islamic Republic of
14:42 - 1395/09/07
ولی من تو مجله خوندم این موتور سریعترین موتوره و بالای 500 کیلومتر سرعت میره و کلیپی دیدم که در مسابقه با zx14 ازش جلو زد ، همین طور از بوگاتی ویرون هم جلو زد .
Iran, Islamic Republic of
13:16 - 1397/02/21
داداچام فکر کنم سرعتش به مایل بوده دوستمون اشتب کیلومتر (کیلومرت) زده. باید دید از کجا وارد شده یا سفرش کجا بوده. در ضمن همه موتورسازا یه توافقی کردن که موتور بالای ۳۰۰ کیلومرت نسازن البته بعد از اون توافق و هایابوسا تنها موتور بالای ۳۰۰ هست چون قبل توافق ساخته بودنش
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج