۳۷۴۸۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

خرید ملک در ترکیه امتیازی برای اخذ اقامت؟

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول روز سه شنبه اعلام کرد : خرید ملک توسط ایرانیان و یا افراد خارجی هیچ گونه امتیازی برای اخذ اقامت آنان به شمار نمی رود و الزامی برای دولت ترکیه ایجاد نمی کند.

خبرگزاری ایرنا: سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول روز سه شنبه اعلام کرد : خرید ملک توسط ایرانیان و یا افراد خارجی هیچ گونه امتیازی برای اخذ اقامت آنان به شمار نمی رود و الزامی برای دولت ترکیه ایجاد نمی کند.

سرکنسولگری ایران در استانبول در راستای هشدارها و توصیه های خود به اتباع ایرانی که قصد سفر به استانبول را دارند امروز اطلاعیه ای را منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است از سال ۲۰۱۲، ایرانیان همچون سایر اتباع خارجی می توانند با رعایت مقررات نسبت به خرید ملک در ترکیه اقدام نمایند، در قوانین این کشور، خرید ملک توسط خارجیان، هیچ گونه امتیازی جهت کسب اقامت آنان به شمار نمی رود و الزامی برای دولت این کشور ایجاد نمی کند.

این اطلاعیه خطاب به مسافران ایرانی اضافه کرد چنانچه قصد سفر با تورهای مسافرتی را دارید توصیه می شود از خدمات شرکت های معتبر استفاده کنید و از مفاد قرارداد خود با این شرکت ها به دقت آگاه شوید.

پیش از مسافرت با اتومبیل شخصی به ترکیه، فهرست مدارکی را که در این خصوص باید به همراه داشته باشید، از بیمه، گمرک، سازمان ایرانگردی و جهانگردی ایران استعلام و پیش از عزیمت تهیه کنید.

در طول سفر با وسایل نقلیه شخصی، لازم است ضمن رعایت قوانین رانندگی، مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشید و دراین خصوص با پلیس همکاری کنید. ضمنا به منظور گرفتار نشدن در دام ربایندگان خودرو و ... در هنگام سفر با اتومبیل شخصی، از سوار نمودن افراد ناشناس تحت هر عنوان خودداری کنید.

این اطلاعیه می افزاید:هرچند ثبات سیاسی ، اقتصادی و امنیتی در ترکیه از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اما قبل از مسافرت به این کشور، توصیه می شود اطلاعاتی هرچند کلی در خصوص اوضاع اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی این کشور کسب و به توصیه های مقامات امنیتی ترکیه در خصوص سفر به مناطق ناامن و باریسک زیاد توجه کنید.

در استانبول نیز همچون سایر شهرهای بزرگ جهان، باند های خلافکار بخصوص در مناطق پرتردد جهانگردان و خارجیان این شهر مانند آکسارای ،لالعلی، تکسیم، . . . فعالیت بیشتری دارند، سرقت پول و مدارک مسافرتی، جعل، زور گیری ، کف زنی ، ضرب و جرح از جمله مواردی است که برخی از اتباع کشورمان با آن مواجه بوده اند. توصیه می شود در صورت برخورد با هرگونه فعالیت مجرمانه، ضمن خودداری از درگیری و برخورد مستقیم، موضوع را به اطلاع پلیس محل برسانید و گزارش پلیس را در این باره دریافت کنید. سپس موضوع را از طریق سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و سایر مراجع ذیربط مورد پی گیری قرار دهید.

بدیهی است گزارش رسمی پلیس، به شما امکان خواهد داد موضوع را در نهاد های مربوطه به نحو موثرتری پیگیری کنید.

با توجه به اینکه سالانه تعدادی از ایرانیان در شهر استانبول فریب عناصر شبکه های غیر قانونی قاچاق انسان به اروپا را می خورند و علیرغم پرداخت مبالغ هنگفت به قاچاقیان، به مقصود نمی رسند و به اتهام جعلی بودن مدارک، توسط پلیس بازداشت و به کشور برگشت داده می شوند هموطنان لازم است در این خصوص هوشیار باشند.

با توجه به قرارگرفتن شهر استانبول در مسیر قاچاق بین المللی مواد مخدر، و لذا کنترل دقیق پلیس بر بار و محموله همراه مسافران، سالانه صدها نفر از اتباع ترک و غیر ترک به اتهام قاچاق مواد مخدر در این شهر دستگیر می شوند. از آنجا که نظارت پلیس در فرودگاه ها و مبادی ورود و خروج بسیار جدی تر صورت می گیرد، قاچاقچیان در این اماکن، جهت عبور از مراحل بازرسی پلیس از حسن نیت افراد سوء استفاده می کنند، لذا توصیه می گردد اکیداً از پذیرش هرگونه شئی، بسته، چمدان و . . . از افراد ناشناس خودداری کنید.

حتی الامکان توصیه می گردد از اعتماد به هموطنان ناشناس که در پوشش دوستی و راهنمائی در خصوص سرمایه گذاری، تدارک روادید کار، اعزام جوانان به اروپا و ... در اماکن تجمع ایرانیان و در حین سفر در هواپیما و اتوبوس اقدام به فریب افراد می نمایند اجتناب کنید.

در ادامه این اطلاعیه آمده است :حتی الامکان به تنهائی به اماکن تفریحی و کلوپ ها مراجعه نکنید و از پذیرش دعوت افراد ناشناس جهت نوشیدن چای، قهوه و . . . که در موارد متعددی منجر به اخاذی آنان از ایرانیان شده است اجتناب کنید.

در هنگام خرید از مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ، فاکتور و فیش دریافت نموده و آن را تا پایان سفر حفظ کنید تا درصورت نیاز به مامورین کنترل ارائه دهید و یا جهت رفع اختلافات احتمالی در مورد صحت و کیفیت کالای خریداری شده، از آن استفاده نمائید.

به منظور امکان پیگیری حقوقی قراردادها و معاملات با اتباع ترکیه، این گونه اسناد را در دفاتر رسمی ثبت نموده و در ازای کلیه پرداخت های خود رسید معتبر دریافت نمائید.

در این اطلاعیه هم چنین توصیه شده است: چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محل بازداشت شدید بلافاصله از مامورین بخواهید به استناد ماده ۳۶ کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی، مراتب را سریعا به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول اطلاع دهند و چنانچه زبان محل را نمی دانید از امضاء هرگونه اوراق و اسناد خودداری نمائید. توجه به این نکته داشته باشید که شما در این کشور تحت حاکمیت قوانین و مقررات ترکیه بوده و وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات این کشور نمی باشد.

اتباع ایرانی بدون اخذ روادید می توانند به ترکیه مسافرت نموده و در هر شش ماه حداکثر سه ماه در این کشور اقامت داشته باشند. اقامت بیش از زمان مذکور در ترکیه مستلزم کسب اجازه رسمی از مقامات بوده و عدم رعایت آن منجر به پرداخت جریمه و اخراج از این کشور می گردد.

اتباع ایرانی در صورت تمایل به اشتغال در ترکیه، می بایستی نسبت به اخذ روادید کار اقدام نمایند و قبل از انجام سفر به این کشور، تقاضای خود را مبنی بر دریافت روادید ورود با حق کار، به نمایندگی این کشور در تهران ارائه نمایند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج