۳۷۶۸۷
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

علی دایی ایران و توماس مولر آسیا

ستایش سایت ایتالیایی از کریم انصاری‌فرد

سایت کانال میلان در گزارشی از کریم انصاری فرد،‌ او را یکی از برترین بازیکنان فوتبال ایران نامید و به او لقب توماس مولر آسیا داد.

ایسنا: سایت کانال میلان در گزارشی از کریم انصاری فرد،‌ او را یکی از برترین بازیکنان فوتبال ایران نامید و به او لقب توماس مولر آسیا داد.

در گزارش سایت ایتالیایی آمده است: گزارش امروز ما در رابطه با بازیکنی است که اکنون در عضویت باشگاه پرسپولیس ایران قرار دارد. باشگاهی که اخیرا با باشگاه آ.ث میلان ایتالیا قرارداد همکاری بسته است و یکی از موفق‌ترین تیم‌های خاورمیانه است که ۲۴ قهرمانی دارد که ۲۳ تای آن عناوین داخلی هستند. سوای بر این افتخارات، پرسپولیس بازیکنان بزرگی دارد. بازیکنانی نظیر مهدوی کیا، علی کریمی و استفان آپیاه (البته این بازیکن در پرسپولیس نیست!) که برای هواداران فوتبال در اروپا بیگانه نیستند.

سایر بازیکنان بزرگ پرسپولیس نظیر جواد کاظمیان، جلال حسینی، ایمون زاید و نیلسون برزیلی کاملا ناشناخته هستند، در بین این بازیکنان، کسی است که کارشناس ما او را یکی از بهترین استعدادهای حال حاضر دنیا می‌داند. به نظر شما این بازیکن می‌تواند با خاویر هرناندز، مهاجم مکزیکی منچستریونایتد و یا جک ویلشر مقایسه شود.

ما داریم درباره شماره ۹ باشگاه پرسپولیس یعنی کریم انصاری فرد می‌نویسیم که متولد ۱۹۹۰ است.

دوران بازیگری

بعد از یک دوره کوتاه مدت در یکی از کمپ‌های تمرینی ایران در سال ۲۰۰۷ کریم انصاری فرد از سوی علی دایی سرمربی وقت سایپا کشف شد، علی دایی که اتفاقا با ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی، یک بار عنوان مرد سال آسیا در سال ۱۹۹۹ انتخاب شده است،‌ تاثیرگذارترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است که در تیم‌های آرمینیا بیله‌فلد‌ - هرتابرلین و بایرن مونیخ در بوندسلیگا عملکرد خوبی داشته است.

مطمئنا دایی توانایی شناخت و کشف یک مهاجم بزرگ را دارد که می‌تواند در آینده جانشین خود در تیم ملی شود. چند ماه بعد در حالی که انصاری فرد ۱۷ ساله بود اولین بازی خود را در لیگ برتر برای سایپا انجام داد. البته در دو فصل اول او هنوز با شرایط بازی کردن خو نگرفته بود. انصاری فرد در فصل اول طی ۲۳ بازی ۲ گل و در فصل دوم طی ۱۵ بازی یک گل به ثمر رساند.

ستایش سایت ایتالیایی از کریم انصاری‌فرد

کریم در فصل ۲۰۱۰ - ۲۰۰۹ توانایی خود را نشان داد و توانست طی ۳۲ بازی ۱۳ گل بزند و در آن زمان توجه تیم‌های بزرگی چون بوروسیا دورتموند، اورتون، رابین غازان و استوابخارست را به خود جلب کرد. نماینده رومانیایی برای آوردن کریم به او پیشنهاد ۶ ماهه به قیمت ۲۰۰ هزار یورو داد که به سرعت از سوی سایپا به دلایل غیر فوتبالی رد شد. دلایلی از جمله مسئله خدمت سربازی این مهاجم جوان که باعث می‌شد این بازیکن نتواند از کشور خارج شود اما این دلایل هم نتوانست جلوی پیشرفت کریم را بگیرد. او در فصل ۲۰۱۱ - ۲۰۱۰ توانست طی ۳۹ بازی ۱۹ گل به ثمر برساند و همزمان از پست مهاجم کناری به مهاجم نوک منتقل شد و حتی مجله معتبر world Soccer او را بین ۶۵ پدیده جوان سال ۲۰۱۲ نامید.

انصاری فرد در جولای ۲۰۱۲ به پرسپولیس پیوست، جایی که این مهاجم راست پای تاکنون طی ۱۳ بازی ۵ گل زده است.

تجربه بین‌المللی

به گزارش ایسنا، در ادامه این گزارش آمده است: در سال ۲۰۰۵ انصاری فرد در قهرمانی زیر ۱۷ سال آسیا با ایران شرکت کرد. بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ او در تیم امید ایران طی ۷ بازی ۵ گل زد و سپس در زیر ۲۳ سال ایران طی ۱۳ بازی ۵ گل زد.

در سال ۲۰۰۹ در اولین بازی ملی خود برابر ایسلند گلزنی کرد و سپس از سوی افشین قطبی به تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا دعوت شد و انصاری فرد شماره ۱۰ را پوشید که پیش از این بر تن علی دایی بود. انصاری فرد تاکنون طی ۳۴ بازی ملی ۷ گل زده است.

جزئیات

هواداران پرسپولیس او را علی دایی جدید می‌نامند و کارشناس ما او را "توماس مولر آسیا" می‌داند، اما خارج از مقایسه‌ها کریم به لحاظ تکنیکی و فنی یکی از مهاجمان بزرگ فوتبال ایران است.

این مهاجم سوای بر تکنیک و چارچوب شناسی فیزیک خوبی دارد. او ۱.۸۶ سانتیمتر قد و ۷۷ کیلو وزن دارد. به نظر می‌رسد این مهاجم کار سختی برای وفق دادن خود با شرایط فوتبال اروپا ندارد.

کریم ابتدا در سایپا یک بازی‌ساز بود تا اینکه به خط حمله منتقل شد و توانست هنر خود در گلزنی را نشان دهد.

علی‌رغم اینکه انصاری فرد با پرسپولیس قرارداد ۲ ساله به ارزش ۷۰۰ هزار یورو دارد، بعد از پایان قراردادش در سال ۲۰۱۴ کریم در اولویت باشگاه‌های بزرگ دنیا قرار خواهد گرفت. البته پرسپولیس فعلا قصد فروش کریم انصاری فرد را ندارد زیرا آن‌ها در جام باشگاه‌های آسیا حضور ندارند.

باید منتظر بود ببینیم کدام باشگاه مقصد آتی کریم انصاری فرد در اروپا خواهد بود.

این در حالی است که انصاری فرد هیچ وقت آرزوی خود را برای پیوستن به فوتبال اروپا پنهان نکرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راضی

      خیلی دوسش دارم فوق العادس
      مطمئنم جای پیشرفت زیاد داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بگو ماشالله... بچه رو چشم زدین که اینقدر گل زده...یه نیم فصل 5 گل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج