جاباما
۳۷۷۶۶
۱۱۶ نظر
۵۷۸۳
۱۱۶ نظر
۵۷۸۳
پ

رماتیسم، بیمـاری هزارچهـره

روماتیسم بیماری ای است كه در آن مفاصل متورم شده و دچار التهاب و درد می‌شوند. در گذشته‌های دور تصور می‌شد فقط افرادی كه در نقاط مرطوب زندگی می‌كنند دچار این عوارض می‌شوند ولی امروزه در همه جا این بیماری دیده شده. براساس بررسی‌های علمی، وجود بیش از ۱۰۰نوع بیماری روماتیسمی با علائم متفاوت در دنیا به اثبات رسیده است.

مجله سیب سبز: رشته روماتولوژی از رشته‌های زیرگروه تخصصی داخلی است. متخصصان داخلی پس از گذراندن یك دوره فوق تخصصی، موفق به اخذ مدرك دانش‌آموختگی این رشته می‌شوند. موضوع بحث در این رشته، بیماری‌های مفاصل و بیماری‌های خودایمنی است.
البته پزشكان ارتوپد، فیزیوتراپ‌ها، متخصصان طب فیزیكی و توانبخشی نیز در حوزه بیماری‌های مفاصل فعالیت دارند، اما ارتوپدها بیشتر به صورت درمان‌های جراحی فعالیت می‌كنند و فیزیوتراپ‌ها و متخصصان طب فیزیكی كمك‌رسان ۲ رشته ارتوپدی و روماتولوژی هستند.
درواقع این روماتولوژیست است كه به درمان‌های دارویی بیماری‌های روماتیسمی می‌پردازد. روماتولوژی تا چندسال پیش رشته ناشناخته‌ای بود، اما امروزه با وجود حدود ۱۵۰ فوق تخصص روماتولوژی در كشور می‌توان گفت فعالیت آنان فراگیرتر شده است. دکتر امام، یکی از برجسته ترین روماتولوژیست‌های کشور، در این گفت وگو، درباره «روماتیسم» که یکی از مهم ترین بیماری های این حوزه است و نام این رشته نیز از آن مشتق شده توضیح می دهد.

روماتیسم چیست؟

روماتیسم بیماری ای است كه در آن مفاصل متورم شده و دچار التهاب و درد می‌شوند. در گذشته‌های دور تصور می‌شد فقط افرادی كه در نقاط مرطوب زندگی می‌كنند دچار این عوارض می‌شوند ولی امروزه در همه جا این بیماری دیده شده. براساس بررسی‌های علمی، وجود بیش از 100نوع بیماری روماتیسمی با علائم متفاوت در دنیا به اثبات رسیده است.
رماتیسم، بیمـاری هزارچهـره
این بیماری‌ها براساس محل و نوع درگیری بافت یا ارگان بدن، نام و علائم متفاوتی دارند و بالطبع درمان‌های خاص خود را می‌طلبند. هیچ نقطه‌ای از بدن از هجوم بیماری‌های روماتیسمی در امان نیست، چون این بیماری‌ها با اختلال در روند سیستم ایمنی بدن بروز و شیوع پیدا می‌كنند. هرجا كه سیستم ایمنی بدن نفوذ داشته باشد بیماری‌های روماتیسمی نیز ورود پیدا كرده و موجب بروز علائم بیماری فرد می‌شوند.

فقط مفصل درگیر نیست!

لزوما هر بیماری روماتیسمی با درد مفاصل آغاز نمی‌شود و گاهی از سایر ارگان‌ها مانند پوست، چشم، قلب شروع می‌شود و علائم متغیر می شوند.

نكته مهم این است كه تمام این بیماری‌ها قابل درمانند و اگر مراجعه به پزشك زودتر صورت گیرد، روزنه‌های امید بسیار بیشتر است و خوشبختانه امروزه این توان درمانی در كشور وجود دارد. نقش وراثت و عامل ژن در ایجاد بیماری بسیار دخالت دارد.

خیلی از بیماری‌های روماتیسمی نقش وراثت دارد و با شناسایی افرادی كه با این زمینه درگیر بیماری شده‌اند به آنان گوشزد می‌كنیم كه خانواده خود را نیز برای بررسی ارجاع دهند. از جمله این بیماری‌‌ها «بیماری لوپوس» و بیماری «پسوریازیس» یا در اصطلاح «داء‌الصدف» كه موجب پوسته‌ریزی صدفی شكل نقاط مختلف پوست بدن می‌شود. این یك نوع بیماری پوستی است كه در 20درصد موارد می‌تواند در ایجاد علائم روماتیسم مفصلی نقش اثرگذاری داشته باشد. بیماری «روماتیسم ستون فقرات» نیز جزء این دسته از مشكلات است.

با بررسی ژن در آزمایشگاه نه‌تنها به تشخیص قطعی بیماری پی خواهیم برد بلكه می‌توانیم حتی با شناسایی نوع ژن، علائم و پیش‌زمینه‌های علامتی بیماری را در تك‌تك افراد دارای آن ژن مشخص و معین كنیم. همچنین عوامل محیطی از جمله عفونت‌ها نقش موثری در بروز اینگونه بیماری‌ها دارند. متخصصان و پژوهشگران معتقدند، عوامل میكروبی و عفونت‌ها با نفوذ در سیستم ایمنی بدن قادر به ایجاد انواع اختلالات و بروز بیماری‌های روماتیسمی هستند و همچنین در یك زمینه ژنتیك منــاسـب، عوامل محیطی و فرصت‌طلب می‌تــوانند به ایجــاد یك بیماری روماتیسمی دامن بزنند.

هشدار به سیگاری‌ها!

یكی از مهم‌ترین عوامل بروز بیماری‌های روماتیسمی به‌خصوص آرتریت روماتوئید، مصرف سیگار و دخانیات است.

از سوی دیگر، روماتیسم‌های ستون فقرات نیز با مصرف سیگار به شدت علائم بد و دردناكی در افراد مبتلا ایجاد می‌كنند‌. اگر كسی قصد هدیه دادن سلامت به خود و خانواده را دارد و اگر فردی در خانواده دچار بیماری‌های روماتیسمی است به شدت تاكید می‌كنم از سیگار و دخانیات بپرهیزد. یكی دیگر از عوامل تاثیرگذار در اینگونه بیماری عوامل تنش‌‌زای محیط، اضطراب و استرس‌ است. برخی از روماتیسم‌ها با عوامل روحی و حتی استرس‌ها در ارتباط بسیار نزدیكی هستند. به‌عنوان مثال بیماری پسوریازیس با استرس بسیار تشدید می‌شود. بهتر است بگوییم استرس برای برخی از بیماری‌های روماتیسمی نقش بنزین را دارد.

استرس باعث ترشح موادی در خون می‌شود، این مواد باعث تحریك سیستم ایمنی شده و بدین طریق علائم بیماری در فرد شدت پیدا می‌كند.

در چه کسانی شایع‌تر است؟

بیماری‌های روماتیسمی هزار چهره‌اند و در هر نقطه و ارگان بدن می‌توانند اثر بگذارند و چهره خود را نمایان كنند. این بیماری‌ها در زنان شایع‌تر از مردان است. ولی برخی از انواع آن مثلا روماتیسم ستون فقرات در مردان شایع‌تر است ولی از آنجایی كه اختلالات سیستم ایمنی در خانم‌ها شایع‌تر است بیماری‌های روماتیسمی و حتی آرتروز در این جنس از افراد بیشتر دیده می‌شود مثل آرتریت روماتوئید، لوپوس و آرتروز.
شیوع روماتیسم از نوزادی تا كهنسالی گزارش شده است اما در دهه دوم و چهارم زندگی شیوع بیشتری دارد حتی در جنین داخل رحم مادر نیز این بیماری‌ها گزارش شده است و فرم‌های خاصی از روماتیسم نوزادی و جنینی وجود دارد. درخصوص ورزش كردن باید گفت، كسانی كه یك روز درمیان هر دفعه كمتر از 30دقیقه ورزش می‌كنند باید پیه خیلی از بیماری‌ها را به تن خود بمالند؛ فشارخون، دیابت، سكته، دردزانو، چاقی و...
رماتیسم، بیمـاری هزارچهـره

نام سارکوئیدوز را شنیده‌اید؟

بیماری ساركوئیدوز هم یك بیماری روماتیسمی است اما اغلب ریه‌ها را درگیر خود می‌كند و موجب خشكی بافت ریه می‌شود. بیماری ساركوئیدوز به ترتیب چشم‌ها، پوست، ریه و مفاصل را درگیر خود می‌كند و باید برای درمان آن با مشورت متخصص مربوطه وارد عمل شد. ساركوئیدوز ریوی با تنگی نفس و سرفه خودنمایی می‌كند.

ارتباط بیماری های پوستی و مفصلی

شایع‌ترین نقطه‌ای از بدن به جز مفاصل و ستون مهره‌ها كه درگیر روماتیسم می‌شود، پوست است. شاید بتوان گفت، اولین بروز علائم روماتیسمی از ناحیه پوست است و حتی اولین بروز آن با مشكلات پوستی و مقاومت به درمان‌های دارویی، همراه است. پوست، كلیه‌ها، ریه، مغز، چشم‌ها از خطر روماتیسم در امان نیستند. بسیاری از افرادی كه دچار قرمزی یك‌طرفه چشم می‌شوند و تاری دید می‌گیرند و كم‌كم بهبود پیدا می‌كنند و بعد از مدتی دوباره دچار این علائم می‌شوند در معرض روماتیسم هستند. در این افراد می‌گوییم این عارضه اولین علائم خود را از ناحیه چشم آغاز كرده است.

اینجا هم چاقی دردسر است!

باید به همه توصیه کرد چاقی‌ها و بزرگی شكم را موردتوجه قرار دهید؛ چربی جلوی شكم مانند یك غده درون‌ریز، موادی به داخل بدن ترشح می‌كند. وقتی بدن انسان به یك وزنی عادت كرد دیگر تغییر آن شرایط دشوار خواهد بود. برای پیشگیری از روماتیسم چنداصل را فراموش نكنید؛ تغذیه مناسب، مصرف غذاهای دریایی به‌خصوص ماهی و مصرف امگا3 به‌خصوص در بیماران مبتلا به لوپوس و روماتیسم ستون فقرات و پسوریازیس. امگا3 حتی جزو درمان‌ها هم محسوب می‌شود و نه تنها قادر به پیشگیری از روماتیسم است بلكه به درمان هم كمك می‌كند البته تركیب جدیدی به نام كریل اویل (cril oil) كه 30برابر امگا3 قوی‌تر است، سیستم ایمنی بدن را تعدیل می‌كند.

چند نكته درمورد دردهای عمومی زانو و مفاصل

در مراقبت از مفاصل و زانو باید توجه داشت كه نشستن روی دو زانو یا حتی چهارزانو، استفاده نكردن از دستشویی فرنگی یا همچنین بالا و پایین رفتن از سربالایی، مثل كوه یا پله عوامل خطرساز سلامت مفاصل زانو محسوب می‌شود. فراموش نكنیم كه در كوه پیمایی و بالارفتن از پله‌ها، بیشترین آسیب به مفاصل زانو هنگام پایین آمدن رخ می‌دهد. درخصوص ورزش در باشگاه‌های بدنسازی باید دقت كرد كه هر ورزشی باید زیرنظر مربیان دوره دیده و باتجربه انجام شود.

حتی اگر كمردرد ندارید ولی می‌خواهید كمر سالمی داشته باشید از این 5 وضعیت پرهیز كنید:

1- ایستادن طولانی در یك وضعیت

2- نشستن طولانی در یك وضعیت

3- حركت‌های چرخشی ناگهانی

4- انجام كار سنگین به تنهایی

5- خم شدن با كمر خمیده (دولا شدن با كمر خمیده)

همچنین به گودی كمر خود توجه كنید، زیرا بزرگی شكم موجب گودی كمر می‌شود و همچنین ایستادن‌های نامناسب درخصوص زانوها توصیه نمی‌شود. با یك توصیه ساده به فكر سلامت زانوهایتان بیفتید؛ به صورت ایستاده پاهای خود را جفت كرده و ببینید فاصله بین دو زانو چقدر است. اگر این فاصله از 3 انگشت بیشتر بود به‌خصوص در خانم‌ها و دخترخانم‌ها باید به پزشك مربوط (ارتوپد) مراجعه كنند.
رماتیسم، بیمـاری هزارچهـره

چطور باید پیشگیری کرد؟

نكته مهم دیگر، اینكه سیگار و دخانیات را از زندگی خود دور كنید. سیگار برخی از روماتیسم‌ها را به وجود می‌آورد و برخی را با علائم شدیدتر نشان می‌دهد. مصرف ویتامین D در رژیم غذایی بسیار مهم است و همچنین درخصوص عفونت‌ حساس باشید. مصرف غذاهای خارج از منزل مثل سالاد و غذاهای غیربهداشتی و تنقلات می‌تواند به انتقال عفونت‌ها دامن بزند، پس غذای سالم مصرف كنید تا دچار عوارض بیماری‌های روماتیسمی نشوید.
باید دانست سرما و رطوبت واكنش‌های التهابی را بیشتر می‌كند ولی نقشی در ایجاد روماتیسم ندارد ولی موجب درد در افراد مبتلا به بیماری‌های روماتیسمی می‌شود. درخصوص روماتیسم قلبی كه به دلیل پیگیری نكردن مناسب درما‌ن‌های آنتی‌بیوتیكی، گلودردهای چركی رخ می‌دهد پس باید گفت، این عارضه با بیماری‌های روماتیسمی متفاوت است و سال‌هاست كه به دلیل توجه به درمان‌های دارویی، عفونت‌های استرپتوكوكی تقریبا تحت كنترل درآمده است.

در چه کسانی ایجاد می‌شود؟

برخی اوقات داروها در ایجاد این بیماری‌ها نقش دارند و گاهی برخی موادغذایی می‌توانند علائم شبه روماتیسم را ایجاد كنند. اثر یكی از عوامل محیطی خیلی مهم كه به صورت عینی در سال 1981 در اسپانیا گزارش شد، به دنبال مصرف نوعی روغن بود. 20 هزار نفر در آن سال به دلیل مصرف نوعی روغن آلوده دچار بیماری «اسكلرودرمی» كه نوعی بیماری پوستی بوده و موجب سفتی پوست می‌شود، شدند. بی‌شك تغذیه در بروز یا پیشگیری از بیماری‌های روماتیسمی نقش اساسی دارد.
افرادی كه فقر مصرف غذاهای دریایی و ماهی را دارند در برابر ایجاد این بیماری‌ها بسیار مستعدتر از دیگران هستند. كمبود ویتامین D زمینه‌ساز بسیاری از روماتیسم‌ها از جمله آرتریت روماتوئید، پسوریازیس و... است. 60درصد مردم كشورمان و بسیاری از كشورهای دنیا دچار فقر ویتامین D و كمبود این ویتامین وابسته به نور خورشید هستند، ولی باید دانست با مصرف غذاهای دارای آن یا قرار گرفتن در برابر نور مستقیم روزانه خورشید با مصرف فراورده‌های دارویی حاوی ویتامین D و كلسیم می‌توانیم از انواع روماتیسم پیشگیری كنیم.

نباید فراموش كرد ضربه‌ها نیز در ایجاد برخی از بیماری‌های روماتیسمی یا تشدید آن موثرند. به عنوان مثال در بیماری «بهجت» یا بیماری «پسوریازیس» هرگونه ضربه موجب تشدید علائم می‌شود. در افرادی كه دچار بیماری بهجت شده‌اند اگر سوزن به یكی از نقاط بدن آنها وارد شود با علائمی چون تورم و التهاب آن ناحیه می‌توان به اثر عوامل محیطی مانند ضربه در تشدید این بیماری پی برد. مبتلایان به بهجت در پی هرگونه عمل جراحی به عنوان مثال جراحی چشم، مفصل و... دچار علائم شدید تورم و التهاب در ناحیه مربوطه می‌شوند و این به‌دلیل پاسخ سیستم ایمنی بدن به عوامل محیطی از جمله ضربه یا جراحی است. در پسوریازیس ضربه موجب جدا شدن سریع‌تر ضایعات پوستی فرد می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون ار اطلاعات مفیدی که دادید من آرتریت روماتوئید دارم خیلی اذیت میشم خوبه که دیگران با خوندن این مقالات ار مبتلا شدن جلوگیری کنند

    • بدون نام

      واقعابسیار عالیه

    • سعید

      فقط میتونم اینو بگم مردن انسان از گرفتن این بیماری بهتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا

      • مریض بدبخت

        چیز هایی که کمک میکنه:
        رژیم بدون کربوهیدرات و شکر(برای بعضی ها موثره
        ورزش
        مسکن های خاص تزریقی
        تغییر سبک زندگی و قبول این که این بیماری دیگه عضوی ازت شده و باید زندگیت رو بر اساسش تغییر بدی.
        دکتر خوب که تشخیص درست بده به خصوص در مورد روماتیسم ستون فقرات که بعد از ده سال...تازه می فهمی مریضی.
        اگه این کار ها رو کردی و هنوز در زجری تقاضای مرگ از خدا

    • حدیث

      با سلام و تشکر. در مورد بیماری سارکوئیدوز، آیا این علائمی که ذکر شده پشت سر هم بروز میکنند یا ممکن است با فاصله چند سال هم اتفاق بیفتند. مثلا بینایی ناگهانی چشم که یکبار اتفاق افتاده مثلا بعد از 7 سال ریه درگیر شود و چشم هیچ مشکلی نداشته باشد و بعد حساسیت پوستی که به دارو جواب می دهد. آیا اینها می توانند علامتهای این بیماری باشند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نهھ نمیتوان

    • نینا

      سلام خسته نباشید...حساسیت های یک طرفه صورت همراه با التهاب و خارش پوست که دو یا سه بار در ماه ایجاد می شود و همراه با سرگیجه و بالا رفتن فشار است می تواند از علایم رماتیسم یا آرتروز باشد؟

    • زهرا

      ممنون. از اطلاع رسانی خوب و دقیق شما

    • نیلوفر

      سلام
      ممنون ازمطالب خوبتون...
      راستش مادرم دچاربیماری روماتیسم پوستی هستن ولی بعداز2سال مراجعه به دکترتازه معلوم شده که ایشون روماتیسم پوستی دارن،حدودیک ماهه که درمانشون شروع شده ودکترشون داروهای پردنیزولون وامپرازول روتجویزکردن به اضافه ی 5تاآمپول که بایددر مدت 10 هفته تمام شود وچون وزن مادرم 55کیلووسنشون45 هست دکترشون گفتن که بایدهمه چی بخوره تاوزنش زیادشه ولی مادرم خیلی زودعصبی میشن وخیلی هم استرس دارن...اگه لطف کنیدوماروراهنمایی کنیدکه چیکاربایدبکنیم ممنون میشم

    • سيدباقر

      ممنون از اطلاعات خوبتون .يكي ازاقوام ما بيماري لوپوس داره ايشون بيست سالشونه ميخواستم بدونم كه در ازدواج كردن بايد به چه نكاتي توجه كنه

    • مريم

      خوب بوذ

    • اکرم

      با سلام دخترم 14 ساله در مطب دکتر امام که مسافرت بودندخانم دکتر کریمی معاینه کرده و تشغیص لپوس داده شد ولی خیلی خفیف که انگشتانشان در میکرد صبح ها حدود دو ماه است که پردنیزولون 7 میلی در روز تجوئذ کرده اند ولی در در انگشتانش هیچ بهبودی پیدا نکرده صبح ها خیلی درد میکند و با وجود خوردن دارو دکمه مانتوش نمیتواند ببندد نگرانم آیا دکتر امام خودشان میتوانند بررسی کنند و جواب دهند و یا دخترم را تحت معاینه خودشان قرار دهند من خودم لپوس دارم و بیمار دکتر امام هستم البته بیماری ام 12 سال که خاموش است منتظرم

      پاسخ ها

      • مریم

        سلام میشه .خواهشا آدرس یا شماره تماس آقای دکتر امام رو بفرمایید

    • زهرا

      با سلام من 2 سال بیش چشمم درد گرفت ودیدم مختل شد ولی با استفاده از داروهای تجویزی بزشک مربوطه خوب شدم حالا دوباره بیماریم برگشته هر چند وقت یک بارم زانوهام ورم میکنه و درد میگیره میخواستم راهنماییم کنید با تشکر

    • بدون نام

      عالی بود

    • حسین

      سلا م بابت اطلاع رسانیتون ازتون ممنونم بعداز7ماه تازه فهمیدم رماتیسم ستون فقرات دارم لطفا توضیحات کاملی براى درمان باگیاهان دارویی بیگید من ازقرصهای شیمیایى که ضررش بیشتراز منفعدش هست خوشم نمیاد به امید روزی که داروهای طبیعی جایگزین دارونماهای شمیایی ومصنویی شود مچکرم

    • محمدنور بنی اسدی

      با سلام از مطالب خوبی که گذاشتید.لطفا ادرس مطب دکتر امام با تلفنش برای ما ارسال کنید.به شماره 09151981981همسرم مدتی هست روماتیسم گرفته.می خوام بریم پیشش.
      با تشکر از لطف تون

      پاسخ ها

      • قاسمی

        سلام.اگه امکانش هست شماره ی تماس و آدرس مطب دکتر امام را به همین آدرس ایمیل ارسال بفرمایید.با تشکر

    • محمدنور بنی اسدی

      با سلام از مطالب خوبی که گذاشتید.لطفا ادرس مطب دکتر امام با تلفنش برای ما ارسال کنید.به شماره 09151981981همسرم مدتی هست روماتیسم گرفته.می خوام بریم پیشش.
      با تشکر از لطف تون

    • محمدی

      سلام باتشکر فراوان از توصیه های پزشکی شما

    • حسنی

      باسلام‌.حدود‌یک‌‌سال‌‌پیش‌احساس‌درد‌در‌ناحیه‌کمر‌داشتم‌به‌پزشک‌مغزواعصاب‌مراجعه‌کردم‌وایشان‌منو‌به‌پزشک‌روماتویید‌معرفی‌کرد‌ا.درحال‌حاضرداروهای‌متوتریکسات‌وسولفاسالازین‌وکلسیشن‌مصرف‌میکنم‌که.پس‌ازمصرف‌انها‌دچارتهوع‌وناراحتیهای‌داخلی‌متعددمیشوم‌به‌پزشک‌مراجعه.کرده.ومواردرامطرح.کردم.ولی.نتیجه‌ای‌عایدم.نشدوبیشتردچارشکم.که.ایامن.به.رماتیسم.مبتلا‌هستم‌یا‌تشخیص‌اشتباه‌داده‌اند‌چون‌بهپزشک.دیگری‌مراجعه‌کردموبااازمایشhdl27‌گفتند‌شما‌مبتلا‌نیستید.لطفا‌راهنمایی.کنید‌‌.باتشکر
      ۰۹۱۹۸۰۸۵۱۹۴

    • تیما

      سلام نزدیک دوسال که دست و پام مرتب خواب میره انگشتهای دستم بی حس میشه جدیدا استخوان آرنجم ورم میکنه وبه شدت درد میکنه چندین دکتر رفتم نتیجه نگرفتم در این دو سالاحساس خستگی وناتوانی عمومی جسمی هم دارم لطفا راهنمایی کنید اینها علایم رماتیسم هست من برای درمان به کجا مراجعه کنم با تشکر از شما

    • محمد مومنى

      سلام و ممنون از محبت شما من حدود يك سال كه روماتيسم دارم و دارو مصرف ميكنم هر دو ماه ازمايش خون ميدادم و قرصهاى امپرازول و ايندومتاسين متاسين ٧٥و سولفاسالازين سه بار در روز هر هشت ساعت وebetrex هر جمعه ٤عدد استفاده ميكردم الان خوشبختانه روزى سى دقيقه حدود ٤ كيلومتر روى تردميل ميدوم و قرصى هم حدود ٤ماه هست كه استفاده نميكنم ميخواهم بدانمدر اينده خطرى مرا تهديد نميكند لطفا راهنمايى كنيد

    • محمد حسینی

      باتشکراز شما:لطفا شماره و آدرس مطب دکتر امام را برایمن ارسال کنید متشکرم 09167425105

    • شبنم

      سلام و تشکر از مطالب مفیدتون! امیدوارم که خیلی زود جواب بدین!برادرم دچار رماتیسم شده و درد زیادی داره!لطفا" هرچه سریعتر آدرس پستی و تلفن تماس جناب دکتر رو به ما اعلام کنید.
      پیشاپیش از محبت شما ممنونم

    • بدون نام

      خوب بود

    • وحید

      سلام و خسته نباشید.
      خواهر من که حدود ١۵ سالشه و با وزن ۴٠ کیلو - دقیقا یک ماه است رویت علایم بیماری روماتیسم مفصلی و لوپوس که به شکل پروانه در صورتش دیده میشود.١- بیمار در حین راه رفتن دچار لنگش میشود٢- تورم انگشتان وچنگ شدن دستش
      ٣-احساس درد شدید در صبح۴-ناتوانی و ضعف در گرفتن اشیا .خیلی دوسش دارم تو رو خدا کمکم کنید درمان بشه

    • ayene

      سلام ممنون از راهنمایی هاتون من 5سال ک رماتیسم دارم و الان ک این متنتونو خوندم متوجه شدم رماتیسم من از همون بیماری پوستی ب نام داءصدف شروع شده من تو سن 12سالگی متوجه این بیماری شدم و اگه دکترم ب من هشدار میدادن ک امکان مبتلا شدن ب رماتیسم دارم بیشتر پیگیر میشدم

    • بدون نام

      ایا داروهای روماتیسم برای بارداری مضر است

    • شادی

      سلام مامانم حدودا13ساله رماتیسم مفصلی داره دچاراظطراب ودلشوره ی فراون ک بعضی اوفات تپش قلب بی حالی وسرگیجه میشودبعدازمدتی آرام وشروع ب گریه میکند چاره چیست؟

    • سمانه

      من چندماهه به بیماری رماتیسم مبتلا هستم.تحت نظر دکتر امام.از کمر به پایین سمت چپ بدنم گرفتگی رگ داره خیلی برام عذاب اوره خواهشا دکتر امام راهنماییم کنه تا راحت بشم.ممنون

    • پگاه منشور

      واقعا عالی بود بسیار شفاف مختصر و بسیار بسیار مفید بود
      کمال تشکر را دارم

    • گلفام

      همه

    • متین

      سلام.آیا ممکنه روماتیسم بدون درمان خاصی خوب بشه ودوباره بعد از مدتی برگرده.تورو خدا جوابمو بدین

    • مامان امین

      سلام
      میخواستم اطلاعاتی در مورد رماتیسم قلبی بذارین.
      پسرم 3.5 سالشه و چند ماه پیش به علت پریکاردیت حاد قلبش عمل شد. از اونجایی که علایم قبلیش شبیه تب رماتیسمیه من خیلی نگران هستم
      پزشکش توصیه کرده که هر ماه اکو بشه و روماتولوژیست هم مرتب آزمایش میده
      میخوام به یه جواب برسم...
      اسنکه واقعا مشکلش چیه و اگه رماتیسم قلبی هستش آیندش و کیفیت زندگیش چجوری میشه. :(

    • سمیه

      سلام، لطفا شماره مطب دکتر امام را می خواستم، اورژانسی بیمار شده ام.

    • سیما

      سلام من مدت شش ماهه ارتریت رماتیسم گرفتم ودارم معالجه میکنم ولی متاسفانه ازمایشاتم هیچ تغییری نکرده یک دکتر میگه هفته ای شش تا متوکسان بخور ودیگری میگه ده تا بخور نمیدونم چیکار کنم لطفا مرا راهنمایی کنید با تشکر فراوان

    • محمد

      این بیماری از یرطان بدتر

    • قاسمی

      سلام.مدت هفت سال مشکل رماتیسم مفصلی دارم. 35سال سن دارم.آزمایش رماتیسمم با خوردن قرص ها منفی شده استودرد وورم ندارم اما(semi quanti) RF آرمایشم منفی نمی شود.لطفا اگر دکتر خوبی را می شناسید معرفی بفرمایید.با تشکر.

    • ریحانه

      خوب بود

    • حمید بهجت

      سلام .من حدود3سال است که بیماری روماتیسم مفصلی دارم ودارو مصرف میکنم
      ازلحاظ اعصاب بهم ریخته شدم فشار خونم
      18روی11هست ولی درد شبانه کمتر دارم
      نمیدانم چکارکنم دلم میخواد داروهارا بگذارم
      کنار خسته شدم راهنمایم کنید

    • رضا

      سلام ببخشيد مادرم یک ماه مفاصل بدنش درد میکنه و اول صبح خیلی شدید تر میشه و خیلی موقع ها حالت استفراغ داره. خواهشاً عوارض بیماری رو بگین

    • زهراکاشمرى

      من رماتيسم دارم وقرص پردنيزولون روزى دوبار ميخورم وميخوام باردار بشم ايا براى جنين خطر نداره

    • بدون نام

      باسلام من حدود سی سال روماتیسم دارم 64 سال دارم رماتیسم من باخارش شدید مفصلها شروع میشه بعداز خارش مفصلهام ورم میکنه ودردشدید چه کنم ،

    • ستاره

      سلام من 17 سالمه حدود دو ساله که رماتیسم مفصلی دارم و بهترین دکتر هم میرم .الان بهتر شدم .اوایل نمی تونستم راه برم حتی نمی تونستم با انگشتام کارامو انجام بدم و موقع خوردن صبحانه ام نمیتونستم نون رو باز کنم . من الان حالم بهتر شده ولی افسرده شدم و اعصابم بهم ریخته . در ضمن به خاطر قرصا و آمپول آلتبرل که مصرف میکنم خیلی بی حال میشم و احساس نفس تنگی دارم . لطفا راهنمایی کنید . التماس دعا / یا حق

    • ناشناس

      ممنون واقعا عالی بود

    • جواد

      باسلامـ ـمطـالب عالی بودـ
      من زانودرد شدیدداشتم تاازمایش دادم گفتن شدیدکم خونی داری وهموگلوبینم پایینه ـدوباره ازمایش دادم گفتن رماتیسم مفصلی داریـ ـولی جواب ازمایشم متغیربودودکترگفت اینجوری نمیشه داروبنویسم بایدبری تهران اسکن هسته ای انجام بدینـ ـلطفاراهنمایی کنیدـضمنا من سی وهفت سالمه وساکن دزفولمـ

    • مرادی از فسا

      با سلام من مدت 14 سال به بیمار اکسلودرمی مبتلا هستم هیچ وقت هم ناامید نشدم .

    • سمانه ابراهيمي

      سلام تو رو خدا آدرس و شماره دكتر امام رورميخولم

    • رحیمی

      سلام. سال گذشته پای چپم پیچ خورد چند هفته بعد مچ پام ورم شدید کرد بعد از یک سال بهتر شده چند وقته بین مفصل انگشتام احساس گرفتگی تاندون دارم نه خود مفصل ها آزمایش rfوcrpمنفی بود esrهم پایین بود چشم چپم دوماه پیش ملتهب شد با مصرف قطره های کورتنیدورتنی بهتمیخام بدونم مشکلم چیه. ممنون

    • ذکریا

      سلام ادرس دکترامام را برام بفرستید

    • سهیل

      ممنون از اطلاعات مفیدتون

    • جواد

      سلام لطفا آدرس وشماره مطب دکتر امامی رو برام بفرستید باتشکر از اطلاعات خوبتون

    • بدون نام

      سلام ممنون از مطلب خوبتون

    • بدون نام

      سلام من یه دختر 18 ساله ام 3ساله که رماتیسم مفصلی دارم خیلی درد و رنج میکشم من امسال کنکوریم من دانش اموز ممتازیم اما با داشتن این بیماری سخت به هدفم برسم .من نه تنها رماتیسم دارم بلکه علائمش مثل استرس .ضعف و بی حالی.عدم اعتماد به نفس و... دارم .لطفا نظر بدید.التماس دعا

    • فاطمه

      با سلام برنامه تون خیلی عالی هست ، من خودم دچار بیماری رماتسیم هستم و بیشتر افراد خانوادم دچار این بیماری هستن نمیدونم باید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید ،بعد شماره ی دکتر خوب هم واسه مشاوره هم واسه درمان میخوام لطفا شماره شو بذارید ممنونم

    • بدون نام

      سلام من سی وهفت سالمه چند وقته مچ هردوپام ورم کرده وپاهام به شدت درد می کنه دکتر برام آزمایش روماتیسم نوشته تاجوابو بگیرم دیوونه می شم می خواستم بدونم روماتیسم نشانه ی دیگری نداره

    • بدون نام

      با سلام چند وقتی است که پای سمت چپم خود بخود باد میکند ازمایش دادم دکترا احتمال رماتیسم رو دادن چون هم تنگی نفس دارم هم سرفه لطفلا راهنمایی کنید و شماره دکتر متخصص رو برام بفرستید ممنون میشم

    • ممنا

      سلام زنی 30ساله ام ک از 14یا15سالگی رماتیسم مفصلی دارم ایندومتاسین/سولفاسالازین/ناپرکسن استفاده میکردم 5سالی هس ک دیگه دارو نخوردم جز مقع درد ک شاید چن ماه بینشون بهشه 2سالی درد پهلو شدید دارم ک سونو وازمایش سالم بوده بنظرشمه رماتیسم روی اونا اثر کرده

    • علوش

      سلام دختری 32ساله که از ناحییه شکم دردشدید پیداکردم دکتر گفت روماتیسم است

    • بدون نام

      سلام من بیماری چرچ اشتراوس دارم میتوانم باردار شوم

    • م ی امینی

      من دو سه سالی است که پشت زانوی پا به اندازه ی یک گردو آمده بالا و همیشه درد پا هستم و همیشه باید ماساژ بدم آیا این هم نوعی آرتروز است

    • بدون نام

      ... به هرچی دکتر بی سواد که نمیتونن خانمم رو درمان کنن ...

    • علی

      با سلام
      15 روز است که دجار درد بشت زانو و ورم شدیدی شده ام که که در موقع نشستن و برخواستن از زمین دجار مشکل شده ام
      ادرس و شماره تماس مطب را هم مرهمت بفرمایید
      با تشکر

    • کورش

      با سلام
      آیا کسی که زمینه ارثی ندارد هم به روماتیسم مبتلا میشه؟

    • صدف

      سلام من همسرم بیماری لوپوس مبتلا شده خواستم بدونم آیا بیماری خطرناکی آیا کشتدست من خیلی نگرانم .لطفا راهنماییم کنید

      پاسخ ها

      • آقازاده

        سختی ندارد من الان 17 ساله لوپوس دارم خدا رو شکر دو فرزند هم به دنیا اوردم سالم هستند اگر بیماری کنترلشود مشکلی پیش نمیاد بهیچ

    • علیرضا

      سلام,من چند سالی میشه که روماتیسم مفصلی و قلبی دارم,در حال حاضر هم تحت درمانم,حدود هشت ماه خاموش بود اما دوباره رقص دردم با شدت خیلی بیشتری شروع شده,با مطالعاتی که کردم متوجه شدم بهترین راه درمان پرهیز از خوردن غذاهای سرده,که البته خیلی هم مشکله چون شامل نود درصد از غذای ما ایرانی ها میشه.

    • روح انگیز جعفری شهنی

      سلام من حدود سه سال بیماری رماتیسم مفصلی دارم تحت دردمانم اما بیماریم اصلا خاموش نمی شود باید چیکار کنم بتونم برم تحت درمان دکتر امام.با تشکر

    • ارمیا

      سلام. خسته نباشید . من پارسال سه ماه درگیر رماتیسم مفصلی بودم و از 54 ب صفر رسید خوشبختانه. تحت نظر پزشکم. یکسال گذشته و خاموشه. ایا میتونم پروتز لب یا تزریق ژل و چربی انجام بدم یا برام مضره. ممنون میشم

    • فرناز

      باعرض پوزش کامنت قبلیم اشتباه تایپی داشت تصییح میکنم.
      سلام خسته نباشید.دخترمن26ساله اس ودقلوبارداره تقریبایکماه پیش چشمش قرمزشدوروزبه روز بدترشدبردیمش چشم پزشکیو گفت یک بیماری خودایمنی هست و ارجاع داد به دکتر روماتولوژی امروز صبح جواب ازمایش دکتر چشم دید وگفت دیگه اینجا نیاESRبالا36 بودبایدبری پیش فوق تخصص روماتولوژی لطفاراهنمایی کنیدمشکل دخترم چیه؟آیا خوب میشه؟روش درمانش چیه باتوجه به اینکه دوقلو بارداره؟آیابرای جنینهاخطرنداره؟چه دارویی باید مصرف کنه؟چشمش خوب میشه؟من یکجا خوندم خدایی نکرده...؟توروخدا جواب کامل بدید لطفا؟میشه که کامل خوب بشه؟

      پاسخ ها

      • رعنا

        نگران نباش من خودم با رماتیسم دو بار باردار شدم در ضمن در طول بارداری روماتیسم خاموش میشه بعد از زایمان دوباره فعال میشه

    • ناصر نظیفی

      سلام.در مورد رماتیسم سر dle و نحوه درمان آن میخوام بدونم.

    • منتصری

      با سلام ،من ۳۱سن دارم و در سن ۲۱ سالگی خشکی دستها در صبح را داشتم و در پی آزمایشات مختلف دکتر متوجه شد من روماتیسم ندارم و شبه روماتیسم دارم و با مصرف آمپولهایی هر هفته تا یکماه خوب شدم حالا با گذشت ۱۰ سال علائم دوباره ظاهر شده و با گرفتن آزمایش معلوم شد esr ۴۰ هست آیا روماتیسم دارم اگر دارم شدید هست یا خفیف؟

    • بهار

      سلان من پدرم ی مدته سرگیجه همراه با خستگی و فشاربالا داره آیا اینا علائم روماتیسمه؟؟؟

    • سارا

      سلام دوستان من بهترین متخصص وبهتون معرفی میکنم دکترمسلمی زاده متخصص روماتولوژی

    • بدون نام

      دکتر طب سنتی برین حتما نتیجه مبگیرین این بیماریها در طب سنتی درمان قطعی داره

    • مرادی

      سلام من شوهرم رماتیسم عضلانی داره ولی درصدش خیلی کمه این بیماری رو ارثی دارن پدر شوهرمم همین مشکل داره میخواستم بدونم اگه من باردار شم بچه منم این مشکل داره یعنی امکانش هست که دچار رماتیسم عضلانی بشه

    • فرهوتي

      لطفا ادرس دكتر امام

    • علی

      سلام ، من مادربزرگم رماتیسم داشت و بیش از 90 سال عمر کرد. می خواستم به دوستانی که با نگرانی کامنت گذاشتن بگم اصلا نا امید نشوید و توکلتون به خدا باشه. بدترین چیز برای رماتسیم استرس هست که اگر مبتلایان بتوانند این دو مورد رو حل کنند روند پیشروی بیماری خیلی کند می شه. این هم بگم رماتیسم در بدن بالاخره یه زمانی متوقف میشه و با تغذیه سالم و البته مراجعه به یک پزشک حاذق و با وجدان، قابل کنترل و مهار هست.
      توجه کنید به نظر من دکتری خوب هست که داروهای مناسب با کمترین دوز ممکن را براتون تجویز کند چون عموما در دراز مدت عوارض داروهای تجویز شده خیلی بیشتر از خود رماتیسم هست.
      کلسیم و ویتامین ِD، چه تزریقی چه خوراکی را حتما با مشورت پزشک مصرف کنید و از درمان های جایگزین مثل زنبور درمانی،طب گیاهی و سنتی غافل نشید (این دو مورد که میگم امتحانشونو پس دادن) و از همه مهتر بدانید درمانگر حقیقی خداست و دکتر و حکیم و دارو بدون اذن او خاصیتی ندارند.

    • Nazila

      باسلام.مادرم۶۷ ساله هستند وبیش از حدود۳۰سال است که درگیر رماتیسم هستن
      اخیرا تاولی روی پایشان ایجاد شده آیا مربوط به این بیماری است ودرمان آن به چه صورت است؟

    • کوروش

      سلام.لطفا آدرس وشماره تلفن مطب دکتر امام را بفرمایید.باتشکر

    • مریم

      ادرس مطب دکتر امام یوسف آباد خ فتحی شقاقی پلاک 52 طبقه 6 و بیمارستان لقمان الدوله هم هست

    • پرستو

      سلام دوستان. 9 سال پیش با علائم خیلی شدید مثل تورم و درد وحشتناک مفاصل، تعریق زیاد و غیره، نتیجه آزمایشات نشون داد که من رماتیسم دارم. یکی از متخصصین گفت آرتریت روماتوئید و وسکولیت و یکی دیگه گفت آرتریت روماتوئید و شوگرن. خلاصه اوضاع جسمی و روحی داغون. مفاصل من بخصوص زانوهام اونقدر ورم داشت که حتی نمی تونستم روی ویلچر بشینم. دو سه ماهی تقریبا فلج بودم و وبال گردن دیگران ولی بالاخره خودم رو جمع و جور کردم و یه مبارزه جانانه رو شروع کردم و خدا رو شکر الان می تونم مثل ببر بنگال بدوم. سه تا چیز خیلی مهمه برای درمان؛ تغذیه درست، ورزش و فکر و انرژی مثبت. چیزی که می خوام بگم اینه که این بیماری درمان پذیره و من به شما قول می دم که اگر اراده کنید می تونید کاملا خوب بشید حتی بهتر از زمان قبل از بیماریتون.

    • پرستو

      و یه چیز دیگه اگه اراده کنید لازم نیست سالهای متمادی دارو بخورید. من با اون اوضاع وحشتناک فقط یک سال و نیم دارو استفاده کردم. البته درد و ناامیدی و بدن و صورت متورم و موهای ریخته و خیلی چیزهای دیگه رو تجربه کردم اما بعد از یک سال و نیم اونقدر حالم خوب شد که نه تنها دیگه نیازی به دارو نداشتم بلکه بسیار سالم تر و زیباتر از سال های قبل از بیماری حتی شده بودم. فقط باید امیدوار بود و مبارزه کرد. پیروزی قطعیه.

      پاسخ ها

      • منصوره

        خدا رو باید شکر کرد
        ای کاش همه ی مریضای روماتیسمی خوب بشن
        میشه بگین تحت درمان کدوم پزشک هستین؟و چه داروهایی دادن

      • پرستو

        من همیشه سپاسگزار خداوند هستم و در دوره بیماری هم توکل و تکیه ام به خدای شفا دهنده بود. در رابطه با سوالی که پرسیدید، به نظر من بیشتر از پزشک خود بیمار مهم و تاثیرگذار هست. تا جایی که یادمه داروهای تجویزی همه متخصصین یکی بود. کسانی که با من به اون بیمارستان میومدن بعضیها 20 سال بود که داشتن دارو مصرف می کردن؛ پس پزشک خیلی معجزه نمی کنه.در حال حاضر تحت نظر هیچ پزشکی نیستم و چند ساله دارو مصرف نمی کنم. اما اون موقع تحت نظر دکتر اکبریان بودم.
        روی خدا و اراده خودتون حساب باز کنید.
        عسل و لیموترش زیاد مصرف کنید؛ هرروز. سیب و میوه های نارنجی رنگ و زردرنگ استفاده کنید، بجز نارنگی که سرده. میوه های نارنجی رنگ تورم رو کم میکنن. کدو حلوایی خیلی خوبه. گرمی بخورید. خلاصه در مورد تغذیه مخصوص این بیماری مطالعه کنید. توی کتابهای طب سنتی اومده؛ از طب سنتی هم کمک بگیرید
        حتما حتما ورزش کنید، نزارید مفاصلتون خشک بشه. اگه مدتهاست فقط روی صندلی میشینید، مفاصل مچ پاهاتون الان خشکه، همه مفاصلتون رو توی ورزش به کار بگیرید. من سپیده دم روزی 1/5 الی 2 ساعت ورزش می کردم. طرف آدمهای منفی گرا نرید و از هر چیزی که بهتون امید و انرژی مثبت میده کمک بگیرید، مثلا کتاب راز را بخونید. دویدن رو تصور کنید و کم کم شروع به دویدن کنید. من بعد از اینکه از روی ویلچر بلند شدم، تا مدتها فکر می کردم دویدن رو فراموش کردم و بلد نیستم بدوم. و یه نکته اینکه اجازه ندید دیگران کارهای شخصیتون رو انجام بدن، از نظر اونها کمک و لطفه اما شما رو فلج میکنه. زیادی استراحت نکنید
        در نهایت اینکه کسی که میتونه ناجی شما باشه، اول خداست و بعد خودتون و خودتون و خودتون

    • Armtin

      سلام من از کودکی در پشت زانوی سمت چپم یه احساسی که نمیدونم واقعا چی میشه اسمش و گذاشت داشتم یه احساس یه شدت ناخوشایند مثل یه جور کوفتگی شدید همراه با تیر کشیدن یا درد که این احساس اجازه خوابیدن بهم نمیداد و حتی در بیداری مجبور بودم پام و تکون بدم و تو یه حالت ثابت نگه ندارم و به پام حرکت کششی بدم تا دردش برای مدت چند ثانیه قابل تحمل تر بشه و بعضی وقتها مجبور مشیدم یا یه پارچه جوری محکم ببندمش که خون به قسمت پایینی پام نمی رسید.. تو سن هفت یا هشت سالگی یه پزشک که تحصیل کرده آلمان بود تشخیص بیماری روماتیسم و داد و مجبور بودم هر هفته یه امپول پنی سیلین بزنم که چند ماهی این تغذیه ادامه داشت و بعدش چون حس میکردم بهتر شدم و از طرفی از امپول هم میترسیدم درمان و متوقف کردیم و از اون سالها یه درد خفیفی پشت زانو سمت چپم احساس میکنم بیشتر در موقع خوابیدن ولی خوب عادت کرده بودم به همون درد خفیف ولی الان چند روزه این درد شروع شده و به قدری اذیت میکنه که نصف شب دوس دارم از شدت اون احساس ناخوشایند پشت زانو و بیخوابی گریه کنم... لطفا راهنماییم کنید و اگه امکانش هست نظر یا راه درمان و برام ایمیل کنید.. ممنون.

    • سادات

      من هم 3ساله رماتیسم مفصلی دارم اول ازگردن و ساق و مچ دستهام شروع و بعد زانو درد شدید و درد پشت زانو از خود زانو شدید تر شد از وقتی که دکتر ارتوپد قرص کلسیم ( کلسی پور) و آهنبرام تجویز کرد ومتوجه شدم اکثر دردها به خاطر کمبود کلسیم و کم خونی هست والان با مصرف روزانه کلسیم درد پشت زانو برطرف شده در حد صفر فقط زانو اینم بیشتر به خاطر اینکه زمانی که پشت زانو درد داشت پا درست نمی تونستم بر دارم درد زانو بیشتر و مفصلم بیشتر آسیب دیده و الان دارو پریدنوزولون و التبرال و مزالازین و ابترکس با کلسیم و قرص آهن استفاده می کنم و بشترین مشکلم الان افزایش وزن هست و قبلا وسواس داشتم درمان شده بود ولی الان دوباره عود کرده و هر از گاهی هم لکه های قرمز پوستی روی ساق پا نمایان می شه کسی راه حلی داره

    • نوید

      سلام ب همه...مادرم 11 سال پیش بعد تحمل5 سال مشکلات مختلف از جمله افتادگی پلک و درد شدید معده و اب اوردن زانو تشخیص روماتیسم داده شد براش ...پیش یکی از بهترینای تهران دکتر سوسن سروش ویزیت شد و بیماری خاموش شد..مادر ب خاطر عوارض داروهای شیمیایی رو اوردن ب طب سنتی و میخام به همه بگم ک معجزه میکنه در رابطه با روماتیسم....روماتیسم فقط از سردیه بدنه...مادرم الان سه ساله قرص های زنجبیل و زردچوبه و روماتوگل به همراه روزی فقط یک عدد پردنیزولون 5 مصرف میکنه و خدارو شکر همه چی خوبه....سعی کنید سردی هارو بذارید کنار کلا مرغ هندونه کاهو قارچ گوشت گاو هلو آلو سیب زمینی نون تافتون چیزایی ان ک همه میخوریم ولی خییییلی سردن بزارین کنار تاثیرشو میببنید...هر وقتم سردی خوردین سریع چیزای خیلییی گرم مثل گردو و خرما و دارچین. یا دمکرده زنجبیل بخورین...صبح ناشتا و شب قبل خواب یه قاشق غذاخوری عسل مرغوبو حل کنید تو ی لیوان اب و بخورید و اصلا ب عطاری ها اعتماد نکنید فقط ب متخصص طب سنتی مراجعه کنید ...متخصص ب شما علف نمیده دم کنید بلکه قرص گیاهی میده از داروخونه که گاهی هزینه هاشم بیشتر از شیمیاییه و بعضن خارجی...ان شاالله بهبودی حاصل میشه

    • بدون نام

      سلام اینجانب ۳۶ ساله ۳سال بیماری روماتیسم رو یدک کشیم هر درمانی رفتم نتیجه نداد درد بسیار شدید داشتم روز خوش نداشتم بسیار ناامید و افسرده شده بودم تا این که پیش دکتر طیرانی متخصص طب اسلامی در مشهد رفتم ایشان ظرف مدت ۲۰ روز با داروهای بسیار ساده و بسیار کم هزینه بدون اتلاف وقت منو درمان کردن بدون هیچ کونه پرهیز غذا ی الان فکر میکنم ۱۸ سالمه دوست دارم شما هم درمان بشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام میشه آدرس دکتر طیرانی رو وشماره تلفنشو بهم بدین

    • نازی

      ی
      من فقط یک راه حل برای روماتیسم می خوام

    • رعنا

      من رماتیسم مفصلی و کم خونی مینور دارم چند ماهه قرصامو نخوردم مفصلای فکم درگیر شده و کج شده الان پیش دکتر رفتم و قرصامو شروع میکنم حالا به نظرتون دستم که درد میکنه به خاطر رماتیسمه؟

    • شراره

      سلام من دخترم به اسکلرودرمی مبتلا شده ودر حال پیشروی است لطفا شماره دکتر امام رو لطف کنید

    • رعنا

      این مقاله فقط استرس بیماران روماتیسمی رو تشدید میکنه من الان 8 ساله درگیر روماتیسم هستم از نوع شدیدش اما با یه کمی دقت در خوردن سردی و گرمی غذاها و مصرف داروم که همون پردنیزلون هستش دارم زندگی عادی میکنم شاغلم هستم دو تا دختر هم دارم فعالیتم هم خیلی بالاست . روماتیسمی ها نترسید فقط راههای مقابله رو یاد بگیرید کافیه

      پاسخ ها

      • نرگس

        عزیزم ممنون از کامنت امیدوارانت
        من ۲۶سالمه و دو ساله که ازدواج کردم و تازه متوجه شدم که روماتیسم دارم
        خیلی گریه کردم
        از اینده ترسیدم و یه جورایی احساس میکنم اینده واسم بی معنی شده وقتی که میدونم چه اتفاقاتی در انتظارمه،دلم نمیخواد ذره ای وبال گردن همسرم و یا پدرو مادرم باشم نه الان نه زمان پیری،،،
        تنها ارزویی که همیشه داشتم این بود که تا اخرین لحظه عمرم توانای انجام کارهای خودم رو داشته باشم و
        اخرین لباسی که برا خرین بار تنم میکنمم خودم تنم کرده باشم،با دستتی خودم،،،
        امیدوارم منم بتونم کنترلش کنم
        واسه همه افراد مبتلا به این بیماری ارزوی سلامتی دارم
        واسم دعا کنید دوستان

    • میثم

      آدم سرطان بگیره ولی رماتیسم نگیره

      پاسخ ها

      • ناشناس

        چرا مگه زندگی رو تهدید می کند یا درس زیاد تر از سرطان است

    • بدون نام

      اللهم اشف کل مریض.

    • بدون نام

      منم مبتلام تازه فهمیدم حالم خوب نیست

    • مریم

      این بیماری قابل کنتره انقدرالکی نترسید ونترسونید دوستان
      باید کسی که این بیماری رو داره سبک زندگیشو تغییر بده،اوایل سخته ولی بعدش میبینید نعمت بوده براتون این بیماری وقدرزندگی رو بیشترمیدونید. وسالم ترزندگی میکنید برای همیشه

    • بدون نام

      برای من با واسکولیت شروع شد خدایا خودت کمک کن شاید یکی بفهمه ازدواج نکنه با هام

    • بدون نام

      امیدوارم همه مریض ها،خوب شن، از ته دلم دعا میکنم منم تمام مفصلام درد میکنه ولی چه میشه کرد زندگی ادامه داره،تنتون سالم

    • بدون نام

      سلام من تازه فهمیدم که خواهرم روماتیسم داره خیلی حال روحیش بده دوتا بچه ی کوچولو هم داره فقط تو رو خدا بگید بدترین چیزی که میتونه براش اتفاق بیفته چیه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا هیچی اتفاق نمی افته من دوازده ساله رماتیسم دارم خیلی عادی هم به زندگیم ادامه میدم آلان هم 31 سالمه. مگه روماتیسم چیه؟

    • بدون نام

      چرا به سوالا جواب نمیدید منم رماتیسم دارم یک ساله مبتلا شدم با این تفاوت که التهاب مستقیم به ستون فقرات و لگنم زده وهمه جام درگیره لطفا اگر کسی اینطور هست راهنمایی کنه.

    • سیما

      سلام سیماهستم از 7سالگی رماتیسم داشتم الان 24سالمه میخوام بگم اصلا نترسید رماتیسمم مثل همه ی مریضی های دیگ درمان داره فقط شادباشیدو زندگی کنید وتحت نظر دکتر باشید دکترم گفته بادارشم ازهمه میخوام دعام کنن ممنون از همتون ایشالا هممون خوب بشیم ولی نگران هیچی نباشید توکل کنید بخدا تاخدا نخواد برگی از درخت نمیوفته

    • بدون نام

      سلام من دختره 30ساله هسم دست پام ورم کرده کج شدن چند سالی دکتر میرم ولی اصلن خوب نشودم چکار کنم چکار کنم دست پام کج نشن تور خدا کمک کنید

      پاسخ ها

      • Amir mohamadi

        مصرف ژل رویال وعسل طبیعی..عسل وژل رویال دستگ ایمنی بدن راتقویت کرده وازاختلال ان جلوگیری میکند وگلبولهای های سفید را ازحمله به غضروفها منع میکند..عسل وژل رویال یک غذای وداروی ضدحساصیتی میباشد ک سرشار از اهن میباشد باعث بازسازی غضروفها وسلولهای مرده میشود

    • فرانک جاوید

      من سالها از دردرماتیسم کلافه بوم وانواع داروها رومیخوردم وهیچ فایده ای نداشت .بالاخره داروهای زیادروی کبدم اثر گذاشت وبشدت یرقان گرفتم.بخاطر مشکل کبد تمام داروها را قطع کردم.الان هیچ گونه دارویی مصرف نمیکنم .واصلا درد ندارم.کاملادقت کنیداول از همه با آزمایش خون ببینیداگر کمبود ویتامین Dدارید.ماهی یک عدد قرص ویتامین D بخورید.دوم اینکه به هیچ عنوان سردی نخورید سردی ها عبارتند از گوشت گوساله.مرغ.سیب زمینی.قارچ.سوسیس.کالباس.ترشیجات.سرکه.دوغ .ماست

    • اسد

      سلام دوستان رماتیسمی لطفا نگران هیچی نباشید. من12ساله روماتیسم داریم خیلی عادی هم به زندگیم ادامه میدم. هیچ اتفاقی هم برام نیفتاده. انشأالله برای کسی هم اتفاق بدی نمی افته.

    • زهرا

      منم ده ساله درگیرم..بیشتروقتها خاموش بوده ..ینی با خوردن مکملهای غضروف ساز .ورزش.کم کردن استرس.چای زنجبیل.زردچوبه...ونخوردن سردیها کمک میکنه که التهاب کم شه.استفاده از ویتامین دی.کلسیم خیلی خوب و مکملهای روعن امگا 3 حتی روغن تخم کتان هم کمک میکنه..البته داروی اصلی که کورتون بابد مصرف شه.مهمتر از همه امیدوار بودن.

    • پری

      سلام. رماتیسم هیچ راهی نداره بنده پزشکم و با یقین میگم فقط لطف خدا شفادهنده هست. حمله سیستم ایمنی به خود بافت بدن هیچ راهی نداره. نابینایی کمترین عوارض شه. برین فقط دعا کنی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفم برا یه عده آدم بی عقل که عوض انرژی مثبت فقط حال بقیه رو خراب میکنن. خدا به داد اون مریضا برسه که تو پزشکشون هستی. خداهمه کارس بنده خدا چکارداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج