۳۷۸۳۸۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

زندگی «اوباما» به روی پرده سینما رفت

ستارگان و کارگردان فیلم «جنوب شهر با تو» با فیلم‌شان که به دوران اولیه آشنایی پرزیدنت باراک اوباما با همسرش می پردازد، به سینماها آمدند.

روزنامه بانی فیلم: ستارگان و کارگردان فیلم «جنوب شهر با تو» با فیلم‌شان که به دوران اولیه آشنایی پرزیدنت باراک اوباما با همسرش می پردازد، به سینماها آمدند.

زندگی «اوباما» به روی پرده سینما رفت

به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «جنوب شهر با تو» فیلمی رمانتیک و ساده درباره اولین قرار بین یک مرد و زن بیست و چند ساله در شیکاگو است، البته با این تفاوت که این دو نفر در آینده تبدیل به پرزیدنت باراک اوباما و بانوی اول میشل اوباما شدند.

اما با وجود اینکه ریچارد تَن نویسنده و کارگردان ایده این فیلم را در سال ۲۰۰۷ مطرح کرد، نوشتن فیلمنامه‌اش را تا سال ۲۰۱۳ آغاز نکرد. با این حال ایده ساختن فیلمی درباره دو نفر از قدرتمندترین انسان های جهان او را به ترس وا نداشت. او در مراسم نمایش فیلمش در نیویورک که اوایل همین هفته برگزار شد به هالیوود ریپورتر گفت: «آن ها به نحوی در آن زمان و مکان در روایت آمریکایی تنیده شده بودند. من واقعا خیلی فکری به بعد ماجراها نکردم، فقط به قبلش فکر کردم. شخصیت‌هایی که من برای فیلمنامه خلق کردم همیشه همان بودند؛ چون آن‌ها دقیقا نسخه سال ۱۹۸۹ خودشان بودند، به همین دلیل زندگی عمومی آن‌ها بعد از آن به هیچ وجه روی فیلمنامه تاثیری نگذاشت.»

پارکر ساویرز و تیکا سامپتر که نقش باراک اوباما و میشل که آن موقع میشل رابینسون نام داشت را بازی می‌کنند هم توانستند برای این فیلم، شخصیت‌های بزرگ آینده این دو نفر را کنار بگذارند و خیلی ساده جلوی دوربین ظاهر شوند. ساویرز گفت: «من فقط روی شغلم به عنوان یک بازیگر تمرکز کردم، دیالوگ‌هایم را حفظ کردم، هر روز سر صحنه حاضر شدم، به اندازه کافی استراحت کردم و همین چیزها. فشار ریاست جمهوری زیادی رویم نبود و بیشتر فکرم این بود که داریم از نور طبیعی استفاده می‌کنیم پس بیایید مطمئن شویم که سر وقت فیلمبرداری می‌کنیم تا من بتوانم کارم را درست انجام بدهم و تمام چیزهایی که می‌خواهیم را به دست بیاوریم.»

ساپمتر که از تهیه کنندگان فیلم هم بود، احساس ساختن فیلمی درباره زوج اول آمریکا را «هیجان انگیزتر از هر چیز دیگر» خواند و به این نکته اشاره کرد که وقتی شخصیتش برای نخستین بار با همسرآینده اش بیرون می‌رود، همسر نخستین رییس جمهور سیاه پوست تاریخ ایالات متحده نیست. او گفت: «وقتی میشل اوباما را کنار می‌گذارید، میشل رابینسون را می‌بینید، دختری اهل جنوب شیکاگو که از خانواده ای معمولی می آید و فکر می‌کنم دقیقا به همین دلیل است که اوباماها در حال حاضر چنین ارتباطی با خیلی از مردم دارند، چون الهام بخش هستند. او از سرآغاز معمولی‌ زندگی‌اش به جایی که حالا هست و در کنار همسرش رسید. فشار کار زیاد نبود چون فیلم بازه ای از زندگی اش را نشان می دهد که این شخصیت هنوز میشل اوباما نشده بود.»

با این حال این زن جوان باهوش و پرانرژی چیزهای زیادی داشت که سامپتر را تحت تاثیر قرار داد. او گفت: «از قبل می دانستم او باهوش است، اما او بسیار زود و در ۲۳ سالگی از دانشگاه حقوق هاروارد فارغ التحصیل شد و وقتی با باراک آشنا شد، در یکی از بزرگترین شرکت‌های شیکاگو مشغول وکالت بود. به نظرم این خیلی مهم است. او تمرکز خیلی دقیقی بر زندگی‌اش داشت. در عین حال هرگز نور وجودش را از کسی دریغ نکرد.»

با وجود اینکه بیوگرافی های میشل و باراک اوباما شناخته شده هستند و بسیاری از جزییات اولین قرار آن‌ها از جمله اینکه کجا رفتند به صورت عمومی منتشر شده، جزییات کوچک تر مثل مکالمه‌های دقیقی که آن‌ها داشتند مشخص نیست. با این حال ساویرز می گوید حتی آن بخش های خلاقانه تر هم احساس واقعی بودن داشتند. او اضافه کرد: «کار نویسندگی ریچ تا حدی فوق العاده بود که من این احساس را داشتم که آن‌ها دقیقا درباره همین چیزها صحبت می کردند. حسش واقعی بود.»

پس آیا اوباماهای واقعی فیلم را تماشا کرده‌اند؟ نسخه‌ای از آن به کاخ سفید فرستاده شده و تن پیش از این گفته بود آن ها از اینکه فهمیدند چنین فیلمی وجود دارد «هیجان‌زده و کمی متعجب» شدند. در نمایش «جنوب شهر با تو» هم او گفت جان لجند، تهیه کننده اجرایی فیلم که یکی از دوستان این زوج است مکالمه‌ای با پرزیدنت درباره فیلم داشته و اوباما به او گفته فیلم خوبی بوده و آن‌ها از آن لذت برده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج