۳۷۸۷۷
۴۶ نظر
۵۱۸۴
۴۶ نظر
۵۱۸۴
پ

با مرد بچه‌ ننه چه کنیم؟

تنها زن مثال‌زدنی مادرش است. از کوچک‌ترین فرصتی برای بودن در کنارش استفاده می‌کند و بدون اجازه او آب هم نمی‌خورد. در زندگی یک مرد بچه‌ننه، هیچ تصمیمی بدون حمایت مادر گرفته نمی‌شود و رازی که مادرش از آن بی‌خبر باشد، وجود ندارد.

با مرد بچه‌ ننه چه کنیم؟

مجله سیب سبز : برای او تنها زن مثال‌زدنی مادرش است. از کوچک‌ترین فرصتی برای بودن در کنارش استفاده می‌کند و بدون اجازه او آب هم نمی‌خورد. در زندگی یک مرد بچه‌ننه، هیچ تصمیمی بدون حمایت مادر گرفته نمی‌شود و رازی که مادرش از آن بی‌خبر باشد، وجود ندارد. اگر هنوز هم مطمئن نیستید که خواستگار یا همسرتان یک مرد بچه‌ننه است، از این تست کمک بگیرید و بعد از مطمئن شدن، از باید و نباید‌های رفتار با چنین مردی باخبر شوید.

با مرد بچه‌ ننه چه کنیم؟

از شما حمایت نمی‌کند؟

وقتی خانواده‌اش بی‌دلیل و منطق از شما انتقاد می‌کنند یا مسبب ناراحتی‌تان می‌شوند، از شما دفاع نمی‌کند و حتی جلوی دیگران، فورا حرف‌های مادرش را تکرار می‌کند و انتظار دارد که حق را به او بدهید؟

شما به حمایت همسرتان حتی در کوچک‌ترین لحظات زندگی نیاز دارید. گاهی ممکن است حق با شما نباشد و او هم سرزنش‌تان کند اما نیاز دارید که در مقابل دیگران انگشت اتهام را به سمت شما نگیرد.

پول توجیبی می‌گیرد؟

آیا خواستگار‌تان هنوز از نظر مالی به خانواده‌اش وابسته است و حتی اگر شغلی دارد، دغدغه‌ای برای پس‌انداز و آینده‌نگری ندارد؟ چنین مردی احتمالا به پشتوانه خانوادگی‌اش دلگرم است و دوست دارد دیگران مسئولیت زندگی‌ او را بر عهده بگیرند.

شما قرار نیست با یک مرد ثروتمند زندگی کنید اما کسی که به آن نیاز دارید، مردی است که از نظر مالی به کسی وابسته نباشد و برای ساختن یک زندگی مستقل تلاش کند.

منتظر نظر دیگران است؟

شما قرار است وارد یک وادی جدید شوید و تصمیم‌های جدی‌ برای آینده‌تان بگیرید، اما او همیشه برای گرفتن هر تصمیمی به نظر دیگران تکیه می‌کند. گاهی هم وقتی در مورد موضوعی صحبت می‌کنید، نظرش را ابراز می‌کند اما به محض مواجه شدن با مخالفت دیگران، تصمیم تازه‌ای می‌گیرد.

اگر نامزد‌تان نمی‌تواند تنها با کمک شما تصمیمی برای آینده‌اش بگیرد، احتمالا در رده بچه‌ننه‌ها جا دارد. درست است که شما به مشورت با کسانی که تجربه بیشتری دارند نیاز دارید، اما قرار نیست اجازه دهید که دیگران برای همه زندگی‌تان تصمیم بگیرند.

مدام از نامزد قبلی‌اش می‌گوید

برای شما وارد شدن به یک زندگی تازه یعنی کنار گذاشتن همه تجربه‌های تلخ یا شیرین گذشته. اما او هنوز شادی یا خشم زندگی گذشته‌اش را فراموش نکرده است و مدام درباره نامزد قبلی یا تجربه‌های خواستگاري ناموفق قدیمی‌اش صحبت می‌کند.

برای چنین مردی، بسیاری از گره‌های احساسی هنوز باز نشده‌اند و او نتوانسته با اتفاقاتی که برایش افتاده، کنار بیاید. چنين مردي هنوز عقده‌ها، خشم‌ها و ترس‌های حل‌نشده‌ای دارد و قرار است این کوله‌بار را با خودش به این رابطه بیاورد.

شما را با مادرش مقایسه می‌کند؟

از انتخاب لباس گرفته تا وسایل خانه، دوست دارد از مادرش الگوبرداری کند و شما را مدام با مادرش مقایسه می‌کند؟ در هر موردی که اظهارنظر می‌کنید، می‌گوید: «اما مادرم...» و شما را با این رفتار آزار می‌دهد؟

برای او تنها زن دنیا مادرش است و نمی‌تواند از راهی که این زن مثال‌زدنی نرفته، برود. او فقط حاضر است به یک شیوه زندگی کند؛ شیوه مادرش! اما آیا شما می‌توانید این سبک زندگی را بپذیرید؟


سنگ‌هایتان را وا بکنید!

اگر هنوز با چنین مردی پیمان ازدواج نبسته‌اید، بهتر است قبل از پاسخ مثبت، با او در این مورد صحبت کنید. برایش توضیح دهید که داشتن استقلال فکری، مالی و رفتاری تا چه حد برایتان مهم است و از اینکه دوست دارد به وابستگی‌اش پایان دهد مطمئن شوید. اگر او چنین شرطی را برای ازدواج پذیرفته، بهتر است مدت دیگری در دوره نامزدی بمانید و او را بیشتر محک بزنید و بدانيد آیا به وعده‌هایش پایبند بوده و برای تغییر تلاش کرده‌است؟

عجله نداشته باشید

اگر با یک بچه‌ننه زندگی می‌کنید یا تصمیم‌تان را گرفته‌اید که به چنین خواستگاری جواب مثبت دهید، باید صبور باشید. این افراد به سادگی تغییر نمی‌کنند و در بسیاری از موارد، نسبت به تغییر کردن موضع می‌گیرند. باید بپذیرید که تبدیل کردن او به یک مرد مستقل اتفاقی نیست که یک‌روزه بیفتد و شاید سال‌ها برای تغيير شخصیت او به زمان نیاز داشته باشید.

خط پایان را بشناسید

از همان روز اول رفتارهای اینچنینی همسرتان، شما را آزار می‌داده و هر راهی را برای پایان دادن به آنها رفته‌اید؟ اگر با وجود این مرد زندگی شما هنوز تغییری نکرده‌است باید بپذیرید که او با همین ویژگی‌هایش شریک زندگی شماست. آیا می‌توانید او را بپذیرید و بدون تلاش برای تغییر در کنارش بمانید یا گمان می‌کنید که تحمل‌تان تمام شده و باید به این زندگی بی‌نتیجه پایان دهید؟!

شرایط را درک کنید

زندگی با چنین مردی آسان نیست. پس اگر برای ازدواج با او مصمم شده‌اید، بهتر است این واقعیت را بپذیرید. ممکن است برخی حرف‌ها، کارها و رفتارهایش عمیقا شما را آزار دهد، پس باید از همیشه صبور‌تر باشید. اگر او را با وجود این شخصیت پذیرفته‌اید، پس نباید با نشان دادن وابستگی فکری و اقتصادی‌اش به دیگران، آشفته و ناراحت شوید. در قدم اول او را همین‌طور که هست، بپذیرید و بعد برای تغییر تلاش کنید.

با خانواده‌ها وقت بگذرانید

ممکن است در آغاز راه فاصله گرفتن همسرتان از خانواده‌اش او را بترساند و نسبت به ادامه این شكل زندگی مردد باشد. پس هیجان‌زده عمل نکنید و تا زمانی که شرایط آرام‌تر شود صبر کنید. جدا کردن او از خانواده‌اش به قیمت بحث و قهر به شما کمکی نخواهد کرد. یادتان نرود به میان آمدن پای قهر، یعنی ناموفق بودن شما در حل مشکل.

با او حرف بزنید

احساس‌تان را به همسرتان بگویید و برایش توضیح دهید که چه رفتارهایی شما را آزار می‌دهد. او را از این موضوع که قصد ندارید رابطه‌اش را با خانواده‌اش قطع کنید مطمئن کرده و برایش توضیح دهید که دیگر مسئولیت خانواده خودش را برعهده دارد و باید حواسش به وظایفش باشد.

با مادرش دوست شوید

اگر همسرتان به مادرش وابستگی زیادی دارد، بهتر است ارتباط خوب و نزدیکی با مادرشوهرتان برقرار کنید. ممکن است گاهی نیاز داشته باشید که از طریق او روی همسرتان تاثیر بگذارید. از طرف دیگر زمانی که همسرتان ببیند با گارد بسته با مادرش برخورد نمی‌کنید، با آرامش بیشتری به سمت شما کشیده می‌شود و از اینکه شما هم مادرش را دوست دارید، احساس رضایت می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیرح

      با مرد بچه‌ ننه چه کنیم؟!
      جفت پا میری تو فکش . همه چی حل میشه. دلیل و برهان نمیخواد. والا

      پاسخ ها

      • در اینجا ناشناس

        امیرح= فاران2

    • مهدی

      زنا که ماشالا بچه ننه ترن. مادر بنده ماشالا روزی یک ساعت با مادربزرگم حرف میزنه و مادربزرگم از زندگیمون بهتر از من خبرداره. تاثیرگزاری هم در حد تیم ملی. مثلا یکبار مادرم با یکی از فامیلها بهم زد ما مونده بودیم برای چی، بعد کاشف بعمل اومد که بله مادربزرگمون ازش بدش میومده. خواهرهای گرامی هم که کل مادرمونو خوابوندن و تا حرفی میزنی مادر بزرگ فهمیده. کلا سیستم پیچیده ای خونه ما.
      البته مادربزرگم خیلی گله ها. ولی خوب هرکسی فضای خصوصی در زندگی خودش داره.
      و کلا اینارو گفتم که بگم خانوما ماشالا خیلی بچه ننه هستن. مردا با توجه به شخصیتشون و میل به استقلال کمتر اینجورین و استثنا هستن اینا.

      پاسخ ها

      • گلی

        زن اشکالی نداره بچه ننه باشه. ولی مرد نباید بچه ننه باشه. ناسلامتی اسمش "مرده"!!!!

    • کیوان

      خیلی سبک بود .

    • ladytak91

      این آخرین مورد سخته به خدا!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • مامان لیلا

        عزیزدلم قربونت بشم چرا سخته دردت به جونم من و عروسم باهم دوستیم خیلی از مسائل رو پسرم هم نمیدونه ولی من و عروسم میدونیم چرا باید سخت باشه دورسرت بگردم چرا فکر میکنید مادر شوهر اینقدر وحشتناکه بخدا اینقدرا هم وحشتناک نیستیم دلمون تنگ میشه احتیاج داریم به یکخورده محبت ازجانب پسروعروسمون اگرنه که سرمون رو باهمین مجله گرم میکنم. من فدای تو بشم خیلی برام عزیزی.

      • ساناز

        چه مادر شوهر ماهی!!! خدا از این مادر شوهرا زیاد کنه!!! خوش به حال عروس تون

      • مامان لیلا

        ساناز جونم قربونت بشم الهی عزیزدلم توهم مثل ماهی دردت به جونم.

    • نظرک

      بچه ننه خودش دوست نداره بچه ننه باشه ولی چون بچه ننه است خوب بچه کی باشه..!!!؟

    • فاطیما

      ای قربون اون مادرشوهر خوشبحال عروسش ولی عزیزم بعضی مادر شوهرا نمی خوان که نمی خوان حالا تو خودتو بکشششششششش! دیدم که می گما کشتم که می گما واقعا بد دردیه! مخصوصا که شوهرت خوش قلب هم باشه و ساده مادرش زرنگ و تاثیر گذار ای ای ای ............

    • بهارک

      اینا که بچه ننه هستن اصلا چرا ازدواج میکنن؟یکی رو هم بدبخت میکنن.

    • عاطفه

      خوش به حال عروسي كه همچين مادرشوهري داره،ما كه هرچي سعي كرديم رابطه خوبي با مادرشوهر بر قرار كنيم نشد...
      شوهرمم ساده هرچي مامانش ميگه باور ميكنه حتي اگه بدون كار مادرش اشتباه بازم حق رو ميده به مادرش؛من تعجب ميكنم از اين مادر باسياست چطوري اين پسر اينقدر گاگول بار اومده؟؟؟؟!!!!!!!

    • ندا

      لعنت به هرچی مرد بچه ننه اس
      بدبختی منو ببین که شوهرم بچه ننه اس و خواهر ذلیل و توسری خوره بابا
      برام دعا کنید که خدا بهم صبر بده

    • ساناز

      خدا لهنت کنه هر پسر یا دختری که بچه ننه هستن.مخصوصا مردا .کاش مادرشون بمیره تا مردا هم روانه قبرستون بشن.اینو از ته قلبم گفتم

    • مینا

      من هشت ساله دارم با یه بچه ننه زندگی میکنم..یه بچه چهار ساله دارم..یادم نمیره که چطور با خون به بچم شیر میدادم..خدا میدونه که چه عذابی کشیدم تا اینکه به لبم رسید و رفتم برای گرفتن حضانت پسرم کارمون به دادسرا و کلانتری رسید و بعدش دیگه با فرستادن ما از طرف کلانتری به مشاورهخانواد اشتی کردیم..و بعد از اون شوهرم یه کم بهتر شده..دید داره زندگیش از هم میپاشه یکم سر عقل اومده

    • کتایون

      با ساناز جون موافقم آمین.

    • مینا

      سلام به همه ، منم یه نامزد بچه ننه دارم الان یک و نیم ساله تو عقدیم کارمون به طلاق کشیده ، من که دیگه خسته شدم کاش یه کم درک و فهم داشتن چه محبتها که نکردم لیاقتش رو نداشت ، چرا بچه ننه ها اینقدر خنگن خدااااااا شفاشون بده یا حد اقل مادراشون رو سر عقل بیار ...برام دعا کنین وضعیتم بحرانیه ......

    • آمین

      منم بامادرشوهرم دوستم اصلا به شوهرم اجازه نمیده حرف زندگی مشترکمان را پیشش بگه

    • مریم

      منم شوهرم بچه ننه بود،حداقل کاشکی مادرش خوش قلب بود اونوقت عیبی نداشت ولی متاسفانه مادرش بدجنس به تمام معنا،مثل مرد تو خونه بود همه ازش حساب میبردن حتی شوهرش...و زندگیمون ۸ ماه بیشتر دوام نیاورد الان دو سال تو گیر و دار دادگاه هستیم ...تو رو خدا عروستونو مثل دخترتون بدونین مگه ماها چه گناهی کردیم که شریک زندگی پسر شما شدیم

    • بدون نام

      سلام دوستان

    • یگانه

      عزیزم منم چهارسال ازدواج کردم یه بچه دارم ازطرف مادر شوهرم خیلی نیش کنایه بدرفتاری دیدم هروقت پیش شوهرم گله کردم به جای اینکه سنگ بشورم باشه ازمادرش طرفداری کرد حتی کتکم زد خیلی دوستش دارم وبه خاطرعشقم به شوهرم مادرش و تحمل میکنم

    • بدون نام

      سلام این بچه ننه ها به نظر من باید از اول دختر میشدند نه پسر آخه مردی گفتند زنی گفتند والا

    • سعیده

      سلام منم شوهرم بچه ننه ست.همش در گیر خواهر ومادرش ورفع مشکلات اوناست
      نمیدونم باهاش چکار کنم هر حرفی هم که میزنم درک نمی کنه
      بامادرش هم همیشه خوب بودم خیلی خستم یکی بگه چکارکنم

    • فاطمه

      سلام اين جور مردها بخاطر بولشون يا كاركري هاشون بيش خانواده شون عزيزن وكر نه براشون تره هم خرد نميكردن اكر براشون سختي داشت ميكفتن بريد ما دامادتون كرديم بريد براخودتون منم يه شوهري دارم كه خانواده اش دارن از نظر مالي ميخورنش من كه راضي ندارم الهي خير نبينند

    • نسترن

      شوهرمن خیلی بچه ننس الان عقدیم ولی ی بیرون میخوتیم بریم مادرش برامون تصمیم میگیره کجابریم کی برگردیم لباس میخوام بخرم حتمابایدنظرمامانش باشه بدون اون هیج جانمیریم خیلی عذاب میکشم همش سرهمین موضوع بانامزدم دعوادارم توروخداکمک کنید

    • بهار

      وای شوهر منم خیلی مامانیه فکر کنم حتی مامانشو ازمن بیشتر میخواد اول حرف اوناس بعد من

    • بدون نام

      وای خدا
      واقعا سخته شوهر آدم بچه ننه باشه منم همین مکافات رو دارم

    • لیلا

      منم ی شوهر دارم موندم آخصدرحمت ب بچه ننه، یخواهر فولادزره داره جلو من میگن طلاق بگیر
      خودشم اکثرا بااونا رفت آمدنداشت الان ک ازدواج کرده بامن،آدم حساب میکنن شوهرم رو ، انقدر تحریل کردن داریم طلاق میگیریم، بعدطلاق دیگ باز محلش نمیدن، میدونم
      چ کنم، منم چاره ای ندارم دل براش بسوزونم، خودش ..

    • mary

      واقعا سخته شب و روزمو گرفته به هیچ وجه نمیبخشمش زندگی برام نذاشته ای مادر شوهر..با ادم بچه ننه نباید ازدواج کرد..واقعا از رفتارای شوهرم خجالت میکشم هیچ اراده ای نداره

    • مریم

      ۶ماهه عقد کردیم نامزدم فوق العاده بچه ننه هست نه تنها مادرش بلکه خواهرای کوچکتر خودش هم براش تصمیم میگیرن درامد داره چند ملیونی اما مادرش اینا گفتن تو دوران عقد یه هزار تومنی هم نباید براش خرج کنی ویه عالمه کارا و حرفای دیگه که سوهان روحم شده میخوام ازش طلاق بگیرم :'(

    • الهام

      خدا هر چی مادر شوهر و خواهر شوهر بد جنس از روی زمین برداره
      آخه خاک بر سرا من چیکارتون دارم که عین عقده ای ها همش میخواین لج منو در بیارین
      بعضی مادرشوهر خواهر شوهرا واقعا بیمارن واااااقعا

    • سعیده

      خدا هر چی بچه ننس و از زمین برداره .من چهار سال دارم با بچه ننه زندگی میکنم در حالی که با مادرشوهرم مشترک زندگی میکنیم . یعنی بدون اجازه مادرش نه بیرون میتونیم بریم نه خرید نه سفر نه خونه فامیلم .هیچ جا. خدا جواب هردوشو نو بده .مادرش بی حیاس و شوهرم مثل .. ازش میترسه . خدایا کمکم کنه

      پاسخ ها

      • زهرا

        وااااااااای درست عین من

    • بدون نام

      دوستان درکتون می کنم خیلی سخته منم دوساله گرفتارم دعوا و قهر فایده نداره فقط صبرباید کرد باسردی بامادرشوهروخواهرشوهر رفتار کرد تا کمی خجالت بکشن

    • سمانه

      بدم میاد از مادر شوهرهایی که میخوان شبیه مادرشوهرای خوب بشن ولی زیر ریز ریز کارشونو میکنن و آتیش بیار معرکه میشن

    • Hdis

      خخخخ نگم براتون...

    • پریناز

      اووه مث شوهرمن حالم دیگه از خودشو خانوادش به هم میخوره

    • ۲

      منم حالم از دست شوهز بچه ننم بهم‌میخوره همش میخواد بره خونه نننش متنفرم ازش

      پاسخ ها

      • خانمی

        منم لنگشو دارم برای من وقتی پدرش فوت کرد مادرشوهرم خودشو گوه کرد توقع داره شوهرم هردیقه پیشش باشه خدا ازش نگذره خیلی اذیتم میکنه

    • ف.ف

      سلام منم دوسال که عقدم..تا اومدن عروسی برام بگیرن عروسی کنم پشیمون شدم چون شوهرم اختیاری ازخودش نداره همش مادرش بجاش حرف میزنه بجای اون تصمیم میگیره.نه راه پس دارم نه راه پیش میخوام هم طلاق بگیرم از حرف من میترسم خواهش میکنم کمکم کنید

    • بهار

      حرف مردم مهم تر یا زندگی خودت عزیزم
      شوهر منم خیلی بچه ننه است، به خدا زندگی کردن با همچین آدمایی خیلی سخته، الآن هنوزم نمیفهمی بذار برید زیر یه سقف
      ولی تا دیر نشده یه فکر اساسی کن بدون تحملت بالاخره تموم میشه پس هر چی زودتر بهتر

    • بدون نام

      سلام به دلاي صبورتون منم شوهرم خييييييلي ماماني ازبالاي اوناهمش جنگداريم خونمونم مشترک بود چهار ماه رفتم خرنه بابام بابچه شيري مامانش نزاشت بياددنبالم خدا لعنتش کنه اينجور مادرا فقط بايد فلج بشم بگين امين

    • بدون نام

      شوهر منم بچه ننس حالم ازش بهم می خوره فک میکنم دختر هیچ حسی بهش ندارم ۶سال دوست بودیم نمیدونستم با هزار بدبختی باهاش ازدواج کردم فک میکردم آدم اما الان پشیمونم راه حل بدین اینا آدم میشن بلاخره یا نه؟؟؟؟؟

    • مریم

      شوهر من یه بچه ننه به تمام معناس سرکار نیست کل ساعت شبانه روز پیش مامانشه کل زندگیمون رو براش تعریف می کنه مامانش هر روز می فهمه هر کدوم مون ساعت چند از خواب بیدار شدیم کی صبحونه خریدیم ناهار چی داریم همه زندگیش با تصمیم مامانشه که هنوز سرکار نیست الان دیکه ۴۰ سالشه درست نمیشه به خاطر بچه هام مجبورم بسوزم و بسازم هیچ جا نمیتونم برم هیچ وقت مسافرت نرفتیم
      هرکسی خوند برام دعا کنه حداقل صبرم بیشتر باشه بتونم تحمل کنم

    • مریم

      شوهر من یه بچه ننه به تمام معناس سرکار نیست کل ساعت شبانه روز پیش مامانشه کل زندگیمون رو براش تعریف می کنه مامانش هر روز می فهمه هر کدوم مون ساعت چند از خواب بیدار شدیم کی صبحونه خریدیم ناهار چی داریم همه زندگیش با تصمیم مامانشه که هنوز سرکار نیست الان دیکه ۴۰ سالشه درست نمیشه به خاطر بچه هام مجبورم بسوزم و بسازم هیچ جا نمیتونم برم هیچ وقت مسافرت نرفتیم
      هرکسی خوند برام دعا کنه حداقل صبرم بیشتر باشه بتونم تحمل کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج