۳۷۹۰۳۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کمک فورد کاپولا به فیلم سازان جوان

فرانسیس فوردکاپولا فیلمساز معروف و پر سابقه آمریکایی از هفته پیش به سایت اینترنتی کمپانی نیمه تعطیل فیلمسازی اش یعنی «زوتروپ» یک آیکون جدید را اضافه کرد و آن بخش فیلم های کوتاه است.

روزنامه بانی فیلم - وصال روحانی: فرانسیس فوردکاپولا فیلمساز معروف و پر سابقه آمریکایی از هفته پیش به سایت اینترنتی کمپانی نیمه تعطیل فیلمسازی اش یعنی «زوتروپ» یک آیکون جدید را اضافه کرد و آن بخش فیلم های کوتاه است. استفاده کنندگان از این آیتم موظف اند در قبال ارسال فیلم کوتاه ساخته شده توسط خود به این سایت و امکان دیده شدن آن توسط جهانیان پیرامون پنج فیلم کوتاه دیگر ذخیره سازی شده در این بخش اظهارنظر فنی و ارائه طریق کنند. کاپولا خالق تریلوژی تحسین شده «پدرخوانده» از این طریق می خواهد فیلمسازان جوان را به تعامل و همکاری هر چه بیشتر به قصد رسیدن به نقطه کمال در حرفه خود وا دارد و از هر کدام از آنها وسیله ای برای پیشرفت سایرین بسازد و هرکس تجربیات سناریونویسی و کارگردانی اش در این عرصه را به رایگان در اختیار دیگران بگذارد.

کمک فورد کاپولا به فیلم سازان جوان

کاپولا در توصیف این نیاز و ترسیم وضعیت قبلی خودش و شرایط امروز می گوید: وقتی کودکی بیش نبودم، به درب های قفل شده یک استودیوی سینمایی که مقابل مدرسه ما قرار داشت، چشم می دوختم و همیشه از خودم می پرسیدم آیا اجازه ورود مرا به آنجا می دهند یا خیر. دلم می خواست وارد شوم تا ببینم آنجا چه می گذرد و افسانه های سینمایی چیست و از کجا نشأت می گیرد و به واقع می خواستم لمس دقیق تر و صحیح تری از اوضاع فیلم و سینما داشته باشم. بر این اساس حس می کنم که نیاز و حس جوانان امروزی به اینگونه مسایل چیست و آنها هم طبعاً همان نگاه ۶۰ سال پیش مرا دارند و می خواهند این جهان را هر چه بیشتر لمس و کشف کنند و این به هیچ روی یک خواسته بیجا و اضافی نیست.

کاپولا می افزاید: استودیویی که شرحش را در دوران کودکی ام آوردم، در نهایت و پس از مشهور و پولدار شدنم توسط من خریداری شد و من پس از تملک آنجا به مدرسه سابقم که هنوز در همان نقطه قرار داشت رفتم و محصلان آنجا را و کسانی را که در سال های بعدی جای مرا روی صندلی های مدرسه و در میان محصلان گرفته بودند، همراه با خودم به آن استودیو بردم و قفل ها و درب ها را باز کردم و اجازه دادم که به راحتی در آنجا رفت و آمد و محیط را حس کنند و آنچه برای من آرزو و رویا شده بود، برای آنها هدفی قابل دستیابی باشد و در استودیو چرخ بزنند و هر چه را که می خواهند، ببینند و آنچه را که برایشان مهم و جذاب است به عینه تجربه کنند و از دنیای فیلم و سینما کاملاً سر در بیاورند.

کاپولا همچنین می گوید: کار فعلی من در ارتباط با جوان ترها روی سایت زوتروپ و قصه ها و سناریوهایی که نوشته و ارسال کرده اند، نیز چیزی از همین قبیل است. من باید کاری کنم که جوانان طالب مشارکت در سینما و ساخت فیلم های جدید به خواسته خود بر سند و دست هایشان بسته نباشد و لااقل بتوانند ایده ها و هنرهای خود را به اطلاع سایرین برسانند و همفکری و تبادل آرا کنند زیرا بدون این خصلت ها و امور پایه ای، سینما اصولاً پیشرفت نمی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج