۳۷۹۸۸۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ربات قاتل!

ربات قاتلی که برای کنترل جمعیت شیرماهی‌ها ساخته شده است، برای نخستین بار در جهان در سواحل فلوریدای آمریکا به شکار موجودات زنده مشغول شده است.

خبرگزاری آنا - محمدرضا احمدی‌نیا: ربات قاتلی که برای کنترل جمعیت شیرماهی‌ها ساخته شده است، برای نخستین بار در جهان در سواحل فلوریدای آمریکا به شکار موجودات زنده مشغول شده است.

یکی از کابوس‌های عصر ربات‌ها این است که این ماشین‌ها با توانمندی‌های فراطبیعی خود به شکار موجودات زنده و انسان مشغول شوند. اکنون این کابوس نخستین گام خود را برداشته و یک ربات قاتل برای کمک به اکوسیستم دریایی به کار گرفته شده است. شیرماهی‌ یک آبزی پرخور و گوشت‌خوار است که بومی آب‌های آمریکا و دریای کارائیب نیست و در نتیجه در این منطقه بدون رقیب و دشمن به زندگی می‌پردازد.

این ماهی مانند هر موجود بدون دشمن دیگری توانسته در جمعیت‌های بزرگ تولید مثل کند و اکنون با اشتهای زیاد و شکار دیگر آبزیان، منابع غذایی تپه‌های مرجانی را از بین می‌برد و در نتیجه انواع دیگر از گرسنگی تلف می‌شوند.

زمانی که زیست‌شناسان این مشکل را مطرح کردند، کالین انجل، بنیانگذار شرکت RISE و مدیرعامل iROBOT، تصمیم گرفت برای کمک به محیط زیست، از تکنولوژی رباتیک استفاده کند. او یک نمونه نخستین از رباتی را ساخت که شیرماهی‌ها را با استفاده از شوک الکتریکی می‌کشت. به گزارش آنا، این ربات که برپایه نیزه شوک‌دهنده ساخته شده است، برای کنترل جمعیت این ماهی‌های بدون دشمن طراحی شد و اکنون در نخستین مرحله آزمایش، موفق ظاهر شده است.

محققان ابتدا این ربات را در آکواریوم در مقابل شیرماهی قرار دادند تا توانایی کشندگی آن را بررسی کنند. در مرحله بعد این ربات به آب‌های ساحلی فلوریدا و تپه‌های مرجانی فرستاده شد تا بررسی شود که در محیط طبیعی نیز می‌تواند موفق عمل کند یا خیر.

بزرگ‌ترین نگرانی این بود که ربات موجب ترس شیرماهی‌ها شود و در شکار آنها ناموفق باشد اما از آنجا که این ماهی در این محیط هیچ شکارچی طبیعی ندارد، در نتیجه از چیزی نمی‌ترسد و ربات قاتل نیز با خیال راحت از توان الکتریکی خود برای کشتن این ماهی بهره می‌گیرد. براساس اعلام تیم تحقیق، این نخستین ربات عملیاتی از یک ایده است و قرار است ربات نهایی پس اعمال بهینه‌سازی‌های لازم ساخته و به آب انداخته شود.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
ربات قاتل!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج