جاباما
۳۸۰۳۴۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

توقف فروش بعضی از مدل های میتسوبیشی

میتسوبیشی موتورز فروش هشت مدل خودرو در ژاپن را پس از اینکه وزارت حمل و نقل این کشور اعلام کرد در آمار اقتصاد سوخت این خودروها اغراق شده است، متوقف کرد.

خبرگزاری ایسنا: میتسوبیشی موتورز فروش هشت مدل خودرو در ژاپن را پس از اینکه وزارت حمل و نقل این کشور اعلام کرد در آمار اقتصاد سوخت این خودروها اغراق شده است، متوقف کرد.

وزارت حمل و نقل ژاپن به میتسوبیشی دستور داد آمار اقتصاد سوخت را که حداکثر ۸.۸ درصد باید کمتر باشد، اصلاح کند. این شرکت اعلام کرد فروش هشت مدل را به مدت دو هفته متوقف خواهد کرد.

میتسوبیشی در آوریل اقرار کرد در برآورد اقتصاد سوخت چهار مدل خودرو که در ژاپن فروخته می شوند و دو مدل آنها برای نیسان موتور تولید شده اند اغراق کرده است. با اعلام اخیر شمار مدل هایی که به دلیل اغراق در اقتصاد سوخت از بازار جمع می شوند به ۱۲ مدل می رسد.

اوسامو ماساکو، مدیرعامل میتسوبیشی نظارت ضعیف مدیریت را عامل دستکاری آمار عنوان کرده است. بیشتر خودروسازان استانداردهایشان برای عمل به مقررات رگولاتوری را در سالهای اخیر بهبود بخشیده اند اما میتسوبیشی چنین کاری نکرده است.

قانون ژاپن خودروسازان را ملزم می کند برای تهیه آمار اقتصاد سوخت، تست های جاده ای انجام دهند با این همه میتسوبیشی اعتراف کرده است در بعضی از موارد از محاسبات یارانه ای برای برآورد اقتصاد سوخت استفاده کرده تا هزینه‌هایش را پایین نگه دارد.

اظهارات مدیرعامل میتسوبیشی مشابه اظهارات گروه تحقیقاتی مستقلی بود که توسط این خودروساز برای ریشه یابی این رسوایی استخدام شده بود. طبق یافته‌های گزارش مستقلی که اوایل ماه جاری منتشر شد، نظارت ضعیف مدیریت فرهنگ سازمانی را ایجاد کرد که در آن کارمندان برای نشان دادن دستیابی به اهداف تجاری، اطلاعات را تحریف می کنند. همچنین در حالی که کارمندان در سال ۲۰۱۱ نگرانی هایی را نسبت به دستکاری اطلاعات مطرح کرده بودند، اما اظهارات آنها از سوی مدیریت نادیده گرفته شده بود.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، میتسوبیشی اعلام کرد علاوه بر ۱۵۰ میلیارد ینی که پیش از این برای جبران خسارت مالکان خودروهای مذکور اختصاص داده است، هفت میلیارد ین دیگر کنار می‌گذارد.

میتسوبیشی در ژوئن پیش بینی کرد در سال مالی منتهی به مارس ۱.۳۸ میلیارد دلار ضرر سالانه خواهد داشت که نخستین ضرر سالانه این شرکت در هشت سال گذشته خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج