اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۸۰۳۹۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

علیدوستی: کی‌روش استاد است

تیم ملی امشب در اولین بازی خود در مرحله مقدماتی میزبان تیم چند ملیتی قطر خواهد بود. با این حال نگرانی ها نسبت به این بازی کم است چرا که کی روش این بار با دست پر به مصاف حریفان می رود.

ورزش سه: تیم ملی امشب در اولین بازی خود در مرحله مقدماتی میزبان تیم چند ملیتی قطر خواهد بود. با این حال نگرانی ها نسبت به این بازی کم است چرا که کی روش این بار با دست پر به مصاف حریفان می رود. کثرت بازیکن در همه خطوط به گونه ای است که کی روش گفته برای تعیین ترکیب تیم ملی دچار سر درد شده و قرص خورده است. این بازی های بهانه ای شد برای گفتگو با مهاجم سال های دور ایران. حمید علیدوستی که در زمره بهترین مهاجمان دوران بازیگری اش بود.

*به عنوان اولین سوال، تیم ملی در ترکیب مهاجمان خوبی چون سردار آزمون، قوچان نژاد، انصاری فرد و... را دارد. آیا بهتر نیست کی روش تیم را با دو مهاجم روانه میدان کند؟
کی روش استاد است و خوب می داند چه تصمیمی را برای تیم ملی در این بازی بگیرد. آنچه که مهم است اینکه ما یک تیم خوب و در عین حال جوان را در اختیار داریم. جوانانی با تجربه بین المللی. بی شک این بار کی روش پلن جدید را رو خواهد کرد و این بار شاهد ارایه بازی تهاجمی از سوی ایران خواهیم بود. تیم ملی در این بازی تلاش خواهد کرد که زمان و فضا را از تیم ملی قطر بگیرد تا با پرسینگ، مالکیت و حفظ توپ راه های مختلف برای رسیدن به گل را به نمایش بگذارد. این جای خوشحالی است که شاهد حضور بازیکنان توانمند و در عین حال باهوش در اردوی تیم ملی هستیم. ما هم در خط هافبک بازیکنان خوبی داریم و هم در خط حمله که تجربه بین المللی این بازیکنان کمک خواهد کرد ایده های تاکتیکی به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته شود.

در خط حمله علاوه بر بازیکنان که شما از آنها یاد کردید وحید امیری نیز هست که همه این بازیکنان گوهران گرانبهایی هستند که در اختیار کی روش قرار گرفته است.

*با توجه به توضیحات شما تیم ملی به نوعی تغییر تاکتیک خواهد داد چرا که در دوره پیشین تیم ملی دفاع می کرد و ضد حمله می زد!

قطعا همین طور است. کی روش در همان برهه از زمان پلن جدیدی برای تیم ملی داشت که این پلن به خوبی در حال اجراء است. به واقع کی روش از همان موقع برای فاز تهاجمی هم برنامه داشت. امروز می توانیم فاز تهاجمی تاکتیک کی روش را به خوبی و بهتر از گذشته ببینیم.

*تیم ملی ۱-۳-۲-۴ بازی می کند. این سیستم تهاجمی است یا تدافعی؟

این بستگی به نظر سرمربی دارد. این سیستم در خیلی از باشگاه های بزرگ و در خیلی از تیم های ملی مرسوم است. نمی شود این سیستم را یک سیستم تهاجمی و تدافعی مطلق بر شمرد و تفکرات سرمربی است که سبب برداشت های متفاوتی از این سیستم می شود. مربی ای ممکن است از سه بازیکنی که پشت سر سانتر فوروارد بازی می کنند بخواهد که در نیمه زمین خودی دفاع کنند که در این صورت نباید به این آرایش - آرایش تهاجمی لقب داد اما می شود با همین نفرات پرسینگ را در نیمه زمین حریف پیاده کرد که در این صورت این سیستم تهاجمی می شود. همان طور که گفته ام تفکرات سرمربی است که به این سیستم جلوه می دهد.

*تیم ملی نوجوانان در آستانه اعزام به مسابقات جام ملت های آسیا - هند - است. چه پیامی برای شاگردان سابق خود دارید؟

من برای تک تک بچه ها آرزوی خوشبختی می کنم. این تیم نزدیک به یک سال و نیم است که تلاش می کند و بازی های تدارکاتی خوبی را پشت سر گذاشته است. من از همان ابتدا هم گفته بودم این تیم شایستگی صعود به جام جهانی را دارد و الان هم حرف خود را تکرار می کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج