جاباما
۳۸۰۵۲۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

یک نماینده: قانون اساسی نیاز به اصلاح دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اساسی نیاز به اصلاح دارد به خصوص در مسائل مربوط به قوه قضائیه و قسمتی از ایرادهایی که امروز در قوه قضائیه است همه ناشی از قانون اساسی است.

خبرگزاری ایلنا: محمد جواد فتحی در مراسم انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه گفت: اگر بخواهم درباره مجلس صحبت کنم باید بگویم ما ادراک المجلس! من سی و چند سال قبل وارد دانشگاه شدم و دانشجوی حقوق بودم و همیشه فرض ما این بوده که قانونگذار حکیم است اما واقعیت این است که اینطور نیست.

وی به ضعف ساختار در قانون‌گذاری کشور اشاره کرد و گفت: وضعیت فعلی فکر مرا مشغول کرده است که چطور با رفع نابسامانی‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در این سالها به نقطه مطلوب نرسیدیم که بتوانیم الگوی آن را به بشریت عرضه کنیم.

نماینده تهران در مجلس افزود: خیلی کار باید انجام شود و قسمت زیادی از مسیر باقی مانده است. تدبیر امور با مجلس است که رهبری و امام فرمودند مجلس در راس امور است که هر امری را در جای خود قرار دهد و در این ۹ دوره مجلس و سی و شش سال کاری کاری انجام نشده است چنانچه شصت و هفت درصد قوانین اصلاحی بوده است یعنی نمره مجلس ۶ است چرا که با این قوانین هم وضع ما بهتر نشده است چون بر اساس تدبیر و تعقل نبوده است.

نماینده مردم تهران گفت: در این مدت هر قانونی که می‌آمد از خود می‌پرسیدم با تصویب آن چه مشکلی از مردم حل می‌شود و من به عنوان یک شهروند اعلام می‌کنم که باید مردم از هزینه‌ای که برای این مجلس پرداخت می‌شود راضی باشند.

وی گفت: ساختارهای اساسی را رها کردیم و دنبال آن هستیم که مشکل بیست معلم یا سی جانباز انجام شود. چنانچه از حضرت علی پرسیدند عدل بهتر است یا جود و ایشان گفته بود که جود زیباست اما عدل بهتر است چون همه چیز را در مسیر درست قرار می‌دهد.

فتحی گفت: اگر بخواهیم با عینک خوش‌بینی به این نود روز مجلس نگاه کنیم نهایتا جود کردیم به یک عده افراد خاص.

فتحی گفت: البته یک قسمتی از اشکالاتی که در مجلس وجود دارد ناشی از قانون اساسی است و نمایندگان نیز مثل بقیه اقشار مردم می‌توانند به این قانون انتقاد داشته باشند. به هر حال قانون اساسی وحی منزل نیست.

وی گفت: قانون اساسی نیاز به اصلاح دارد به خصوص در مسائل مربوط به قوه قضائیه و قسمتی از ایرادهایی که امروز در قوه قضائیه است همه ناشی از قانون اساسی است.

وی افزود: کار اول قوه مقننه قانون گذاری است که این کار درست انجام نمی‌شود و ما به یک قانون گذار دوم نیاز داریم چون بسیاری از نمایندگان به دنبال مسائل بخشی هستند و این ضعف قانون اساسی است که اجازه می‌دهد چنین مجلسی شکل بگیرد و باید به این مسائل زیربنایی پرداخته شود.

وی گفت: یک زمانی پیشنهاد شد که مسئله اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر برداشته شود و در آن زمان من دیدم شش هفت نهاد درباره این مسئله تحقیق می‌کند: پژوهشگاه قوه قضائیه، مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز تحقیقات فقهی شورای نگهبان و .... و این یکی از ایرادات ساختاری است که در یک موضوع چند دستگاه با پول بیت‌المال کار پژوهشی انجام می‌دهند و اصلا چرا باید نهادهای پژوهشی در دستگاه‌های مختلف باشد؟ اینها باید همه در وزارت علوم باشند.

محمدجواد فتحی گفت: دوستان دانشگاهی در رفع این نابسامانی‌ها می‌توانند تاثیرگذار باشند. چنانچه سیستم آموزشی ما مشکل دارد و امروز پردیس‌های دانشگاهی تبدیل به بنگاه فروش مدرک شده‌اند و استادان ما می‌گویند ما که پول را گرفتیم چرا به او سخت بگیریم.

این استاد دانشگاه به یکی از دانشجویان ارشد خود اشاره کرد و گفت: این دانشجو از من پرسید چرا این اندازه سخت گیری می‌کنید. به او گفتم برای اینکه شما می‌خواهی فوق لیسانس بگیری و قاضی این کشور بشوی و باید سواد کافی داشته باشی. اما آن دانشجو به من گفت من به دنبال قاضی شدن نیستم و می‌خواهم نامزد نمایندگی مجلس بشوم!

وی افزود:امروز بسیاری نمایندگان به دنبال کارهای بی اهمیت هستند و کارهای اساسی روی زمین مانده است.

بعد از سخنرانی فتحی, آقای موسوی به نمایندگی از رئیس نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها سخنرانی کرد و گفت: بسیاری مسائلی که آقای فتحی مطرح کردند دغدغه های مقام معظم رهبری هست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج