۳۸۰۸۸۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

آغاز عصری دیگر روی نیمکت سه شیرها؛

از سر بابی رابسون تا روی هاجسون!

پس از نتایج ناامید کننده تیم ملی فوتبال انگلیس در رقابت های یورو ۲۰۱۶ و شکست عجیب مقابل ایسلند، دوران روی هاجسون روی نیمکت سه شیرها به پایان رسید و علی رغم گمانه زنی های فراوان روی نام چند مربی بزرگ، در نهایت سکان هدایت این تیم به دست های سم الردایس افتاد. اولین حضور «سم بزرگ» روی نیمت تیم ملی در مسابقه روز یکشنبه آتی مقابل اسلوواکی است. نگاهی خواهیم داشت به اولین حضور مربی های تیم ملی انگلیس روی نیمکت این تیم و اتفاقات پیرامون آن

وبسایت نود: تیم ملی فوتبال انگلیس عصری جدید را آغاز می کند. مسابقات راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۸ و دیدار مقابل اسلوواکی که از قضا در یورو ۲۰۱۶ هم گروه با سه شیرها بود. پس از پایان کابوس یورو ۲۰۱۶ و سال های بی حاصل حضور روی هاجسون روی نیمکت تیم ملی انگلیس، گمانه زنی های مختلفی برای گزینه بعدی مربیگری این تیم صورت گرفت اما در نهایت، انتخاب سم الردایس یک تصمیم تا حدودی عجیب برای اهالی فوتبال جزیره بود. اگر مربیگری فوتبال را سخت ترین شغل دنیا بدانیم، آن گاه مربیگری تیم ملی انگلیس را باید دشوار ترین کار ممکن در دنیای فوتبال دانست. رسانه های پر تعداد و بی رحم، فشار انتقادهای خرد کننده یا فشار خرد کننده انتقادها، بزرگ نمایی یا کوچک نمایی دستاوردها مطابق میل رسانه ها و ...

برای مواجهه با این تندباد انتقادهای رسانه ای چاره ای جز ایستادگی وجود ندارد. باید پوستی به زمختی چرم داشته باشید تا سینه خود را در مقابل این هجوم بی امان سپر کنید. از دیدگاه اغلب روزنامه های انگلیسی تا وقتی که پیروز می شوید، بهترین مربی جهان هستید اما به محض اولین شکست، مربی تیم ملی از اوج به حضیض برده می شود. وقتی تیم تحت هدایت روی هاجسون با سر به قعر دره ناکامی سقوط کرد و مرد کهنه کار فوتبال انگلیس ناچار به جدایی از تیم ملی شد، گزینه های ریز و درشت متعددی برای جانشینی وی مطرح شدند که بسیاری از آنها، از پذیرفتن این شغل پر رزق و برق و پر هیاهو به علت وجود یک غول رسانه ای شکست ناپذیر، امتناع کردند. الردایس این سمت را بر عهده گرفت هر چند که به گمان بسیاری از منتقدین بدبین، او در حد نشستن روی نیمکت سه شیرها نیست اما «سم بزرگ» چند ویژگی مهم داشته که از عوامل اصلی انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی انگلیس است. سم الردایس طی دو دهه اخیر در بطن فوتبال انگلیس بوده و جریان رسانه ای حاکم را مثل کف دست می شناسد. علاوه بر این، الردایس یک انگلیسی است و همان طور که فشار رسانه ها و انتقادهای بی امان آنها از مربی های غیر انگلیسی یعنی فابیو کاپلو و اسون گوران اریکسون بسیار بیشتر از مربی های وطنی بود، حداقل این لطف شامل حال الردایس خواهد شد. در ضمن، الردایس یک انسان جسور است که معمولاً به خوبی از اندیشه های خود و عملکرد تیمش دفاع می کند. بنابراین اگر حرف هم را بپذیریم که می گویند «چون الردایس دارای کارنامه پرباری نیست، پس شایستگی حضور روی نیمکت تیم ملی انگلیس را ندارد»، باید به ویژگی های مثبت وی نیز توجه کنیم.

از سر بابی رابسون تا روی هاجسون!

عصر جدید سه شیرها با سم الردایس از روز یکشنبه آینده و با دیدار مقابل اسلوواکی آغاز می شود اما شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که اسلاف او در تیم ملی طی اولین حضور خود روی نیمکت، چه ترکیبی را چیده و چه اتفاقاتی برای آنها افتاد؛ از پایان عصر سر بابی رابسون تا روی هاجسون

گراهام تیلور

پس از شکست ۲-۱ تیم ملی انگلیس مقابل ایتالیا در مسابقه رده بندی جام جهانی ۱۹۹۰، دفتر مربیگری سر بابی رابسون در تیم ملی بسته و سکان هدایت این تیم به گراهام تیلور سپرده شد. اولین حضور گراهام تیلور روی نیمکت سه شیرها به بازی دوستانه مقابل مجارستان در ورزشگاه ومبلی قدیم مربوط می شود. انگلیس آن بازی را با تک گل گری لینکر برد، گراهام تیلور کار خود را با پیروزی آغاز کرد اما پایان این مربی بسیار تلخ بود، به قدری تلخ که انگلیسی ها برای سال های سال از او به عنوان بدترین مربی تاریخ فوتبال یاد می کردند. گراهام تیلور در آن بازی که بیش از ۵۱ هزار نفر تماشاگر داشت، از بازیکن هایی همچونکریس وودز، لی دیسکون، پل پارکر، استیوارت پیرس، مارک رایت، دز واکر، پل گسکوئین، دیوید پلت، جان بارنز، استیو بول و گری لینکر در ترکیب اصلی استفاده کرد.

از سر بابی رابسون تا روی هاجسون!


تری ونبلز

پس از ناکامی گراهام تیلور در راهیابی به جام جهانی ۱۹۹۴، تری وتبلز روی نیمکت تیم ملی انگلیس نشست تا سکان هدایت این تیم را برای یورو ۱۹۹۶ در دست بگیرد. انگلیسی ها پس از ۳۰ سال به عنوان میزبان یک تورنمنت مهم فوتبال انتخاب شده بودند و خواسته ای جز تکرار خاطرات شیرین جام جهانی ۱۹۶۶ را نداشتند. آنها برای تکرار تاریخ به تری ونبلز اعتماد کرده و او در ماه مارس ۱۹۹۴، برای اولین بار روی نیمکت تیم ملی نشست. بازی دوستانه مقابل دانمارک در ورزشگاه ومبلی با حضور حدود ۷۲ هزار نفر تماشاگر که با برتری ۱-۰ و تک گل دیوید پلت هافبک سمپدوریا به پایان رسید. شاید تری ونبلز توانسته باشد که کار سلف خود یعنی گراهام تیلور را تکرار کرده و اولین بازی خود را با پیروزی ۱-۰ در ومبلی به پایان برساند اما او هرگز به موفق نشد که کار سر آلف رمزی را تکرار بکند و یک قهرمانی دلچسب را در این ورزشگاه تاریخی برای انگلیسی ها رقم بزند زیرا سه شیرها یا شکست در ضربات پنالتی مقابل آلمان در نیمه نهایی، حسرت قهرمانی در یورو ۱۹۹۶ را تا ابد بر دل هوادارهای خود گذاشتند. در اولین ترکیب اصلی تری ونبلز، چهره هایی همچون دیوید سیمن، تونی آدامز، پل پارکر، گری پالیستر، گرائم لوسو، درن اندرتون، پل گسکوئین، پل اینس، دیوید پلت، پیتر بردسلی و آلن شیرر حضور داشتند.

از سر بابی رابسون تا روی هاجسون!


گلن هادل

پس از ناکامی در یورو ۱۹۹۶، تری ونبلز از تیم ملی انگلیس استعفاء کرد و گلن هادل یکی از بازیکن های خوش نام فوتبال این کشور روی نیمکت سه شیرها نشست. اولین حضور هادل به سپتامبر ۱۹۹۶ و دیدار مقابل مولداوی در ورزشگاه جمهوری شهر چیسینائو مربوط می شود. این بازی در چارچوب مسابقات راهیابی به جام جهانی ۱۹۹۸ برگزار شد و با برتری ۳-۰ شاگردهای گلن هادل خاتمه یافت. نیک بارمبی، پل گسکوئین و آلن شیرر گلزن های تیم ملی در این بازی بودند و جالب این که شیرر بازوبند کاپیتانی را در اختیار داشت. بعدها گلن هادل تصمیم به کنار گذاشتن پل گسکوئین گرفت. سرمربی انگلیس در اولین حضور خود از چهره هایی همچون دیوید سیمن، گری نویل، اندی هینچکلیف، استیوارت پیرس، گریی پالیستر، گرت ساوتگیت، دیوید بکام، پل گسکوئین، پل اینس، نیک بارمبی و آلن شیرر در ترکیب اصلی استفاده کرد. دوران حضور هادل در تیم ملی با ظهور ستاره های منچستر یونایتد همچون بکام، اسکولز و برادرهای نویل توأم شد و هادل علی رغم در اختیار داشتن کلکسیونی از ستاره های جوان، با یک اظهارنظر نابخردانه درباره معلول ها و تحت فشار رسانه های انگلیسی از سمت خود برکنار شد. تنها افتخار گلن هادل این است که نیمکت تیم ملی را به دلایل فنی از دست نداد.

از سر بابی رابسون تا روی هاجسون!


هاوارد ویلکینسون

پس از جدایی هادل از تیم ملی و تا پیش از انتصاب یک سرمربی جدید، مسئولان اتحادیه فوتبال انگلیس ترجیح دادند که از هاوارد ویلکینسون به عنوان مربی موقت استفاده کنند. جالب این که حضور وی روی نیمکت سه شیرها نیز با انجام یک مسابقه در ورزشگاه ومبلی آغاز شد. بازی دوستانه مقابل فرانسه به عنوان قهرمان جهان که در فوریه ۱۹۹۹ برگزار و با پیروزی ۲-۰ خروس ها خاتمه یافت. درخشش زین الدین زیدان در آن بازی و دو گل نیکولا آنلکا پدیده آرسنال طی ۷ دقیقه باعث این پیروزی دلچسب برای فرانسه شد. ویلکینسون در آن بازی از چهره هایی هچون دیوید سیمن، لی دیکسون، تونی آدامز، مارتین کیون، گرائم لوسو، درن اندرتون، دیوید بکام، پل اینس، جیمی ردنپ، اندی کول، مایکل اوون و آلن شیرر در ترکیب اصلی استفاده کرد.

از سر بابی رابسون تا روی هاجسون!


کوین کیگان

شاید انتصاب هیچ شخصی به اندازه کیگان خوش نام به سمت سرمربی تیم ملی انگلیس باعث ذوق زدگی رسانه ها و اهالی فوتبال این کشور طی دو دهه اخیر نشده باشد. کمتر کسی وجود داشت که از حضور کوین کیگان دوست داشتنی روی نیمکت تیم ملی انگلیس خوشحال نبود. اولین حضور کیگان به عنوان سرمربی تیم ملی با برتری ۳-۱ مقابل لهستان در ماه مارس ۱۹۹۹ در ورزشگاه ومبلی توأم شد. این مسابقه در چارچوب مرحله مقدماتی جام ملت های اروپا ۲۰۰۰ برگزار و با هت تریک اندی کول در حضور بیش از ۷۳ هزار نفر تماشاگر به پایان رسید. اندی کول پس از ایان رایت در سال ۱۹۹۴، اولین مهاجم تیم ملی بود که با پیراهن سه شیرها موفق به ثبت هت تریک شد. در ترکیب اصلی کوین کیگان، بازیکن های مطرحی همچون دیوید سیمن، گری نویل، سول کمپل، مارتین کیون، گرائو لوسو، دیوید بکام، استیو مک منمن، پل اسکولز، تیم شروود، اندی کول و آلن شیرر حضور داشتند. بر خلاف تصور اکثریت، دوران کیگان در تیم ملی با توفیق چندانی همراه نشد و وی با ثبت ۳۸،۹ درصد برد، آمار خوبی را بر جای نگذاشت. ناکامی در یورو ۲۰۰۰ و سپس باخت به تیم ملی آلمان با تک گل دیدی هامان در آخرین مسابقه تاریخ ورزشگاه ومبلی قدیم، منجر به استعفای کوین کیگان شد تا همان مربی که ابتدا توسط روزنامه های انگلیسی حلوا حلوا می شد، با شدیدترین فشارها و غیر منصفانه ترین انتقادها از این تیم کنار برود.

از سر بابی رابسون تا روی هاجسون!


پیتر تیلور

اولین و آخرین حضور این مربی روی نیمکت سه شیرها با شکست ۱-۰ مقابل ایتالیا طی یک بازی دوستانه در نوامبر ۲۰۰۰ به پایان رسید. جنارو گتوزو با یک شوت ۳۰ یاردی در ورزشگاه دل آلپی تورین، تنها گل مسابقه را وارد دروازه انگلیس کرد هر چند که شاگردهای پیتر تیلور یک ضربه پنالتی را در این بازی از دست دادند. وی مربی موقت سه شیرها بود تا نیمکت را از کیگان گرفته و به آقای سوئدی پر حاشیه (اسون گوران اریکسون) تحویل بدهد. تیلور از بازیکن هایی همچون دیوید جیمز، گری نویل، ریو فردیناند، گرت ساوتگیت، گرت بری، دیوید بکام، نیکی بات، کیرون دایر، نیک بارمبی و امیل هسکی در ترکیب اصلی استفاده می کرد.

از سر بابی رابسون تا روی هاجسون!


اسون گوران اریکسون

۸ فوریه ۲۰۰۱ اولین حضور اسون گوران اریکسون روی نیمکت تیم ملی انگلیس بود. یک اتفاق بی سابقه، حضور یک غیر انگلیسی روی نیمکت تیم ملی فوتبال انگلیس یعنی همان جایی که ادعا می شود مهد فوتبال مدرن است. برای رسانه ها و بسیاری از ناسیونالیست های مغرور انگلیسی، پذیرش چنین چیزی بسیار دشوار بود. دوران استیلای اریسکون بر سه شیرها با برتری ۳-۰ مقابل اسپانیا در ورزشگاه ویلا پارک برمنگام آغاز شد. نیک بارمبی که در اولین حضور گلن هادل روی نیمکت تیم ملی، گلزنی کرده بود، این بار شگفتانه دیگری را برای مربی جدیدش به ارمغان آورد و در اولین حضور اریکسون روی نیمکت سه شیرها هم، یک گل به ثمر رساند. امیل هسکی و اوگو اهیوگو نیز گل های دوم و سوم را زده و یک ضربه پنالتی اسپانیا توسط نایجل مارتین دروازه بان تیم ملی انگلیس دفع شد. اریکسون برای تثبیت جای پای خویش نیاز به چنین برد قاطعانه ای مقابل اسپانیا داشت. او هم نسل پر ستاره فوتبال انگلیس را در اوج پختگی تحویل گرفت ولی در جام جهانی ۲۰۰۲ مقهور هنرنمایی رونالدینیو و اشتباه دیوید سیمن شد تا یک ناکامی دیگر برای تیم ملی انگلیس به ثبت برسد ولی این بار با طعم مربی خارجی. دیوید جیمز، سول کمپل، اوگو اهیوگو، ریو فردیناند، فیل نویل، کریس پاول، دیوید بکام، نیکی بات، پل اسکولز، نیک بارمبی، اندی کول و مایکل اوون در اولین ترکیب اصلی اریکسون حضور داشتند. اریسکون در مقایسه با بسیاری از سرمربی های نامبرده در تیم ملی انگلیس، مدتی طولانی تر روی نیمکت دوام آورد و تا پای جان با هجوم رسانه ای مبارزه کرد ولی در نهایت، فریب یکی از خبرنگارها را خورد که خود را به جای یکی از شیوخ ثروتمند عربی جا زده و به اریکسون وعده پول فراوان بابت قبول سرمربیگری در استون ویلا را داده بود. اریسکون که فریب این وعده را خورده بود، به این شخص با نام مستعار و جعلی «مظهر محمود» قول داد که به زودی سرمربی استون ویلا خواهد شد اما صدای او ضبط و بدین ترتیب با انتشار این صوت، یک رسوایی بزرگ را برای این مربی سوئدی به همراه داشت. سپس کمپین اعتراضی «اسون ما را نجات بدهید» با همکاری گروهی از هوادارها و چند روزنامه مشهور انگلیس تشکیل و در نهایت اریکسون از آن مهلکه جان سالم به در برد هر چند که ناکامی در جام جهانی ۲۰۰۶ و شکست مقابل پرتغال در ضربات پنالتی به عنوان یکی از ماندگار ترین مسابقات تاریخ جام جهانی، بهترین بهانه برای پایان عصر پر حاشیه اریکسون بود.

از سر بابی رابسون تا روی هاجسون!


استیو مک کلارن

پس از پایان سال های پر ماجرای اریسکون، دیگر هیچ یک از اهالی فوتبال این کشور به دنبال مربی خارجی نبودند. شاید مهم ترین عامل برای انتخاب مربی جدید سه شیرها در سال ۲۰۰۶، ملیت بود و در نهایت نیز قرعه به نام استیو مک کلارن افتاد. وی که چند سال را تحت نظر سر الکس فرگوسن کسب تجربه می کرد، در اولین حضور روی نیمکت تیم ملی در یک بازی دوستانه در ورزشگاه اولدترافورد مقابل یونان قرار گرفت. شاگردهای مک کلارن در این بازی با زدن ۴ گل در نیمه اول توسط جان تری، فرانک لمپارد و دو گل پیتر کراوچ به رختکن رفتند. اولین حضور جان تری با بازوبند کاپیتانی تیم ملی با گلزنی وی همراه شد. این بازی در نهایت با همان نتیجه ۴-۰ خاتمه یافت. پل رابینسون، گری نویل، ریو فردیناند، جان تری، اوون هارگریوز، اشلی کول، استیوارت داونینگ، استیون جرارد، فرانک لمپارد، پیتر کراوچ و جرمین دفو در اولین ترکیب اصلی مک کلارن حضور داشتند. هر چه قدر که اولین حضور مک کلارن روی نیمکت درخشان و قدرتمندانه بود، پایان او در تیم ملی نیز فاجعه بار!

از سر بابی رابسون تا روی هاجسون!


فابیو کاپلو

نتایج مک کلارن در تیم ملی به قدری نا امید کننده بود که رسانه های انگلیسی را مجبور کرد دوباره احساسات ناسیونالیستی را کنار گذاشته و به حضور یک مربی غیر انگلیسی دیگر روی نیمکت تیم ملی رضایت بدهند. فابیو کاپلو که به همه افتخارهای ممکن در دنیای فوتبال دست یافته بود، در فوریه ۲۰۰۸ و بازی دوستانه مقابل سوئیس در ورزشگاه ومبلی برای اولین بار روی نیمکت سه شیرها نشست. سانتر جو کول و ضربه تمام کننده جرمین جیناس اولین گل انگلیس در دوران «دون فابیو» را به همراه داشت. گل تساوی ارن دردیوک برای سوئیسی ها توسط شون رایت فیلیپس پاسخ داده شد تا اولین روز مربیگری کاپلو در تیم ملی انگلیس با برد ۲-۱ شاگردهای وی خاتمه یابد. کاپلو در اولین اردو تصمیم به کنار گذاشتن دیوید بکام و سول کمپل گرفت تا جنجال ها از همان روزها آغاز شوند اما از چهره هایی نظیر دیوید جیمز، وز براون، ریو فردیناند، متیو آپسون، گرت بری، اشلی کول، دیوید بنتلی، جو کول، استیون جرارد، جرمین جیناس و وین رونی در اولین ترکیب اصلی بهره برد.. جالب این که به جای انگلیسی ها، این بار سپ بلاتر رئیس وقت فیفا به حضور یک خارجی روی نیمکت انگلیس اعتراض کرد و خواستار استفاده از مربی های وطنی روی نیمکت تیم های ملی شد. ناکامی انگلیس در جام جهانی ۲۰۱۰ مانع ادامه حضور مربی با تجربه ایتالیایی روی نیمکت نبود. کاپلو در مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۱۲ نتایج خوبی گرفت و حتی رکورد تعداد بازی های بدون باخت را نیز به خود اختصاص داد ولی حواشی پیرامون جان تری و گرفتن بازوبند کاپیتانی از وی به علت مسائل حاشیه ای توسط اتحادیه فوتبال انگلیس موجب استعفای کاپلو شد. بدین ترتیب پس از گلن هادل، می توان فابیو کاپلو را دومین مربی دانست که به علت مسائل حاشیه ای از تیم ملی جدا می شود.

از سر بابی رابسون تا روی هاجسون!


استیوارت پیرس

اولین حضور استیوارت پیرس به عنوان مربی موقت روی نیمکت سه شیرها با شکست ۳-۲ مقابل هلند در یک بازی دوستانه باز هم در ورزشگاه ومبلی همراه شد. گری کیهیل و اشلی یانگ در ۵ دقیقه پایانی بازی توانستند ۲ گل بزنند و بازی را به تساوی ۲-۲ بکشانند اما گل آرین روبن در واپسین دقیقه بازی منجر به رقم خوردن یک شکست تلخ در اولین حضور استیوارت پیرس روی نیمکت شد. آن بازوبند کاپیتانی جنجال ساز که از جان تری ستانده شده بود، به اسکات پارکر در این بازی رسید. اولین ترکیب اصلی استیوارت پیرس شامل بازیکن هایی همچون جو هارت، میکا ریچاردز، کریس اسمالینگ، گری کیهیل، گرت بری، لیتون بینس، استیون جرارد، آدام جانسون، اسکات پارکر، اشلی یانگ و دنی ولبک بود.

از سر بابی رابسون تا روی هاجسون!


روی هاجسون

نتایج درخشان همراه با وست بروم در لیگ برتر باعث شد تا مسئولان اتحادیه فوتبال انگلیس به پیرمرد سرشناس فوتبال کشورشان اعتماد کرده و سکان هدایت تیم ملی را به روی هاجسون بسپارند. وی برای اولین بار در ماه می ۲۰۱۲ در یک مسابقه دوستانه در اسلو نروژ روی نیمکت انگلیس نشست. یاران هاجسون در این بازی با نتیجه ۱-۰ پیروز شدند که در حقیقت، اولین پیروزی انگلیس مقابل نروژ پس از ۳۲ سال بود. الکس آکسلید چمبرلین اولین بازی ملی اش را در این مسابقه انجام داد و تک گل انگلیس توسط اشلی یانگ به ثمر رسید. دوران ۴ ساله حضور روی هاجسون روی نیمکت تیم ملی انگلیس با توفیق خاصی همراه نشد و حاصلی جز ناکامی در یورو ۲۰۱۲، یورو ۲۰۱۶ و جام جهانی ۲۰۱۴ نداشت. هاجسون در اولین حضور خود روی نیمکت انگلیس از چهره هایی همچون رابرت گرین، جولین لسکات، فیل جاگیلکا، فیل جونز، لیتون بینس، استیوارت داونینگ، استیون جرارد، جیمز میلنر، اسکات پارکر، اشلی یانگ و اندی کارول در ترکیب اصلی استفاده کرد. اکنون دوران مربیگری سم الردایس در تیم ملی آغاز شده و وی در اولین بازی به مصاف اسلوواکی خواهد رفت. باید منتظر ماند و ترکیب اصلی مورد نظر «سَم بزرگ» را دید.

از سر بابی رابسون تا روی هاجسون!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      موضوع مقاله واقعا عالی بود

      ولی چرا اینقده نویسنده ضعیف و گنگ مطلبشو نوشت؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج