جاباما
۳۸۱۱۶۸
۲ نظر
۵۳۱۶
۲ نظر
۵۳۱۶
پ

لیپوماتیک؛ مزایا و عوارض آن

به دلیل عدم استفاده از لیزر و عدم ایجاد حرارت در بافت چربى امکان فیبروز در بافت زیر پوست بسیار کم است و به این علت انتخاب دستگاه لیپوماتیک براى شکم خانم‌هایی که تاکنون زایمان نداشته اند مناسب‌تر است، همچنین این روش براى افرادى که قبلا ساکشن و یا لیپولیزر شده اند و بافت چربى سفت و فیبروز شده است مناسب‌تر از سایر روش هاى قبلى است.

برترین‌ها: بیشترین سوالات در لیپوماتیک بر این نکته متمرکز است که لیپوماتیک چیست، عوارض لیپوماتیک چیست و همچنین اینکه برتری‌های این روش نسبت به روش‌های گذشته چیست. لیپوماتیک در حقیقت یک نوع دستگاه ساکشن پیشرفته برای تخلیه چربی‌های موضعی زیر پوست می‌باشد.

تکنولوژی بکار گرفته شده در این ابزار بقدری دقیق و فوق العاده عمل می‌کند که کاملا آنرا از لیپوساکشن متمایز می‌سازد. همچنین برتری این دستگاه بر لیزر لیپولیز هم در حین عمل برای جراح و هم در نتایج عمل برای بیمار کاملا مشهود می‌باشد.

لیپوماتیک چیست؟

روش لیپوماتیک جدیدترین روش تخلیه چربی از بدن با نتیجه‌ای کاملا متفاوت و باور نکردنی در مقایسه با سایر روش‌های تخلیه چربی مثل ساکشن و یا لیپولیزر است.

محققان همیشه در جهت اصلاح مشکلات روش‌های قبلی مانند لیزرلیپولیز و لیپوساکشن بفکر ابداع و تولید دستگاه‌ی بودند که علاوه بر راحت‌تر بودن، بیخطر‌تر و کم عارضه‌تر هم باشند و، اما لیپوماتیک روشی کاملا سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی بوده و حجم زیادی از چربی تنها در یک جلسه تخلیه می‌شود که همراه با کمترین ورم و کبودی، درد و بدون خطر ایجاد آمبولی است. این روش نه تنها باعث افتادگی بیشتر پوست نمی‌شود بلکه به سفت‌تر شدن آن نیزکمک می‌کند.

نکته مهم و جالب این است که کاهش سایز تا مدت‌ها بعد از عمل ادامه دارد و باعث رفع سلولیت نیز می‌شود.

ورزش و تغییر سبک وشیوه زندگى کمک به حفظ سایز بدن می‌کند. بدلیل عدم استفاده از لیزر و عدم ایجاد حرارت در بافت چربى امکان فیبروز در بافت زیر پوست بسیار کم است و به این علت انتخاب دستگاه لیپوماتیک براى شکم خانم‌هایی که تاکنون زایمان نداشته اند مناسب‌تر است، همچنین این روش براى افرادى که قبلا ساکشن و یا لیپولیزر شده اند و بافت چربى سفت و فیبروز شده است مناسب‌تر از سایر روش هاى قبلى است. این دستگاه که توسط سازمان غذایی دارویی آمریکا FDI تایید شده است، سیستمی قابل اعتماد اثبات شده است که با روشی بی خطر و موثر و دقیق، این امکان را می‌دهد که حجمی از چربی‌های موضعی را بردارد.

لیپوماتیک؛ مزایا و عوارض آن

روش لیپوماتیک

در روش Lipomatic، سلول‌های چربی، ابتدا بروش کاملا فیزیکى و نه اشعه و یا حرارت تخریب شده (توسط حرکات لرزشی کانولا بصورت امولسیون در می‌آید) و سپس این چربی امولسفیه به آرامی برای پیکر بندی بدن توسط خود دستگاه از بدن خارج می‌شود. Lipomatic مشکل ایمنی را که در روش سنتی لیپوساکشن وجود داشت را رفع کرده است و سیستم امنیتی فعال آن محافظت از بافت بدن (اعصاب، رگ‌های خونی، ماهیچه ها) را برعهده دارد. در این روش هدف، معمولا کم کردن وزن نیست بلکه تغییر سایز، حجم و فرم است. این عمل بسیار راحت و بدون عارضه است و نتیجه آن بسیار رضایت بخش است

مزایای لیپوماتیک نسبت به سایر روش‌ها

  • یکنواختی لایه چربی زیر پوست در لیپوماتیک Lipomatic عالی است و هیچ گونه بقایای مانده از چربی که در روش‌های دیگر ساکشن بصورت گلوله مانند در زیر پوست لمس می‌گردد در این روش وجود ندارد.
  • نیاز به بستن گن در این روش برای بیمار دو هفته است که در مقایسه با ساکشن سنتی (۶ ماه) و لیزر لیپولیز (۴.۲ ماه) بسیار کوتاهتر است. در عین حال بستن گن ۴۰،۳۰ روز برای بهتر جمع شدن پوست توصیه می‌گردد.
  • جمع شدن پوست در این روش نسبت به روش‌های دیگر ساکشن بدلیل صدمه کمتر به ترابکولا‌های پوستی بمراتب بهتر می‌باشد.
  • در این روش بیحسی موضعی کافیست و بیمار درد ندارد در حالیکه در روش‌های دیگر ساکشن چنانچه با بیحسی موضعی انجام گیرد معمولا بیمار احساس ناراحتی و درد دارد و معمولا نیاز به دارو‌های آرام کننده و خواب آور و حتی بیهوشی خفیف می‌باشد.
  • تورم و ترشحات پس از عمل در این روش بسیار کمتر است و ترشح از محل ساکشن نهایتا ۳۶ ساعت طول می‌کشد در حالیکه در روش‌های دیگر ساکشن طولانیتر است.
  • ریسک عفونت در لیپوماتیک Lipomatic بسیار کم می‌باشد.
  • احتمال آمبولی چربی نسبت به روش‌های دیگر ساکشن بسیار کم می‌باشد و تاکنون گزارش نشده است.
  • لیپوماتیک نیاز به بستری ندارد و بیمار بلافاصله بعد از عمل می‌تواند بسر کار بازگردد.
  • خستگی و کوفتگی پس از عمل نسبت به روش‌های دیگر ساکشن به‌مراتب کمتر است.
  • گرچه جمع شدن پوست در لیپوماتیک نسبت به روش‌های دیگر بسیار بهتر صورت می‌گیرد، ولی در مواردی که شلی و افتادگی پوست زیاد باشد نیاز به عمل جراحی وجود خواهد داشت. با اینحال عمل جراحی پس از لیپوماتیک نسبت به بیمارانی که با لیپوماتیک چربی‌های آن‌ها تخلیه نشده است، عمل محدودتر با برش کوچکتری خواهد بود و در بسیاری از موارد ابدومینوپلاستی که نیاز به در آوردن ناف وتغییر محل ناف می‌باشد، پس از عمل لیپوماتیک می‌توان ناف را در جای خود حفظ کرد و افتادگی پوست زیر شکم را با برش محدودتری برطرف نمود.

لیپوماتیک؛ مزایا و عوارض آن

مشکلات و عوارض لیپوماتیک

لیپوماتیک نوعی از دستگاه لیپوساکشن است که در سال ۱۹۹۶ ابداع شد و براساس ویبریشن کار می‌کند. از مزایای لیپوساکشن با لیپوماتیک ازبین بردن بافت بزرگ چربی البته در زمان بسیارطولانی حتی طولانی تراز لیپوساکشن سنتی است که طبعا خستگی دست جراح و عوارض ناشی از اشتباه جراح را درپی دارد.

از معایب و عوارض لیپوماتیک:

  • زمان طولانی جراحی که خستگی شدید و اشتباهات جراح را در پی دارد
  • ضربات شدید ویبریشن که باعث آسیب به جراح و هم چنین بیمار می‌گردد.
  • چون لیپوماتیک با ضربه کار می‌کند پس خطر آمبولی دراین روش مانند لیپوساکشن سنتی بالاست.
  • فقط در مناطق بزرگ قابل استفاده است و در مناطق ظریف مثل غبغب قابل استفاده نیست.
  • خونریزی شدید را به همراه دارد و هیچ مکانیسمی به جز اپی نفرین برای جلوگیری از خونریزی ندارد.
  • ۶به دلیل ضربات شدید باعث کوفتگی‌های شدیدی در بیمار می‌گردد.
  • محل‌های ورود پروب به دلیل قرارگرفتن ویبریشن و ساکشن بر روی یک پروب بسیار بزرگ است و جای زخم بدی به جای می‌گذارد.
  • محدودیت استفاده در مکان‌های مختلف را دارد و فقط در ۳ منطقه شکم، ران و بازو قابل استفاده است و در مناطق دیگر نباید استفاده شود.
  • هیچ مکانیسمی برای تحریک فیبروبلاست‌ها و کلاژن سازی ندارد بنابراین پوست بیمار بعد از جراحی دچار افتادگی می‌گردد که این باعث ایجاد نارضایتی در بیمار می‌شود. متاسفانه با تبلیغات غلط القا می‌شود که حرکت ۳ بعدی کانولای لیپوماتیک باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود در حالیکه این مساله به هیچ وجه ریشه علمی نداشته و هیچ رفرنس علمی آنرا تائید نمی‌کند.
  • دوران نقاهت طولانی طوریکه مریض قبل از ۵ روز نمی‌تواند رانندگی کند.
  • در ناحیه زانو و مناطق ظریف مثل غبغب قابل استفاده نیست.
  • به دلیل اینکه مثل ساکشن سنتی عمل کرده و با ویبریشن چربی‌ها را می‌کند (mi kanad) نه اینکه لیز کند پس سلول‌های چربی از بین نرفته و به همین دلیل است که نتائج لیپوماتیک برگشت پذیر است.
  • هیچ سیستم محافظتی برای پیشگیری از آسیب به عضلات، عروق و اعصاب ندارد و به همین دلیل است که میزان خونریزی بیمار شدید است.
  • با توجه به اینکه این سیستم با ویبریشن و ضربه کار می‌کند و اینکه حرکات دست جراح تعیین کننده میزان کندن چربی (kandan) و نه لیز چربی است پس هر جا که هدایت کانولا با دست جراح بیشتر است و هم چنین طولانی بودن جراحی در این روش و خستگی دست جراح، آنچه به جای می‌ماند ناصافی شدید در محل می‌باشد که این عدم هماهنگی و یکنواختی باعث نارضایتی بیمار می‌گردد.
  • درد بعد از عمل شدید است و در بیشتر موارد غیر قابل تحمل است به طوری که بیمار حداقل تا یک هفته نباید کار کند.
  • احتمال آسیب به احشا و پارگی زیاد است.

توصیه‌های لازم بعد از جراحی با لیپوماتیک

۱. به دلیل عدم تحریک کلاژن‌ها و شلی پوست بعد از جراحی با لیپوماتیک، حداقل تا ۹ هفته گن پوشیده شود. البته بهترین زمان توصیه شده برای پوشیدن گن ۶ ماه است.

۲. به دلیل اینکه کبودی، خونریزی و کوفتگی با لیپوماتیک زیاد است و این کبودی حداقل تا ۲ هفته طول می‌کشد به بیمار اطلاع داده شود که بیمار دچار استرس نشود.

۳. به دلیل خونریزی شدید بیمار و احتمال افت شدید فشار خون، در اطاق عمل حتما ست احیا و کیسه‌های خون مطابق با گروه خونی بیمار از قبل مهیا باشد که در صورت نیاز بیمار، بلافاصله به بیمار خون تزریق شود.

۴. به دلیل آسیب احتمالی به تخمدان‌ها ناشی از ضربات شدید ویبریشن و هم چنین خونریزی شدید ناشی از استفاده از لیپوماتیک، جلو و عقب افتادن پریود امری شایع است. پس برای جلوگیری از استرس به بیمار، حتما بیمار از نامنظمی پریود بعد از عمل آگاه شود.

لیپوماتیک مناسب چه افرادی است؟

  • کسانی که شاخص توده بدنی کمتر از 30 دارند گزینه مناسبی برای انجام جراحی لیپوماتیک می‌باشند.
  • کسانی که می‌خواهند اندام خود را فرم‌دهی کنند و لاغرتر شوند.
  • کسانی که بدن سالم و بدون هیچ بیماری دارند.
  • کسانی که پوستشان قدرت کشسانی خوبی داشته باشد.

لیپوماتیک؛ مزایا و عوارض آن

هزینه لیپوماتیک

برای تعیین هزینه دقیق لیپوماتیک، لازم است در ابتدا به متخصصی مراجعه کرده و مورد معاینه قرار گیرید. هزینه این جراح بسته به عوامل متعددی می‌تواند متفاوت باشد. یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت این جراحی، حجم چربی که باید از بدن برداشته شود، می‌باشد. برخی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر هزینه لیپوماتیک به شرح زیر می‌باشد:

  • قسمتی که لیپوماتیک بر روی آن انجام می‌شود (شکم، بازو، پهلو و ...)
  • میزان پیچیدگی عمل
  • مدت زمان بیهوشی
  • میزان تخصص جراح
  • تجهیزات کلینیک یا بیمارستانی که جراحی در آن انجام می‌شود
  • انجام همزمان چند جراحی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      هزینش چقدره؟

    • انسانیت

      به نظرتون به درد میخوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج