«هابل» تصاویر کودکی جهان را ثبت کرد!
۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۶
ایسنا: ستاره‌شناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل در کشفی جالب هفت کهکشان را که کمی پس از تولد جهان در حدود 13.7 میلیارد سال قبل بوجود آمده‌اند، شناسایی کرده و آنها را «تصاویر کودکی جهان» نامیده‌اند.

این کهکشانها دورترین و قدیمی‌ترین اجسام سماوی دیده‌شده تاکنون محسوب می‌شوند.

یکی از این اجسام می‌تواند قدیمی‌ترین کهکشان کشف شده تاکنون باشد و در زمانی که جهان تنها 380 میلیون سال داشته، ایجاد شده باشد.

کشف کهکشانهای یوجود آمده در سالهای ابتدایی جهان می‌تواند به دانشمندان در بررسی اتفاقات پس از سالهای تاریک جهان کمک کند.

این زمان حدود 200 میلیون سال پس از انفجار بزرگ بوده که طی آن ابرهای سردکننده هیدروژن در اثر گرانش به هم چسبیده و روشن شده و اولین نسل ستارگان را ایجاد کردند.

دانشمندان دقیقا نمی‌دانند که این طلوع کیهانی در چه زمانی رخ داده و اینکه آیا یک رخداد چشمگیر و تک بوده که باعث ایجاد اولین ستارگان در تمام کهکشانها شده یا اینکه بتدریج در طول میلیونها سال اتفاق افتاده است.

مشاهدات جدید یک محدوده زمانی بین 350 میلیون تا 600 میلیون سال پس از انفجار بزرگ را نشان داده و اولین آمار قابل اطمینان از کهکشانها را در دوره‌های ابتدایی تاریخچه کیهان به نمایش گذاشته‌اند.

این ستاره شناسان قصد دارند پژوهشهای بعدی را پس از پرتاب تلسکوپ جیمز وب که در سال 2018 جایگزین هابل خواهد شد، ادامه دهند.

این پژوهش در مجله Astrophysical Journal Letters منتشر شده است.
16:19 - 1391/09/25
قربون قدرت خدا برم چه خبره اون بالا مالاها
01:28 - 1391/09/26
يه سوال داشتم
چطوري فاصله يه ستاره يا كهكشان رو محاسبه مكنن؟!!
بدون نام