۳۸۲۰۰۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مرکل از پذیرش آوارگان پشیمان نیست

صدراعظم آلمان اعلام کرد، از اجازه ورود دادن به میلیون‌ها آواره به کشورش پشیمان نیست اما اذعان کرد، خواستار یک سیستم ثبت داده به سبک آمریکا است که تمامی افرادی را که به منطقه شنگتن اروپا سفر می‌کنند، دنبال کند.

خبرگزاری ایسنا: صدراعظم آلمان اعلام کرد، از اجازه ورود دادن به میلیون‌ها آواره به کشورش پشیمان نیست اما اذعان کرد، خواستار یک سیستم ثبت داده به سبک آمریکا است که تمامی افرادی را که به منطقه شنگتن اروپا سفر می‌کنند، دنبال کند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مصاحبه با روزنامه بیلد در برلین گفت: اگر دوباره به گذشته برگردم باز هم اجازه خواهم داد تا میلیون‌ها آواره وارد آلمان شوند. اگرچه میزان محبوبیتم به نسبت پنج سال گذشته کاهش یافته و سیاست درهای باز سبب شده تا ده‌ها هزار تن از طرفدارانم به سوی حزب راست افراطی "آلترناتیو برای آلمان" روی آورند اما من از این تصمیم خود پشیمان نیستم.

وی افزود: ما هرگز نباید فراموش کنیم که اکثریت وسیعی از سوری‌ها و عراقی‌ها از جنگ و ترور فرار کرده و به سمت ما روی آوردند و همانند ما با خشونت و افراط گرایی مخالفند.

مرکل در داخل کشورش به خاطر گرفتن یک عکس سلفی با یکی از پناهجویان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است؛ اقدامی که بسیاری آن را به عنوان تصویر جذب مهاجران بیشتر توصیف می‌کنند.

اما مرکل تاکید کرد: هیچ کس براساس یک عکس سلفی این تصمیم سخت را برای سپردن خود و خانواده‌اش به دست قاچاقچیان، هزینه هنگفت و به خطر انداختن جانش اتخاذ نمی‌کند.

وی افزود: نخست آنکه آلمان در هر صورت کشور بسیار جذابی است. نه تنها به خاطر دلایل اقتصادی بلکه به خاطر دلایل بشردوستانه. مساله مهم و قطعی نحوه رسیدگی به این مساله است. انزوا گزینه مناسبی نیست. دوم آنکه سوئد و اتریش هر یک به طور موقت پناهجویان بیشتری را نسبت به ما پذیرفته‌اند.

مرکل در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند تصور کند که اتحادیه اروپا در چنین چالش بزرگی به طرز بدی شکست بخورد؟ آیا موج پناهجویان و آوارگان پروژه اروپا را در خود دفن می‌کند؟

گفت: قدم به قدم. اروپا باید یاد بگیرد که چطور خود را در یک دنیای جهانی شده سازگار کند. در کنار بحران آوارگان، جهانی شدن نیز ما را هدف گرفته است. اروپا فضای آزادی ایجاد کرده اما آیا ما قادر به حفاظت از این فضا و جو هستیم؟ هر کسی آماده است تا از مرزهای ملی خود حفاظت کند اما درباره مرزهای خارجی به ویژه مرزهای آب چه کاری انجام داده‌ایم. در نتیجه اروپا به طور کلی شکست نخورده بلکه در حال طی کردن روندهای آموزشی بسیار دشوار است.

مرکل گفت: شعار "ما مدیریت خواهیم کرد" تاکید دارد که ما با چالش بزرگی رو به رو شده‌ایم و می‌خواهیم بر تمامی مواضع سر راهمان غلبه کنیم. آلمان مدت‌هاست که هدف تهدید تروریسم افراطی قرار داشته است. ما به خوبی می‌دانیم شبه نظامیانی از آلمان نیز به سوریه رفته، توسط داعش آموزش دیده و برخی از آنها به کشور بازگشته‌اند. به علاوه می‌دانیم که تمامی مهاجران و آوارگان که به آلمان آمده‌اند، انگیزه‌های خوبی ندارند.

وی افزود: به طور کلی ما باید بسیار هوشیار و گوش به زنگ باشیم چرا که تروریسم افراطی چالش‌های عظیمی را برای سرویس‌های امنیتی ما به وجود آورده است. با این حال هرگز نباید فراموش کنیم که اکثریت وسیعی از سوری‌ها و عراقی‌ها از جنگ و ترور فرار کرده، نزد ما آمده‌اند و همانند ما با خشونت و افراط گرایی مخالفند.

مرکل ادامه داد: همچنان درک می‌کنم که بسیاری از مردم پس از حملات تروریستی اخیر در آلمان نگران هستند. در نتیجه ما با دو وظیفه مهم رو به رو هستیم. از یک سو باید تمامی افرادی را که برای مدتی طولانی یا دائمی با ما خواهند ماند، با یکدیگر ادغام کنیم و از سوی دیگر باید هر کار می‌توانیم برای مبارزه با تروریسم افراطی و جلوگیری از حملات انجام دهیم.

صدراعظم آلمان تاکید کرد: در سطح اروپا باید کار بر یک سیستم کنترل ورود الکترونیکی را به سبک سیستم آمریکا آغاز کنیم. این بدان معنا است که هر کس وارد یکی از کشورهای اروپایی یا از آن خارج می‌شود ثبت شده در نتیجه می‌توان دقیقا متوجه شد که چه کسی هنوز خارج نشده و در کجای منطقه شنگن قرار دارد.

مرکل افزود: با توجه به وضعیت خوب اقتصادی می‌توانیم این چالش‌ها را مدیریت کنیم. فراموش نکنیم اگر ادغام آوارگان با موفقیت صورت گیرد، هر دو طرف سود خواهند برد. البته این مساله نیز حقیقت دارد که هر کس کشور ما و امنیت آن را می‌خواهد باید از قوانین ما پیروی کند. آن‌ها باید قوانین و قانون اساسی ما را بپذیرند و باید به منظور مشارکت با کشور ما آموزش ببینند و کار کنند. ما کشوری هستیم که منزلت هر انسان را در اولویت قرار می‌دهیم. در نتیجه اگر شاهد یک فاجعه انسانی همچون بحران سوریه هستیم باید موضع خود را مشخص کنید. من مسئولیت بشردوستانه در خصوص سوریه را کاملا جدی گرفتم. ما همچنان به وظایف سیاسی برای حفظ کیفیت زندگی مردم در آلمان و ارتقای آن عمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سیاست همیشه تصمیماتی وجود دارند که باید بدون انجام نظرسنجی اتخاذ شوند. امیدوارم نتایجی که کار ما خواهد داشت مردم را متقاعد کند که تصمیم درست را اتخاذ کرده‌ایم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج